علوم انسانی و علوم اجتماعیسبک زندگی

برنامه ریزی برای اوقات فراغت

صفحه 1:

صفحه 2:
انسان ها.اغلب اوقات خود را برای کار یا تحصیل يا وقایف و تکالیفی که بر ععده دارند صرف میکنند به اوقاتی ‎ae‏ از این كارها فارغ يا آسوده

صفحه 3:
مداه هه هه اوه جاه واد جح که ‎a‏ ‏فراغت زمانی است که پس از کار یا فعاليت درسى. فرصت بيدا مى کنیم تا به فعالیت دلخواه خودمان مانند کار های هنری,ورزش و بازی و سرگرمی ل ‎me So‏ فحتلك می پردازند بای 3انش. ‎ .‏ # ‎a . aj: 1‏ اموزان»روز هاست

صفحه 4:
فعالیت| الف- روی یک کاغذ.کار ها و فعالیت هایی که تا کنون برای پر کردن روزهای تعطیل يا تعطیلات تابستان انجام داده اید.فحرست

صفحه 5:
(اه های استفاده از ۳ ۱۳ برای استفاده از اوقات فراغت باید برنامه ریزی متفاوت ترین استفلاه را از این اوقات . گذراندن اوقات فراغت وجود دارد

صفحه 6:
:4 نمونه هاى زير توجه كنير اخلاق و معنويت:شركت در هيئت هاو مراسم مذهبی. کلاس های انس با قرآن. ‎es ce‏ های آموزشی ‎ae‏

صفحه 7:
: مشار کت های اجتماعی دید و بازدید اقوام ودوستان. حضور در انجمن های مختلف وقبول مسئولیت های اجتماعی مانند بسیح‌سازمان جوانان

صفحه 8:
هنر و سردرامی انجام دادن فعالیت های هنری مانند طراحی.خطاطی. تعاش مدر های استی. سفالگری. لا ‎Se‏ 9 موسیقی شرکت در کلاس های آموزشی و هنری .بازدید از نمایشگاه های هنری پرورش گل و گیاه . رفتن به تثاتر و سینما

صفحه 9:
زيارت مكان هاى مقدس. حرم اهل بيت (ع)و امام زاده ها ‎٠‏ سفر به شهر ها و روستا ‎ae‏ از ‎oe noe‏ شر کت در اردوهای تفریحی 3 سياس ‎١‏ شي

صفحه 10:
مطالعه ی کتاب های سودمند.مجلات و روزنامه ها و شرکت در کلاس های مجارت آموزی (مانند 55985 = SR ch

صفحه 11:
| بازی و ورزش بازی های دوستانه و محلی. شرکت در کلاس های ورزشی و بدن سازی.حضور در ورزشگاه ها 9 تماشای مسابقات ‘

صفحه 12:
aii an ». شما مى توانيد برای اوقات فراغت خود.فردی یا گروهی برنامه ریزی کنید.مثلا بعضی کار ها ۲ مانند مطالعه يا حل کردن جدول .ساختن کار ۶ دستی. پرورش حیوانات یا جمع آوری مجموعه | های سنگ.تمبر و نظایر آن را ممکن است به تنجایی انجام دهید. اما برای رفتن به سفر های ‏ زیارتی یا دیدار اقوام یا رفتن به گردشگاه ها با .خانواده و دوستانتان همراهی کنید

صفحه 13:
‎x oly‏ كردن اوقات فراغت .علاوه بر علاقه مندی های خودمان .شرایت و امكانات را هم ‏در نظر بگیریم .ممکن است در محل زندگی ما برخی از امکانات ‎oe‏ ‏دسترسى به آنها نداشته باشيمٍ در اب 5 ‎ ‏سس سس . کمتری قابل اجرا است ‎

صفحه 14:
فعالیت 2 برای زمان حال یا تابستان طراحی كنيد ودر جلوی هر یک از روز های هفته. برنامه های خود را بنویسید و . برای معلم خود بیاورید فعالیت ۳ فکر کنید و چند شیوه ی خوب و جالب براى ير كردن اوقات فراغت پیشنهاد كنيد كه كمترين هزينه و امكانات را نياز داشته باشد \ SLA

صفحه 15:
CAMA EE A با گذشت زمان به ‎ne‏ شیوه ‎en‏ گذراندن اوقات فراغت تغیر کرده است. هر دوره ی تاریخی.گروه های مختلف مردم شیوه های مختلفی برای اوقات فراغت خود داشته اند براى مثال در گذشته ی نه چندان دور.مردم با شركت در مراسم ها و جشن هاءشركت در مسابقات زور آزمايى و تير اندازى مجالس نقالى وبازى هاى كروهى خود را سركرم و اوقات فراغت خود راير مى كرده اند ۱۷/۸۸۸

صفحه 16:
سيرك ‎CDP‏ اوعات مراعت بحم ها رهم ‎@KholBazyVe‏ رهم مد

صفحه 17:
آیا تا کنون نام بازی هایی چون.قايم باشک.یا همان,.قایم موشک. نون بیار کباب ببر.عمو زنجیر .بافت.الك ودولک بادبادك بازى. طناى بازى را شنيده ايد؟ يا در اين كونه ‎See‏ كرده ايد؟ اين بازی ها از گذشته تا . کنوندر بیشتر نواحی ایران رایج بوده است > گذشته.بچه ها بیشتر کار گروهی انجام می دادند این بازی ها اغلب جنبه ی حرکتی یا قدرتی مروزه بازى رايانه اى هاى بين بجه ها رواج پیدا

صفحه 18:
مادر مریم دریاره ی یکی از ‎glo sdb‏ نوجوانی خود توضیح می دهد

صفحه 19:
ما روی زمین مستطیلی رسم می کردیم و آن را شش قسمت میکردیم.انتهای شش قسمت یک نيم دايره مى كشيديم كه نشانه ى جهنم بود.بعد از خانه ی یک شروع میکردیم و سنگ را در آن می انداختیم و با یک پا به صورت لی لی سنگ را از همه ى خانه ها عبور مى داديم .بعد از يايان همه ى خانه ها بايد جشم هايمان را مى بستيم و بدون پا گذاشتن روی خط و جهنم از همه ی خانه ها عبور میکردیم.هر وقت سنگ روی خه قرار میگرفت يا از خانه خارج ميشد نوبت فرد دیگری .بود

صفحه 20:
a ‏فعاليت عا‎ ‏گفت و گو کنید:استفاده ی زیاا از بازی های‎ ‎abl,‏ ای ممکن است چه ضرر هایی داشته ‎

صفحه 21:
فماليناما با افراد بزرگ تر فامیل مصاحبه کنید که در گذشته چگونه از اوقات فراغت خود استفاده فى كردلد؟

صفحه 22:
فمالیت ؟ نام چند بازی را از بزرگ تر ها پرس و جو كنيد و چگونگی انجام شدن آن را در کلاس نمايش دهید 34

صفحه 23:
همه ی فعالیت های اوقات فراغت در منزل انجام نمی شود بلکه بیشتر فعالیت های ما در مکان . های عمومی انجام میشود عبار تند از: کتابخانه های عمومی. کتابخانه های ‎ow ldo‏ .سالن هاى سينما تمايشكاه هاء ‏بوستان ها پارک ها . شهربازی . 1 ... فرهنكسرا ها .كلاس های مسا ‎ ‎ ‎

صفحه 24:
به چند گروه تقسیم شوید و هم فکری کنید که در محل زندگی شما چه امکات عمومی برای ذراندن اوقات فراغت وجود دارد

صفحه 25:
فرض کنید.در جایی که زندگی می کنید قرار است امکاناتی را برای گذراندن اوقات فراغت فراهم کند و از شما اظجار نظر

صفحه 26:
‎aa, il, on, alin. tla. ata, ae‏ ای ی .بای بای ‎ala ili, Ali‏ تن - ما .مت ‏مکان های عمومی برای گذراندن اوقات فراغت به همه ی مردم تعلق داردو زطیفه ما است که از آن امکانات مراقبت کنیم و در حفظ آن ها کوشا باشیم .هر یک از مکان ‏عمومی یک قانون و مقرراتی دارد. این مکان ها چه مقرراتی دارند ‎٩‏ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 27:
در ورزشگاه ها ای تجیه ی بلیت باید نوبت رادر صف را ‎a 00‏ كنيم از مسخره كردن تيم ها يرهيز كنيم و فقط تيم ۱ مورد نظر را تشويق كنيم ا اموال عمومى حفاظت كنيم با نظم و آرامش ولا سالن بشویم و یا خارج ۱ . شویم ۱ .با کاکنان ورزشگاه همکاری کنیم

صفحه 28:
در بوستان (پارک») روی چمن ها راه نرویم بلکه از پیاده رو .استفاده کنیم .كن ها را نچینیم ‎pe a a eee‏

صفحه 29:
ری سازمان هات كه در امور اوقات فراغت فعالت دارند مانئد : كانون يرورشى ا ‎Oe a‏ داس أموزى .سازمان فرهنكى هنرى شهردارى. وزارت ورزش و جوانان.سازمان آموزش فنی حرفه ای.

صفحه 30:
‎VG‏ ونور و03 1589 ‎I‏ 3509 وه ققورن ‏طورگروهی رکه فا شاه دازا درباره یاجب ومضرات ‎LO g! U9 Lagac (gl UR Ly‏ ضباکت .تال دید ‎ ‎ ‎

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
10,000 تومان