borhaane-vojoodi-anselm

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “برهان وجودی انسلم”

برهان وجودی انسلم

اسلاید 1: برهان وجودی انسلم

اسلاید 2: بیان نظر انسلمابتدا با نظر انسلم اشنا شوید پس از ان همینمطلب را به صورت برهان بیان می کنیم .آنسلم معتقد بود که: «هر کس بفهمد منظور از الفاظ خدا یا موجود متعال چیست، درخواهد یافت که چنین وجودی باید موجود باشد. خدا آن وجودی است که بزرگتر از او نمی توان تصور کرد. چون من می توانم این تعریف را بفهمم، می توانم خدا را تصور کنم. به علاوه خدا را چنان می توانم تصور کنم که نه تنها به عنوان یک مفهوم در ذهن من، بلکه به عنوان موجود در واقعیت نیز یعنی مستقل از تصور و اندیشه ی من وجود دارد. از آنجا که وجود داشتن، هم به عنوان یک تصور و هم به عنوان یک شی ء واقعی، بزرگتر است از وجود داشتن صرفا به عنوان یک تصور، خدا باید هم در واقع و هم به عنوان یک تصور وجود داشته باشد. بر حسب تعریف، خدا آن است که بزرگتر از او نتوان تصور کرد. بنابراین، خدا باید در واقعیت، وجود داشته باشد، و گرنه چیزی بزرگتر از خدا می توان تصور کرد(یعنی موجودی که علاوه بر همه ی صفات خدا، هستی واقعی نیز داشته باشد) و این، به واسطه ی همان تعریف خدا یا وجود اعلی و کامل، غیر ممکن است ».

اسلاید 3: چندتقریر ساده از برهان انسلم

اسلاید 4: تقریر اولبرهان‌ آنسلم‌ بیان‌ می‌دارد: مقدمه ۱: خدا موجودی است که کامل‌تر از او نمی‌توان تصور کرد.مقدمه ۲: اگر فرض کنیم که خدا در خارج وجود نداشته باشد، یعنی فقط در ذهن انسان موجود است.۳: موجودی که فقط در ذهن وجود دارد، نسبت به موجودی که هم در ذهن است و هم در خارج، ناقص‌تر است.مقدمه ۴: بنابراین اگر خدا در خارج موجود نباشد، یعنی خدا کامل‌ترین موجودی که قابل تصور است نیست و از او کامل‌تر نیز می‌توان تصور کرد.بنابراین، خدا باید در خارج از ذهن ما موجود باشد، وگرنه خلاف تعریف ما خواهد بود.

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید