کسب و کار مدیریت و رهبری

برنامه ریزی استراتژیک بیمارستان

barnamerizi_strategic_bimarestane_taleghani_abadan

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “برنامه ریزی استراتژیک بیمارستان”

برنامه ریزی استراتژیک بیمارستان

اسلاید 1: دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آبادان  برنامه ریزی استراتژیکبیمارستان آیت ا... طالقانی آبادان1397 - 1394دانشکده علوم پزشکیو خدمات بهداشتی درمانی آبادان

اسلاید 2:

اسلاید 3: قرآن مجید – سوره رعد – آیه 11: خداوند متعال وضعیت هیچ قومی را متحول نخواهد کردالا به اینکه آن قوم خود مایل به دگرگونی باشد.

اسلاید 4: فهرست مطالب عنوان صفحهمقدمه .............................................................................................................................خلاصه ای ازبرنامه ریزی استراتژیک................................................................................ویژگی های برنامه ریزی..................................................................................................برنامه ریزی استراتژیک بیمارستان..................................................................................................مراحل انجام آنالیز swot.............................................................................................................واژه نامه (terminology)تاریخچه بیمارستان ..............................................................................................................محل استقرار بیمارستان ........................................................................................................چارت سازمانی بیمارستان ......................................................................................................مشخصات کلی بیمارستان .......................................................................................................لیست بخش و تخت های بستری بیمارستان .....................................................................................لیست درمانگاه های فعال دربیمارستان ........................................................................................ذینفعان..................................................................................................................................ماموریت(MISION..)...............................................................................................................چشم انداز ).VISION..)............................................................................................................... ارزشها ...................................................................................................................................آنالیز محیط داخلی و خارجی ( SWOT Analysis ) .......................................................................نوع استراتژی بیمارستان ..............................................................................................................ماتریس TOWS........................................................................................................................اهداف کلی(GOALS.)................................................................................................................................اهداف کمیOBJECTIVE)....................................................................................................

اسلاید 5: امروزه به دلیل تغییر الگوی نیاز، افزایش توقعات اجتماعی در امر درمان، سازمانهای بهداشتی و درمانی درگیر مجادله ای بی نظیر در تاریخ خویش شده اند. با توجه به این حقیقت که هر جامعه دارای عقل جمعی است، مردم و سازمانها در حل مشکلاتشان توانایی تفکر و اقدام سازنده دارند. در این راستا درگیر شدن واحد های درمانی در حل مشکلات بیماری اجتناب ناپذیر است. در جهت گیری درمان نوین بیماریها، نقش های جدیدی برای ارائه کنندگان خدمات بهداشتی و درمانی متصور است. جهت انجام این نقشها به طور موثر لازم است اشکال جدیدی از خدمات بر اساس شیوه های نوین و مفاهیم جدید در قالب انتظار ارائه شوند.سازمانها موظفند با بکارگیری شیوه های نوین و بر اساس مفاهیم جدید در گیرندگان خدمات علاقه و انگیزه ایجاد نمایند تا زمینه و بستر رشد و توسعه اقتصادی و اجتماعی بیش از پیش فراهم گردد.بکار گیری دانش مدیریت نوین درمانی، تأکید بر مهارتهای علمی در خط مشی گذاری، تغییر مکانیزمهای استفاده از فنون درمانی، درون داد، فرآیند و برون داد، روشها و مقررات ،اولویت قائل شدن بر توسعه و گسترش بخشهای درمانی ، تجربه اندوزی در کاهش هزینه ها، کارآیی و اثر بخشی خدمات با توجه به استعداد سازمان و نیاز جامعه به پژوهشهای کاربردی و بنیادی ما را بر آن داشت یک برنامه تفضیلی و مفید برای ارائه خدمات بیمارستان ایت الله طالقانی ارائه نماییم. دبیر و برنامه ریز کمیته راهبردی بیمارستان هنگامه پروین مقدمه

اسلاید 6: خلاصه ای از برنامه ریزی استراتژیک

اسلاید 7: برنامه ریزی عبارت است از فرایندی دارای مراحل مشخص و بهم پیوسته برای تولید یک خروجی منسجم در قالب سیستمی هماهنگ ازتصمیمات . برنامه ریزی فکر کردن راجع به آینده یا کنترل آن نیست بلکه فرایندی است که می تواند در انجام این امور مورد استفاده قرار گیرد. برنامه ریزی ، تصمیم گیری درشکل معمول آن نیست بلکه ازطریق فرآیند برنامه ریزی ، مجموعه ای از تصمیمات هماهنگ اتخاذ می شود. برنامه ریزی می تواند برای زمان حال یا آینده انجام شود . برطبق این تعریف ، تصمیم گیری های مقطعی و ناپیوسته و اتخاذ سیاستها برای پیشبرد سازمان در زمان حال یا آیندهبرنامه ریزی نیستند . برنامه ریزی متکی برانتخاب و مرتبط ساختن حقایق است . حقایق مفاهیم واقعی ، قابل آزمون و اندازه گیری هستند . دیدگاه ها ، عقاید ، احساسات و ارزشها به عنوان حقایقی تلقی می شوند که فریند برنامه ریزی براساس آنها سازمان داده می شود. همانطور که اشاره شد برنامه ریزی صرفاً یک فرایند تصمیم گیری نیست بلکه فرایندی شامل روشن ساختن وتعریف حقایق و تشخیص تفاوت بین آنها ست یا به عبارتی گونه ای فرایند ارزیابی است که درپایان آن ، درانتخاب حقایق ارزیابی شده تصمیم گیری می شود. برنامه بیانی روشن ، مستند ومشروح از مقاصد وتصمیمات است . برنامه خروجی فرایندبرنامه ریزی است اما برنامه ریزی یک فرایند پیوسته است که بیش از اتخاذهر تصمیمی آغاز شده و پس از اجرای آن تصمیم ادامه می یابد . برنامه ها تهیه شده و اجرا می گردند.  

اسلاید 8: ویژگی های برنامه ریزی برنامه ریزی یک فرایند ذهنی آگاهانه با خصوصیات زیر است : تشخیص یک نیاز یا انعکاس یک انگیزه جمع آوری اطلاعات مرتبط ساختن اطلاعات وعقاید تعریف اهداف تامین مقدمات پیش بینی شرایط آینده ساخت زنجیره های متفاوتی از اقدامات مبتنی برتصمیمات متوالی رتبه بندی و انتخاب گزینه ها تعریف سیاست ها تعریف معیارهای ابزار ارزیابی برنامه

اسلاید 9: برنامه استراتژیک بیمارستان مدل هاروارداستراتژی : ابزاری است برای دستیابی به اهداف سازمان .مراحل مدیریت استراتژیک براساس چرخه PDCA دمینگ بصورت زیر است : تدوین استراتژی اجرای استراتژی ارزیابی استراتژیاصلاح و بروز رسانی استراتژی strengths : نقاط قوت:Weaknesses نقاط ضعفOpportunity: فرصت هاThreats: تهدیدها

اسلاید 10: نقطه قوت : نقطه قوت یک سازمان یک کاربرد موفق ازیک شایستگی یا بهره برداری ازیک عامل کلیدی درجهت توسعه رقابت پذیری می باشد. مزیت های سازمان شماچیست ؟ چه چیزی را خوب انجام می دهید؟ نقطه ضعف : نقطه ضعف یک سازمان یک کاربرد ناموفق ازیک شایستگی یاعدم بهره برداری ازیک عامل کلیدی که رقابت پذیری سازمان را کاهش می دهد. چه چیز می تواند بهبود داده شود؟ چه چیز بطور نامناسبی انجام می شود؟ ازچه چیزی می توان اجتناب کرد ؟؟

اسلاید 11: فرصت : یک فرصت یک حالت خارجی است که می تواند بصورت مثبت برپارامترهای عملکردی شرکت تاثیر گذاشته و مزیت رقابتی که ایجادکننده اقدامات مثبت درزمان مناسب را بهبود دهد. ازجمله فرصتهای پیش روی یک شرکت می توان به بازارهای توسعه یافته همچون اینترنت ونیز حرکت به سمت بخش جدیدی از بازار که سود بیشتر داردویا بازارهای رها شده توسط رقبا اشاره کرد.درچه جایی با تغییرات مثبت روبرو هستید ؟ چه روندهایی جالب ومورد توجه میباشد تهدید: یک حالت خارجی است که می تواند بصورت منفی بر پارامترهای عملکردی شرکت تاثیر گذاشته و مزیت رقابتی که ایجاد کننده اقدامات مثبت درزمان مناسب است را کاهش دهد . ازجمله تهدیدات می توان به ظهور رقبای جدید ، معرفی محصول جدید توسط رقبا ، مالیات برروی کالاهای ارائه شده و غیره اشاره کرد.

اسلاید 12: مراحل انجام آنالیز SWOT:تشکیل جلسه تجزیه وتحلیل SWOTتوضیح اجمالی هدف جلسه و مراحل انجام کارانجام طوفان ذهنی برای شناسایی عوامل داخلی ( نقاط قوت وضعف ) و عوامل خارجی ( فرصت ها و تهدیدها )اولویت بندی عوامل داخلی وخارجی تشکیل ماتریس SWOTو وارد کردن عوامل انتخاب شده با توجه به اولویت بندی مقایسه عوامل داخلی و خارجی با هم و تعیین استراتژی های SO، WO، STو WTتعیین اقدامات مورد نیاز برای انجام استراتژی های تعیین شده انجام اقدامات وبررسی نتایج آنهابروز آوری ماتریس SWOT ودربازه های زمانی مناسب

اسلاید 13: واژه نامه ( Terminology)رسالت ( Mission) : مشخص کننده فلسفه وجودی سازمان بوده وشامل اهداف ، وظایف اصلی ، ویژگی ها و ارزش های حاکم برآن سازمان می باشد. چشم انداز ( vision ) : شرایط وقوع وتحقق رسالت سازمانی رابه نمایش گذاشته وباعث ایجاد انگیزش درمجموعه و دریافت کنندگان خدمات می گردد. ارزشها (value) : مجموعه قوانین ثابت و غیرمتغیری است که کل استراتژی ها برمبنای آنها شکل گرفته ودر تمام طول زمان اجرا ، با تکیه و نگاه برآنها استراتژیها به اجرا گذاشته می شوند. نقاط قوت ( strengths) (S) : مجموعه منابع و توانمندی های داخل سازمان است که سازمان رادرجهت نیل به اهداف خود یاری می نماید. نقاط ضعف ( Weaknesses) (W) : مجموعه ای از عوامل داخل سازمانی می باشد که مانع از تحقق اهداف سازمان میگردند. فرصت ها ( Opportunities) (O) : مجموعه ای از امکانات بالقوه خارج از سازمان که درصورت بهره گیری از آنها توانمندی های سازمان افزایش خواهد یافت . تهدیدها ( Threats) (T) : مجموعه ای از عوامل موثر و مداخله گر خارج از سازمان که مانع از اجرای برنامه ها و تحقق اهداف سازمان می گردند.

اسلاید 14: عوامل داخلی (SW) : مجموعه نقاط قوت و ضعف سازمان را عوامل داخلی گویند .عوامل خارجی(OT) : مجموعه فرصت ها و تهدیدهای که تحت کنترل سازمان نیستند را عوامل خارجی گویند. استراتژی( Strategy): مجموعه ای از راهها که باعث رساندن سازمان به اهداف ازپیش تعیین شده خود میشود. استراتژی های so : استراتژی هایی که با استفاده از نقاط قوت درجهت بهره گیری از فرصت ها تدوین میشوند.استراتژیهایsT :استراتژی هایی که باعث کنترل تهدیدها ویا تبدیل آنها به فرصت می شوند. استراتژیهایWo :استراتژیهایی که جهت استفاده از فرصت ها ، ورفع کمبودها تدوین می شوند. استراتژیهایWT : استراتژی هایی که سازمان رادربرابر تهدیدها حفظ کرده وتوانمندی سازمان راجهت کنترل ویا تبدیل تهدید به فرصت افزایش می دهند.

اسلاید 15: تاریخچه بیمارستان     بیمارستان آیت ا... طالقانی آبادان یکی از بیمارستانهای وابسته به دانشکده علوم پزشکی آبادان بوده که در سال 1348 با فعالیت درمانی تأسیس و به بهره برداری رسید در طول دوران دفاع مقدس بدلیل بمباران های هوایی تعطیل و پرسنل آن به شهرستان های اطراف اعزام گردیدند که پس از پایان جنگ تحمیلی و تعمیرات اساسی مجدداً در تاریخ 1374/1/18 آغاز بکار نمود .

اسلاید 16: محل استقرار بیمارستان   مو قعیت کنونی: غرب شهرستان آبادان آدرس: فیه- فلکه پرستار - روبروی دانشگاه آزاد اسلامی شماره تماس: 9- 53361001-061 شماره نمابر: 53362300-

اسلاید 17:

اسلاید 18: برنامه استراتژیک بیمارستان آیت ا... طالقانی آبادان   برای تدوین برنامه استراتژیک بیمارستان ، تیم برنامه ریزی استراتژیک با حدود 11 نفر از اعضاء .کمیته راهبردی شامل پزشکان ، پرستاران ، مسئولین واحدها و بخشهای مختلف تشکیل گردیده وبا حدود30ساعت بحث و تبادل نظر برنامه استراتژیک بیمارستان بشرح ذیل آماده گردیده است .

اسلاید 19: ردیفاسامی اعضاءراهبردی و اجراییسمتمدرک تحصیلی1دکتر مرتضی عبدلیرئیس بیمارستانمتخصص داخلی2هنگامه پروین مدیریت بیمارستاندکترای مدیریت4آرزو شریفی آذررئیس خدمات پرستاریکارشناسی ارشد پرستاری5مریم جعفرثامریمسئول بهبود کیفیتکارشناسی ارشد پرستاری6مکیه جوکاری سوپروایزر آموزشیکارشناسی پرستاری7 الهام عناناتمسئول کمیته هاکارشناسی پرستاری8افروز بهلولیکارشناس بهبود کیفیتکارشناسی پرستاری9الهام نیلاوی سوپروایزر کنترل عفونتکارشناسی پرستاری10میترا زمانی زادهمسئول مدارک پزشکی کارشناسی مدارک پزشکی11مهندس سارا یلالیمسئول انفورماتیککارشناسی مهندسی کامپیوتر12خاطره زیره برمکیمسئول امور مالیکارشناس حسابداری

اسلاید 20: رئیس بیمارستانحراستمعاونت پشتیبانیروسای بخشهای بالینیمعاونت سلامت(آموزش و درمان)مدیر امور پرستاریمعاون پرستاریسوپروایزر اتاق عملپرستار مسئول شیفتسرپرستار بخشسوپروایزر آموزشیسوپروایزر کنترل عفونتسوپروایزر اورژانسسوپروایزر بالینیسرپرستار اورژانسمدیر آموزش ، تحقیق و توسعهمسئول امور پزشکانرئیس داروخانهمدیر بخشهای تصویربرداری و فیزیوتراپیرئیس بخش پاتولوژیمسئول کلینیکهای تخصصیمدارک پزشکیرئیس امور مالیرئیس امور اداریرئیس خدمات عمومیمدیر تجهیزات پزشکیمدیر امور فنی و نگاهداشتمسئول انفورماتیکمدیر فرهنگی و ارتباط با خدمت گیرندگانمدیر ایمنی و بهداشتمسئول تغذیهپرستار ماماکمک بهیار بهیارمنشی بخشبیماربررئیس بخش داخلیرئیس بخش جراحی عمومیرئیس بلوک زنانرئیس بخش کودکان و نوزادانرئیس بخش نورولوژیرئیس بخش قلب و عروقرئیس بخش پاتولوژیرئیس بخش رادیولوژیرئیس بخش بیهوشیرئیس بخش اورژانسرئیس بخش نوروسرجریرئیس بخش اورولوژیرئیس بخش ارتوپدیرئیس بخش جراحی اطفالچارت سازمانی بیمارستان

اسلاید 21: مشخصات کلی بیمارستانمشخصات کلی بیمارستان آیت ا... طابقانی آبادانمشخصات کلی بیمارستان آیت ا... طابقانی آباداننام بیمارستانآیت ا... طالقانینام قدیم بیمارستانآرینقدمت بیمارستان52 سالوضعیت حقوقی بیمارستاندانشگاهینوع کاربری بیمارستانجنرالدرجه ارزشیابیدرجه یکچینش واحدها در طبقاتبیمارستانطبقه همکف : ریاست – معاونت سلامت – معاونت اداری ومالی- دفتر پرستاری – واحد بهبود کیفیت – امور مالی و اداری – بایگانی – رادیولوژی – آزمایشگاه – حسابداری – دفتر سوپروایزری – اورژانس - پذیرش – ترخیص – مدارک پزشکی – درمانگاه تخصصی – واحدرسیدگی به شکایات – بیمه گری – واحد خدمات – بخش عفونی – روابط عمومی – تلفن خانهطبقه اول : ICU1- ICU2 – اتاق عمل - جراحی مردان – جراحی ویژهطبقه دوم : زایشگاه – زنان وزایمان – اطفالطبقه سوم : داخلی مردان – داخلی زنان - CCUتعداد تخت مصوب220تعداد تخت فعال149تعداد بخش های بیمارستان12

اسلاید 22: لیست بخش و تخت های بستری بیمارستان لیست بخش ها وتعداد تخت های فعال بیمارستان آیت ا... طالقانی آبادان لیست بخش ها وتعداد تخت های فعال بیمارستان آیت ا... طالقانی آبادان لیست بخش ها وتعداد تخت های فعال بیمارستان آیت ا... طالقانی آبادان ردیف نام بخشتعداد تخت فعال 1اورژانس202اتاق عمل53عفونی124ICU 145ICU 246NICU27CCU98زنان و زایمان229زایشگاه610جراحی ویژه2311جراحی مردان2312داخلی زنان2313داخلی مردان2314اطفال24

اسلاید 23: لیست درمانگاه های فعال در بیمارستان آیت ا... طالقانی آبادان ردیف نام درمانگاه ردیفنام درمانگاه 1درمانگاه تخصصی اطفال 12درمانگاه کلیه ومجاری ادرار2درمانگاه تخصصی چشم13درمانگاه ارتوپدی3درمانگاه تخصصی گوش، حلق و بینی 14درمانگاه روانپزشکی4درمانگاه جراحی عمومی15درمانگاه دندانپزشکی5درمانگاه داخلی16درمانگاه عفونی6درمانگاه بیماریهای عفونی 17درمانگاه پوست7درمانگاه بیماریهای زنان و زایمان18درمانگاه دیابت8درمانگاه داخلی اعصاب 19مشاوره تغذیه9درمانگاه فوق تخصصی ریه 20گفتاردرمانی10درمانگاه جراحی مغز واعصاب 21کلینیک مادران پرخطر11درمانگاه قلب وعروق22درمانگاه طب فیزیکیلیست پروسیجرهایی که در درمانگاه بیمارستان آیت ا... طالقانی انجام می شود : آندوسکپی - نوار عصب و عضله کولونسکپی - گچ گیری برونکوسکپی - اسپیرومتری

اسلاید 24: ذینفعان stakeholders تعاریف مختلفی از ذینفع در ادبیات مدیریت وجود دارد. در زیر به چند نمونه از این تعاریف اشاره می شود: پیش ازاین، ذینفع را شامل دو گروه توسعه دهندگان محصول و مصرف کنندگان نهایی محصول می دانستیم. اما به نظر می رسد بایستی نگرش خود را نسبت به این مقوله وسیعتر کنیم و ذینفع را کسانی بدانیم که دانش، مهارت یا نیاز آنان در موفقیت کسب و کار تاثیر گذار است ذینفع، افراد یا سازمان هایی هستند که به نوعی از فعالیت های سازمان متاثر می شوند و می توانند، تقویت کننده یا مانع موفقیت سازمان شوند. ذینفع ممکن است برنده یا بازنده باشند و نیز می توانند بخشی از تصمیم گیرندگان، کاربران، کاربران، مصرف کنندگان و فعالان فعالیت های سازمان باشند. ذینفع قانونی، شخص یا گروهی است که برای مشارکت در فعالیت ها و مشخص کردن جهت گیری های سازمان، دارای دانش کافی هستند و سهم و منفعت آنها در سازمان بالاست   تعاریف ارایه شده در باب ذینفع به موارد فوق ختم نمی شود. لیکن به نوعی می توان برداشت واحدی از آنها داشت. به عبارتی چند کلید واژه عمده در همه تعاریف ارائه شده وجود دارد که می تواند جنبه های مختلف تعاریف ارائه شده رابا یکدیگر یکپارچه سازد.بهطور کلی می توان با توجه به همه تعاریف ارائه شده،یک تعریف کلی جامع تر از ذینفع به صورت زیر ارائه داد:     ذینفع،افراد و گروه هایی هستند که برای رسیدن به بخشی از اهداف یا نیازهای خود به سازمان وابسته اند و سازمان نیزبه نوبه خود به آنها وابسته است و از آنها متاثر می شود.

اسلاید 25: ردیفذینفعان1پزشکان واعضای هیات علمی2هیات رئیسه دانشگاه3پرستاران4ذانشجویان5بیماران6مردم7فرمانداری8پرسنل بیمارستان ( بجز پزشکان و پرستاران )9سازمانهای بیمه گر10شرکت های طرف قرارداد11اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری12شهرداری13اداره ثبت احوال14شرکت برق 15سازمان آب و فاضلاب16پرسنل ومدیران معاونتهای پشتیبانی ، آموزشی ،پژوهشی ، دانشجویی، درمان ، بهداشت ، توسعه مدیریت ومنابع غذاو دارو وزارتخانه و دانشگاه17مدیران اجرایی بیمارستان18شرکت گاز19شرکت مخابرات20منطقه آزاد اروند21امام جمعه وجماعت22سیستم های امنیت

اسلاید 26: ردیفذینفعان23تشکل های سیاسی24خیرین وبنگاه های خیریه 25ارباب جراید 26بیمارستان ها و مراکز خصوصی 27بیمارستان ها و مراکز درمانی دولتی28دادگستری29بازار30اداره پست31مراکز بهداشت32شرکت های دارویی33شرکت های تجهیزات پزشکی34انتقال خون35اورژانس 11536ستاد بحران37ستاد رها 38پلیس راهنمایی و رانندگی 39صدا وسیما40نیروی انتظامی

اسلاید 27: ماموریت ( mission )این بیمارستان افتخاردارد به عنوان تنها مرکز آموزشی – درمانی درمنطقه جنوب خوزستان با ارتقاء سطح کمی وکیفی خدمات وتکیه برتوانمندی و دانش کارکنان ونیروهای متخصص خود وبهره گیری ازتکنولوژی روز دنیا و پایبندی به اصول محیط زیست درراستای افزایش رضایت مندی ، اعتمادسازی و پاسخگویی به مردم گامهای موثری برمی دارد.

اسلاید 28: چشم انداز((vision مابرآنیم که تا سال 1400 با تکیه بر روش های علمی وفناوری روز دنیا و توانمندی کارکنان خود در ارائه خدمات درمانی – آموزشی ورعایت کلیه استانداردها به عنوان یکی از برترین مراکز آموزشی درمانی در کشور شنا خته شویم

اسلاید 29: ارزشها values) (   در راستای ارائه بهینه خدمات به اصول و ارزشهای ذیل معتقدیم : قانونمندی حفظ کرامت انسانی دانشمداری شایسته سالاری پاسخگویی نظم وانضباط همدلی و صداقت شور و نشاط خلاقیت و نوآوری

اسلاید 30: ماتریس ارزیابی عوامل داخلی(IFE)

اسلاید 31: ردیفنقاط قوت ضریب اهمیترتبهنمره نهایی1آموزشی بودن بیمارستان 0/0940/362بالابودن ضریب اشغال تخت0/0840/323برخورداری از سیستم HIS0/0730/214وجود نیروهای انسانی مجرب و دوره دیده0/0840/325حضور پزشکان متخصص دراکثر رشته های تخصصی0/0840/326برخورداری از گروه آموزشی طب آورژانس0/0840/327قرارداد با سازمانهای بیمه گر .0/0730/210/552/06ماتریس ارزیابی عوامل داخلی ( IFE )

اسلاید 32: ردیف نقاط ضعفضریب اهمیترتبهنمره نهایی1فرسودگی ساختار فیزیکی بیمارستان 0/0710/072کمبود نیروی انسانی به خصوص کادر پرستاری0/0720/143عدم توان پرداخت مطالبات پرسنلی 0/0610/064بالا بودن هزینه ها نسبت به درآمد0/0720/144کمبود اعتبارات و منابع مالی وبدهی بیمارستان0/0610/065وجود تجهیزات پزشکی فرسوده و قدیمی 0/0620/126عدم وجود تناسب تعدادتخت فعال و مصوب موجود با چارت تشکیلاتی آن 0/0630/180/450/77

اسلاید 33: ماتریس ارزیابی عوامل خارجی ( EFE )

اسلاید 34: ردیف فرصتضریب اهمیترتبهنمره نهایی1وجود منطقه آزاد 0.094.0/362صداوسیمای آبادان0/0730/213همجواری با دانشکده پرستاری ومامایی0/0840/324دارا بودن شرایط لازم جهت هیئت امنایی شدن0/0940/364وجود فرودگاه بین المللی 0/0730/215همکاری اکثر نمایندگان مجلس0/0840/326حضور کاروان راهیان نور و زائرین عتبات عالیات0/0730/21

اسلاید 35: ردیف تهدیدها Threat ضریب اهمیت رتبهنمره نهاییT1 مرزی بودن منطقه0/0810/08T2پایین بودن سطح درآمد مردم0/0620/12T3ارتباط مستقیم مالی بین پزشک و بیمار0/0620/12T4وجود بیمارستان های تامین اجتماعی و شرکت نفت 0/0620/12T5عدم پرداخت به موقع مطالبات توسط سازمانهای بیمه گر0/0720/14T6برداشت 13% ازکل درآمد بیمارستان توسط دانشکده عل.م پزشکی0/0710/07T7آلودگی هوا0/0730/210/460/83

اسلاید 36: نوع استراتژی : رشد بیمارستان طالقانیرشد محافظه کارانه رقابتی تدافعی

اسلاید 37: نقاط قوتنقاط ضعفآموزشی بودن بیمارستانبالا بودن درصد اشغال تختبرخورداری ازسیستم HISحضور نیروی انسانی مجرب و دوره دیده حضورپزشکان متخصص دراکثررشته های تحصیلیبرخورداری ازگروه آموزشی طب اورژانسقراردادباسازمانهای بیمه گرفرسودگیساختارفیزیکیبیمارستانکمبودنیرویانسانیبهخصوصکادرپرستاریعدمتوانپرداختمطالباتپرسنلیترازمنفیبیمارستانوبالابودنهزینههانسبتبهدرآمدکمبوداعتباراتومنابعمالیوبدهیبیمارستانوجودتجهیزاتپزشکیفرسودهوقدیمیعدموجودتناسبتعدادتختفعالومصوبموجودباچارتتشکیلاتیآنفرصت ( O )استراتژی SO ) )استراتژی ( WO )وجود منطقه آزاد صداوسیمای آبادانهمجواری با دانشکده پرستاری وماماییدارا بودن شرایط لازم جهت هیئت امنایی شدنوجود فرودگاه بین المللی همکاری اکثر نمایندگان مجلسحضور کاروان راهیان نور و زائرین عتبات عالیاتارتقاء کمی وکیفی خدمات با کمک بخش های دولتی و غیر دولتی توسعه سیستم HISبیمارستانبهرهگیری از سایت آموزشی و پژوهشیطراحی نقشه جامع فضای فیزیکی بیمارستان توسعه مشارکت سیستم های حمایتی از بیمارستانبهره گیری از طرح نوین ساختار جهت تامین انسانی بهره گیری از طرح نوین ساختار جهت تدوین چارت تشکیلاتیتهدید ( T )استراتژی ( ST )استراتژی ( WT )مرزیبودنمنطقهپایینبودنسطحدرآمدمردمارتباطمستقیممالیبینپزشکوبیماروجودبیمارستانهایتامیناجتماعیوشرکتنفتعدمپرداختبهموقعمطالباتتوسطسازمانهایبیمهگربرداشت 13% ازکلدرآمدبیمارستانتوسطدانشکدهعل.مپزشکیآلودگیهواتوسعه خدمات تخصصی و فوق تخصصی دربیمارستانبهره گیری از بیمه همگانی در جهت افزایش در آمد اختصاصی بیمارستان بهره گیری از توان هیئت علمی جهت خدمت رسانی به محرومینواگذاری برخی امور به بخش خصوصیاستراتژی کاهش هزینه افزایش درآمدارتقاء سیستم پیگیری مطالبات بیمارستان ماتریس TOWS

اسلاید 38: اهداف کلی (GOALS)

اسلاید 39: G1 -ارتقاء کمی و کیفی خدمات سلامتG2- افزایش رضایتمندی ذینفعانG3- بهینه سازی مصرف انرژیG4- افزایش مشارکت عمومی G5- توسعه تکنولوژی اطلاعاتG6- توسعه و توانمندی منابع انسانیG7- کاهش هزینه و افزایش در آمدG8- حفظ و ارتقاء ایمنی بیمار

اسلاید 40: اهداف کمیOBJECTIVE

اسلاید 41: G1O1بهبود استانداردهای اعتبار بخشی به میزان 20% در هر سال نسبت به سال قبلG1O2 بهبود استانداردهای حرفه ای و مراقبتی پرستاری به میزان 0 3%در سال نسبت به سال قبل G1O3استقرار نظام مدیریت خطربه میزان 30%در هر سال نسبت به سال قبل G1O4ایجاد شرایط لازم جهت هیئت امنایی شدن بیمارستان به میزان 100%تا پایان سال اول برنامه G1O5ارتقاء شاخص های اورژانس به میزان 30%در هر سال نسبت به سال قبل

اسلاید 42: G201-ارتقاء سیستم مددکاری و رسیدگی به شکایات کارکنان و بیماران به میزان20%در هرسال نسبت به سال قبلG202-بهبود نظام پیشنهادات ذینفعان به میزان 30%در هر سال نسبت به سال قبلG2O3بهبود سیستم پیگیری مطالبات پرسنلی به میزان 30%در هر سال نسبت به سال قبل-G2O4بهبود فرآیندهای جاری بیمارستان به میزان25%تا پایان سال دوم برنامه

اسلاید 43: G301-بهبود وضعیت تاسیسات بیماستان به میزان 20%در هرسال نسبت به سال قبلG302-بهبود وضعیت تجهیزات پزشکی به میزان 30%در پایان هر سالG3O3-ارتقائ پروژه گاز کشی بیمارستان به میزان 100%تا پایان سال دوم برنامهG3O4-ارتقای سیستم سرمایش و گرمایش بیمارستان به میزان30%در هرسال نسبت به سال قبل

اسلاید 44: G401-توسعه مشارکت خیرین و سازمان های غیر دولتی به میزان 20%در هر سال تا پایان برنامه G4O2-واگذاری برخی امور غیر درمانی بیمارستان به بخش خصوصی به میزان 30%تا پایان برنامهG503-واگذاری برخی از واحد های در مانی به بخش خصوصی به میزان 5%نسبت به سال قبل

اسلاید 45: G5O1-تبدیل بایگانی سنتی به پایگاه الکترونیکی به میزان 30%تاپایان سال دوم برنامهG5O2-راه اندازی اتوماسیون اداری درواحد های بیمارستان به میزان 100%در هرسال تا پایان برنامهG5O5-راه اندازی سیستم پورتال بیمارستان تا پایان سال اول برنامه

اسلاید 46: G601-استانداردسازی نیروی انسانی بیمارستان به میزان 10%در هرسال تا پایان برنامه G6O2-بهبود و ارتقاء چارت تشکیلاتی بیمارستان نسبت به وضع موجود به میزان 20%در هرسال تا پایان برنامهG6O3-بهبود فرآیندPDP جهت کلیه کارکنان به میزان 30%در هرسال تا پایان برنامهG6O4-راه اندازی واحد تحقیق و پژوهش بیماریها تا پایان سال اول برنامه

اسلاید 47: G7O1-بهبود فضای فیزیکی بیمارستان به میزان 30%در هرسال تا پایان برنامهG7O2-اصلاح و ارتقاء کمیته خرید بیمارستان به میزان 30%تا پایان سال اول برنامه G7O3-ارتقاء سیستم تعمیر تجهیزات پزشکی بیمارستان به میزان 20%تا پایان سال اول برنامهG7O4-ارتقاء سیستم نگهداشت تجهیزات سرمایه ای به میزان 20%تا پایان سال اول برنامه G7O5-ارتقاء سیستم ارتباطی با سایر سازمانهای حمایتی جهت تامین هزینه های بیماران بی بضاعت و اتباع خارجی به میزان 20%در هرسال نسبت به سال قبل G7O6-ارتقاء آگاهی عمومی جهت پوشش بیمه 50%تا پایان سال دوم برنامه

اسلاید 48: G7O9-توسعه خدمات تخصصی و فوق تخصصی به میزان 10%در هر سال تا پایان برنامه G7O10-تامین تجهیزات پزشکی با بهره وری بالا به میزان 20%در هر سال تا پایان برنامه G7O11- توسعه فضای فیزیکی بیمارستان به میزان 20%در هرسال تا پایان برنامه G7O12-جذب نیروی تخصصی و فوق تخصصی به میزان 20%در هرسال تا پایان برنامهG7O13-ارتقاء کمیته اقتصاد درمان به میزان 30% در هرسال تا پایان برنانهG7O14-ارتقاء سامانه بیماران ترافیکی به میزان 30%در هر سال تا پایان برنامه

اسلاید 49:

اسلاید 50: با تشکراز کلیه کسانی که در تهیه این برنامه مارا یاری کردند

17,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید