کسب و کاربرنامه‌ریزی

برنامه ریزی و بهبود مدیریت آموزشی

صفحه 1:
معاونت آموزش متوسطه دفتر آموزنی متوسطه راهنمایی تحصیلی] 0 ما نمی توائیم آرام ومعمولی حرکت کنیم باید با شتابی حساب شده ومنظم پیش برویم بايد بتوائيم کارهایی را که برای نسل های آینده ماند گارخواهد بود. انجام بدهیم. = (زهبر معظم انقلاب اسلامي مدظله تضاهده کامل غرم *مداخ» در ‎sbi‏ 39 العالی) ۰۱۷۷۷۷۷۷۰۱50۰۲ برنامه ریزی بهبود مدیریت آموزشگاهی

صفحه 2:
6 )7 0 9 6 ۳۳۳۵ .+ 3 اج

صفحه 3:
Management and Principals مدیریْت و مدیران مدیریت فعا ليني يمسي ین از طریق ایجادر وابط میان منابع موجود» انجام دا مت فعال در تصمیم گیری

صفحه 4:
مهار تهای اساسی مدیران صاحبنظران مدیریت آموزشي مهارتهاي زير را اصلي ترین مهارتهاي مدیران مدارس به حساب مي آورند: . مهارت در برنامه ريزي و سيستماتيك سازي فعالیت هاي مدرسه و کارکنان 2 مهارت در برقراري روابط انساني 7 مهارت در هدایت و رهبري گروهي 4 مهارت در امور آموزشي و پرورشي 5 مهارت در مشارکت دهي قعالانه دانش آموزان,اولیا و کارکنان در امور مرتب 6 مهارت در سازماندهي امور اداري, مالي و تداركاتي 7 مهارت در امور ارزشيابي

صفحه 5:
در تصمیم گیری برای برنامه ریزی سه مفهوم مستتراست: * مفهوم ریسک (خطر) * مفهوم محدودیت

صفحه 6:
* مفهوم انتخاب: وجود شقوق و راه بردهای مختلف برای رسیدن به مقصد موجب می شود برای پی بردن به مزایا و معایب هر یک, به تجزیه و تحلیل عوامل و عناصر آن ها بپردازيم. و با مطالعه و تحقیق, راه بردها ی مورد نظر را انتخاب کنیم. * مفهوم ريسك (خطر): وجود عوامل نا معلوم که منتج به خطر و ریسک ‎Sle‏ ‏تصمیم گیری است.؛ موجب می شودکه مکانیسم تصمیم گیری اهمیت خاصی را در سازمان برنامه ريزى بيدا کرده : و به اصل مشارکت رو آوریم. " مخ محدودیت: محدودیت منابع در مقابل خواست ها موجب می شود تا به تعیین اولویت ها بپردازیم.

صفحه 7:
اهم اصول برنامه ریزی_ الف : اصل جامعیت - ب : اصل مشارکت - ج : اصل تعهد - د : اصل واقع بينى - ه: اصل استمرار - و : اصل قوجه به نوآورى ها - ز : اصل انعطاف پذیری

صفحه 8:
ناه یی بای مشارکت دهیدنشآموزن در مور مدمه ag a 198) 9 ‏توجه به میاحث مدیری سور -سی و سورری سسمان ببه ویژه مشارکت دانش آموزان‎ ‏اداره مدرسه در پروژه های تحقیقانی و پیان نامه های دوره های تکمیلی دانشگاهها‎ توجه سازمانها و نهادهاى دولتى و غير دولتى به مقوله هاى أموزش و ارتقاء تعاون و مسئوليت يذيرى در جامعه توجه مؤلفين و نويستدكان به بسط و توسعه روابط انسانى در محيط هلى أموزشى توجه به مشاركت دانش أموزان در طرح های مختلف نظیر: طرح مدرسه زندكى ».يك روز براى فرذا (نسعه نی سر تهب کی ویس رايا 8 مشارکت دانش آموزان در امور مدرسه : "مدام

صفحه 9:
مشارکت دانش آموزان دراداره امور مدرسه طرح مدام

صفحه 10:
اهم اهداف طرح ‎git‏ ۱ - افزايش سطح مشاركت معلمان : بر نامه ریزی » هدايت و نظارت طرح توسط شورای معلمان . .. - رشد و پرورش مهارتهای زندگی و اجتماعی دانش آموزان و ریت هی هس ابقر عی رآ نیش سم اتید یط رل طریق مشارکت عملی و تجربی ج- زمینه سازی برای تصمیم گیری وتصمیم سازی های مشترک و تعامل بیش سازنده تر ميان دانش آموزان و اولياء مدرسه به منظور نقيت وجهبوة مدررية آموزشگاهی د- افزايش روحیه خود باوری » اعتماد به نفس . خلاقیت و نشاط بیشتر دانش آموزان در فعالیت های مدرسه و رفع مشکلات موجود با کمک آنان "مشاركت دائش أموزان در أمور مدرسه : "مدام

صفحه 11:
نکات مهم قابل توجه مدیر مدرسه پس از دریافت و مطالعه شیوه نامه در اولین نشست شورای معلمان برای اجرای طرح: * - طرح مسأله براي عوامل محترم مدرسه؛ایجاد نگرش مثبت و انگیزه كافي براي اجراي طرح وتوجیه انجمر: اولياومربيان و دانش اموزان يفنا ۴ 2- نظر خواهي از معلمان و اولیا واحصاي نظرات ‏ و راهكارهاي مناسب براي اجراي مناس طرح 3 - تعيين وتصویب تاریخ وروزهاي برگزاري طرح ۱ و همچنین جلسات شوراي معلمان پس ازتأیید شوراي مدرسه و اعلام به کارگروه علمي واجرايي متطقه ناجیه بن اسان تقو يرا الف نا آخز مهرما «مشارکت دانش آموزا

صفحه 12:
نمون برك (الف): معرقى مشخصات مدارس مجرى طرح "مدام"وروزهایبرزاریجلسات شورایدیران در سل تحمیلی ۱۳۸۹-۹۰ جدول الف -۱: مدارس مچری طرح ۲ مدام تعداد دانش آموزان به تفکیک ابزارها و سازو کارهای ارتباطی مدرسه | مشخصات مدرية ومدير .| ستاك | منت یه ei RE cmon | a lle] w]e ‏وم کی‎ ] Ta] ‏اريف | قام هرس‎ ae | جدول الف -۲:مشخصات جلمات سالانه شوراى دبيران و روزهای مصوب اجرای طرح " مدام" ‎Saas | Whaat | des‏ موضوع جلسه برگزاری جلسات. کنندگان هر ‏ققيقه. بيت ‎(te‏ 55 ‎sel‏ .5 | (اهم مواره برنامه ريزى شدهجهت طرح درهر جلسه) | اجرای طرح "مدام ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‏به تعداد روزهای برگزاری جلسات شورای دبیران (معمولاً تا ‎٩‏ جلسه) تکمیل گردد. "روزهای مصوب ب رگزاری طرح در جدول» علامت گذاری و مشخص گردد. ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 13:
۰ 3 انجام اقدامات تبليغي نظیرتهیه |توزیع بروشور آزمهرماه . 5- تعيين ملاك ومعیار(درشوراي معلمان) وانتخاب و معرفي دانش اموزاني كه قراراست , همكاري عوامل آموزشي واجرایی ‎owns‏ درايام جراي طرح نقش مدير معاو درمدرسه أيفا * - معرفي دانش, آمه زان نقش, آفرين به منطقه( قبل نون بوك (ب)» ععوفى داش آموزا فق ون هر درس مج رح ام ن, دبیران و را از اولین اجراي ارایه اموزش هر آموزشي يا اجر

صفحه 14:
ملاحظات مهم ‎alict‏ طرح مسأله و برگزاري جلسه توجيهي طرح باحضور عوامل آموزشی و اجرايي مدرسه در قالب شوراي ذبیران و به خصوص توجیه آولیا و انجمن اولیا و مرجیان: طرح براي اجرا در 3-4 روز در سال در نظر گرفته شده است. تعبین دقیق تعداد روزهاي اجرا بر اساس هماهنگي مدارس مجري و منطقه خواهد بود. تشکیل جلسات معمول شوراي دبیران در داخل مدرسه درطول ساعات اجراي طرح. نماینده اي از طرف مدیر مدرسه مي تواند بر کار دا ‎ous‏ ‏انجام فعاليتهاي تبليغي لازم نظیر سختراني,تولید پوستر,بروشور و.. استفاده از ابزارهاي در دسترس( روزنامه هاي محلي, وب لاگ مدرسه. به منظور پوشش مناسب فعالیت. اتتخاب دانش آموزان مجري و ایفا کننده تقش هاي دبیران, مدیرءمعاونان, معلم و بر اساس ملاك ومعيارهاي قدرت رهبري,مقبولیت و سطح علمي و قدرت بیان آنان) توسط م مدیر وشوراي دبیران یا برگزاري انتخابات داخلي توسط تمامي دانش آموزان با نظارت عوامل آموزشي و اداريب مدرسه .ضمناً درفرایند انتخاب ومعرفي دانش آموزان متتخب دزخیطه« آموزشي » اولویت باذبیزاتی انننت که دززوز اجزاي طرح کلان داشته ودرمدرسه حضور دارند. 3 مشارکت دنش آموزان در آمور مدرسه : "مدام

صفحه 15:
در رتم رز هاش تون یر ‎sae‏ ‏تان وش ليان ند سر قاط تایه الا لض عسوت رف ‎See‏ ‏اسك (تبتدس .شوو ترس ون وتو سای وه ی ایس فسوی سیم رسای ال مش وال مس مه ۳ اه و رس "مشاركت دائش آموزان در امور مدرسه : "مدام

صفحه 16:
چند سوّال اساسی و مهم در اجرای طرح مدام مهم ترین ویژگی ها و محاسن طرح ادارهامور مدرسه توسط دانش آموزان چیست؟ كار كروه ‎(al)‏ مهم ترين چالش ها ومشکلات اجرای طرح د رکدامٍ کارتروه (ب) ass

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان