علوم پایه محیط زیست و زیست‌شناسی

بهداشت محیط استخرهای شنا

bahdasht-ab

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بهداشت محیط استخرهای شنا”

بهداشت محیط استخرهای شنا

اسلاید 1: بهداشت محیط استخرهای شنااستاد:سرکارخانم فیروزفردانشجو:فاطمه ایزانلو

اسلاید 2: بهداشت محیط استخرهای شنا استخرهای شنا به منظور تفریح و مسابقات استفاده می شوند و افراد مختلفی از آنها استفاده می کنند.

اسلاید 3:

اسلاید 4: انواع استخرهای شنااستخرهای پر و خالی شونده: در این نوع استخرها هر چند مدت یکبار آب استخر تخلیه شده و مجددا از آب تازه پر می شود، این نوع استخرها بهداشتی نبوده و امکان انتقال بیماری ها به شناگران وجود دارد. آب این استخرها را می توان ضد عفونی نمود، اما در پایان هر روز نیاز به ضد عفونی داشته که مقدار ضد عفونی کننده مصرفی نیز زیاد می باشد که نه تنها باعث ایجاد کدورت در آب شده بلکه شرایط نامناسبی را برای استخر به وجود می آورد.

اسلاید 5: استخرهای دارای جریان آب مداومدر این نوع استخرها یک نوع جریان آب دائمی از یک طرف وارد استخر شده و از طرف دیگر خارج می شود. آب مورد نیاز این استخرها زیاد بوده و مقرون به صرفه نمی باشد. همچنین آب ورودی باید کنترل شود تا آلوده به عوامل میکروبی نباشد.

اسلاید 6: استخرهای گردشی (مدار بسته) در این نوع استخرها كه بهداشتی ترین و مناسب ترین نوع استخر محسوب می شوند. آب داخل استخر توسط پمپ های مخصوص خارج شده و به سیستم تصفیه منتقل می شود. در سیستم تصفیه پس از جداشدن مواد زائد و آلودگی ها آب کلر زنی شده و پس از تنظیم درجه حرارت دوباره به داخل استخر هدایت می گردد. این کار بطور مداوم انجام می گیرد. در این روش تلفات آب جزئی بوده و آب استخر همیشه شفاف و صاف خواهد بود.

اسلاید 7: بیماری های منتقله توسط آب استخر بسیاری از میکروارگانیسم ها و به خصوص انواع بیماریزای آنها، می توانند در محیط های آبی برای مدت های طولانی زنده بمانند و رشد و تکثیر یابند. در جداول (۲ – ۵) و (۶ ۲) مدت بقای ارگانیسم های مختلف در محیط های گوناگون آورده شده است. آب استخر می تواند زمینه مناسبی برای تکثیر این عوامل بوده و در شرایط مناسب باعث انتقال آنها به افراد سالم گردد. به طور کلی بیماری های منطقه توسط آب استخر به ۴ دسته تقسیم بندی می شوند.

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید