آموزش ریاضیسایرعلوم پایه

بررسی کتاب ریاضی اول ابتدایی

29 صفحه
475 بازدید
29 اسفند 1400

صفحه 1:

صفحه 2:
Tes دانشگاه علوم انسانی بوشهر رشته :آموزش ابتدایی عنوان :بررسی کتاب ریاضی اول دبستان استاد مربوطه :دکتر صمی توسط :الهام بهرام زاده زمستان 99 ریاضی یک هنر است که بایستی با آن از لحاظ زیبا ‏ شناختی و حقیقت نمایی ارزش های نهفته ی خود را آشکار نماید اگر درس ریاضیات ابزاری در خدمت بشر و برای خدمت بشر است که در تمامی علوم کاربرد دارد و حضور ی تعیین کننده دارد اگر ریاضیات مقدمه آی برای آموزش مجرددات که الهیات را به ما می آورد و به معرف عالم بالا شباهت دارد اگر ریاضیات نه تنها اهرمی موثر برای رشد تفکر است اگر ریاضیات وسیله ای برای تعالی انسان از طریق ساختارهای شناختی و معرفتی است که البته بدون .تکیه بر معارف الهی و علوم توحیدی میسر نخواهد شد 1

صفحه 3:
چگونه است که در طراحی و تم ها و تصاویر که ابعاد فرهنگی- نگرشی-جهان بینی -اجتماعیی- فلسفی-و استرات-یکی جهانی دارند اینهمه سهل انگاری و سطحی نگری برای عام و" بنای آزاد" برای خاص را تداعی گر است؟ مگر ریاضیات فقط از اهارم مثلثی تشکیل یافته است؟ هدف گذاریهایی که از سوی آموزش و پرورش صورت پذیرفته اند به ظاهر بسیار متعالی هستند همراه با ایمان 99 ‎Se‏ در معیت با ایمان ‏اخلاق با معیت ایمان كر در ریاضی نمادها و علائم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است ایا بهتر نبود که بجای جایگزینی تفکرات خود در قالب دیگر تفکرات از خلاقیت خاص تفکراتی استفاده کرده و دست به ابداعات اندیشه ای بعنوا ن مقابله استفاده میکردیم ؟ چه اصراری هست که تمامی اندیشه های خود اب مبناى هزه مدارى بايه زيزق كردة وبا ركرك الديشه” ها را موج وار مغناطيسيرسانى كنيم؟ نتايجى كه در ریاضی آعمال میگردند پایه های اندیشه ای را میسازند که به لطف کتاب جدید ریاضی پرهای لطیف پیکان این نتایج به سمت الگو سازی بی نظمی .و پایداری در آن نیروسازی شده است ‎2 ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 4:
نقد و بررسی جلد کتاب رابطه ایموضوعیب زنبورها و كلها به ایجاد ارتاط دهی‌مفهوم ت لاش مضاعفیرلی دانشامزلزندر اين تصوير به وضوح ديدم می‌شود - از ‎BL‏ ایجاد تولنایی‌مهارتی شمارب شور دانش‌آموزان‌موفقاست‌چرا ‎AS‏ تصاوير متنوعی‌راد اراست تسنوع رگ 3 بسيار زياد لست اما آيا ميشود لینها را جزو اهدافكارجزيره رفتارواموزشىقرار داد؟ يكفكام نقادانه به تصوير روى جلد مارا دررسید به این‌خولسته « کمک یانتسوجهی‌می‌نماید چرا یکیاز زنبورها ی درون‌ک ندو خوابلسک ‎pp jl gh nail ail‏ كندوها قرار- ‎ee‏ ‎ ‎ ‏چرا تسعداد برگها با تعداد زنبورهای‌هم- کننوها مساویاسگ ‏چرا ف قطل‌پسه زنبور هم سرخ اسک زدیکسه ما روی‌شاخه درخت ‎ ‎ ‎ ‏سس ۳۲ ‎LS!‏ یکسانی را آنان بوجود آورد؟ ای 9۷ ‎3

صفحه 5:
مشخصات ظاهری کتاب : ابعاد کتاب در 20 , به قطر 1/5 سانتیمتر که برلیک لاسولی‌ظ مناسبة/26 اين كتاب دارای 175 صفحه با 25 تم میباشد بعد از جلد کتاب صفحه ای با بسم الله الرحمن الرحیم و چند بادکنک رنگارنگ و زیر آن نوشته ی ریاضی اول دبستان و سال انتشار آمده است پشت این صفحه شناسنامه ی کتاب همراه با تصویر سه زنبور آمده .است صفحه ی بعد تصویر امام راحل همراه با پرچم ایران و چند شاخه گل و .بالای صفحه,نوشته ی امام مهربان حک شده است در صفحه ی بعد با نمایش انگشت کوچک , مرحله اول را نشان می دهد . گه سخنی با همکاران میباشد و در زیر درس قطاری در حال حرکت است صفحه ی بعد با نشان دادن دو انگشت مرحله ی دوم که سخنی درباره ی دانش آموزان و بعد از آن سخنی با والدین میباشد را نشان میدهد . در .این صفحه سه بادبادک رنگارنگ نشان داده شده است صفحه ی بعد با نشان دادن سه انگشت دست مرحله ی سوم , توصیه هایی برای تدریس کتاب آمده است و در این صفحه , مدادرنگی هایی .نشان داده شده است .و در صفحه ی بعد صفحه ی (1) کتاب شروع میشود 4

صفحه 6:
صفحه ی آخر کتاب بعد از صفحه ی 175, تصوير چهار بادکنک رنگی که به سبدهایی بسته شده اند و به شکل بالون در آمده اند و صفحه ی روبه رو , شکل ساعت کوکی است که با دو فلش سبز و آبی در کنار آن جهت حرکت عقربه هارا نشان میدهد و زیر ساعت خط کشی شابلون دار آمده است. جلد پشت کتاب همیار پلیس دختر و پسر را نشان میدهد و در کادر مربعی شکل ماشینی را نشان میدهد که میخواهد از سه راه به عدد پنج برسد و زیر کادر نوشته از کدام حاده زودتر به عدد بنج منرسیم؟ Daas

صفحه 7:
کتاب ریاضی اول ابتدایی در سال تحصیلی 1390-91 درراستای همسوسازی بابرنامه ی درسی ملی و با توجه به نتایح پژوهشها , تحقیقات و آزمونهای مختلف(بخصوص آزمون بین المللی تیمز) به صورت جدی دچار تغییر شد . این کتاب بدون اجرای آزمایشی وارد سیستم آموزش و پرورش شد و شاید بتوان بزرگترین نقد وارد بر این کتاب را همان عدم اجرای آزمایشی آن دانست. نقاط قوت و ضعف این کتاب: نقاط قوت : 1- استفاده از موقعیت های طبیعی برای آموزش ریاضیات و بهره گیری از تجربیات خود دانش آموزان براى تدريس مفاهيم رياضى . 2- استفاده از الگو ها برای گسترش دقت و دید علمی در دانش آموزان . 3- بهره بردن از تمرین های دست ورزی برای بالا بردن مهارت کار با دست دانش آموزان . 4- استفاده از مفاهیم دینی در آموزش ریاضیات گرچه که نحوه ی قرار گرفتن اين مفاهیم زیاد مطابق اصول برنامه ی درسی نیست و از آن ها به نحوه ی احسن بهره برده نشده برای مثال تصاویر صفحه ی 50 , 99 و 134 بدون ارتباط با مقاهیم صفحات قبل و بعد آورده شده اند . 5- استفاده از برنامه ی درسی مارپیچی در آموزش مفاهیمی مثل عدد اعشاری . در این پایه ی این مفاهیم به صورت ساده آموخته می شوند و در پایه های بالا پیچیده تر می شوند . 6- کاربردی کردن ریاضیات در زندگی 7- اراوئه ی الگوی طرح فرش در پایان کتاب 8- استفاده ی فراوان از دست ورزی و ابزارهای متنوع(انگشتان,چینه محور, ساعت, چوب خط ,شابلون, جدول و... 9- آموزش با تاکید بر سبک های شناختی فراگیرانکلامی,تصویری و دست ورز) و ویژگی .های هریک از آنها 6

صفحه 8:
نقاط ضعف : 1- حجم این کتاب بسیار زیاد است و آموزش آن به خصوص در کلاس های چند پایه ی بسیار مشکل است . 2- دراين كتاب از تصاوير تم بای آشنایی دانش آموزن با مفاهیم ریاضی بهره برده شده ولی این تصاویر از تنوع فرهنگی و محیطی برخوردار نیست . 3- در این کتاب برای آموزش عدد از تناظر يك به یک که یکی از مهم ترین راه های آموزش مفهوم اصلی عدد است بهره برده نشده است . 4- توصیه ی مولف براي خواندن نماد کمتری < از دو طرف به نظر مناسب نمی باشد . چون دانش آموزان از آغاز می آموزند که ریاضی را از سمت چپ بخوانند و خواندن ریاضی از سمت راست برای دانش آموز در مفاهیم بعدی مانند خواندن عدد دورقمی مشکل ساز است . 5- در آموزش جمع و تفریق خاصیت های مهم آن آموزش داده نشده است و ن مفاهیم افزایشی , افرازی , ترکیب دو مجموعه در جمع و مفاهیم تفریق به درستی آموزش داده نشده . : 6- در موزش مقهوم کاهشی تفریق در صفحه ی 94 کشیدندو مجموعه ى جدا از هم دانش أموز را دجار ابهام مى كند ولى اكر يك مجموعه کشیده شود و فیل ها و یا پرندگان در حال رفتن نشان داده شوند تفريق برای دانش آموز بهتر تفهیم می شود . هاى پیشتر از یک عدد درحالی که دانش آموز هنوز مفهوم جمع را 3 ده یکی دیگر از انتقاد های وارد بر اين کتاب است . 8- در اين كتاب يكى از مهم ترين مفاهيم تفريق يعنى تفريق متناظر با جمع . ناديده كرفته شده است 0

صفحه 9:
اشکلات کتاب و راهکارهای 2 تم اول صفحه 1 اشکال این قسمت که هم برای مادر و هم برای نباید مادر دخترها عینکی باشد زمینه گلیم خیلی رنگ آمیزیش ملایم می باشد از رنگ های شاد استفاده می شد بهتر بود صفحه 3 مربوط به تعدادشکل خانه ی مقابل آن را رنك كن ثمونه أى كه خودي رنك كرده اكر خانه را كامل تميز رنك مى كرد بهتر بود در اينجا اكر هدف رنگ باشد باید اشکال را بزرگ و کوجک می کشیدند تا وقيق بحةاها مسقن د 8

صفحه 10:
> رتم دوم وكلا در کتاب الگویابی خیلی زیاد می باشد معلل ادنب راكاد اللو را کا ر کند وقت کم نیاورد اگر يك الكويابى باشد بهتر است مربع هاى ‎oa‏ يز هم همين طور باشد بهتر است صفحه تم سوم 5 صندلی هایی را که ایستگاه اتوبوس بچه هاقرار دادن

صفحه 11:
صفحه 16 دانش آموز به هر دسته 2 تا اضافه کند و بکشد در شکل چهارم بچه ها برای کشیدن شکل سبز مشکل پیدا کرده بودند می توانستند شکل را کوچکتر قرار دهند تا .بهتر بشود انجام داد صفحه 21 اهداف رنگ آمیزی باتوجه به ۳ نمونه كار است كه در و ۳3 این صفحه خیلی نمونه اب 1 آورده و بچه ها زده و 3 ‎Lf |‏ 3 BRE E> خسته می شوننداگر بجای 5 نمونه سه نمونه 3 می بود بهتر بود و هم 1 بزرگتر باشد بهتر و ‎Wye‏ 5 دقت بچه هابیش تر می + ۷ | He He. 2

صفحه 12:
تم چهارم صفحه 2 جِيد مان مبل هاخيلى خوب نيست بايد مبل ‎a mae‏ قرار گیرند و طوری باشد که مبل ها دور تا دور فرش یا اع ‎FS‏ ‏فرش باشد هم نماى خانه زيبا تر مى شودو هم يذيرايي كردن راحت تراست . تلويزيون درست © د يشت مبل ها قرار دارد ونمى شود نگاه کرد تنها راه حل اين قمست چیدمان مبل ها طوری باشد که بتوان تلویزیون | 11

صفحه 13:
تم ششم صفحه 36 در این صفحه قرار دادن دو میز در یک اتاق با عقل جور در نمی آید چون اتاق خواب کودک معمولا یک میز شاید داشته باشد يا .در آن جا داد صفحه 49 کار باشابلون تکراری است من برای دومین بار بچه هاانجام می دادند دوست نداشت اگرشکلی دیگر بود بهتربود

صفحه 14:
صفحه 51 مفهو تفريق مى باشد أل بايد ‎eres‏ چند تادور ولى اكر دور ميز سه تا صندلى بود بهتر بود و خيلى بهتر بجه ها داستا ن كويى مى كردند تا به تفريق صفر . برسند صفحه 57 تم نه گروه بندی بچه ها 5تایی می باشد ولی چون در یک ردیف بچه ها نشستند خیلی زمان می برد نا هفهوة ,را برسانیماگر در دو ردیف باشد بهتر مشخص می شود که در گروه های 5 13

صفحه 15:
0 م1 تفریق می باشد که در شکل سوم کیک کمی 6 2 بهم است مثل اين ‎ee ie‏ اسث كه يك تكه كيك از شاخ 7 نت ودرسمت. ‎CO‏ ات ها دم ‎ov‏ © کیک سمت چپ کامل م بود بهتر بود چون خیلی 0 0 4 راحت از بچه ها می م(4 4 4 4 پرسیدم كه اكر از كيك | ‎a‏ ا ۵ و برداریم چند تکه می a ae T ‏صفحه 84 در‎ i i ‏اندازه ی مدادباشکل‎ ‏های مخت‎ اندازگیری شده است که اندازگیری با چینه اشتباه دانش آموز بنویسد بين 8و7 که اگر از شکل دیگر استفاده 14

صفحه 16:
صفحه 50 : اهداف : روبه قبله ایستادن , درست نماز خواندن , آموزش حجاب , پاکیزگی , کاشی کاری اسلامی و رنگ سفیدنشانه ی پاکیزگی است می باشد که در ‎Cow‏ گروهی بچه ها به .این اهداف رسیدیم صفحه 52 بشمار و بنویس هدف اين صفحه شمارش عدد سه و نوشتن آن می باشد ,نماد عدد سه را یاد می گیرند که برای یادگیری عدد سه, اول از انگشتان دست هااستفاده می کینم تا یادگیری ماندگار شود در ادامه با اشکال مختلف اين كار انجام مي دهیم درادامه طريقه نوشتن دس ا

صفحه 17:
صفحه 53 الگو یابی کن هدف این صفحه استفاده از صفحه شطرنجی بزرگ و کوچک می باشد قسمت بالا شطرنجی بزرگ است باید بچه ها بایدالگو را ادامه دهند در ادامه در سمت راست بايد طر الگو را بکشند. در قسمت پایین همين طور ادامه دهند البته شطرنجى كوجك مى باشد وخانه ها را بايد ‎Sy,‏ کنند وسمت راست الگوی پایین راهم طرح الكورا ‎LAS‏ کرام ده و شکلی راکنا یشود در ستین سمت رفست بكاو = ری مر هر 2 ‎sh ۳‏ بت 5

صفحه 18:
اهداف این صفحه معرفی عدد چهار و نوشتن عدد چهار ,برای یادگیری اول از انگشتان دست ها استفاده می کنند در ادامه از وسایلی که چهار دارند می پرسم که بجه ها می گویند چهار گوش , چهار چرخ ,چهارپا ,چهارراه و غیره که جند مورد را هم خودم گفتم مثل : چهار پایه, چهارنطام و چهار ضلعی در ادامه طریقه صحیح نوشتن عدد چهاررا درس یبادهي گیرند پنویس در این صفحه باتوجه به شکل ها باید عدد مناسب را بنویسند و در قسمت پایین اندازه گیری هر شکل با گیره است که می خواهد .طول را ياد دهد

صفحه 19:
صفحه56:با ابزار کار کن هدف اين است كه عددهاى مثل هم را با خط كش وصل می باشد به جای رنگ از اعداد استقاده مى کنند #دداين ‎ee Oe ee‏ ‎dey AS BA LN‏ تحار ‎Arms‏

صفحه 20:
تم نهم صفحه57:اهداف:آشنایی با نقشه, پرچم, رهبر,امام چپ و راست و ستون است.در اين صفحه كروه بندى را ياد مى كيرند كه بجه ها بصورت كروهى اين مطلب را ياد مى كيرند. صفحه58 : بشمار و بنویس: اهداف: شمارش اشکال بصورت شفاهی و بعد بصورت چوب خط و بعد نوشتن عدد می باشد.در قسمت پایین جدول سودوکو به صورت 4*4می باشد. صفحه59:بشمار و بنويس:اهداف: :مفهوم اصلی نگیر ‎sabe‏ چوب کبریت و چوب خط برای دانش آموزان .تداعی خواهد شد ‎19 ‎

صفحه 21:
صفحه60:الگویابی کن:اهداف:تقارن اشکال, پیدا کرد نیمه ی دیگر شکل با مداد رنگی است.در قسمت وسط رنگ آمیزی نصف شکل است که مفهوم تقارن را نشان می دهد.در قسمت پاپین | شطرنجی می باشد که بچه ها مر الگوهای ينج تابي ديكرى که به ذهنشان می رسد را روی کاغذ شطرنجی بکشند. صفحه61:بشمار و بنویس:هدف اصلی مفهوم جمع است که بدا با ایا ملموس و سپس با انگشتان دست و پس از آن با تابلو است در آخر در کتاب حل می کنند.هدف یادگیری حاصل جمع می باشد. صفحه62:بشمار و بنویس:: :هدف مفهوم باقیمانده و تقسیم می باشد که بصورت دست ورزی تصویری و کلامی انجا مى بعد از أن با كشيدن اشكال روى اللو 0 آخر در کتاب حل می کنیم.بعد از یادگیری مفهوم صفر را هم ياد می دهیم وطرز نوشتن صفر را ياد مى دهيم. صفحه63:بشمار و بنویس:هدف شمارش شکل ها می باشد به تعداد شکل های ‎YL‏ ‏در قسمت پایین عدد را می نویسند.هدف دقت در شکل های مثل هم و یادگیری .اعداد تا 5 مى باشد 20

صفحه 22:
مدرسه ای مثل بازی عمو زنجیر باف , شمارش پرنده ها , خط بسته , شکل دایره روی دیوار که با شکل دایره ای بچه ها ارتباط دارد ,درین تم 10 بچه هاکاملا روی درس تسلط داشته و خیلی خوب توضیحات لازم رادادند از طراحان اين كتاب كمال تشكر را دارم صفحه 65 :بشماروبنویس :اهداف یادگیری این صفحه شمارش اعداد بالاتر از 5 می باشد که با چوب خط در کتاب می نویسند مبنای این کار مثل صفحات پیش اول با استفاده از دستها نشان‌می دهند . صفحه 66 :بشمار و بنویس: ادامه صفحه قبل می باشد با اين تفاوت که از اشکال استفاده می شود و مفهوم اعدا بالاتر از 5 را نشان می دهد که بعد باچوب خط نشان می دهد. صفحه 67 پشمارو بنویس ترکیب عدد که بارنگ آمیزی در شمارش استفاده می شود اول با توجه به جوب خطى كه كشيده مربع هاى سمت چپ را بادو مداد رنگی سبز و آبی کامل کند البته در اين رنگ آمیزی ما باید به عدد 6 برسیم و در 21

صفحه 23:
صفحه 68 با ابزار کار کن: در قسمت بالا موضوع تقارن اشکال می باشد که بایدبچه ها کار با خط کش را خوب یاد گرفته باشند وبتوانند شكل را به دو نیمه تقسیم کنند در قسمت چپ صفحه تقارن به صورت رنگ آمیزی مي باشد در پا ن صفحه مربع های شگفت نگیز 396 6 باشد که بچه ها به راحتی آن را انجام دادند . صفحه 69 :بشمار و بنویس : هدف معرفی عدد 7 می باشد که ياد كيرى أن مثل عد 6 مى باشد يعنى 5 با 2 كه اول با انكشتان نشان می دهند بعد با نگ آمیزی عدد5بارنگ آبی وعدد2با رنگ سبز ن می دهند ودر قسمت پایین نوشتن عدد 7 راانجام می دهند. صفحه 70 :بشمار و بنویس : هدف شمارش هر دسته می باشد و نوشتن آن عدد .بعد با توجه به دو عددهر گروه دسته ایی که است آن دسته را رد هدف یادگیری پیشتر می باشد در قسمت پایین الگویابی با خط کش .می باشدکه بایدانجام دهند 22

صفحه 24:
۳ یازدهم:(مدرسه و قوانین مربوط به خارج شدن از مدرسه) صفحه 71:اهداف:جمع آوری وسایل مدرسه.به اندزه وسیلهبه مدرسه یارن؛همیاریبهفرد معلول از پاشکال هندسی,علامت مساوی و عبور از خط عایر پیادهمی باشد: صفحه72:بشمار و بنویس:هدف این صفحه مفهوم تعداد هر دسته در سمت چپ و بعد از آن کشیدن اشکال هندسی در سمت راست به اتدازه ای که با سمت چپ برابر باشد می باشد که می خواهد مفهوم مساوی را پرساند.در قسمت پایین الگویابي به صورت افقی می باشد که بچه ها باید با توجه به الكو كارشان را انجام دهند. صفحه73:بشمار و بنویس:هدف این صفحه اعداد صفحه قبل می باشد با این تفاوت که علامت مساویٍ را ياد مى كيرند كه هر اندازه كه در اين طرف باشد در آن طرف هم مى باشد و در ادامه با نوشتن عدد در زير شکل های هر گروه,و بعد از آن با توجه به شكل هاى هر كروه بجه ها علامت مساوى را قرار مى دهند. چند. .مورد هم هست که علامت مساوی نمی خواهد 23

صفحه 25:
: پارت و ‎Ge‏ ‏هدف اين تم تفريح , » سلامتی , ورزش , می باشد و در کنار آن بنلدی و کوتاهی شمارش اعداد و جلو ,يشت راياد مى كيرند . درتفريح بجه ها همكارى و دوستى را مى آموزند:: صفحه 79 بشمار ورنگ کن : هدف شمازش دسته می باشد و بعد از شمارش در هر گروه هر دسته ای کمتر باشددانش آموز بای رنگ کند چون هدفش ان ! دانش اموز كمترى را ياد مى كيرد . صفحه ی80 بشمار وبنویس : هدف شمارش دسته های هرگروه وقرار دادن علامت ‎gad me‏ باشد که در ‎OLS gel‏ بیشتر ضعی شده از علامت بیشتری استفاده شود چون جلوتر که بریم خود دانش آموز یاد می گیرد که دهانه ی فلش به طرف عدد بزرگتر قرار مى كيرد و خودبه خود علامت کمتری را هم یادمی گیر سم م | 885 هید تمرین مساوی هم دارند که دانش آموزان ‎he‏ خوب انجام 1 ۲ ۷۲ اج صفحه‌ی 81 بشمار و بگو : هدف یادگیری مفهوم عدد 9 ونوشتن عدد 9 می باشد که اول دانش آموز با شکل های در جلویش قرار دارد ده © ماعطا تزا .از انگشتان دستش استفاده می کند ودر آخر نوشتز 3 00 الا && 555 + ‏مهم‎ ٩ ) ۹ 24

صفحه 26:
تم 13 : (رستوران و اداب غذا خوردن ) صفحه ی 85 در رابطه با آداب غذا خوردن در رستوران تنوع درزندگی که باعث شادابی خانواده می شود در این صفحه علاوه بر رستوران ؛ شمارش اعداد 5 و 2 می باشد اشکال اين صفحه رنگ رومیزی با رنگ زمین ب باشد که دانش آموزان را به اشتباه می اندازد. 4 صفخهدى 86 بشمار و بنويس : آموزش جمع وحاصل جمع كه از طريق دست ها اين كار را انجام مي دهيم به اين صورت كه اگشتان یک ددمت رامى بند به همان اندازه به انلكشتان دست ديكر اضافه مى كنيع و بعدوؤنوك و "89 زا را وارد مى كند و جواب را می نویسد . ۲ صفحه ی 87 بشمار وبنویس : قسمت بالا جمع دو عدد با حاصل جمع به صورت جو خط دز قسمت پایینجمع تركس أعداة م پاشد که جواب جمع أعداد در . ستون ها نظام وار باشد مثل :2+0 و0:2 و۱۳1 ۳ ,مه !1173:1۲۲۱ ‎L =‏ ۳ 5 25

صفحه 27:
تم شماره 19 تصوير کامل نیست,کسی باید باشد که کمک نانوا نان را يهن کند و نان را از تنور بیرون بیاورد و جای پهن کردن نان در شکل پایان به نظر من در این کتاب جدول سودکو(شگفت نگیز)زیاد استفاده شده و مطالب کتاب زیلد است و فرصت برای تمرین و تکرار خیلی کم است. مطالب طوری هستند که والدین تسلط کامل ندارند و بدون راهنمایی آموزگار نمیتوانند در منزل به دانش آموز کمک کنند 26

صفحه 28:
چند نکته در مورد کتاب 1 -از اینکه کتاب ریاضی تغییر کرده است نارضایتی بیشتر معلمان را در بر داشته است.ولی من فکر میکنم در حال حاضر كه 10 الى 12 5 درس داده شده است متوجه اين موضوع شده اند که چقدر روش کاراين تب بهتر است و بچه ها خیلی خوب و مفهومی باد می گیرند. در مفهوم جمع و تفریق و مجموعه اعداد از دست هایشان به خوبی استفاده ی کند. 2-اين کتاب تنوع یادگیری دارد وبچه ها را خسته نمی کند. 3-بچه ها با مربع های شگفت انگیز خیلی خوب کار می کنند و براحتی مربع های 9*9را می نویسند و مشکلی ندارند. 4-فقط اینکه حجم کتاب خیلی زیاد است.اگر بتوانند مطالبی که زیاد تکرار شده مثل الگویابی,تکرار مفهوم جمع و تفریق کمتر شود تا ‎ay‏ سید ید

صفحه 29:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
10,000 تومان