صفحه 1:
4
بان وود ام
صفحه 2:
0
۰ ey all dl ose apn Wall Ae er
| ao] O se
29790 | a> blall jl jolaio raga: yuS ye» a5 29 rdieo oluil
متعال چیست., درخواهد یافت که چنین وجودی باید موجود باشد. خدا
[7 7
توانم اين تعريف را بفهمم؛ مى توانم خدا را تصور كنم. به علاوه خدا را
ا ل ا ا ل ا ا ا ا ore SEW
بلکه به عنوان موجود در واقعیت نیز یعنی مستقل از تصور 6
ee a er) ا ا ا ا لت ل ل ان
eme berg ا ا ا ا 1
يك تصورء خدا بايد هم در واقع و هم به عنوان يى تصور وجود داشته
ree rere Spenser ا ا ال ل ل
بنابراین, خدا باید در واقعیت. وجود داشته باشد, و گرنه چیزی بزركد
از خداافى توان تضصور 5 در حدى و حور لد علاوه بر همه ی صفقات
صفحه 3:
جندتقرير ساده از برهان انسلم
صفحه 4:
۳0
برهان آنسلم بیان میدارد:
Dery الا ا ee eo 0
PoC SIDE ا ا ل ا ا ل Bn arene Py
gaan ee
POT NOSE Meter ere ا ا ا ل TCE CSC ere reir s
هم در خارج: ناقصتر است.
و ا 00
قابل تصور است نيست و از او كاملتر نيز مىتوان تصور كرد.
0 ا ا ا 2 ل wh b> lea
صفحه 5:
Peet
Llc) ee
۱ گر الف در ذهن موجود باشد و در خارج موجود نباشد» آنگاه
الف. الف نخواهد بود (یعنی الف خودش نیست)
۲.ولی ضرورتا الف, الف است (هر چیزی ضرورتا خودش, خوش
است)
۳ نتیجه: الف در خارج موجود است.
به جای الف. یکی از سه مفبوم یاد شده (و اجب بالذات. کامل مطلق
و موجود نامتناهى) نباده شده و نتيجه كرفته مىشود.
صفحه 6:
Peet
تقریر برهان براساس مفهوم کامل مطلق
ore SSC Nobles) men lire Sec) ا
۱ خدا کامل مطلق اس cyl) و رت نشده است)
Pe ا ا TaN FLCC
[SCP ne Sere amor nuit! ree emule Yee Ce Tmt Tew
موجود باشد و به عبارتى اكر موجود كاملى را فرض كنيم كه هم در خارج و هم
ا ا ا ا ا 11 ا ا ل
(Geer ا
3 1 ل ل ل ا ا ا ا oC
است)
seed | eer و دركان
صفحه 7:
اشكال برهان انسلم جيست؟
6 مرن ال دک تکام
عل 7 كت
Ee cee)
۱
Cae eae ee dic
