صفحه 1:
صفحه 2:
انسان ها.اغلب اوقات خود را برای کار
یا تحصیل يا وقایف و تکالیفی که بر
ععده دارند صرف میکنند به اوقاتی
ae از این كارها فارغ يا آسوده
صفحه 3:
مداه هه هه اوه جاه واد
جح که a
فراغت زمانی است که پس از کار یا
فعاليت درسى. فرصت بيدا مى کنیم
تا به فعالیت دلخواه خودمان مانند کار
های هنری,ورزش و بازی و سرگرمی
ل me So
فحتلك می پردازند بای 3انش. . #
a . aj: 1
اموزان»روز هاست
صفحه 4:
فعالیت|
الف- روی یک کاغذ.کار ها و فعالیت هایی
که تا کنون برای پر کردن روزهای تعطیل يا
تعطیلات تابستان انجام داده اید.فحرست
صفحه 5:
(اه های استفاده از
۳ ۱۳
برای استفاده از اوقات فراغت باید برنامه ریزی
متفاوت ترین استفلاه را از این اوقات
. گذراندن اوقات فراغت وجود دارد
صفحه 6:
:4 نمونه هاى زير توجه كنير
اخلاق و معنويت:شركت در هيئت هاو
مراسم مذهبی. کلاس های انس با قرآن.
es ce های آموزشی
ae
صفحه 7:
: مشار کت های اجتماعی
دید و بازدید اقوام ودوستان. حضور در
انجمن های مختلف وقبول مسئولیت های
اجتماعی مانند بسیحسازمان جوانان
صفحه 8:
هنر و سردرامی
انجام دادن فعالیت های هنری مانند طراحی.خطاطی.
تعاش مدر های استی. سفالگری. لا Se 9
موسیقی شرکت در کلاس های آموزشی و هنری .بازدید از
نمایشگاه های هنری پرورش گل و گیاه . رفتن به تثاتر و
سینما
صفحه 9:
زيارت مكان هاى مقدس. حرم اهل بيت
(ع)و امام زاده ها ٠ سفر به شهر ها و روستا
ae از oe noe
شر کت در اردوهای تفریحی 3 سياس ١ شي
صفحه 10:
مطالعه ی کتاب های سودمند.مجلات و روزنامه ها و
شرکت در کلاس های مجارت آموزی (مانند
55985
= SR
ch
صفحه 11:
| بازی و ورزش
بازی های دوستانه و محلی. شرکت در
کلاس های ورزشی و بدن سازی.حضور
در ورزشگاه ها 9 تماشای مسابقات ‘
صفحه 12:
aii an ».
شما مى توانيد برای اوقات فراغت خود.فردی
یا گروهی برنامه ریزی کنید.مثلا بعضی کار ها
۲ مانند مطالعه يا حل کردن جدول .ساختن کار ۶
دستی. پرورش حیوانات یا جمع آوری مجموعه |
های سنگ.تمبر و نظایر آن را ممکن است به
تنجایی انجام دهید. اما برای رفتن به سفر های
زیارتی یا دیدار اقوام یا رفتن به گردشگاه ها با
.خانواده و دوستانتان همراهی کنید
صفحه 13:
x oly كردن اوقات فراغت .علاوه بر علاقه
مندی های خودمان .شرایت و امكانات را هم
در نظر بگیریم .ممکن است در محل زندگی
ما برخی از امکانات oe
دسترسى به آنها نداشته باشيمٍ در اب 5
سس سس
. کمتری قابل اجرا است
صفحه 14:
فعالیت 2
برای زمان حال یا تابستان طراحی
كنيد ودر جلوی هر یک از روز های
هفته. برنامه های خود را بنویسید و
. برای معلم خود بیاورید
فعالیت ۳
فکر کنید و چند شیوه ی خوب و جالب
براى ير كردن اوقات فراغت پیشنهاد
كنيد كه كمترين هزينه و امكانات را نياز
داشته باشد
\ SLA
صفحه 15:
CAMA EE A
با گذشت زمان به ne شیوه en گذراندن اوقات
فراغت تغیر کرده است. هر دوره ی تاریخی.گروه های
مختلف مردم شیوه های مختلفی برای اوقات فراغت
خود داشته اند براى مثال در گذشته ی نه چندان
دور.مردم با شركت در مراسم ها و جشن هاءشركت در
مسابقات زور آزمايى و تير اندازى مجالس نقالى
وبازى هاى كروهى خود را سركرم و اوقات فراغت
خود راير مى كرده اند
۱۷/۸۸۸
صفحه 16:
سيرك CDP اوعات مراعت بحم ها
رهم @KholBazyVe رهم مد
صفحه 17:
آیا تا کنون نام بازی هایی چون.قايم باشک.یا
همان,.قایم موشک. نون بیار کباب ببر.عمو زنجیر
.بافت.الك ودولک
بادبادك بازى. طناى بازى را شنيده ايد؟ يا در اين كونه
See كرده ايد؟ اين بازی ها از گذشته تا
. کنوندر بیشتر نواحی ایران رایج بوده است
> گذشته.بچه ها بیشتر کار گروهی انجام می دادند
این بازی ها اغلب جنبه ی حرکتی یا قدرتی
مروزه بازى رايانه اى هاى بين بجه ها رواج پیدا
صفحه 18:
مادر مریم دریاره ی یکی از
glo sdb نوجوانی خود توضیح
می دهد
صفحه 19:
ما روی زمین مستطیلی رسم می کردیم و آن را
شش قسمت میکردیم.انتهای شش قسمت یک
نيم دايره مى كشيديم كه نشانه ى جهنم بود.بعد
از خانه ی یک شروع میکردیم و سنگ را در آن
می انداختیم و با یک پا به صورت لی لی سنگ را
از همه ى خانه ها عبور مى داديم .بعد از يايان
همه ى خانه ها بايد جشم هايمان را مى بستيم و
بدون پا گذاشتن روی خط و جهنم از همه ی خانه
ها عبور میکردیم.هر وقت سنگ روی خه قرار
میگرفت يا از خانه خارج ميشد نوبت فرد دیگری
.بود
صفحه 20:
a
فعاليت عا
گفت و گو کنید:استفاده ی زیاا از بازی های
abl, ای ممکن است چه ضرر هایی داشته
صفحه 21:
فماليناما
با افراد بزرگ تر فامیل مصاحبه کنید که در
گذشته چگونه از اوقات فراغت خود استفاده
فى كردلد؟
صفحه 22:
فمالیت ؟
نام چند بازی را از بزرگ تر ها پرس و جو
كنيد و چگونگی انجام شدن آن را در کلاس
نمايش دهید
34
صفحه 23:
همه ی فعالیت های اوقات فراغت در منزل انجام
نمی شود بلکه بیشتر فعالیت های ما در مکان
. های عمومی انجام میشود
عبار تند از: کتابخانه های عمومی. کتابخانه های
ow ldo .سالن هاى سينما تمايشكاه هاء
بوستان ها پارک ها . شهربازی . 1
... فرهنكسرا ها .كلاس های مسا
صفحه 24:
به چند گروه تقسیم شوید و هم فکری کنید که در
محل زندگی شما چه امکات عمومی برای
ذراندن اوقات فراغت وجود دارد
صفحه 25:
فرض کنید.در جایی که زندگی می کنید
قرار است امکاناتی را برای گذراندن اوقات
فراغت فراهم کند و از شما اظجار نظر
صفحه 26:
aa, il, on, alin. tla. ata, ae ای ی .بای بای ala ili, Ali تن - ما .مت
مکان های عمومی برای گذراندن اوقات
فراغت به همه ی مردم تعلق داردو زطیفه
ما است که از آن امکانات مراقبت کنیم و
در حفظ آن ها کوشا باشیم .هر یک از مکان
عمومی یک قانون و مقرراتی دارد.
این مکان ها چه مقرراتی دارند ٩
صفحه 27:
در ورزشگاه ها
ای تجیه ی بلیت باید نوبت رادر صف را
a 00 كنيم
از مسخره كردن تيم ها يرهيز كنيم و فقط تيم
۱ مورد نظر را تشويق كنيم
ا اموال عمومى حفاظت كنيم
با نظم و آرامش ولا سالن بشویم و یا خارج
۱ . شویم ۱
.با کاکنان ورزشگاه همکاری کنیم
صفحه 28:
در بوستان (پارک»)
روی چمن ها راه نرویم بلکه از پیاده رو
.استفاده کنیم
.كن ها را نچینیم
pe a a eee
صفحه 29:
ری سازمان هات كه در امور
اوقات فراغت فعالت دارند مانئد : كانون يرورشى
ا Oe a داس
أموزى .سازمان فرهنكى هنرى شهردارى. وزارت
ورزش و جوانان.سازمان آموزش فنی حرفه ای.
صفحه 30:
VG ونور و03 1589 I 3509 وه ققورن
طورگروهی رکه فا شاه دازا درباره یاجب ومضرات
LO g! U9 Lagac (gl UR Ly ضباکت .تال دید