سایر ورزشی

بررسی نقش تغذیه ی مناسب در موفقیت ورزشکاران

naqsh-taqziye-monaseb-dar-varzeshkaran

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بررسی نقش تغذیه ی مناسب در موفقیت ورزشکاران”

بررسی نقش تغذیه ی مناسب در موفقیت ورزشکاران

اسلاید 1: بررسی نقش تغذیه ی مناسب در موفقیت ورزشکارانموضوع:

اسلاید 2: اهمیت ورزش و تغذیه ورزش کلید تندرستی است و همه ما می دانیم که ورزش در کنار تغذیه درست و سالم است که به سلامتی می انجامد. ورزشکاران با توجه به میزان تحرکات جسمانی شان باید از رژیم غذایی مناسب شامل غذاهای متنوع با کمیت متعادل برخوردار باشند. زیرا کارشناسان علوم تغذیه بر این باورند که اثر تغذیه مطلوب در افزایش توان جسمانی ورزشکاران بیش از فعالیت های ورزشی است . به بیان دیگر شما به توان بالای جسمانی نخواهید رسید مگر اینکه همگام با فعالیت های ورزشی به تغذیه سالم و مناسب توجه کافی نمائید. استفاده از مواد غذایی مناسب و سالم نه تنها سلامتی و نشاط ورزشکاران را در طول زندگی تامین می کند، بلکه عمر مفید عضلاتشان را افزایش می دهد و مدت بیشتری می توانند ورزش های مورد علاقه ی خود را انجام دهند

اسلاید 3: اهمیت تغذیه ی ورزشی در ورزشکارانرژیم غذایی مناسب، یکی از مهم ترین اصول حفظ تناسب اندام برای ورزشکاران است و این در حالی است که برنامه غذایی یک ورزشکار باید با در نظر گرفتن نیازهای انرژی خاص هر ورزش و حجم تمرین روزانه، سن، جنسیت و اولویت های رژیمی او تنظیم شود1:تغذیه و ترمیم بافت ها:2:تغذیه و رشد:3:تغذیه و سیستم ایمنی:

اسلاید 4: ورزش به نوبه خود توانایی آسیب رساندن به بافتها ی(عضلات، تاندون ها و رباطها) را دارد. بر اساس شدت آسیب، ترمیم یا سریع و در عرض چند دقیقه تا چند ساعت و یا دیرتر صورت پذیرفته و روزها و هفته ها به طول خواهد انجامید. تغذیه خوب به معنی مصرف صحیح انرژی، پروتئین و مواد ریزمغذی است. هنوزهیچ فرآورده غذایی خارق العاده ای (چه گیاهی چه دارویی) شناخته نشده است که در امر بازسازی و قدرت دهی اثر معجزه آسایی داشته باشد. احتماال بیش از 50 درصد آسیب ها در ورزش های برخوردی را می توان با تغذیه مناسب پیشگیری کرد.1:تغذیه و ترمیم بافت ها:

اسلاید 5: مهمترین جزء تغذیه ای که می تواند با کمبود خود آسیب های جدی ایجاد کندمهمترین جزء تغذیه ای که می تواند با کمبود خود آسیب های جدی ایجاد کند، آب است. کم آبی (دهیدراتاسیون) در بدن سبب ایجاد آسیب در بسیاری از ورزش ها می شود. آب بدن در فوتبال، کشتی و در ورزش هایی که عملکرد فنی نقش ویژه ای دارد، بسیار مهم خواهد بود. باید تأکید شود که جایگزینی آب در جریان مسابقات و فعالیت های ورزشی، مهم ترین عامل پیشگیری از کشیدگی عضلانی، پیچ خوردگی ها، خون مردگی و سایر آسیب های جدی است. در شرایط آب و هوایی گرم و نیز رطوبت بالا، جایگزینی آب بسیار مهم است

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید