کسب و کاربرنامه‌ریزی

برنامه‌ريزی

صفحه 1:
0 PRA ‏ا ا‎ i ۱ ۳ 0 اا

صفحه 2:
انتخاب یک راه از میان راههاي مختلف و در حقیقت بهترین راه براي نیل به اهداف. 2 پراساس کتاب مباني سازمان ومدبربت طاهره فيضي

صفحه 3:
خطمشي ها راهنماي تصمیمگيري‌اند و چارچوب وسيعي را ایجاد مي‌کنند که مدیران باید در محدوده آنها تصمیم هاي آتي را اتخاذ کنند. 3 پراساس کتاب مباني سازمان ومدبربت طاهره فيضي

صفحه 4:
خب ۱7 روشها: روشها شيوه‌هاي مشخص,یا كامهايي معین را براي اجراي فعاليت‌هاي آینده تعیین مي‌کنند و ياهنماي عمل‌اند. اقدامات الزامي ویژه اي را معین مي‌کنند(بایدها و نبایدها). 4 براساس كنات ميان سازفان ومدیریت ظاهره فیضي

صفحه 5:
خب ۱7 1-تعریف مسئله 2رزيابي راه‌حلها 3-اتخاذ تصمیم(انتخاب راه‌حلها) 4جراي تصمیم 5رزيابي نتایج 5 پراساس کتاب مباني سازمان ومدبربت طاهره فيضي

صفحه 6:
خب ۱7 1-خوش ساختار 2 - بدساختار 1-برنامهريزي شده 8 برنامهريزي نشده 6 براساس كتاب مياني سازمان ومديريت طاهره فيضي

صفحه 7:
برنامه‌ريزي 7 براساس كنات ميان سازفان ومدیریت ظاهره فیضي

صفحه 8:
خب ۱7 اطمید اطمینان مخاطره عدم اطمینان ابهام 8 پراساس کتاب مباني سازمان ومدبربت طاهره فيضي

صفحه 9:
سطح اطلاعات ‎J‏ 9 براساس كنات ميان سازفان ومدیریت ظاهره فیضي

صفحه 10:
شرابظ اطميكان: در شرایط اطمینان مدیران درباره یک مسئله‌راه‌حلهاي جایگزین و نتایج احتمالي آن راه‌حلها کاملا آگاهي دارند. بنابراین مي‌توانند وقایع موثر بر آنها یا نتایج آنها را نظارت کنند. 10 پراساس کتاب مباني سازمان ومدبربت طاهره فيضي

صفحه 11:
خب ۱7 شرایط مخاطره: مدیر مسئله‌اي را مي‌شناسد. اطلاعات كافي براي شناخت راه‌حلهاي ممکن در أختيار دارك: و براساس: اين اطلاعات اختمال كسب نتيجّة مطلوب ازهر راه‌حل را تخمین مي‌زند. 11 براساس كنات ميان سازفان ومدیریت ظاهره فیضي

صفحه 12:
خب ۱7 روش ‎asl‏ تصمیم در شرایط مخاطره: !)یک راه از میان راههاي ممکن انتخاب شود. 2تمام نتلیج حاصل از راه انتخاب شده با توجه به شرلیط محيطي مختلف ارزيابي شود. ‎2G‏ یک از نتایج در احتمال وقوع شرایط محيطي آن ضرب شود. ‏4)نتایج حاصل از مرحله (3)با هم جمع شوند تا ارزش مورد انتظار براي راه انتخابی در مرحله(1)به دست آید. ‏5)مراحل (1) تا (4)براي بقیه راههاي ممکن تکرار شود. ‏6)کنون راه‌حلي که بالاترین ارزش مورد انتظار(براي سود)را دارد به عنوان راه‌حل انتخابی برگزیده شود. ‎ ‏12 براساس كنات ميان سازفان ومدیریت ظاهره فیضي

صفحه 13:
خب ۱7 مثالي از تصمیم‌گيري در شرایط عدم ‎wg jel‏ مدیریت یک فروشگاه متوجه این موضوع شد که سوددهي فروشگاه جدید در ده سال آینده با افزليش جمعیت در محلهاي مورد نظر مرتبط است و این عاملی است که تعیین آن از حیطه قدرت سازمان خارج است. 13 براساس كنات ميان سازفان ومدیریت ظاهره فیضي

صفحه 14:
T ‏میزان سود در میزان سود در میزان سود دز‎ محل شد متوسط ۳ رشد کم 0 رشد زياد (rane 8 3 1 ae 6 2 2 8 5 4 3 6 7 6 4 احتمال وقوع 20 30% 50 % % 14 براساس كنات ميان سازفان ومدیریت ظاهره فیضي

صفحه 15:
ارزش مورد انتظار(سود) +4/2+5/4=5/7 0/6 (+8/1+5/5= ۳ يي مورد احاصلظرب ننایج پیش بيني شده از راه‌حلها ادر احتمال وقوع شرایط محيطي آنها [أرشد بالاي (رشد کم (رشد متوسط ‎tog‏ جمعبت) جمعیت) ‎x0/2=0/6 8۷0/3242 ۰ 0/52 5/4‏ ‎2x0/2=0/4 6 x0/3=8f1 x0/5= 5/5 0‏ ‎as‏ =5/1+3 جوره 3 ‎4x0/2=/8 5x0/3=5/1 oe‏ ‎x0/2=2/1 0/3=1/2‏ 7 6 1/2+4=3/7 بو درم 15 ‎GUS gully‏ مباني سازمان ومتبریت طاهره فیضی ‏محل فروش کی ‏(طرق ‏ممکن)1 ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 16:
در شرایط عدم اطمینان از سه شیوه مي‌توان استفاده کرد: 1)حداکثر حداکثرها 2حداکثر حداقلها 3ارزش مورد انتظار با احتمال یکسان 16 پراساس کتاب مباني سازمان ومدبربت طاهره فيضي

صفحه 17:
حداکثر حداکثرها: در این شیوه بهترین نتیجه از بین بهترین نتایج راههاي ممکن در شرایط محيطي عورد نظر انسخاب می‌شود: 17 پراساس کتاب مباني سازمان ومدبربت طاهره فيضي

صفحه 18:
حداکثر حداقل‌ها: در لین شیوه‌با بدبيني لین طور فرض مي‌شود که براي راه‌حلهاي ممکن بدترین نتیجه در شرایط محيطي مورد نظر حاصل خواهد شد. و بنابراین باید به عنوان بهترین تصمیم. بهترین را از میان بدترینها انتخاب کرد. 18 براساس كنات ميان سازفان ومدیریت ظاهره فیضي

صفحه 19:
خب ۱7 ارزش مورد انتظار با احتمال یکسان: در اين شيوه به علت نبود اطلاعات کافي. احتمال براي وقوع شرایط مختلف یکسان فرض مي‌شود و بر اساس ارزش مورد انتظار تصمیم‌گيري به عمل می‌آید. 19 براساس كنات ميان سازفان ومدیریت ظاهره فیضي

صفحه 20:
مدل الگويي است که از واقعیت گرفته شده‌است و روابط بين متغيرها را نشان ميدهد و ميتوان ازان براي پیش بيني در تصمیم‌گيري استفاده کرد. 20 براساس كتاب مياني سازمان ومديريت طاهره فيضي

صفحه 21:
خب ۱7 )مدل کلاسیک 2مدل اداري 21 پراساس کتاب مباني سازمان ومدیربت طاهره فيضي.

صفحه 22:
مدل كللاسيى: مدل كلاسيك بر اين فرض استوار است كه نكرش مديران در تصميمكيري عقلايي و عيني است و در نتيجه آنان هميشه تصميمهايي را اتخاذ مي‌کنند كه به تفع سازهان است: 22 براساس كنات ميان سازفان ومدیریت ظاهره فیضي

صفحه 23:
پراساس مدل کلاسیک مديران بايد هنكا 8 م تصمیم گيري موارد ذيررا رعايت کنند: اطلاعات کاملی درباره مستله داشته باشند. أهداف تصميمكيري .رأ بك روشني تعریف بکنند. کلیه را‌حلها را براي حل مستله بشناسند. کلیه اطلاعات درباره تمام راه‌حلها را جمع آوري کنند. نتیج کلیه رامحلها را به طور عقلاييارزيابي کنند. 23 براساس كنات ميان سازفان ومدیریت ظاهره فیضي

صفحه 24:
24 براساس كنات ميان سازفان ومدیریت ظاهره فیضي

صفحه 25:
۱7 rl انواع مدل اداري تصمیم گيري: 1)/عقلانیت محدود ‎ls 2‏ ايت‌مندي ‏25 پراساس کتاب مباني سازمان ومدبربت طاهره فيضي

صفحه 26:
خب ۱7 عقلائیت محدود: مدير به سبب محدوديتهاي زملني و محدودیت ظرفیت فراگيري. حفظ و تحلیل حجم زيادي از اطلاعات. توانايي كافي براي اتخاذ تصميمهاي كاملا عقلایی ندارد. 26 براساس كنات ميان سازفان ومدیریت ظاهره فیضي

صفحه 27:
رضايت‌مندي: انتخاب بهترین راه‌حل در شرایط موجود نه بهترین و عالیترین راهحل. 27 پراساس کتاب مباني سازمان ومدبریت طاهره فيضي.

صفحه 28:
خب ۱7 ابزارهاي تصمیم گيري: 1)ماتریس سود 2تحلیل نقطه سر به سر 3)درخت تصمیم 28 پراساس کتاب مباني سازمان ومدبربت طاهره فيضي

صفحه 29:
خب ۱7 ماتریس سود(ماتربس تصمیم گيري): يكي از ابزارهاي كمي است و نتلیج احتمللي دو یا چند راه‌حل را که با توجه به شرایط متفاوت.آینده می‌تواند اختلاف داشته باشند با هم مقایسه می‌کند. 29 براساس كنات ميان سازفان ومدیریت ظاهره فیضي

صفحه 30:
مالک یک کارخانه نان ماشيني براي گسترش حیطه کار خود مي‌خواهد تصمیم بكيردكه: ‎Haas‏ = 1)يك كاميون براي تحويل نان بخرد. 2دو کامیون براي تحویل نان بخرد. 3سه کامیون براي تحویل نان بخرد. 30 براساس كنات ميان سازفان ومدیریت ظاهره فیضي

صفحه 31:
تريس سود شرايط محيطي تقاضاي تقاضاي متوسط تفاضاي زیاد ‎I‏ حله اندى احتمال احتمال 3/ احتمال 5/ راه 2 ‎sol‏ یک کامیون 30000 سود 0 سود 20000 سود ‏2)خرید دو کامیون ‏ 24000 سود 34000 سود 2931000 ‏3)خريد سه كاميون 10000 سود 0 سود 40000 سود ‏31 براساس كنات ميان سازفان ومدیریت ظاهره فیضي ‎ ‎ ‎

صفحه 32:
خب ۱7 < pe ‏ر امحلهاي أرا ائه شده‎ 0/2(30000)+0/3(32000)+ 0/5(20000)-600/25 0/2(24000)+0/3(34000)+0/5 3 1000)=500/30 0/2(10000)+0/3(15000) +0/5(40000)-22500 32 براساس كنات ميان سازفان ومدیریت ظاهره فیضي

صفحه 33:
تحلیل نقطه سر به سر: رابطه بین میزان تولید. و هزینه درآمد ناشي از آن را در سازمان نشان مي‌دهد و به مدير امکان مي‌دهد تا دریابد در چه سطحي از تولید درآمد و هزینه‌ها برابرند. 33 براساس كنات ميان سازفان ومدیریت ظاهره فیضي

صفحه 34:
هزینه ثابت: شامل هزينه‌هايي است که بدون توجه به میزان تولید همواره وجود دارد مانند: هزينه‌هاي اداريء اجاره. هزیته:متعیرا هزینه‌هایی که مستقیما با میزان تولید ارتباط دارد مانند: هزینه مواد اولیه. 34 براساس كنات ميان سازفان ومدیریت ظاهره فیضي

صفحه 35:
درآمد کل هزینه هزینه ثابت میزان تولید 35 براساس كنات ميان سازفان ومدیریت ظاهره فیضن هزینه و درآمد

صفحه 36:
سر 9 FC 2 R-VC آ(تعداد کالا در نقطه سربه ou 0آهزینه ثابت ‎R‏ درآمد حاصلاز فروش 0 هزینه متغییر هر ولحد 36 براساس كنات ميان سازفان ومدیریت ظاهره فیضي

صفحه 37:
سر به سر میزان‌فروش ‎FC‏ هزينه نابت درآمد حاصل از فروش 1 ‏هزینه متغییر هر واحد ۷0 ‏37 براساس كنات ميان سازفان ومدیریت ظاهره فیضي

صفحه 38:
خب ۱7 مثال: اگر هزینه ثلبت تولید كالايي 5000 ریال و فروش واحد لن 20 ریال و هزینه متغییر براي هر واحد از آن 10 ریال باشد تعداد کالا و میزان فروش وا در نقطه سر به سر به دست آورید. 38 براساس كنات ميان سازفان ومدیریت ظاهره فیضي

صفحه 39:
خب ۱7 _ 5000 = =500 20- 10 5000 10 20 P= =1000( براساس كنات ميان سازفان ومدیریت ظاهره فیضي

صفحه 40:
درحت ت تصمیم: ابزاري تحليلي است كه نتايج منطقي هزينهها و راءحلهاي مربوط به رامحل را از ‎oly‏ ترسيم تصوير ميكند. 40 براساس كتاب مياني سازمان ومديريت طاهره فيضي

صفحه 41:
اختن کارخانه اي کویگ عم ‎sa)‏ ‏41 پراسانن کنات مبانی سازفان وفدبریت طاهره فکی ‏

صفحه 42:
خب ۱7 مزاياي تصمیم گيري گروهي: 1)فراهم کردن اطلاعات بیشتر و کامل‌تر 2ایجاد راه‌حلهاي بیشتر 3پذیرش بهتر یک راه‌حل 4)افزایش مشروعیت 42 پراساس کتاب مباني سازمان ومدبربت طاهره فيضي

صفحه 43:
005 معایب تصمیم گيري گروهي: 1)صرف وقت بیشتر 2تسلط اقلیت 3)فشار براي هماهنكي 4)مسئوليت مبهم 43 براساس كتاب مياني سازمان ومديريت طاهره فيضي

صفحه 44:
خب ۱7 فنون تصمیم گيري گروهي: طوفان مغزي گروه اسمي فن دلفي ملاقاتهاي الكترونيکي 44 پراساس کتاب مباني سازمان ومدبربت طاهره فيضي

صفحه 45:
طوفان مغزي: از مشهورترین فنون براي ایجاد خلاقیت است زیرا فن نسبتا سادهاي است که فشارهای وارد براي هماهتگی در گروه را کاهش می‌دهد تا ایجاد راه‌حلهاي تازه به تاخیر نیفتد. 45 براساس كنات ميان سازفان ومدیریت ظاهره فیضي

صفحه 46:
قوانین طوفان مغزي: هيج عقيده‌اي مورد انتقاد قرار نمي‌گیرد. هر چه عقاید بنيادي‌تر(رادیکال‌تر)باشند بهتر است. کمیت ارائه عقیده مورد تاکید است. اصلاح عقاید بوسیله دیگران تشویق مي‌شود. 46 براساس كنات ميان سازفان ومدیریت ظاهره فیضي

صفحه 47:
خب ۱7 روش گروه اسمي: در اين روش اعضاي گروهي که در موضوع مورد نظر براي تصمیم گيري صاحب نظر و مجرب هستند گرد هم می‌آیند. 47 پراساس کتاب مباني سازمان ومدبربت طاهره فيضي

صفحه 48:
فن دلفي: در لين روش براي تصميم‌گيري در یک مورد خاص گروهي از افراد صاحب نظر را انتخاب و نظرات آنان را با پرسشنامه جویا مي‌شوند. 48 پراساس کتاب مباني سازمان ومدبربت طاهره فيضي

صفحه 49:
ملاقاتهاي الكترونيکي: این روش جدیدترین شیوه تصميم‌گيري گروهي است و روش گروه اسمي را با فناوري پیشرفته کامپیوتر درهم مي‌آمیزد. وه پراساس کتاب مباني سازمان ومدبربت طاهره فيضي

صفحه 50:
خب ۱7 گمنامي درستكاري شرع 50 پراساس کتاب مباني سازمان ومدبربت طاهره فيضي

صفحه 51:
خب ۱7 تعریف برنامه‌ريزي: تعیین ماموریت سازمان. مشخص کردن هدفها و پدید آوردن برنامه‌هاست. 51 پراساس کتاب مباني سازمان ومدبربت طاهره فيضي

صفحه 52:
خب ۱7 تعریف ماموریت سازمان: تصويري استوار و بلند مدت از وضعیت آینده سازمان. 52 پراساس کتاب مباني سازمان ومدبریت طاهره فيضي.

صفحه 53:
خب ۱7 هدف‌هاي سازماني: منابع و تلاشهاي سازماني را در جهت اجراي ماموریت سازمان هدایت مي‌کند. 53 پراساس کتاب مباني سازمان ومدبربت طاهره فيضي

صفحه 54:
54 بیانیه ماموربت هدف‌هاي راهبردي هدف‌هاي راهكاري هدف‌هاي عملياتي براساس كنات ميان سازفان ومدیریت ظاهره فیضي

صفحه 55:
هدفهاي راهيردي مدير عامل -افزايش 9615 درآمد خالص ‎aby‏ -1796سود سالیانه منصفانه -حفظ موقعیت رهبري بازار از نظر کیفیت جا و غذا -ایجاد فرصتهاي بازرگاني جدید در بازارهاي بین المللي_رو به گسترش هدف‌هاي راهكاري معاونت مالي -کاهش هزينه‌هاي وام تا 9610 -حصول میانگین 966 بازده از -فرسنادن فاکتور بات Lids هدف‌هاي راهكاري معاونت عملياتي -گشایش 150 هتل در همه جهان -نایل شدن به 9699 رضابت مشتري هدف‌هاي عملياتي مدیر هتل -اجراي برنامه آموزش کیفیت خدمات براي همه کارکنان -كلهش بهزيتة ‎ob seins‏ طاهره فيضي هدفهاي راهكاري معاون بازاريابي -افزايش درآمد هر اتاق هتل تا 9620 -اجراي فعاليت تبليغي داخلي هدف‌هاي عملياتي بیر ‏ -فروش جشتها -توسعه فروش -افزايش هزينه لازم

صفحه 56:
۱7 56 #بعد سطح برنامه‌هاي راهبردي عملياتي © بعد زمان بلند مدت ميان مدت كوناه مدت © بعد قلمرو: برنامه‌هاي فراگیر برنامه‌هاي محدود به بخش #بعد استمرار برنامه‌هاي هميشگي برسس تب برنامه‌هاي يكبلري مس

صفحه 57:
57 براساس كنات ميان سازفان ومدیریت ظاهره فیضي

صفحه 58:
خب ۱7 انواع برنامه‌ريزي: برنامه‌ريزي رسمي برنامه‌ريزي غيررسمي 58 پراساس کتاب مباني سازمان ومدیربت طاهره فيضي.

صفحه 59:
7 فرآیند برنامه‌ريزي 59 براساس كنات ميان سازفان ومدیریت ظاهره فیضي

صفحه 60:
خب ۱7 1)صراحت و وضوح 2)قابلیت اجرايي 3)قابليت انعطاف 4)جامعیت 5هماهنگی 6)مستدل بودن 317 قوانين قابل تفكيك باشد 8)مدون و مكتوب باشد 60 براساس كنات ميان سازفان ومدیریت ظاهره فیضي

صفحه 61:
خب ۱7 انواع خطمشي: 1)خطمشي‌هاي اساسي 2خطمشي‌هاي کلي 3)خطمشي‌هاي واحدي 61 پراساس کتاب مباني سازمان ومدبربت طاهره فيضي

صفحه 62:
خب ۱7 مسئولیت برنامهر يزي : #متخصصان برنامه‌ريزي گروه ضربت برنامه‌ريزي بر عهده خود مدیران 62 پراساس کتاب مباني سازمان ومدبربت طاهره فيضي

صفحه 63:
خب ۱7 انواع هدف گذاري: هدف‌گذاري سنتي هدف‌گذاري بر مبناي هدف 63 پراساس کتاب مباني سازمان ومدبریت طاهره فيضي.

صفحه 64:
((ما میخواهیم بهبود در منافع اين قسمت حاصل شود)) هدف گذاري سنتي 64 براساس كنات ميان سازفان ومدیریت ظاهره فیضي

صفحه 65:
سل ة :5 — ذاري در مديريت بر مبناي هدف‌هاي كلي 7 سس هدف‌هاي 65 براساس كنات ميان سازفان ومدیریت ظاهره فیضي

صفحه 66:
7 ‏بررسي تتايج‎ | | abel cbs *تعيين اهداق (کارکنان) *شرح مفاهیم ‎cous [9‏ معیازها *حمایت *تجدید نظر در *انتخاب عملکردها چرخه مدیریت بر ‎(re)‏ مبناي هدف چرخه مدیریت بر مبناي هدف به عنوان نظام یکپارچه برنامه‌ريزي و کنترل 66 براساس كنات ميان سازفان ومدیریت ظاهره فیضي

صفحه 67:
فرآیند مدیریت بر مبناي هدف 67 براساس كنات ميان سازفان ومدیریت ظاهره فیضي

صفحه 68:
خب ۱7 ابزارهاي برنامه‌ريزي: برآورد شرلیط یا رويدا‌هاي آینده بر اساس اطلاعات جاري. پژوهش و تجربه #جداول زماني فرآيندي براي تنظيم فهرستي از جزييات فعاليتهايي كه بليد براي تحقق هر هدف اجرا شود. 68 براساس كنات ميان سازفان ومدیریت ظاهره فیضي

صفحه 69:
خب ۱7 انواع پيش‌بيني: پيش‌بيني اقتصادي پيش‌بيني روند اجتماعي پيش‌بيني فروش 69 پراساس کتاب مباني سازمان ومدبربت طاهره فيضي

صفحه 70:
جداول زمانی #نمودار گانث لین نمودار معمولا در برنامه‌ريزي پرویه به کار مي رود و فعاليتهاي مختلف.زمان لازم و وضعیت جاري هر فعالیت را در پروژه مورد نظر نشان مي‌دهد. #فن بازنكري و ارزيابي برنامه(پرت) نمودار كردش كاري است كه توالي فعاليتهاي مورد نياز براي تکمیل یک پروژه را نشان می‌دهید. 70 براساس كنات ميان سازفان ومدیریت ظاهره فیضي

صفحه 71:
خب ۱7 برای استفاده از شبکه يرت مدير باید: 1)فعاليتهايي كه بايد اجرا شوند را معین کند. 2توالی فعالیت ها را مشخص كند. 3)زمان مورد نیاز براي تکمیل هر فعالیت را تعیین کند. 4)شبکه را ترسیم کند. 5)بلندترین مسيري را که در شبکه براي تکمیل پروژه وجود دارد را معین کند. 71 براساس كنات ميان سازفان ومدیریت ظاهره فیضي

صفحه 72:
تعاريف كليدى در شبکه يرت: رویداد: 0 نشانگر آغاز و انجام یک فعالیت است. فعالیت: اجزای اصلی تشکیل دهنده یک برنامه با یک پزووه است: #امسیر بحرا اني: مسيري که از اولین رویداد تا حصول هدف به حداکثر زمان نیاز دارد. 72 براساس كنات ميان سازفان ومدیریت ظاهره فیضي

صفحه 73:
۱7 نمودار شبکه پرت براي بنا کردن یک ساختمان 73 براساس كنات ميان سازفان ومدیریت ظاهره فیضي

صفحه 74:
رویداد قبلي‌زمان مورد انتظار شرح فعالیت رویداد (برحسب هفته) 19 تائید طرح و گرفتن مجوز نان پوشش کف و قاليندي گرازادادن درها و طراحي تزييني بطم بر گروه مدیریت ساختمان ‎A‏ 226 حفر كارا زيرزميني 8 14 بريا كردن اسكلت و 6 مياسن كف اتاقها 6 تصي بنجززه ذا ‎Cc‏ ساختن سقف ‎F‏ سيم كشي ‎ee 6 ‎D ‎H ‎J ‎wu DOM gow >‏ ها شن ساص ص اص س صم ‎8 ‎i ‏74 براساس كنات ميان سازفان ومدیریت ظاهره فیضي ‎ ‎ ‎

صفحه 75:
aos] ei |/ | Xess tie 3 فن بازنگري 3 | نقش رآیند عقلانٍ نيروي مقدماتب سپیوررر و آرزيابي نامهریز گروه فردي بيمكيري تن فردي زماني گانت " برنامه(پرت) ضربت مديران قلاني محدوضايتمندي 75 تیان کال ربالاب یمین مره ‎vee‏

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان