مدیریت و رهبری

برنامه ریزی استراتژیک تبیین بیانیه رسالت

barnamerizie_strategic_tabeene_bayanie_resalat

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “برنامه ریزی استراتژیک تبیین بیانیه رسالت”

برنامه ریزی استراتژیک تبیین بیانیه رسالت

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحيمبرنامه ريزي استراتژيك تبيين بيانيه رسالت دکتر سيد امير مهدی صالحی

اسلاید 2: ماموريت اهداف(كلان)اهداف عينيطرح هابرنامه اجرائيپروژه هافعاليتهاچشم انداز تحليل SWOTStakeholders ذينفعهاGSOPSارزشيابي برنامهكنترل استراتژيك

اسلاید 3: Present Where we were ?Where we are ?Where we are going ?Past Future امير مومنان علي (ع) فرمود :خدا رحمت كند كسي را كه بداندازكجاست ؟ در كجاست ؟ به كجا مي رود ؟

اسلاید 4: ABهدف عينيسياستمناسبEاهداف كلاناستراتژيمطلوببرنامه ريزي استراتژيكبرنامه ريزي عملياتي

اسلاید 5: چشم‏انداز يعني آن‏چه كه در آرزوي دست‏يافتن به آن مي‏باشيم. چشم‏انداز حالت آرماني داشته و كمّي نمي‏باشد و به سوال زير پاسخ مي‏دهد: آن‏چه مي‏خواهيم بشويم ؟در بيان آن بايستي سه موضوع در نظر گرفته شود:مقصودتوجيهفايدهضمناً موارد زير در نوشتن چشم‏انداز مي‏بايستي رعايت گرددآرزو روشن براي آينده در نظر گرفته شودچالش‏برانگيز و معني‏دار باشدمحكم ولي انعطاف‏پذير باشدساده، كوتاه و به‏يادماندني باشدمثال: به‏منظور تأمين، حفظ و ارتقاي سطح سلامت مردم استان يزد دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني شهيد صدوقی بر‏آن‏است، در 10 سال آينده، از نظر شاخص‏هاي اصلي بهداشتي و درماني، به سطح 3 دانشگاه اول كشور، ارتقا يابدچشم‏انداز( Vision )

اسلاید 6: دورنماVISION ادامه رسالت و چشم انداز به آينده ای است که سازمان آرزو دارد

اسلاید 7: ويژگی چشم انداز:خلاصهقابل درک، ساده و روشنالهام بخش و چالشی، آرمانی و ترغيب کننده برای مشتريانقابل باوردر راستای رسالتنقطه تفاهم مشتريانقابل انعطا فتوصيف کننده خدمات آينده

اسلاید 8: نحوه تهيه چشم انداز:نگرش عميق اعضا بيان شود:سازمان در آينده بدنبال چيست؟سازمان چه تصميماتی در آينده دارد؟آينده مطلوب سازمان چيست؟چه تصويری نسبت به مشتريان داريد؟کيفيت زندگی مشتريان چگونه ارتقا می يابد؟بزرگترين فرصت ها چيست؟

اسلاید 9: رسالت (Mission ) چيست ؟فلسفه وجودي سازمان (چرائي) را رسالت سازمان مي نامند هر سازمان در پاسخ به يك سري نياز ايجاد مي شود و هدف آن رفع آن نياز مي باشد بنابراين قبل از هر اقدام بايد مشخص شود كه چه نيازهائي منجر به تشكيل سازمان گرديده است .

اسلاید 10: رسالت يا مأموريّت(Mission) تعريف رسالت يا مأموريّت معرّف علّت وجودي سازمان مي‏باشد و به دو سوال زير پاسخ مي‏دهد:چه مي‏كنيم؟ چه خواهيم كرد؟بيانية مأموريّت(Mission Statement) در واقع بيانية مأموريّت مشروعيّت ايجاد و ادامة حيات سازمان را تبيين مي‏كندمثلأ مأموريّت سازمان‏هاي بهداشتي و درماني، حفظ و ارتقا وضع سلامت جامعه مي‏باشدبيانيه مأموريّت شامل اجزا زير مي‏باشد:بيان زمينة فعّاليّتبيان اهداف اصليبيان ارزش‏ها(Values) ، باورها و نگرش (فلسفة سازماني)

اسلاید 11: رسالت يا مأموريّت(ادامه)فلسفة سازماني (Organization Philosophy) منعكس كنندة باورها و ارزش‏ها و نگرش‏هاي اصلي سازمان است كه راهنمايي براي تصميم‏گيري مديران سازماني مي‏باشدمثال فلسفة شركت باكستر تراونول(Baxter Travenal) بدين صورت است:تعهد ما بهبود مراقبت‏هاي بهداشتي در سراسر جهان استمشتريانخدمات يا محصولاتمحدودة جغرافياييفن‏آورينقطه‏نظرات درارتباط با رشد و توسعة كشورفلسفة سازمانينقاط قوي درونيعلاقة ذي‏نفع‏هاعناصر بيانية مأموريتبيانية مأموريّت بايد الهام‏بخش و برانگيزنده باشد

اسلاید 12: رسالت MISSIONبيانيه جامع و مختصر از اهداف سازمان(سند عينی تلاش سازمان)ضرورت تهيه:تدوين مقاصد مهم، روشن و مرتبط.تبيين چارچوب اصلی برنامه ريزی.متعهد ساختن کارکنان به تحقق اهداف.جلب حمايت افراد خارج سازمان.

اسلاید 13: ارزش هاVALUES اصولی که از نظر فردی و اجتماعی در سازمان نوعی رفتار مناسب و برتر شمرده می شوند و در هر حال معيارهای ثابت سازمان برای تصميم گيری ها هستند:صداقت، رازداری ،رضايت گيرنده خدمت در همه جا

اسلاید 14: کاربرد ارزشهای سازمانی:مبنا و معيار برای تصميم گيریبيان کننده ارزش های مورد قبول جامعه و سازمانايجاد انگيزه در کارکنانوسيله تغيير فرهنگ سازمانیتبيين ساختار ومحرک عمليات تبديل دورنما به واقعيت

اسلاید 15: نقش و اهداف بيانيه مأموريتايجاد گرايش يكسان در تمام سازمانايجاد تفاهم در ارتباط با ايده‏هاي سازمانمنبع الهامي در ارتباط با فعّاليّت‏هاي روزمرهعامل هدايتي و گرايشي كاركنان در راستاي اهداف

اسلاید 16: طراحي ماموريتها و وظايف اصلي و عمده سازمان و بازنگري آنها براساس نيازها و براي پاسخگوئي به آنها مشخص ميكنيم كه چه اقدامات تخصصي بايد صورت پذيرد ماموريت آن چيزي است كه بايد توسط كلان سازمان انجام پذيرد به عبارت ديگر كسب و كارها و مشاغل اصلي سازمان بايد مشخص شود

اسلاید 17: بيانيه رسالت سازماني چيست ؟بيانيه رسالت يا Mission statement در حقيقت فلسفه وجود سازمان را مشخص كرده وبه سوالات زير پاسخ مي دهد :سازمان براي پاسخ دهي به چه نيازهائي بوجود آمده استبراي پاسخدهي به نيازها چه ماموريت و وظايفي را بر عهده گرفته است هدف و يا اهداف غائي از اجراي فعاليتهاي فوق چيست مشتريان اصلي و مصرف كنندگان نهائي خدمات و يا توليدات سازمان چه كساني هستندبراي تحقق اهداف فوق و در انجام وظايف رعايت چه ارزشها و باورهائي لازم وضروري است

اسلاید 18: اجزاء بيانيه ماموريت :نوع خدمتخدمت گيرندگان قلمرو خدمت ويژگي ممتاز سازمان كانون توجه سازمان روش و تكنولوژي

اسلاید 19: ويژگي هاي بيانيه ماموريت مناسب : آرماني بودنكلي بودنوحدت بخش بودنالهام بخش باشدمستند باشد

اسلاید 20: ديگرويژگي هاي بيانيه ماموريت مناسببا مشاركت اعضاء ، مصرف كنندگان خدمات و... تهيه ميشودسازمان را آنگونه كه مي خواهد باشد معرفي نمايدبه اندازه اي محدود باشد كه فعاليت هاي مخاطره آميز را حذف نمايدبه اندازه اي گسترده باشد كه زمينه خلاقيت و نوآوري را فراهم نمايدسازمان را از ساير سازمانها متمايز سازد بعنوان چارچوبي براي تعيين فعاليتها عمل نمايدبه حد كافي روشن و واضح باشدبصورت يك سند كتبي ارائه گردد

اسلاید 21: اهميت ماموريت سازماني: هدف نهائي سازمان را عملا مورد تاكيد قرار مي دهدمبنا و معيار تخصيص منابع محسوب ميشودجو شناخته شده اي را بر سازمان حاكم مي كندوراهنماي تدوين برنامه ها وفعاليت هاي همه واحدها و افراد قرار ميگيرد زمينه انعطاف پذيري سازماني را فراهم مي آورد و برنامه ارزيابي فعاليتها و نتايج حاصله را جهت دهي مي نمايد

اسلاید 22: نمونه اي از طراحي ماموريت سازمان نياز : پيشگيري از ابتلاء به بيماري هپاتيت ب ماموريت ها : آموزش جامعه تامين واكسن مورد نياز واكسيناسيون همگاني جامعه واكسياسيون گروههاي پرخطرآموزش جامعه پزشكي

اسلاید 23: تعيين ارزشها و باورهاي سازمان سازمان براي انجام ماموريتها و تحقق اهداف خود چه ارزشها و باورهائي را رعايت خواهد كرد؟ارزشها قابليت تخطي ندارند و در تحت هيچ شرايطي نبايد از آنها تخطي كرد ارزشها مثل يك روح بايد در تمام برنامه ها و فعاليتهاي سازمان دميده ميشود ارزشها بيانگر ارزش اجتماعي سازمان بوده و درجه تعهد و مسئوليت پذيري و پاسخگوئي آن را مشخص ميسازد

اسلاید 24: نمونه اي از ارزشهاي سازمان صداقت كيفيت پاسخگوئيقابليت محاسبهمشتري گرائي Honesty Quality ResponsivenessAccountability Customer oriented

اسلاید 25: نمونه اي از ماموريت سازماني

اسلاید 26: ماموريت شرکت نفت آموکو‎آموكو يك شركت نفت جهاني است كه در صنعت نفت و مواد الي فعاليت مي كند ما در صدد كشف نفت بر آمده و محصولات و خدماتي با كيفيت عالي به مشتريان خود عرضه ميكنيم . شركت ما اين مسئوليت را احساس ميكند كه از نظر مالي بازدهي مناسب نصيب سهامداران نمايد ، رشد بلند مدت را تضمين كند و نسبت به محيط زيست و جامعه به تعهدات خود عمل نمايد

اسلاید 27: ماموريت شرکت فايزرشركت فايزر در زمينه مراقبت هاي بهداشتي در دنيا تحقيق ميكند . ماموريت اصلي ما برآن است كه در سراسر جهان با استفاده از دانش و روشهاي علمي، زندگي بهتر، طولانيتر، سالمتر، پربارتر و لذت بخش تر براي مردم فراهم نمائيم شركت داراي چهار بخش اصلي است: مراقبتهاي بهداشتي، لوازم پزشكي و داروئي، صنايع غذائي و درمانگاههاي حيوانات. ما در 39 كشور جهان واحد توليدي داشته و محصولات ما در سراسر جهان عرضه ميشود.

اسلاید 28: ماموريت دانشکده بازرگاني دانشگاه سميوستن ماموريت دانشكده مديريت بازرگاني اين است كه در تاييد و تقويت دانشگاه ايالتي سميوستن به دانشجويان آموزش و تجريه لازم را بياموزد تا آنها از نظر بازرگاني شهرونداني مولدشوند و بتوانند بعنوان عضوي ارزنده به جامعه خود خدمت نمايند و نيز دانشكده ميكوشد كه وسايل لازم را براي مطالعه و تحقيق در رشته هاي ذيربط و براي دانشجويان علاقمند فراهم سازد برنامه هاي آموزشي در مقاطع كارشناسي و كارشناسي ارشد بگونه اي طراحي شده اند كه دانشجويان با استعدادهاي گوناگون بتوانند در محيط تجاري و بازرگاني پويا موفق شوند.

اسلاید 29: ماموريت وزارت بهداشت وخدمات انساني امريكا : ماموريت وزارت بهداشت و خدمات انساني، ارتقاء سلامتي و سعادتمندي مردم آمريكا از طريق ارايه اثر بخش خدمات بهداشتي و انساني ، و از طريق تقويت و ترويج مستمر علوم پزشكي، بهداشت عمومي و خدمات اجتماعي است .

اسلاید 30: با تشكر

اسلاید 31: هدفGOLES

اسلاید 32: هدف هدف مشخص کننده اين است که سازمان به دنبال چه چيزي است؟جهت سازمان کجا است؟نتيجه نهائي کار چيست؟

اسلاید 33: اجزاء اصلي هدف از فعل تغيير استفاده ميکند مثل افزايش ، کاهش ، بهبود ، حذف و موارد مشابهمشخص کردن مشکلي که بايد تغيير کند

اسلاید 34: طراحي اهداف کلان و اصلي سازمانسازمان از انجام ماموريتهاي خود چه اهدافي را دنبال ميكند ؟براي هر ماموريت يك يا چند هدف مي نويسيم احتمال دارد كه دو يا چند ماموريت يك هدف مشترك را دنبال نمايند بهمين جهت نوشتن هدف تكراري مانعي ندارد

اسلاید 35: نمونه اي از طراحي اهداف سازمان ماموريت : انجام واكسيناسيون هپاتيت ب هدف : كاهش بار بيماري ناشي از ابتلا به عفونت هپاتيت ب (كلي ) يا كاهش بروزيا شيوع ابتلاء به بيماري هپاتيت ب

اسلاید 36: كاهش معلوليت ناشي از بيماري خاص بهبود شيوه زندگي مردمكاهش مرگارتقاي كيفيت خدمات در مراكز بهداشتي درماني با بكارگيري بهترين شواهدارتقاي دانش مستند جامعه پزشكي

اسلاید 37: با تشكر

17,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید