پزشکی و سلامت

بهداشت نانوائی ها

behdashte_nanvaee

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بهداشت نانوائی ها”

بهداشت نانوائی ها

اسلاید 1: موضوع: بهداشت نانوائیهابر اساس استاندارد HACCP (Hazard Analysis and Critical Control Points for food safety )سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت مواد غذایی

اسلاید 2: مقدمه: هر یک از ما، بنا به رسم و رفتار دیرینه غذایی ایرانیان، در قالب سه وعده غذایی، نان مصرف می کنیم نان به عنوان غذای اصلی و برکت در چیدمان سفره قشر فقیر و حتی ثروتمند جامعه جایگاه خاصی دارد. از طریق مصرف نان بخش قابل توجهی از مواد مغذي مورد نیاز بدن ما اعم از پروتئین ، انرژي ، مواد نشاسته اي ، ویتامینها و بویژه مواد معدنی بسیار ضروري و مقادیر قابل توجهی روي و فسفر مورد نیاز بدن ما از طریق مصرف نان تأمین می شود . بنابراین لازم است در جهت بهبود و ارتقاء وضع بهداشت نانواییها و کیفیت نان به برخی موازین بهداشتی توجه خاصی شود.

اسلاید 3: ویژگیهای یک نان خوب: ظاهر خوب: کاملا برشته و پخته شده و در سطح نان سوختگي مشاهده نگردد. طعم مناسب: داراي طعم، مزه و بوي خوشايند باشد. بافت مناسب : بافت نرم و يکنواخت داشته و قابليت برش پذيري ‌نان، مطلوب باشد. ظاهر خوب نان یکی از مواردی است که درآزمایش روی نمونه های نان مد نظر آزمایشگاه مواد غذایی قرار میگیرد.

اسلاید 4: شرایط تولید یک نان خوب: تولید یک نان سالم و با کیفیت و بهداشتی، بستگی مستقیم به رعایت موازین بهداشت فردی توسط متصدی و کارکنان و همچنین تامین و حفظ شرایط بهداشتی ساختمان و تجهیزات و استفاده از مواد اولیه مطلوب و نگهداری و عرضه نان به صورت بهداشتی دراین صنف دارد که در نهایت از ایجاد آلودگی در نان جلوگیری میشود.

اسلاید 5: انواع آلودگی نان:1- آلودگی اولیه:این نوع از آلودگی از مواد سازنده اولیه مثل آرد ، آب ، نمک و سایر افزدودنیها بوجود می آید.عوامل آلودگی اولیه:* نگهداری نا مناسب گندم در سیلوها و آلودگیهای مربوطه.* عدم رعایت موازین بهداشتی درکارخانه تولید آرد و یا در محل نانوایی و وجود آفات ( شپشک و فضله موش و ...) و مواد زاید (مثل سنگ ریزه و شن ، ته سیگار، نخ و منگنه و سایر ضایعات ).

اسلاید 6: ادامه آلودگی اولیه:* الک کردن آرد قبل از تهیه خمیر، جهت کنترل مواد زاید و اضافه احتمالی در آرد ضروریست. مسئولیت آلودگی اولیه آرد در کیسه های دست نخورده و پلمپ بر عهده کارخانه تولید آرد میباشد. *** درصورت مشاهده هر نوع آلودگی در آردهای توزیع شده به مقامات بهداشتی محل اطلاع دهید. *** در صورت بی توجهی متصدی و ایجاد آلودگی در محموله آرد در داخل نانوایی، مسئولیت بر عهده متصدی خواهد بود.

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید