سایر تحقیق و پژوهش

بهداشت ازدواج و باروری

salamt-ezdvaj

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بهداشت ازدواج و باروری”

بهداشت ازدواج و باروری

اسلاید 1: بهداشت ازدواج و باروریارائه:

اسلاید 2: مقدمهازدواج یک مرحله بسیار مهم از زندگی انسان است که نه تنها برای زن و مرد بلکه برای تداوم نسلهای بعد نیز سرنوشتساز است. ازدواج عامل تکامل انسان است، چنانچه پیامبر اکرم میفرمایند: »هیچ بنایی در اسالم از ازدواج در نزد خدا محبوبتر نیست« )وسائل الشیعه، جلد 14 ،صفحه 3 )و نیز میفرمایند: »هر کس ازدواج کند بهوسیله آن نصف دینش را حفظ کرده است«.)وسائل الشیعه، جلد 14 ،صفحه 5) ازدواج مناسب، راه اصلی نیک بختی است و موفقیت در آن مستلزم کسب آمادگیهای الزم و رعایت مسائل بهداشت جسمی، روانی و اجتماعی زوجین است. رعایت اصول بهداشت ازدواج و باروری نقش مهمی در سرنوشت خانواده و جامعه داشته و ضامن تأمین سالمت نسلهای بعدی است.

اسلاید 3: سن ازدواجبلوغ جنسی زن و مرد، اولین شرط الزم برای ازدواج است، در جوامع گذشته اغلب سن ازدواج نزدیک به سن بلوغ جنسی پسران و دختران بوده است. ولی رفته رفته با تغییرات اجتماعی، تغییر الگو و سبک زندگی و بعضی از عوامل دیگر، سن ازدواج نیز تغییرات زیادی کرده است. سن ازدواج در جوامع مختلف، متفاوت است و عوامل متعددی در تعیین آن نقش دارند. در جامعه ما نیز سن ازدواج متأثر از عوامل متعددی است. در آموزههای اسالمی سفارش شده است که جوانان ازدواج را به تأخیر نیندازند.

اسلاید 4: برخورداری از آمادگی جسمی، روانی و اجتماعی در ازدواج، عالوه بر تحکیم بنیان خانواده و سالمت فرزندان، موجب تضمین سالمت جامعه نیز خواهد بود. بنا بر دیدگاه روانشناسی، آمادگی برای ازدواج نیازمند بلوغ جسمانی، بلوغ روانی و بلوغ اجتماعی زوجین است. بلوغ جسمانی: توانایی فرد از نظر تولیدمثل است که برای دختران از حدود سنین 9 تا 13 سالگی و در پسران از حدود 15 تا 17 سالگی شروع میشود. بلوغ روانی: بلوغ روانی همان رشد شخصیت و به این معناست که فرد باید از لحاظ شخصیتی، توانمندی و پختگی به مرحلهای برسد که نه تنها نسبت به خود شناخت کافی پیدا کند و بتواند مصالح خود را تشخیص دهد، بلکه نسبت به فردی که در نظر دارد با او ازدواج کند نیز شناخت کافی بهدست آورد. بلوغ اجتماعی: نیز به توانمندی الزم برای اداره امور همسر و فرزندان اطالق میگردد. بنابراین یک پسر جوان ممکن است در سن 18 سالگی زمینههای فوق را یکجا و کامل پیدا کند و آماده ازدواج باشد در حالی که فردی دیگر در سنین باالتر هم نتواند به آنها دست یابد. عالوه برآمادگیهای الزم برای ازدواج، اطمینان از مبتال نبودن زوجین به بیماری مسری، نداشتن اعتیاد و... از مواردی است که بی توجهی نسبت به آنها، عالوه بر مشکالتی که میتواند برای خود زوجین به همراه داشته باشد، سبب تولد کودکانی میگردد که برای زندگی طبیعی از سالمت کافی برخوردار نیستند. به این منظور انجام یک رشته اقدامات و توجه به پارهای از نکات بهداشتی در قبل از ازدواج مورد تأکید است.

اسلاید 5: رعایت بهداشت فردی زوجینبهداشت فردی باالخص بهداشت دهان و دندان، بهداشت پوست و دستگاههای جنسی برای زوجین بسیار ضروری است. برای نمونه اگر دهان یکی از زوجین دارای مشکالتی مانند بوی نامطبوع، بیماریهای لثهای، آلودگیهای میکروبی و ... باشد، این امر به کیفیت زندگی مشترک آنها لطمه میزند و یا وجود هر نوع بیماری پوستی و مقاربتی مسری در یک طرف میتواند طرف مقابل را نیز آلوده کند. 103 بیشتر بدانید اهمیتاطالع ازنوع گروه خونی دراین استکه مادربتوانددرآینده نوزادان سالمبهدنیا آورد؛زیرا اگر ً مثال مادرگروه خونی با Rh منفی وپدرگروه خونی با Rh مثبت داشته باشد، برای جلوگیری از واکنش خونی ناشی از ورود خون جنین با Rh مثبت به خون مادر و تولیدآنتی بادی علیه جنین در بارداری های بعدی، باید 72 ساعتبعداززایمان اول ودربارداری های بعدی درهفته 28 بارداری آمپول روگام به مادر تزریق شود. منفی. اما جنین گروه 1 .پدر گروه خونی مثبت 2 .مادر گروه خونی خونی مثبت. بدن مادر آنتیبادی تولید میکند. 3 . جنین متولد میشود. اما آنتیبادیها در بدن مادر باقیمیماند. 4 . حاال در بارداری دوم یک جنین گـروه خـونی مثبت دیگر داریـم. ایـن آنتیبـادیها بـه ایـن جنین حمله میکنند... آزمایشهای الزم و واکسیناسیون: انجامآزمایشوواکسیناسیون قبل ازعقدامریالزامی استتا به کمک آن سالمتزوجین وتداومازدواج تضمین شود.

اسلاید 6: آزمایش های مربوط به ازدواج مواردزیررا شامل می شود:۱.آزمایشادراربرایتشخیصعدماعتیادزوجین ۲.آزمایشخون برایتشخیصگروهخونیبررسی زن ومردازنظرتاالسمی 3.تزریق واکسن کزازبرایخانمها همچنینبهزوجینتوصیهمی گرددکه قبلازازدواج، آزمایش های الزم و مربوط به شناسایی و پیشگیری بیماری هـای عفونی نظیر انـواع هپاتیت و ایـدز را به عمل آورند و خود را در برابر بیماری هایی مانند هپات یتواکسینه کنند

اسلاید 7: بیشتر بدانیداهمیتاطالع ازنوع گروه خونی دراین استکه مادربتوانددرآینده نوزادان سالمبهدنیا آورد؛زیرا اگر ً مثال مادرگروه خونی با Rh منفی وپدرگروه خونی با Rh مثبت داشته باشد، برای جلوگیری از واکنش خونی ناشی از ورود خون جنین با Rh مثبت به خون مادر و تولیدآنتی بادی علیه جنین در بارداری های بعدی، باید 72 ساعتبعداززایمان اول ودربارداری های بعدی درهفته 28 بارداری آمپول روگام به مادر تزریق شود.

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید