سایر تحقیق و پژوهش

برنامه ریزی اقتصادی

brnameh-rizi2

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “برنامه ریزی اقتصادی”

برنامه ریزی اقتصادی

اسلاید 1: برنامه ریزی اقتصادیارائه:

اسلاید 2: فصل هشتم: برنامه ریزی اقتصادیمنشأ و ماهیت برنامه ریزی به صدها هزار سال قبل برمی گردد. سابقه تاریخی برنامه ریزی تقریبا به همان اندازه قدمت فرهنگ و تمدن بشر است. آثار به جا مانده از زندگی بشر اولیه نشان میدهد که از همان ابتدا، برنامه ریزی ضرورت یافته است. برای مثال، در شکار که ضرورتا به صورت گروهی صورت می گرفت، گردآوری افراد و ابزار و سازماندهی و هدایت آنان در حین شکار برای هر فعالیت لازم در زمان مناسب، مدیریت اولیه را به برنامه ریزی ابتدایی پیوند می داد. پس از جنگ جهانی دوم، تب برنامه گرایی عالمگیر شد. ملتها و شرکتها برای بهبود وضعیت، به فراگیری و به کارگیری برنامه ریزی پرداختند.

اسلاید 3:  این تلاش های آغازین فاقد پختگی لازم بود. از این رو برای زمان کنونی کمتر رهنمود دارد و فقط به عنوان جزیی از تاریخ تحول برنامه ریزی به شمار می آید. از نیمه دوم دهه ۶۰ میلادی مباحث برنامه ریزی ارتقای درخور توجه یافت. در این سال ها، بسیاری از شرکتهای بزرگ آمریکا برنامه ریزی کردند. بر اثر این اقبال، در دهه ۷۰ میلادی مباحث برنامه ریزی به شکوفایی و پختگی چشمگیری رسید. مباحثی مانند استفاده از مدل های ریاضی منطقی، سیستم های چندسطحی، تصمیم گیری چندهدفی و استفاده گسترده از رایانه ها در برنامه ریزی در این سال ها به وسعت میدان یافت. بر اساس این پیشینه، در بحث حاضر عمدتا به مباحث پس از نیمه دوم ۱۹۶۰ تاکنون پرداخته می شود.تمامی کشورها با هر نوع نظام اقتصادی در فعالیتهای اقتصادی خود از برنامه ریزی استفاده می کنند. بنابراین، لازم است که با برنامه ریزی و انواع آن آشنا شویم. هیچ کشور توسعه یافته ای نیست که از برنامه ریزی استفاده نکرده باشد، حتی کشورهای سرمایه داری برای تنظیم بازار و تولید کالاها و خدمات عمومی از برنامه ریزی استفاده می کنند.

اسلاید 4: تعریف برنامه ریزیبرنامه ریزی، واژه ای است که تعاریف بسیار گوناگون، برای آن ارائه شده است و یافتن تعریفی واحد برای آن بسیار مشکل است. برنامه، نمایش منظم و با رعایت سلسله مراتب فعالیت های مربوط به هم و مربوط به یک رشته تصمیمات منظم و برحسب دوره های زمانی مختلف است. به عبارت دیگر، برنامه ریزی تصمیمات منظم براساس سلسله مراتب عملیات است. امروزه واژه برنامه ریزی برای فعالیتهای مختلف انسان به کار می رود و می توان مدعی شد که هیچ جامعه ای بدون برنامه ریزی، نخواهد توانست پاسخگوی نیازهای مختلف ساکنین خود باشد. برنامه ریزی در زندگی امروزی، در تمام سازمان ها و تشکیلات، جایگاه و مفهوم خود را به دست آورده و تمام تصمیمات براساسطرح ها و برنامه های از پیش اندیشیده شده، اتخاذ می گردد. شاید در گذشته، بدون برنامه ریزی و دوراندیشی، رسیدن به مطلويات امکان پذیر بود، اما امروزه زندگی مدرن این امکان را نمی دهد، چرا که جوامع مدرن از نظر تکنیکی، اجتماعی و اقتصادی بسیار پیچیده تر از قبل شده اند.

اسلاید 5: فرند برنامه ریزی را انتخاب (choosing) تعریف کرده است. بر همین مبنا، برنامه ریزی راهبردی را انتخاب راهبردی ذکر می کند. در مورد این تعریف می توان گفت که بسیاری از انتخاب ها برنامه ریزی به شمار نمی آیند و تعریف چاره ای برای این مشکل ارایه نمی کند. تعاریف فاقد دقت را نیز می توان کلی دانست. برای نمونه، تین برگن، برنده جایزه نوبل در اقتصاد، برنامه ریزی را پیش بینی وضعیت اقتصادی، مقایسه بین پیش بینی ها و هدفهای سیاست اقتصادی و بالاخره، برآورد تغییرات در ابزار مورد نیاز برای اجرای سیاست اتخاذ شده می داند. در اثر وی، اساسا برنامه به عنوان جزیی از فرایند اقتصادی دیده میشود.

6,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید