کسب و کار فروش و بازاریابی

بهبود مستمر فرآیند

behbude_mostamarre_farayand

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بهبود مستمر فرآیند”

بهبود مستمر فرآیند

اسلاید 1: فصل پنجمبهبود مستمر فرآیند

اسلاید 2: هدف کارهای تولیدی و تجاری، رسیدن به کمال از طریق بهبود مستمر فرآیند استبرای بهبود می توان از روشهای زیر استفاده کرددر نظر گرفتن کل کار به عنوان یک فرآیند، خواه مربوط به فعالیتهای تولیدی باشد یا تچاریموثر، کارا و سازگار ساختن همه فرآیندهاپیش بینی تغییر نیازهای مشتریانکنترل عملکردها با استفاده از مقیاسهایی مانند کاهش ضایعات، چرخه زمان و نمودارهای کنترلاز بین بردن ضایعات و دوباره کاریهااستفاده از الگوبرداری برای بهبود فعالیتهای بعدینوآوری برای پیشرفت سریعاستفاده از تجربیات به دست آمده برای فعالیتهای بعدیاستفاده از تکنیکهائی چون کنترل آماری فرآیند، الگوبرداری، گسترش کارکردهای کیفیت و...مقدمه

اسلاید 3: مقدمهیک فرآیند مجموعه ای از تاثیرات متقابل بین افراد، مواد، تجهیزات، روش ها، سنجش ها و محیط، برای دستیابی به نتیجه ای مانند تولید محصول، ارائه خدمات و ... استمدل فرآیند ورودی / خروجی :ورودی :ماده، پول،اطلاعاتفرآیند:افراد، تجهیزات،روش، روند، مواد،محیطخروجی :اطلاعات، داده ها،محصول و خدمات

اسلاید 4: مقدمهپنج راه اساسسی برای بهبود:کاهش منابعکاهش خطاهادستیابی یا فراتر رفتن از نیازهای مشتریانایمن تر کردن فرآیندافزایش رضایت افرادی که به گونه ای با فرآیند سروکار دارند

اسلاید 5: نظریه سه گانه ژورانبرنامه ریزیکنترلبهبود

اسلاید 6: نظریه سه گانه ژوران برنامه ریزیشناسائی مشتریان خارجیشناخت نیازهای مشتریاناستفاده از تولیدات و خدمات (به عنوان مصرف کننده آنها)ارتباط با مشتریان از طریق اطلاعاتی که در مورد رضایت یا نارضایتی آنها از تولیدات و خدمات به دست می آیدشبیه سازی در آزمایشگاهتعمیم ویژگیهای محصولات و یا خدمات به گونه ای که پاسخگوی نیازهای مشتریان و سازمان و تامین کنندگان باشد و توان رقابتی داشته باشد و ارزش سهام را بهینه کندگسترش کارکردهای کیفیتمهندسی کیفیت تاگوچیمهندسی همزمانتوسعه برنامه ریز ی بهبود فرآیند ها به نحوی که قادر به تولید خصوصیات دلخواه محصول و خدمات باشنداجرای برنامه ها

اسلاید 7: سنجش عملکرد اجرائی واقعیبررسی مطابقت عملکرد واقعی با اهداف تعیین شدهتلاش برای از بین بردن تفاوتهاکنترل آماری فرآیند از طریق : نمودار پارتو، نمودار جریان کار، نمودارهای علت و معلول، برگه های کنترل، هیستوگرامها، نمودارهای کنترل و نمودارهای پراکندگی و ... نظریه سه گانه ژوران کنترل

اسلاید 8: بهبود فرآیند با به وجود آوردن زیر ساختارهائی موثر - مانند شورای کیفیت- شروع می شودوظایف مهم شورای کیفیتشناسائی پروژه های بهبودتشکیل گروههای مسئول بهبودمنابعی را برای تعیین علت ها، ارائه راه حل ها و ایجاد سیستمهای کنترلی در اختیار گروه بگذاردروش حل مساله روشی برای بهبود فرآیند است و بخش کیفیت مسئول نظارت برآن استنظریه سه گانه ژوران بهبود

اسلاید 9: روش حل مسالهمرحله 1: شناسائی فرصت هامرحله 2: تعیین حوزه عملکردمرحله 3: تجزیه فرآیند جاریمرحله 4: برنامه ریزی با در نظر گرفتن فرآیندهای آیندهمرحله 5: ایجاد تغییراتمرحله 7: بهبود مستمرمرحله 6: هدایت و تائید تغییراتبه طور مستمر

اسلاید 10: هدف این مرحله شناخت و تعیین اولویت فرصتهای بهبود است. شامل دو بخش:شناسائی مساله تشکیل گروهروشهای شناسائی مسئلهتحلیل پارتو مربوط به نشانه های مکرر خطرهای خارجی مثل شکایات، برگشتی ها و ....تحلیل پارتو مربوط به نشانه های مکرر داخلی مثل دوباره کاری و ضایعات و ...پیشنهادهای اعضای کلیدی سازمانمطالعه نیازهای مصرف کنندگاناطلاعات مربوط به چگونگی عملکرد محصولات در مقابل رقبا از طریق کاربدها و نتایج آزمایشگاه هااظهارات اشخاص کلیدی خارج سازمانیافته ها و اظهارات ناظران دولت و آزمایشگاههای وابستهنظرات مشتریاننظرات کارکنانجلسات طوفان ذهنی گروههای کاریروش حل مساله مرحله 1 :شناسائی فرصتها

اسلاید 11: معیارهای تشخیص مساله:عملکرد خارج از استاندارد تعیین شدهانحراف از مشاهدات و واقعیاتناشناخته بودن علت جهت تعیین اولویت مشکلات:آیا مشکل مهم و عمیق است و پرا؟آیا حل مشکل در رسیدن به اهداف موثر است؟آیا از نظر عددی می توان به راحتی مشکل را تعریف کرد؟پس از تشکیل یک گروه رهبر گروه تعیین شده و به عنوان مالک اصلی فرآیند را به عهده می گیردروش حل مساله مرحله 1 :شناسائی فرصتها

اسلاید 12: معیارهای طراحی خوب و کامل مسالهمساله را کاملاً تشریح و قابل فهم می سازندنتایج را مشخص می کننداز حقایق استفاده می کنند و در آن قضاوتی صورت نمی گیردمنشور کلی گروهمسئول: چه کسی مسئول گروه استهدف و حوزه : نتایج مطلوب و زمینه های خاص نیازمند بهبود، کدامندترکیب: اعضای گروه و مسئولین اصلی فرآیند و زیر فرآیندها چه کسانی هستندهدایت و کنترل: چه راهکارهائی برای عملکرد داخلی گروه وجود داردمسائل عمومی : چه روشها و منابعی مورد استفاده قرار می گیرندروش حل مساله مرحله 2 :تعیین حوزه عملکرد

اسلاید 13: هدف این مرحله درک فرآیند و چگونگی اجرای آن استتهیه نمودار جریان کارتعریف معیارهای عملکردبه وجود آوردن مقیاسهای عملکرد با توجه به نیازهای مشتریمشعص کردن داده های لازم برای کنترل فرآیندایجاد یک بازخور منظم از مشتریان و تامین کنندگانتعیین مقیاسهائی برای کیفیت، قیمت، زمان و عوامل ورودی و خروجیجمع آوری داده هاداده ها را می توان از طریق برگه های کنترل، کامپیوترها و نرم اقزارهای کاربردیشان و با یک سیستم آنلاین جمع آوری کردبخشی از داده ها و اطلاعات عبارتند از: اطلاعات طراحی، فرآیند، آماری و کیفیشناسائی ریشه یا علتروش حل مساله مرحله 3 :تجزیه و تحلیل فرآیند جاری

اسلاید 14: هدف این مرحله ارائه راه حل برای مشکلات و پیشنهاد بهترین آنها برای بهبود فرآیند استسه نوع خلاقیت موجود است: ایجاد فرآیند جدیدترکیب فرآیندهای مختلفاصلاح فرآیند موجوددر این مرحله خلاقیت نقش بزرگی ایفا می کند و طوفان ذهنی اصلی ترین فن آن به شمار می آیدروش حل مساله مرحله 4 :برنامه ریزی با در نظر گرفتن فرآیندهای آتی

اسلاید 15: هدف این مرحله، آماده سازی طرح های اجرائی، گرفتن تائید و اجرای طرح های بهبود در فرآیند استمحتویات گزارش برنامه اجرائیچرا این کار باید انجام شود؟چه وقت انجام شود؟چگونه انجام شود؟چه کسی آنرا انجام می دهد؟در کجا انجام می شود؟بعد از موافقت شورای کیفیت بهتر است که تائیدیه بخشها، گروهها و افرادی که تحت تاثیر تغییرات قرار کی گیرند، کسب شود.روش حل مساله مرحله 5 :ایجاد تغییرات

اسلاید 16: هدف این مرحله، کنترل و ارزیابی تغییرات بوسیله بررسی کارائی طرح های بهبود، از طریق جمع آوری داده ها و سنجش پیشرفت استابزارهای سنجش: نمودارهای اجرا، نمودارهای کنترل، نمودار پارتو، هیستوگرامها، برگه های کنترل و پرسش نامه ها و ...کنترل موثر ما را مطمئن می سازد که متغیرهای مهم همیشه تحت نظرند.روش حل مساله مرحله 6 :هدایت و تائید تغییرات

اسلاید 17: هدف این مرحله دستیابی به سطوح بهبود یافته کارائی یک فرآیند استروش حل مساله مرحله 7 :بهبود مستمر

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید