کسب و کارمدیریت و رهبریمهندسی صنایع و موادبرنامه‌ریزیفروش و بازاریابی

برنامه‌ریزی و مدیریت ذینفع Stakeholder Management and Planning

صفحه 1:
برنامه‌ریزی و مدیریت ذینفع ‎Stakeholder Management and‏ Planning MGtc Is

صفحه 2:
عنوان مراحل استفاده موضوع پیچیدگی

صفحه 3:
پس از انجام یک تمرین در زمینه تجزیه و تحلیل ذینفعان. میتوانید اطلاعات بیشتری در مورد چگونگی مدیریت مشارکت با ذیتفعهایتان کسب کنید. اين اطلاعات باعث شناسایی افراد ذینفع در شغل با پروژه خود و نیز تعیین جایگاه آنها در نقشه ذیتفعان میشود. يس از اين مرحله. نوبت به انجام برنامه ريزى ارتباطات با ذینفعان میرسد. به لين ترتیب شما میتوانید در كسب حمايت آنها برای پروژه هایتان موفق باشید. برنامه ریزی ذینفعان, فرایندی است که به وسيله آن ميتوانيد اين كارها را عیلی ‎Bas‏ برای انجام دادن تمرین برنامه ریزی ذینفعان از الگوی زیر استفاده کنید. این الگو بخشهای زیر را شامل میشود: «نام ذيتقع «*رويكرد مشاركت *موضوع و منافع کلیدی ‎Curios‏ فعلی : مداقع , حمایت کننده ؛ بیطرف , منتقد , ماع -پشتیبانی مطلوب: زیاد. متوسط یا كم ‏*نقش موردنظر در پروژه (در صورت وجود) ‏*اقدامات موردنظر (در صورت وجود) ‎Dubie lala? ‏*اقدامات و ارتباطات ‏با استفاده از اين الگو, گامهای زیر را دتبال کنید: گام نخست؛ الگوی فوق را به کمک اطلاعات ماتریس ‎BNE‏ / قدرت به روز رسانی کنید ‏پراساس ماتریس علایق / قدرت که در بخش تحلیل ذینفعان تهیه شده است, نام ذینفع, میزان نقوذ و علاقه وی به شغل یا پروژه شما و نیز ارزیابی خودتان را از جایگاه آنهاء در جدول فوق وارد کنید.

صفحه 4:
گام دوم؛ رویکرد خود را برای مدیریت ذینفعان برنامه‌ریزی کنید. تخصیص زمان مناسب برای مدیریت ذیتفعان به چند عامل بستگی دارد : *میزان بزرگی و دشواری پروژه و اهداف آن *میزان زمانی که برای ایجاد ارتباط و مشارکت با ذینفعان در اختیار است «میزان نیاز به حمایت براى دستيابى به نتايج مطلوب مورد انتظار زمان موردتباز برای مدیزیت کردن این موارد را همراه با زمان موردنیاز برای برفراری ارتباط با ذینفعان برآورد کنید. در این صورت با توجه به زمانی که در اختیار دارید. ممکن است به این نتیجه برسید که به کمک نیاز دارید: اين کمکها میتوانند به شکل حمایت مالی از پوژه: مشاوره و ورود افیاد خبره یا بازنگری در تخصيص منایع اولبه برای افزایش کیفیت و سایر این چنین موارد. باشد. گام سوم؛ مشخص کنید دقیقاً از هر ذینفع چه توقعی دارید. 0 در اين مرحله, بعد از تهیه لیستی آز ذیتفعان. مشخص کنید که از هریک از آنها چه سطحی از حمایت را توقع دارید و یا مایلید چه نقش ها و اقداماتی توسط آنها ایفا شود. این اطلاعات بايد در ستون های "پشتیبانی مطلوب", "نقش های موردنظر در پروژه" و "اقدامات موردنظر" در جدول فوق وارد شود. گام چهارم؛ شناسایی پیام های لازم جهت انتقال به ذینفعان مورد نظر. برای قانع کردن ذی نفعان نسبت به حمایت از خودتان يا مشارکت آنها در پروژه ها و اهداف, باید پيام های لازم را جهت انتقال به آن ها شناسایی کنید. این گونه پیام ها. منافعی را که شما با انجام فعالیت ها و پروئه های خود به افراد و سازمان ها می رسانید. نشان می دهند. پیامها می توانند بر شاخص های کلیدی عملکرد نظیر افزایش سودآوری با بهبودهای واقعی رخ داده, متمرکز باشند.

صفحه 5:
گام پنجم؛ اقدامات و ارتباطات لازم را شناسایی کنید. در تهایت. مشخص کنید که چه کازهایی برای نگهداری و مدبریت فرآیند پشتیبانی از اين ذیتفعان نیاژ است. متناسب با زمان و منابعی که در اختیار دارید. مشخص کنید که چگوته ارتباطات و ورودی های به دست آمده از ذینفعان اداره خواهد شد. در شروع کار تمرکز خود را بر ذینفعاتی با قدرت بالا / علاقه بالا گذاشته و تمرکز بر ذینفعانی با قدرت پایین / علاقه پایین را در آخرین مرحله تحلیل فرار دهید. برای اين کار تهیه یک برنامه کازبردی جهت داشتن ارتباطی آثربخش با افراد و انتقال حجم مناسبی از اطلاعات که نه بیش از میزان لازم و نه کمتر از آن اشد. نیاز است. فکر کنید چگونه میتوانید با اقدامات خود. مشارکت بهترین ذینفعانتان را حفظ کنید. باید اقدامات مناسب را براى دفع يا خنثى كردن شک و تردید ذینفعان, بکار بگیرید. برای نمونه باید در شرایطی که نیاز به پشتیانی افراد داريد ولى اين افراد علاقه كافى يه فعاليت يا پرووٍه شما ندارند. با اقدامات و برنامه های خود زمینه افزایش علاقه مندیها را فراهم کنید. هم چنین تأثیر فعالیتهای خود را بر ذیتفعانتان در نظر بگیرید. در شرایط مناسب اجازه دهید تا افراد و حامیان شما از مشکلاتی که امکان وقوع دارند. اطلاع یابند. از آگاهی ار اه کت ری ای بت و کنو سس مات رل ‎Pe ola‏ بش کاسته و یا مدیریت کنید. راهنمایی مدیریت انتظارات افراد در مورد مشکلات احتمالی, باعث ميشود تا با دادن زمان کافی یه آنها برای تفکر در مورد نحوه مدیریت مشکلات. زمینه حفظ و ارتقای اطمینان آنها نسبت به شماء فراهم شود. بعد از تهیه کردن برنامه ذینقعان, تنها کاری که باید انجام دهید اجرای این برنامه است. مانند اجرای تمام برنامه های دیگر, چنانجه شما این برنامه را یه مجموعه ای از فعالیتهای کوچکتر و گام به گام تقسیم کنید. فرایند پیاده سازی آن راحتر انجام خواهد شد.

صفحه 6:
نکات کلیدی کاری که انجام میدهید و یا پروژه ای که راه اندازی می کنید. زماتی تبدیل به یک عامل با اهمیت مي شود كه در اين مسير افراد بیشتر و بیشتری تحت تأثیر قرار گیرند. برخی از آنها, افرادی هستند که قدرت کاقی را بیای خراب کیدن پروئه یا جایگاه شما دارند و دسته ای دیگر به عنوان حامیان قدرتمند فعالیتهای شما محسوب ميشوئد. ۲ مدیریت ذینفعان فرآیندی است که شما در آن یه شناسایی ذینقعان کلیدی پرداخته و حمایت آنها را کسب میکنید. اولین مرحله از مدیریت ذینفعان, تحلیل ذیتفعان است در این تحلیل؛ به شناسایی و آشنایی با مهمترین ذینفعان. میپردازید. برای این کار باید یک جلسه طوفان فکری پیرامون شناخت ذینفعان برگزار شود. نتايج بدست آمده از این جلسه براساس دو معیار قدرت و علاقه اولویت بندی شده و سپس جایگاه آنها در ماتریس قدرت / علاقه نشانه گذاری می شود. مرحله پایانی آن است که مشخص کنید اکنون چگونه بان این ذیثفعان را انگیزه مند کرده و آنها را دور خود جمع نمایید. در اینجا اولین مرحله از تحلیل ذینفعان به پایان میرسد. دومین مرحله از اين تجلیل, برنامه ریزی ذینفعان است. در اين فرایند در راستای مدیریت ارتباطات با ذینفعان و جذب حمایت آنها تلاش خواهید کرد. به راحنی میتوان برنامه ریزی ذینفعان را به کمک یک الگوی برنامه ریزی, مطابق با آنچه در بخشهای قبل نشان داده شد. انجام داد. اين برنامه ریزی شامل مراحل ویر است: یه روز رسانی فرم برنامه ریزی به کمک اطلاعات ماتریس قدرت / علاقه شناسایی رویکرد مناسب برای مدیریت ذینفعان *تعبین انتظارات از هر یک از ذینفعان *مشخص کردن پیام هایی که باید به ذینفعان انتقال داده شود *شناسایی اقدامات و ارتباطات اجرای درست و خوب مدیریت ذینفعان. اغلب به مدیریت سیاست هایی که همراه با پروژه اصلی می باشند. کمک میکند. اين رویکرد مدیویتی باعث جذب حداکنری حامیان پروژه شده و در مقابل, از میزان استرس ناشی از کار و پروژه می کاهد.

صفحه 7:

صفحه 8:
i oe os

صفحه 9:
براق کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سانت ام جی تولر مراحعه ۱۸۵۱ 5

رایگان