سایر ورزشی

برند سازی در فوتبال ایران

Brandsazi_dar_football_Iran

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “برند سازی در فوتبال ایران”

برند سازی در فوتبال ایران

اسلاید 1: برندسازی در ورزش ایران: مورد پژوهی فوتبال محققدکتر مهدی رسولی1

اسلاید 2: محبوبیت ورزش فوتبالگردش مالی فوتبالشرایط دشوار باشگاه های ایران از لحاظ اقتصادیتخریب چهره فوتبال کشور سکوهای خالی استادیوم ها منحل شدن باشگاه های قدیمی کشور2برندسازی در ورزش ایران: مورد پژوهی فوتبالمقدمه

اسلاید 3: باشگاه ها باید به یک برند معتبر تبدیل شوند. برندبرند عبارت است از یک نام، واژه، علامت و طرح و یا ترکیبی از آن که برای شناسایی کالاها و خدمات یک فروشنده مورد استفاده قرار می گیرد و باعث متفاوت نمودن آن ها از کالاها و خدمات رقبا می شود.کاتئورا، فیلیپ و گراهام، جان (1383)3برندسازی در ورزش ایران: مورد پژوهی فوتبال

اسلاید 4: تلاش جهت خلق ارزش برند به صورتی استراتژیک، دو نکته کلیدی را خاطر نشان می سازد:اول: تمام انواع فعالیت های سازمانی، بر شناخت برند اثر گذار هستند .دوم: موفقیت بلند مدت برند، با فعالیت های کوتاه مدت و تجارب حاصل از فعالیت های تاکتیکی، تحت تاثیر قرار می گیرد. از این رو، سوال اصلی پژوهش حاضر بدین طریق مطرح می شود که:مدل مدیریت برند باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران چگونه می باشد؟4طراحی مدل مدیریت استراتژیک برند باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایرانبرندسازی در ورزش ایران: مورد پژوهی فوتبال

اسلاید 5: مدل پاردایمی پژوهش5

اسلاید 6: ضرورت و اهمیت پژوهشعمومی:برند ارزش استراتژیک داردبرند بخش مهمی از دارایی های شرکت هاست.برند عامل هویت بخشی به محصول است.جهانی شدن بنگاه مستلزم ایجاد برند است.فوتبال:درآمدزایی وفاداری هوادارانافزایش توان رقابتیبه طور مستقیم : به طور غیر مستقیم:باشگاه های حاضر در لیگ برتر فوتبال هواداران باشگاه های فوتبال سازمان لیگ برتر فوتبال سرمایه گذاران در باشگاه های فوتبالفدراسیون فوتبال حامیان مالی باشگاه های فوتبال6طراحی مدل مدیریت استراتژیک برند باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایرانبرندسازی در ورزش ایران: مورد پژوهی فوتبال

اسلاید 7: 7مدل های مدیریت برند

اسلاید 8: مدل های مدیریت برند باشگاهی8مدل مدیریت برند ورزشی شیلهانک (2008)مدل مفرت و بورمن (1996،2002)مدل ساخت ارزش ویژه برند تیم های حرفه ای ورزشی ریچله (2003)

اسلاید 9: عوامل موثر بر برندینگ باشگاه ورزشی9

اسلاید 10: جمع بندی مرور پیشینهانگیزه های هوادارانتداعی های برندفقدان الگو یا مدلی جامع که فرایند برندسازی نبود راه کاری عملی ومنطبق با فرهنگ10

اسلاید 11: 11هدف كليطراحی مدل مدیریت برند باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران

اسلاید 12: 12 اهداف اختصاصیبرندسازی در ورزش ایران: مورد پژوهی فوتبال

اسلاید 13: جامعه پژوهشهدف: کاربردی، روش: کیفی، داده بنیان، مصاحبه روش پژوهشنمونه پژوهش13برندسازی در ورزش ایران: مورد پژوهی فوتبالتعدادگروهافراد مصاحبه شدهتعدادمصاحبه تایید کنندگان مدلاقتصاددانان آشنا به مسایل فوتبال7123مدیران سطح عالی فوتبال کشور88-اساتید هیئت علمی با گرایش بازاریابی ورزش7103کل22306

اسلاید 14: 14

اسلاید 15: یافته های پژوهش 15برندسازی در ورزش ایران: مورد پژوهی فوتبال

اسلاید 16: یافته های حاصل از کد گذاری بازدر فرایند کد گذاری باز تعداد 214 نشان شناسایی گردید که در اولین مرحله کدگذاری با توجه به نزدیکی موضوعی و مفهومی در 22 طبقه به شرح زیر دسته بندی شدند.16نتایج حاصل از کد گذاری بازنتایج حاصل از کد گذاری بازنتایج حاصل از کد گذاری بازنتایج حاصل از کد گذاری باز1.بازار مشتری8.خصوصیت ذاتی باشگاه ورزشی15.بازیکنان22. ارتباطات2.مسایل سیاسی9.باشگاه16.رسانه3.ساختار10.مسایل حقوقی17.برندسازی 4.مسایل مربوط به لیگ11.رقبا18.برنامه ریزی5.مسایل مالی12.امکانات19.فرهنگ6.محیط13.بازاریابی20.کانون هواداران7.دولت و حکومت 14.مدیریت21.مسایل مربوط به فوتبالبرندسازی در ورزش ایران: مورد پژوهی فوتبال

اسلاید 17: نتایج کد گذاری محوری (پارادایم تحقیق)17

اسلاید 18: 1.شرایط علی موثر بر برند باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران کدامند؟ 18چشم انداز فوتبال ، 1390قاسمی، 1391لاگر 2010مفرت و بورمن،2002آبوساگ و همکاران،2012

اسلاید 19: 192.شرایط زمینه موثر بر برند باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران کدامند؟ ریچله و همکاران 2009 و 2011شیلهانگ، 2008 و مفرت و بورمن 2002

اسلاید 20: 20اکبری و همکاران 1392، کو 2009 و سرن و ارجیل 2011وانگ و همکاران 2011سرن و ارجیل 2011ریچله 2003ریچله 2011اکبری و همکاران 1392ریچله2011

اسلاید 21: 21سرین و آرجیل 2011کلر 2008رحیمی زاده و همکاران 1392

اسلاید 22: 22شیلهانگ 2008 مفرت و بورمن 2002

اسلاید 23: 23رابطه بین عوامل درونی اثر گذار بر برند باشگاهبرندسازی در ورزش ایران: مورد پژوهی فوتبال

اسلاید 24: مدل عوامل درونی موثر بر برند باشگاه24

اسلاید 25: 253.شرایط مداخله گر موثر بر برند باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران کدامند؟ محیط بیرونی اثر گذار بر برند باشگاه

اسلاید 26: 26شرایط مداخله گر عمومیشرایط مداخله گر عمومیشرایط مداخله گر عمومیشرایط مداخله گر عمومیمقولهمفهوممفهوممفهومشناسایی شرایط محیطکلانتغییرات تکنولوژی و سبک زندگیتغییرات تکنولوژی و سبک زندگیبه وجود آمدن سرگرمی های جدید (بازی های کامپیوتری)تمایل به حضور بیشتر در فضای مجازی و سرگرمی های آنسرعت بالای تغییرات تکنولوژی و ابزارهای ارتباطی و رسانهشناسایی شرایط محیطکلانشرایط اقتصادیشرایط اقتصادیوضعیت نابسامان اقتصادی جامعه گران بودن هزینه حضور در استادیومعدم وجود عزم ملی برای خصوصی سازیعدم وجود عزم باشگاهی برای درآمدزاییشناسایی شرایط محیطکلانشرایط فرهنگی،(فوتبال، جامعه)شرایط فرهنگی،(فوتبال، جامعه)فرهنگ پایین جامعه فرهنگ پایین موجود در فوتبالعدم وجود برنامه های فرهنگی باشگاه ها و لیگشناسایی شرایط محیطکلانرسانه های گروهیرسانه های گروهیتاثیرات تخریبی برنامه نود بر فوتبال، افراد و باشگاهکارکرد تخریبی رسانه های گروهی در ارتباط با فوتبالعدم کارکرد مطلوب رسانه در حیطه ارتقا فرهنگ و دانشعدم استفاده مناسب باشگاه ها از رسانه های در دسترس، گسترده و ارزانسواستفاده رسانه ها از برند های مرتبط با فوتبالشناسایی شرایط محیطکلانبالادستی هاشرایط حقوقی، قانونی و دولتانحصاری بودن رسانهانحصاری بودن فوتبال (لیگ، باشگاه ها)انحصاری بودن ورزشگاه هادولتی بودن باشگاه هالزوم اجرای قوانین و الزامات سازمان های بین المللی فوتبالفشار سازمان های بین المللی فوتبال برای اصلاح ساختار و تصویر فوتبال در جهانشناسایی شرایط محیطکلانبالادستی هاشرایط سیاسیداخلی رویکرد ضد برند نظام (هیج فرد ، سازمان و برندی نباید محبوب شود(هدف اصلی برند))تخریب فوتبال به علت اینکه ورزش اول کشور است و محبوبیت زیادی در بین عامه مردم دارددخالت های سیاسی در ورزشعدم تدوین قوانین حمایتی از حق پخش و درآمدزایی و استقلال باشگاه هاخصوصی نکردن باشگاه ها و عدم کمک های دولتی برای نشان دادن چهره ناهنجار و ضعیف فوتبالحمایت نکردن از باشگاه های خصوصی برای محبوب نشدن آن هاحمایت از برنامه های رسانه ای تخریب کننده وجه فوتبال (نود)عدم صدور مجوز برای احداث شبکه تلویزیونی باشگاه هاحضور افراد سیاسی و نظامی در پست های کلیدی فوتبالعدم امکان حضور بانوان(دور نگه داشتن حئداقل نیمی از جامعه)وضع قوانین ضد برند(منع حضور ورزشکاران در تبلیغات)عدم حمایت از اجرای قانون کپی رایتورود افراد ورزشی محبوب به عرصه های سیاسیخارجی : مشکلات سیاسی کشور در حوزه بین المللکایناک 2008جوانی 2013گرنت 2011ریچله 2003الهی 1387سرن و ارجیل 2011کیم و کیت 1995نی و وان 2008کاظمی 1387الهی 1387نی و وان 2008

اسلاید 27: 27شرایط مداخله گر عمومیشرایط مداخله گر عمومیشرایط مداخله گر عمومیمقولهمفهوممفهومشناسایی رقبا و بررسی عملکرد آن هارقبای داخلی (فوتبال داخلی)   خارجی(سایر سرگرمی ها)تخریب برنامه های بازاریابی توسط رقباعدم تحلیل وضعیت برند رقبا و تعیین جایگاه در بازارعدم شناسایی برنامه های جاری، بلند مدت و توسعه ای رقبا پیشرفت و مورد توجه قرار گرفتن سایر ورزش ها مانند والیبال و بسکتبالافزایش پخش رسانه ای لیگ های جذاب اروپایی افزایش علاقه به بازی های کامپیوتری و فضای مجازیشرایط مداخله گر عمومیشرایط مداخله گر عمومیشرایط مداخله گر عمومیمقولهمفهوممفهومشناسایی مطلوب بازار مشتریهواداران موجودهواداران بالقوهعدم شناسایی مطلوب مشتریانعدم وجود شناخت دقیق از بازار هوادارانعدم وجود برنامه بازاریابی هوادارانعدم وجود ساختارهای حرفه ای کانون های هواداریناهمگون بودن بازار ذینفعانشناسایی مطلوب بازار مشتریشرایط اجتماعی(هویت گروهی) تغییر ترکیب جمعیتفقدان بررسی های اجتماعی و شناسایی خلا هویتی جوانان و نوجوانانایجاد مزیت های اجتماعی برای ذینغعاندغدغه های اجتماعی (محیط زیست، خیریه)کانکل 2010ملک اخلاق 1390پریچارد 2009سرن آرجیل 2011راس 2007ریچله 2011

اسلاید 28: 28شرایط مداخله گر عمومیشرایط مداخله گر عمومیشرایط مداخله گر عمومیمقولهمفهوممفهومتصویر نامطلوب فوتبال کشور(سایرین)لیگعوامل دست اندرکارطرفداران فوتبالدلال هاوضعیت نامطلوب برنامه ریزی و سازماندهی لیگ (عدم وجود افراد متخصص)عدم وجود ساختار مطلوب سازمان لیگ (واحد پژوهش،حقوقی و برنامه ریزی) و اتحادیه فوتبالعدم توجه به کیفیت تشریفات بازی هاکیفیت پایین لیگعدم وجود و اهمیت دادن به فعالیت های بازاریابی مطلوب لیگتصویر نامطلوب اهالی فوتبال برای جامعه و در مقابل سایر ورزش هاارائه تصویر نامطلوب از تماشاچیان فوتبالوضعیت نامطلوب فرهنگی استادیوم هاعدم توجه به برندسازی لیگتعادل رقابتی مطلوب لیگ برترکانکل 2010جوانی 2013رسولی و همکاران 1391

اسلاید 29: 29اثر محیط بیرونی بر برند باشگاه فوتبالشیلهانگ 2008ریچله 2003 و 2011برندسازی در ورزش ایران: مورد پژوهی فوتبال

اسلاید 30: 30تاثیر متقابل محیط و باشگاه بر برند باشگاه فوتبال

اسلاید 31: 31مدل عوامل بیرونی موثر بر برند باشگاه

اسلاید 32: 6.مدل پیشنهادی مدیریت برند باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران چگونه است؟32مدل مدیریت برند باشگاه فوتبال ایرانریچله2003و2009شیلهانگ 2008ملک اخلاق 2011کلر 2008مفرت و بورمن 2002

اسلاید 33: 33اهم پیشنهادات کاربردی:در حیطه مشتریان (هواداران)تشکیل و نظارت بر انجمن های هواداری به صورت خانه های هواداری و یا مجازی در محیط اینترنتشناخت کامل نیازها و انگیزه های هوادارانراه اندازی سیستم مدیریت ارتباط با مشتریاستفاده از علاقه مندی های نوین جامعهبرندسازی در ورزش ایران: مورد پژوهی فوتبال

اسلاید 34: 34شناخت رقبا و برنامه ریزیتشکیل واحدهای تحقیق و توسعهتدوین قوانین و استانداردهای لازم برای رقابت صحیح و قانونیشناسایی سرگرمی های جدید و استفاده از این تهدیدها و تبدیل آن ها به فرصت های رقابتی برندسازی در ورزش ایران: مورد پژوهی فوتبال

اسلاید 35: 35نیروی انسانیتدوین آیین نامه رفتار حرفه ای پرورش بازیکنان جوان در تیم های پایهجذب و نگهداری بازیکنان با کیفیت و محبوبتعیین یک سخنگوی موجهبرندسازی در ورزش ایران: مورد پژوهی فوتبال

اسلاید 36: 36فرهنگتدوین استانداردهایی برای رفتارهای حرفه ای اهالی فوتبالبها دادن به فرهنگ تحقیقات توسط افراد متخصصتعیین و برنامه ریزی جشن های باشگاهی به عنوان ابزارهای بازاریابی و ترفیعیبرندسازی در ورزش ایران: مورد پژوهی فوتبال

اسلاید 37: 37حقوقیایجاد واحد حقوقی قوی برای جلوگیری از تخریب برندتدوین قوانین در مواردی که نقص وجود دارد توسط نهادهای بالادستیسیاسیتدوین دیپلماسی بین المللی باشگاه و لیگ و فوتبال کشور عزم ملی برای خصوصی سازیبرندسازی در ورزش ایران: مورد پژوهی فوتبال

اسلاید 38: 38تکنولوژیاستفاده از تکنولوژِی روز به عنوان ابزار ارتباطات برند طراحی وب سایت های حرفه ای و به روز بهساختاراستانداردها و گواهی نامه های داخلی طراحی ساختارهای تمرینی، آموزشی، و تفریحی برای ارکان باشگاه و هواردارانبرندسازی در ورزش ایران: مورد پژوهی فوتبال

اسلاید 39: 39رسانه و ارتباطاتباشگاه ها و سازمان لیگ باید با استفاده از برنامه های مختلف در رسانه های مختلف گروهی برنامه ها و اهداف خود را با هواداران مطرح نمایند تا ارزش ها و فلسفه برند خود را انتقال دهند.به عنوان مثال:ایجاد کانون هواداران حرفه ای و قدرتمند به عنوان ابزار ارتباطی اصلی از طریق اینترنت و قابلیت دسترسی تلفن همراهایجاد نشریات حوزه های عمومی و تخصصی باشگاهطراحی بسته های رسانه ای باشگاه به صورت سی دی یا اینترنتیایجاد سایت باشگاه به روز و حرفه ایتوجه به نقش پر رنگ روابط عمومی در نمایش دادن تصویر برند باشگاه در داخل و روابط بین الملل در خارج از کشور با استفاده از متخصصین امربرندسازی در ورزش ایران: مورد پژوهی فوتبال

اسلاید 40: 40فوتبال و لیگبه منظور ارتقای تصویر برند لیگ و فوتبال باید امتیازات ویژه برای بهبود استانداردهای باشگاه ها اتخاذ شود.ارائه بازی های هجومی و با کیفیت ایجاد آکادمی های تخصصی، علمی و به روزایجاد سبک ویژه و مختص بازی باشگاهبرنامه ریزی کلان برای بهبود تصویر اهالی فوتبال با تدوین آیین نامه های انضباطی و طراحی رویدادها و هدایای فرهنگی تمامی اهالی فوتبالباشگاهتوجه به امر برنامه ریزی استراتژیک و تدوین برنامه های عملیاتی بر اساس آنساخت و یا اجاره بلند مدت استادیوم خانگیبرندسازی در ورزش ایران: مورد پژوهی فوتبال

اسلاید 41: 41تفکر مدیریت برندایجاد واحد مدیریت برندطراحی عناصر برندسازیتدوین فلسفه برند باشگاهبرندسازی در ورزش ایران: مورد پژوهی فوتبال

اسلاید 42: 42بازاریابی ایجاد واحد تخصصی بازاریابیاستفاده از فرایند جمع سپاریتوجه به دغدغه های اجتماعی تحلیل و مطالعات بازار چریکی نفوذ سریع در بازار کوچک (باشگاه های کوچک)بازاریابی ویروسی (باشگاه های پرطرفدار)بازاریابی پنهان (تیم های کوچک در سطح داخلی، تیم بزرگ در سطح بین المللی)بازاریابی شبکه ای (تیم های پرطرفدار و کوچک)بازاریابی سبز (تیم های کم طرفدار)بازاریابی علی تیم های دارای هواداربرندسازی در ورزش ایران: مورد پژوهی فوتبال

اسلاید 43: نتیجه گیری کلی435.پیامدهای حاصل از اجرای راهبردها بر ارتقا برند باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران کدامند؟پیامدهاارتقای تصویر ورزشی کشور در سطح بین المللارتقا تصویر فوتبال در جامعه (لیگ و باشگاه ها)بهبود وضعیت اقتصادی باشگاه هاامکان تبدیل شدن فوتبال یه یک صنعتحرکت به سوی حرفه ای شدن فوتبالجذب تماشاچیان برای حضور در استادیوم هاایجاد وفاداری بالا در هواداران (فرابرند)

اسلاید 44: با تشكر از توجه و حضور سبز شما

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید