برند
اسلاید 1: عنوان:برند گردآورنده:
اسلاید 2: مقدمه امروزه پذیرفته شده است که برند نقش بسیار مهمی را در ایجاد، حفظ و توسعه عملکرد کسب و کارها ایفا می کند. با توجه به سطح بالای رقابت در بازار، یک برند قوی به شرکت کمک می کند تا خود را در بازار متمایز سازد و بیان کند که چرا محصولات و یا خدماتش توانایی ارضای نیازهای مشتریان را به صورت منحصر بفرد دارد.ما در اینجا با مفهوم برند، وضعیت برندهای برتر دنیا و وضعیت برندها در ایران ونحوه توزیع برندها در دنیا آشنا می شویم.
اسلاید 3: برند چیست؟يك نام، اصطلاح، علامت، نشان، طرح يا تركيبى از اي نها كه به قصد متمايز كردن كالا يا خدمات يك فروشنده يا توليدكننده از ديگر كالاها يا خدمات مورد استفاده قرار میگیرد.
اسلاید 4: تعدادی از مفاهیم برند1- برند به عنوان لوگو و اجزاء مرئی همراه آن.2- برند به عنوان عامل تعیین کننده در ایجاد و حفظ موفقیت درکسب و کار . 3- برند به عنوان عامل ایجاد تمایز در بازارهای رقابتی. 4- برند عامل ایجاد جایگاه در ذهن مشتریان. 5- برند به عنوان علامت تجاری و دارایی های معنوی همراه آن. 6- برند به عنوان مظهری از دارایی های مشهود و نامشهود.(اخلاصی-1391-ص82-86) قدرت اسم برند-اسم یک نام تجاری غالبا دلالت بر نیات آن دارد.-اسم یکی از قدرتمندترین منابع هویت است.نام تجاری باس(boss) که در سطح بینالمللی پوشاک مردانه عرضه میکند هویت خود را از معنای شناخته شده بین المللی خود می گیرد.(نام فامیل اولین بنیانگذار آن بود.)-یک اسم نظیر یک هویت باید باید مدیریت شود. (برخی از اسامی ممکن است2معنی داشته باشند). (کاپفر-1385-ص 83-81)
اسلاید 5: وجوه جداگانه تعاریف برند* وجه اول: برند دستاورد رفتار استکریستین ژیواژ در این مورد این تعریف را ارائه داده است: برند شما تعهد ویا وعدهای است که شما را در هر حرکت و تصمیم گیری سازمانی، درهر اقدام بازاریابی و هر تعامل با مشتری، به او می دهید و در درازمدت هم تلاش می کنید به انها وفادار باشید.* وجه دوم: برند تنها در ذهن ها استهيچ كس نمي تواند برند را در كارخانه يا محل فعاليت خود يا در تراز مالي موسسه خود پيدا كند، بلكه بايد آن را در ذهن مصرف كننده ها، كاركنان، تأمين كننده ها، مواد مورد نياز و ساير افراد مرتبط با موسسه بجويد. به بيان ديگربرند داراي ماهيتي اجتماعي است و قدرتمندترين برندها آ نهايي هستند كه افراد مرتبط با آنها نسبت به آن حس مالكيت داشته و آن را متعلق به خود می دانند و در مورد آن مي گويند: «این اسم برند دلخواه من است». (ارجمند-1387-ص4)
اسلاید 6: فرایند ساختن برند* مرحله اول:ایجاد جایگاه در بازارموضوع جایگاه سازی برند حدود سال1990و1991میلادی اولین بار توسط دو نفر با نامهای الریز(al rise) و جک تراوت(jak trout) مطرح شد.جایگاه برند یعنی اینکه محصول یا برند شرکت نسبت به رقبا در ذهن مشتری چه جایگاهی دارد.-ایجاد جایگاه بر اساس نوع محصول:شرکت برای این که اولین ارایه دهنده نوع خاصی از محصول است برای خود ایجاد جایگاه میکند.مانند راک پورت اولین شرکت ارایه دهنده کفش های پیاده روی تعیین کرده است.-ایجاد جایگاه از طریق تصویر:در این حالت شرکت سعی می کند که از طریق انتقال تصویر و معنی به ذهن مشتری تصویر مد نظر خود را به وی منتقل نماید-ایجاد جایگاه بر اساس ویژگی منحصربفرد محصول:تاکید بر ویژگی های منحصربفرد محصول است مانند قیمت.وا مارت یک شعار همیشگی دارد (همیشه قیمتهای پایین)-ایجاد جایگاه بر اساس نوع مصرف کنندگان محصول:مانند شرکت جانسون.اند.جانسون تولید شامپو برای بچه -ایجاد جایگاه بر اساس مزیت های خاص محصول:در صنایع مواد شونده و پاک کننده و لوازم بهداشتی بچشم می خورد مثال:شامپو ضده شوره.
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.