پزشکی و سلامت طب سنتی

بهداشت دهان و دندان

behdashte_dahan_va_dandan_tabaye

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بهداشت دهان و دندان”

بهداشت دهان و دندان

اسلاید 1: www.tabaye.ir

اسلاید 2: بهداشت دهان و دندان

اسلاید 3: تقویت لثه و دندان:برای تقویت لثه و دندان می‌توان از مواد قابضی مثل نمک برای شستن لثه‌ها بهره برد و یا از موادی که حاوی ترکیبات چوب مسواک اراک هستند استفاده کرد.مالیدن و شستن دندان با نمک و عسل، همچنین مالیدن روغن متناسب با مزاج (روغن گل سرخ در گرم مزاج و روغن ناردین در سردمزاج) به روی دندان هنگام خواب توصیه شده است.

اسلاید 4: ماساژ لثه‌ها و حتی شانه زدن ریش نیز در استحکام دندان‌ها سفارش شده است.از دیگر توصیه‌های بهداشتی دهان و دندان پرهیز از جویدن قند با چای و پرهیز از مصرف میوه‌های خام ترش است.بعلاوه از مواد غذایی سرد (بستنی) بلافاصله قبل یا بعد از مواد گرم (چای) باید پرهیز شود.

اسلاید 5: راه هایی برای تقویت بیشتر لثه و دندان:تحریک جریان بزاق با استفاده از آدامس‌های بدون قند،جویدن نعنا و گیاهان معطر،خوردن سبزیجات تازه و فیبردار مثل هویج پخته،مصرف برخی میوه‌ها مانند انجیر و مویز،برخی سبزی‌ها مثل بادرنجبویه و آویشن،جویدن صمغ‌هایی مثل کندر و سقز.

اسلاید 6: خلال کردن با هر چوبی جایز نیست:بهترین چوب برای مسواک زدن چوبی است که در آن با وجود تلخی، قبضی باشد مثل چوب اراک و چوب زیتون.استفاده از چوب گز، چوب انار، ریحان و نی به عنوان خلال نهی شده است.چوب اراک ریشه درختی است به نام Savadora Persica که در جنوب ایران و مناطق گرمسیر می‌روید و غالباً حجاج آنرا از مکه سوقات می‌آورند.

اسلاید 7: نحوه خلال کردن با چوب اراک:برای استفاده از چوب اراک باید ابتدا کمی از پوست آنرا گرفت و آن قسمت پوست گرفته را عمود بر دندان‌ها مسواک کرد.طی ۵ دقیقه الیاف آن کاملاً باز می‌شوند و نظافت صورت می‌گیرد.برای مرتبه دیگر باید این قسمت را برید و قسمت جدیدی را بکار گرفت.این چوب، مسواکی یکبار مصرف است.

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید