کسب و کار فروش و بازاریابی

بسته بندی مواد غذایی

baste_bandi_mavade_ghazayi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بسته بندی مواد غذایی”

بسته بندی مواد غذایی

اسلاید 1: دفتر مدارس عالی فنی و حرفه ای آموزشکده ی کشاورزی نیشابورکمیته ی پژوهش و برنامه ریزیپژوهش تحقیقی درس اصول کاربرد رایانه در صنایع غذایی عنوان : بسته بندی مواد غذاییاستاد راهنما :جناب آقای انصاریانگرد آورندگان :محمد رضا ابراهیمی – محمد جمالیان – هاشم محمد پور بالفروشبهار 86شماره 856

اسلاید 2: مقدمه :

اسلاید 3: مقدمه :آن چه در این جا می خوانید فکری نیست که تازه در ذهن ما شکل گرفته باشد . بسته بندی می تواند عاملی برای فریب خریداران باشد .

اسلاید 4: شاید در سالهای گذشته که بسته بندی در کشور ما این چنین فراگیر نشده بود خطر سوء استفاده از بسته بندی نزد مردم و مسئولان چندان مهم و واقعی به نظر نمی آمدرشد سریع فن آوری بسته بندی در همه جای دنیا از جمله ایران سطح کیفی کلاهبرداری به وسیله بسته بندی را آن قدر بالا برده که تنها و تنها متخصصان امر می توانند تخلف ها را تشخیص دهند .

اسلاید 5: ضرورت توجه به بسته بندی مواد غذاییوقتی محصولات مشابه مصرفی و یا صادراتی هر یک از کشورهای پیش رفته و یا در حال توسعه و حتی برخی از کشورهای جهان سوم را مشاهده کنیم ، به نکات ذیل برخورد می کنیم : 1 ـ اولین نکته ای که فوراً جلب توجه کرده و ما را به خرید آن کالا وامی دارد ، ظاهر عالی بسته بندی است که رفاه و راحتی مصرف کننده را در نظر گرفته است . 2 ـ دومین نکته که باعث می شود دوباره آن محصول را خریداری کنیم ، کیفیت عالی و تازه و سالم بودن محصول درون بسته بندی است . 3 ـ نکته بعد مشخص بودن تاریخ تولید و تاریخ انقضاء محصول است که به طور واضح بر روی بسته بندی ها درج می شود . 4 ـ چهارمین نکته که تولید کنندگان باید ضمن مراعات ، آن را وظیفه برای خود بدانند ، رفاه مصرف کننده در زمان استفاده از محصول عرضه شده است .

اسلاید 6: اگر بخواهیم در یک نگاه به مشکلات صنعت بسته بندی کشور بپردازیم می توان به موارد زیر به طور اخص اشاره نمود : قدمت و فرسودگی نسبی ماشین آلات موجود در صنعت بسته بندی پایین بودن سرعت تولید ماشین آلات در مقایسه با مشابه خارجی ظرفیت های پایین صنعت بسته بندی بالا بودن هزینه های بسته بندی در کشور نسبت به متوسط جهانی

اسلاید 7: اگر بخواهیم به بخش کوچکی از خواسته ها و انتظارات مصرف کنندگان و تولید کنندگان با تمرکز بر بسته بندی مواد غذایی بپردازیم باید دید که به چه مواردی توجه کرد ؟

اسلاید 8: تطابق تکنیکی و کمک به سیاست های استراتژیک ( راهبردی ) تولید در پیشبرد فروش اثر گذاری بی نظیر بر نحوه توزیع و فروش داخلی و خارجی با حفظ عوامل اساسی مورد نظر تولید کننده و مصرف کننده چیدمان و تبعیت مناسب هندسی در مکان های تولید انبارش و توزیع سهولت در تولید منطقی تر شدن بهاء تمام شده در سیکل اقتصادی مقاومت شیمیایی بسته در مقابل محصول و تأثیرات متقابل آنها مقاومت در برابر عوامل محیطی توانایی تولید انبوه و توزیع مستمر و بی وقفه در راستای برنامه ریزی تولید کارخانجات جلوگیری از ایجاد فضای مرده در بسته بندی اولیه و ثانویه رعایت قوانین و استاندارد های بین المللی و داخلی

اسلاید 9: طول عمر مفید بسته امکان استفاده مجدد از بسته برای سایر کالاها و اهداف 13 قابلیت چاپ زنی شکیل ، متنوع و فوق مدرن در حین فرآیند تولید بسته در حداقل زمان ممکن تولید14. قابلیت بازاریابی و شستشوی 15. اثر زیبایی در فروش و تقویت رضایتمندی مصرف کنندگان 16. قابلیت درج مناسب و تأثیر گذار اطلاعات و علایم روی بسته 17. بهداشت و ایمنی و پایداری بسته 18. قابلیت طراحی و جاسازی کارت اطلاعات در بسته 19. قابلیت کنترل نور گرمایش سرمایش میکروارگانیم هاو گازهای موجود در هوا قابلیت تنوع در طراحی و سایر موارد از جمله شفافیت قابلیت خمش و خمیدگی جهت جلوگیری از آسیب مقاومت در ضربات و اصطکاک لرزش و لغزش شکنندگی

اسلاید 10: عوامل مؤثر بر بسته بندی مواد غذایی : همانطور که ذکر شد بسته بندی به عنوان یک مزیت برای حفظ برتری و ادامه بقا کالا در بازار از آن استفاده می شود ، اما بسته بندی به عنوان یک امتیاز در تجارت خود متأثر از مواردی ذیل می باشد : عوامل اقتصادی عوامل فنی هر کدام از آنها به طور مجزا و یا در ارتباط با موارد دیگر بر نوع و کیفیت و کمیت بسته بندی تأثیر گذار هستند .

اسلاید 11: بسته بندی

اسلاید 12: ، مهم ترین فاکتور در تولید و فروشدر سال های اخیر افزایش بازاریابی برای کالاهای مورد نیاز مشتری و طراحی سیمای ظاهری بسته بندی با سود مداوم و پیوسته رابطه مستقیم دارد . رقابت سخت و مشتریان مشکل پسند فشار زیادی را بر تولیدکنندگان وارد می سازند .

اسلاید 13: IML (لیبیل های داخل قالب ) و طراحی در یک مرحله در گذشته ، محصولات با یک فرآیند چاپ تزیین می شدند که به طور نسبی پس از تولید بسته به صورت برچسب به آن افزوده می گردید ، نتیجه تحقیقات در سال های اخیر تکنولوژی پیشرفته ای را جایگزین آن کرده است که فاز جدیدی در فرآیند تزریق قالب برای این گروه از محصولات ایجاد کرده است . در فرآیند IML یک فیلم مسطح در خارج و پشت قالب در تزریق قالب قرار می دهند .

اسلاید 14: کاربرد مواد اولیه بسته بندی در مایکروویواستفاده از آونهای مایکروویو یکی از مهم ترین فاکتورها در پیشرفت بسته بندی می باشد . با توجه به افزایش روند استفاده از آون های مایکروویو به دلایل مختلف از جمله سرعت حرارت دهی مواد غذایی بسته بندی شده ، تولید کنندگان مواد غذایی به فکر استفاده از بسته بندی های جدیدی انداخت که در مقابل حرارت مایکروویو مقاوم باشد . به طور کلی عکس العمل مواد اولیه بسته بندی در مقابل امواج مایکروویو سه گونه است : برخی از مواد امواج را عبور می دهند ، برخی دیگر امواج را منعکس می کنند و بعضی امواج را جذب می کنند .

اسلاید 15: تست و بازرسی برای بسته بندی1 ـ کنترل بسته های چوبی در ساخت بسته های چوبی از چوب های مختلف و محصولات جنبی متنوع چوبی با خواص مختلف استفاده می شود . با توجه به این که چوب یک ماده بیولوژیکی و دارای خواص متنوع است ، لذا ساخت بسته های چوبی با استحکام و مقاومت های مشخص و از پیش تعیین شده ، بسیار مشکل است . در ساخت بسته های چوبی ، کج کوبیدن میخ ، عیب کوچک ساختار مواد اولیه چوب ، رطوبت و بسیاری از عوامل مختلف می توانند اثر قابل توجهی در کیفیت و استحکام بسته ایجاد کنند. بسته های چوبی با توجه به نوع کالایی که درون آنها قرار می گیرد ، دارای خصوصیات ویژه ای هستند و آزمون های کنترل کیفیت خاصی با توجه به هدف بر روی آنها اعمال می شود؛ مثلاً انتظاراتی که از بسته های حمل ماشین آلات سنگین در مقایسه با بسته های حمل میوه و عوامل محیطی ، حمل ونقل ، قوانین انبار و عوامل بی شمار دیگری تعیین می گردند .

اسلاید 16: ویژگی ها و ابعاد کنترل کیفیت بسته های چوبی عبارتند از : ـ خصوصیات مکانیکی ـ خصوصیات فیزیکی ـ خصوصیات شیمیایی

اسلاید 17: آزمایش های مهمی که بر روی بسته های پر انجام می دهند عبارتند از : ضربه افقی ، عمودی و ضربه توسط بسته دیگر ـ لرزش ـ مقاومت به فشار ـ تغییر شکل ـ آزمایشات آب و هوایی ( نور ، غبار ، بخار آب ، آب مایع و ... )

اسلاید 18: بسته بندی MAPاستفاده از روش MAP از گازهایی به مانند دی اکسید کربن و اکسیژن و نیتروژن و مخلوط گازها استفاده می شود . همچنین در مورد تأثیر کاهش اکسیژن در محصولات شیر خشک مطالبی ذکر شده است که مطابق زیر می باشد شیر خشک بدون چربی و نوشابه های محلول پودر شده در اندازه های جزعی بسته بندی می شوند 10 قوطی در شرایطی که اکسیژن اتمسفر آن کاسته شده بود در یک زمان مورد بررسی قرار گرفتند . هدف از این تحقیق تعیین حساسیت و کیفیت تغذیه ای محصولات شیر خشک شده در زمان فروش می باشد . در ده قوطی تست شده تنوع زیادی در اکسیژن فضای رویی وجود داشت . کیفیت درز قوطی کیفیت با حساسیت و ویتامین A ( از قوطی 6 تا 10 به طور کلی دارای کمبود ویتامین بودند ) همه از فاکتورهای مؤثر بودند.

اسلاید 19: مزایای استفاده از MAP 1 ـ افزایش طول عمر نگهداری مواد غذایی با حفظ خواص کیفی آن 2 ـ کاهش میزان فساد و ضایعات در مواد غذایی 3 ـ تازه نگهداشتن مواد غذایی بدون استفاده از افزودنی ها و پرتو دهی 4 ـ برداشت محصول تازه در سطوح رسیدگی قابل دلخواه مصرف کننده 5 ـ کاهش هزینه های حمل و نقل با افزایش طول عمر نگهداری و حمل آنها به وسیله قطار یا کشتی 6 ـ تولید محصول برش داده شده آماده برای مصرف 7 ـ صرفه جویی در انرژی ( مانند عدم استفاده از فرآیند حرارتی و برودتی )

اسلاید 20: معایب استفاده از MAP1 ـ محدود بودن طول عمر نگهداری محصول بسته بندی شده در MAP در مقایسه با محصول منجد شده 2 ـ بسته بندی مواد غذایی به روش MAP یک تکه بوده در صورت باز شدن درب بسته بندی کل ماده غذایی از حالت MAP خارج می شود . 3 ـ رنگ و بافت محصول در طی تغییرات دینامیکی داخل ترکیبات تغییر می نماید که ممکن است برای بعضی از محصولات مشکل ایجاد کند . 4 ـ مواد اولیه بسته بندی مصرف با مشخصات خاص و معین هزینه برخواهد بود . 5 ـ احتمالاً فعالیت میکروارگانیسم ها برای محصولات بسته بندی در این روش وجود دارد .

اسلاید 21: ویژگی های فیلم بسته بندیاگر چه فیلم های پلاستیکی زیادی به منظور بسته بندی MAP به کار می روند، تنها تعداد کمی از آنها برای بسته بندی محصولات تازه استفاده می شود . حتی تعداد کمتری از آنها نفوذپذیری مناسبی برای گازها در سیستم MAP دارند . از آنجایی که میزان O2 در بسته بندی MAP نوعاً از 21 درصد مربوط به محیط به 5 ـ2 درصد در داخل بسته بندی کاهش می یابد ، اما احتمال این خطر وجود دارد که co2 از 30 درصد در محیط به 19/16 درصد در داخل بسته بندی برسد ( نسبت مصرف O2 و تولید co21:1 در نظر گرفته شده ) زیرا سطوح co2 برای اغلب سبزیها و میوه ها مضر است ، باید از فیلمی استفاده شود که قادر به خروج co2 بیشتری نسبت به O2 ورودی باشد . نفوذپذیری co2 باید 5 ـ 3 برابر نفوذپذیری O2 در پلاستیک ها ، ضخامت و سطح جانبی فیلم و گرادیان فشارهای جزیی گازهای داخل و خارج سیستم بسته بندی کنترل می شود . در سیستم بسته بندی ایده آل ، سرعت مصرف O2 در تنفس هوازی محصول برابر با سرت اکسیژن ورودی است و سرعت تولید co2 در تنفس هوازی برابر با سرعت خروج co2است .

اسلاید 22: بسته بندی شیرنوع بسته بندی شیر بستگی به نوع شیر دارد ، برای شیر پاستوریزه در انتخاب نوع بسته محدودیتی وجود ندارد . زمان ماندگاری آن بستگی زیادی به لایه ممانعت کننده ندارد ، زیرا مدت زمان کوتاهی در جای خنک با دمای نسبتاً پایین نگه داشته می شود . اما بسته بندی شیر UHT نیاز به یک لایه ممانعت کننده در برابر نور دارد تا از ورود نور که باعث تخریب شیر می شود ، جلوگیری شود . HDPE تنها ماده بسته بندی است که برای هر سه نوع شیر به کار می رود . شیر UHT تنها ماده بسته بندی است که برای هر سه نوع شیر به کار می رود . شیر UHT می تواند در بطری ساخته شده از پلی اتیلن با دانسته بالا ( HDPE ) با ساختار extrusion ـ co سه لایه ای که لایه میانی سیاه رنگ است و مانع عبور نور می شود ، بسته بندی شود . از سوی دیگر از آنجایی که شیر استریل بعد از بسته بندی حرارت می بیند بنابراین بسته باید نسبت به عملیات حرارتی مقاوم باشد .

اسلاید 23: لازم به ذکر است که علاوه بر این که نحوه تولید ماده نهایی بسته بندی برای انواع شیر فرق دارد بلکه نوع HDPE مصرفی هم متفاوت خواهد بود . SABIC HDPE B 6246 در بسته بندی شیرهای پاستوریزه و UHT و SABIC HDPE B 5421 در بسته بندی شیر استریل کاربرد دارد . همانطور که اشاره شد ماده بسته بندی برای شیر استریل باید مقاومت بالایی نسبت به عملیات حرارتی داشته باشد .

اسلاید 24: Heat treatmentShelf lifeMilk type40 sec ـ 15،750c ـ727 days at <80c ـ4Pasteurised20 sec ـ 4،1500c ـ1356 months at ambient temperatureUHT40 sec ـ 10،1200c ـ1109 months at ambient temperatureSterilised

اسلاید 25: بسته بندی شیر در بطری های PETپر کردن اسپتیک شیر تنها قسمتی از تصویر است . محصولات لبنی در بسته بندی های پلاستیکی شفاف نیاز به محافظت از ورود نور و اکسیژن دارد . یکی از جاذبه های PET وضوح و شفافیت آن است . برای بسیاری محصولات مشتریان ظروف شفاف را ترجیح می دهند . آنها می خواهند محتویات داخل ظرف را ببینند . علاوه بر امتیازات شناخته شده خوبی که PET داراست ، انتظار می رود که نوشیدنی های ساخته شده از شیر که در ظروف PET بسته بندی می شود ، اطمینان از باقی نماندن آلودگی و نفوذ آلودگی را در محصولات لبنی فراهم می آورد .

اسلاید 26: بسته بندی پسته :با توجه خاصی که سالهای اخیر به مسآله بسیار مهم صادرات غیر نفتی نشان داده می شود . اهمیت بسته بندی و ارسال تولیدات خشکبار داخلی به صورت بهداشتی و مناسب بیش ار پیش جلوه می نماید . میدانیم که صادرا در معرض رقابت شدید دیگر کشورها قرار دارد که سالیان درازی در این زیمنه فعالیت می کنند و از پیشینه و تجربه کافی در مورد بازاریابی و جلب مشتری برخوردارند . مرغوبترین پست ه داخلی اگر با بسته بندی غیر بهداشتی و ظاهر مناسب و مواد پوششی با کیفیت پایینی عرضه شوند ، سوء توجه مشتریان خارجی را جلب کرده و در بساط عرضه جای خود را به محصولات صادراتی دیگر کشورها خواهند سپرد .

اسلاید 27: صنعت کنسرو و ماهی تون :فرآیند تهیه کنسرو ماهی تون بطور سنتی با انجماد زوائی کامل ماهی توسط هوا یا آب انجام می شود . سپس ماهی تخلیه شکمی شده و به منظور پختن ، آن را تکه تکه کرده و درون سبد می ریزند بسیاری اوقات ماهیان یک یا دو روز پیش از فرآوری به بیرون سردخانه برده می شوند و مدت زمان طولانی برای تمیز کردن ؛ پخت و سرد سازی اولین و آخرین ماهی سپری می شود . مشکلا ت ذکر شده فوق باعث کیفیت نامرغوب تولید و کاهش بازده می شود . مضافا اینکه برای نگهداری مواد اولیه ، انجماد زدائی و تخلیه شکمی پیش از پخت به فضای زیادی نیاز داریم مطالعات و آزمایش ها ثابت کرده است که انجماد زدائی صحیح ماهی منجمد در کیفیت نهائی تولید و محصول بسیار مهم است . بنابراین کنترل کامل این فرآیند بسیار لازم و مهم است . پس برای داشتن دید کاملی از وضعیت مواد اولیه کارخانه لازم است ماهی را بر اساس اندازه درو ن سردخانه قرار دهیم . در این صورت است به بخش تدارکات می تواند بهترین مواد اولیه را برای تولید روزهای تولید انتخاب نماید .به عنوان مثال فرآیند انجماد زدائی در مقایسه با فرآیندهای پخت و سرد سازی نسبتا زمان بر می باشد .

اسلاید 28: اصول پایه در طراحی بسته بندیطراحی بسته بندی را از چهار منظر مختلف می توان بررسی کرد:روشی برای حفاظت محتویات بستهعامل موثری بر قیمت گذاری محصولبازاریابی که ویژگیها, و مزایای محصول را تبلیغ می کند.بخشی از خود محصول

اسلاید 29: طراحی بسته بندی در دنیای امروزامروزه بسته بندی ها تابع صرفه اقتصادی و سهولت در حمل و نقل می باشند. قیمت , زمان و مکان مناسب تعیین کننده اقتصاد بازار آزاد هستند. بسته بندی های امروزی باید با توجه به استانداردهای بین المللی طراحی و تولید شوند. زیرا باید حداقل سهم قیمت تمام شده در هر واحد تولید (محصول) به بسته بندی تعلق بگیرد, علاوه بر این بسته بندی از نظر خریدار رایگان و جزء منافع او به حساب می آید. در واقع بسته بندی باید دارای ظاهری زیبا بوده , محتویات درونش را حفاظت کند و قابلیت چیدمان در حالت عمده وقرارگیری بر روی پالتهای استاندارد را داشته باشد و در نهایت روی قفسه های فروشگاه ایستایی لازم را داشته باشد.

اسلاید 30: بسته بندی کاربردیانواع تیوبهای انعطاف پذیرتیوبهای انعطاف پذیر را می توان از فلز به روش ضربه – اکسترود , از پلاستیک به روش اکسترود و کواکسترود (CO-extrude) و از مواد لایه بندی شده ساخت . هر یک از این روشها تیوبی با خواص کاربردی متفاوت ایجاد می کند.

اسلاید 31: شکل بطریمبحثی که در این بخش در خصوص شکل های مختلف بطری می آید عمدتاً با توجه به دبه ها و بطریهای پلاستیکی تنظیم شده است , هر چند توضیحات کلی در خصوص شکل بطری به طور یکسانی در مورد بطریهای شیشه ای نیز مصداق دارد.

اسلاید 32: بسته بندی برای صادراتبسته بندی , لباس یک کالاست و بسته بندی آبروی یک کالاست و بسته بندی زیبا و شکیل موجب علاقه و محرک نیاز و بسته بندی زشت و نامناسب سرکوب کننده تقاضاست . بسته بندی در ارتباط مستقیم با اخلاق و روحیات یک ملت است . بسته بندی کالاهای صادراتی باید به گونه ای طراحی شوند که: در کشور مقصد, با آداب و فرهنگ رایج مردم آن کشور هماهنگی داشته باشند.یکی از بزرگترین مشکلات در صادرات کالاهای مصرفی , میوه ها , تنقلات , کالاهای بهداشتی و روزمره , مشکل بسته بندی مناسب و همخوان باسلیقه و نیاز مصرف کنندگان در بازار هدف است.بازاریابی دیگر یک دایره یا یک شعبه حقیر در ساختار سازمانی شرکتها نیست بلکه در سطح معاونت و مدیرعامل و از حوزه های استراتژیک واحدهای بازرگانی و تولیدی به شمار می رود.

اسلاید 33: نقش بسته بندی در صادراتتبلیغات از ابزار اصلی بازاریابی است و بسته بندی حلقه تکمیل کننده زنجیر تبلیغت است. بسته بندی اهمیت فزاینده ای از نفوذ به بازارهای پر رقابت امروزی است. پژوهش موسسه انگلیسی << یونایتد بیسکوتیس >> نشان می دهد که از مطالعات خرده فروشی مشاهده کالا در قفسه فروشگاه و خرید در یک نگاه 42 درصد و دیگر روش ها 6 درصد فروش را باعث می شود.با این وصف بسته بندی مناسب سهم بسزایی در فروش کالا دارد زیرا که معمولاً نیمی از مشتریان با مشاهده محصول در بسته بندی مناسب و جذاب به خرید می پردازند.در طراحی بسته بندی کالاهای صادراتی, توجه به بازارهای مصرف , قدرت خرید مردم در این بازارها و فرهنگ و سلیقه آنها ضروری است.

اسلاید 34: واکس KIWiدر میان زبانها و فرهنگ های مختلف فوراً قابل تشخیص است . شهرت آن به دلیل KIWI قوطی سنتی واکس کفش سرپوش قرمز و سفید قوطی است که سمبل پرنده کیوی است . کیوی نیز به یکی از نمادها و نشانه های بسته بندی در جهان تبدیل شده است . این کمپانی در استرالیا در سال 1906 به پیشگامی مردی اسکاتلندی به نام رامسی تاسیس شد. او که پس از سالروز تاسیس کمپانی آن را به نام همسر نیوزلندی اش نامگذاری کرد اکنون محصولاتش در 130 کشور جهان فروخته می شود.در قرن نوزدهم استفاده از واکس کفش برای طبقاتی که می توانستند از عهده خرید پاپوش های چرمی گران قیمت برآیند, مورد اهمیت قرار گرفته , با ظهور قرن بیستم روشهای تولید واکس کفش گسترده و پیشرفته تر بود تا جایی که معمولا در دسترس بود.

اسلاید 35: قوطی اسپریپی بردن به ضرورت تولید یک اسپری از مایعی که تحت فشار قرارگرفته باشد مربوط به قرنهای طولانی بوده است. به هرحال تکنولوژی اسپری ابتدا در نروژ در سال 1929 ابداع شد و در دهه 1940 به موقعیت تجاری بزرگی دست یافت. این موقعیت توسه بعد کاملا نوینی را در گستره بسته بندی امکان پذیر کرد.

اسلاید 36: بطری شیشه ای کوکا کولا:روسای جمهور ,مدیران بلند پایه , ستارگان سینما و بسیاری از چهره های شاخص جهان همواره اعتراف کرده اند که از طراحی نماو نشانه این دهه (Andy Warhol) بطری شیشه ای کوکاکولا لذت برده اند. طبق توصیف اندی وارهول است, وی آن را به عنوان یکی از شناخته شده ترین ظروف البته با بکاربری بسته بندی روی زمین تحسین کرده است.

اسلاید 37: تتراپکدکتر رابین راسینگ در سال 1951 کمپانی تتراپک را به عنوان شاخه فرعی کمپانی آکرلوند و راسینگ تاسیس کرد. به دنبال تقریبا 10 سال پیشرفت و توسعه به سطحی از توانایی در فناوری دست یافت که قادر بود بسته بندی هایی را برای در برگرفتن مایعات با حجم کم در پاکت های مقوایی بسیار استرلیزه شده به بازار عرضه کند.در سپتامبر 1952 تولید به شکل کارتن هرم چهار وجهی با گنجایش 100 میلی لیتر برای بسته بندی خامه در سوئد در دست Clasic Tetra تجارتی اقدام بود. کارتن های استرلیزه ای که تتراپک از آن استفاده کرد چند لایه پیشرفتی چشمگیر محسوب می شد و شرایط مهر و موم استریل و موثری را برای کارتن ها فراهم می کرد, در سال 1955 کارتن هایی با گنجایش 300 میلی لیتر و به عنوان محصولی آشنا در میان آشپزخانه انگلیسی ها جایگاه ماندگاری را از آن خود کرده است.

اسلاید 38: بسته بندی بویل این بکاین بسته بندی علاوه بر محافظت ماده غذایی در برابر میکروارگانیزم ها مانع نفوذ رطوبت و انتقال گاز میشود, شفاتف بوده و با ماده غذایی کاملا سازگاری دارد , می توان هوای ان را تخلیه و تحت حرارت آن را دوخت کرد , وزن سبکی داشته و هئگام انبار کردن به فضای کمتری احتیاج دارد, تحت شرایط انجماد هم استحکام دراب جوش بعد از خارج کردن از فریز می باشد و هنگام جوشیدن در اثر انبساط داخل نمی ترکد, با این همه مزیت قیمت آن نیز کم می باشد . تمامی این خواص به وسیله خواص آشنایی لفاف های پلی استر امکان پذیر است.

اسلاید 39: بسته بندی Cold can , hot canمشکلات مربوط به بسته بندی مواد غذایی برای نیروهای نظامی همیشه مد نظر بوده و از تهیه بسته هایی که علاوه برخاصیت محافظت کنندگی , سهولت مصرف و آماده کردن مواد غذایی تحت شرایط نامساعد را داشته باشد.حایز اهمیت می باشد . لذا بسته بندی خاص , برای ارتش و سربازان طراحی شده که در موقع باز کردن درب آن سیستم شیمیایی که جدا از ماده غذایی است فعال شده حرارت لازم برای گرم نمودن یا سرد کردن محتوای قطوی رافراهم اورده .اخیراً درکشورهای اروپایی قهوه را در لیوان های پلاستیکی که دارای سیستم گرمایی می باشند , بسته بندی کرده اند که با فشار انگشت به کف لیوان , سیستم گرمازا فعال شده و قهوه محتوای لیوان را گرم و اماده مصرف می کند. این ظروف امروزه تحت عنوان Hotpack به بازار عرضه می شوند.

اسلاید 40: بسته بندی بک این باکساین بسته ها سه نوع می باشند . درنوع اول کیسه در داخل جعبه رها است. این نوع معمولا طی ساخت بسته و عملیات پرکردن تولید می شود.در نوع دوم قسمت کف یک کیسه در داخل کف جعبه یا کارتن چسب زده شده در نوع سوم کیسه با استحکام زیاد به دیواره های کارتن به صورت جزیی از دیواره به فرم ورق یا تیوپ در آخرین مراحل ساخت کارتن اضافه میشود.کیسه ها خاصیت دوخت پذیری توسط حرارت را داشته و با بسته شدن لبه های کارتن در بالا و پایین بسته ایمنی مناسب را پیدا می کند.این نوع بسته ها نه تنها برای مواد غذایی پودری و خشک استفاده میشود بلکه برای بسته بندی مایعاتی نظیر آب , میوجات نیز کاربرد دارند.

اسلاید 41: منابعاصول بسته‌بندي موادغذايي تأليف: سيد حسين ميرنظامي ضيابريتكنولوژي بسته‌بندي مواد غذايي تأليف: ناصر صداقتكنسرو سازي تأليف: مهندس رسول پايان

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید