پزشکی و سلامت مراقبت‌های بهداشتی

بهداشت پوست و مو-خواب

behdasht-poost-mo

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بهداشت پوست و مو-خواب”

بهداشت پوست و مو-خواب

اسلاید 1: بهداشت پوست و مو-خواباستاد:دانشجو:

اسلاید 2: بهداشت پوست و مو پوست به‌عنوان مهم‌ترين پوشش، بدن را از خطر ابتلا به بيمارى‌هائى که راه ورود آنها از طريق پوست است، مصون نگه مى‌دارد. علاوه بر اين، نقش مهمى در سلامت انسان دارد، زيرا از يک طرف سموم و مواد زايد بدن را به شکل عرق خارج کرده و از طرفى با جذب کردن اکسيژن عمل تنفس را کامل مى‌نمايد. به‌علاوه وسيله‌اى براى کنترل و ثابت نگه‌داشتن حرارت بدن است.

اسلاید 3:  شستشوى مرتب بدن، گرد و خاک و چربى پوست و مواد زائدى را که در نتيجه عرق کردن روى پوست‌‌ بدن جمع مى‌شود و ايجاد بو مى‌کند، از بين مى‌برد و کمک فراوانى به تنظيم اعمال پوست مى‌نمايد. حمام‌کردن موجب سرور و نشاط و رفع خستگى و باعث تسکين و آرامش اعصاب مى‌شود. نظافت لباس و آنچه که با پوست سر وکار دارد، در حفظ سلامتى پوست لازم است. هم‌چنين بايد توجه داشت که ويتامين‌ها به‌خصوص ويتامين‌هاى A و B و هم‌چنين استراحت کافى در سلامتى و شادابى پوست نقش مؤثرى دارد.

اسلاید 4:   - شستن موى سر، حداقل دوبار در هفته- استفاده از وسايل شخصى استحمام جهت شستشو و خشک نمودن مو. ضمناً نبايد موهاى خيس را در جريان وزش باد قرار داد.- برس‌کشيدن روزانه موها و ماساژ مرتب آن به‌مدت چند دقيقه که باعث تشديد سرعت جريان خود و رسيدن هوا به ريشه موها مى‌شود. - نوع شامپو و صابون بايد با توجه به خصوصيات مو (چرب، خشک، معمولي) انتخاب شود.- براى استراحت بايد از بالش و ملافه شخصى استفاده کرد تا از ابتلا به بيمارى‌هائى نظير بيمارى قارچى سر در امان بود.

اسلاید 5:  - پس از اصلاح موى سر در آرايشگا‌ە‌هاى عمومى حتماً بايد سر را با آب‌ گرم و صابون شست و پس از هر بار شستشو، موها را با دقت خشک کرد.- ناراحتى‌هاى عصبي، بى‌خوابي، بدى تغذيه و بيمارى‌هاى مزمن در وضع موها اثر نامطلوبى دارد.- براى بهداشت و سلامت موها بايد به برنامه ‌غذائى نيز توجه گردد. وجود ويتامين‌ها و کلسيم در رژيم غذاى براى سلامت مو مؤثر است.- در صورت مشاهده هر گونه عارضه پوستى نظير کورک، کفگيرک، زردزخم، پوسته و شوره سر و ... لازم است به پزشک مراجعه شود.

اسلاید 6: اپیدرماپیدرم در حدود 1/0 میلی متر در پلک ها تا 1 میلی متر در کف دست وپا ضخامت دارداین لایه هر 3 تا 4 هفته بطورکامل یک بار جایگزین می شودسلولهای ملانوسیت سلول های هستند که رنگدانه ملانین که پوست ومو را رنگ می کند ومی سازد در اپیدرم قرار دارد

اسلاید 7: مودر کل بدن بجز کف دست وپا وجود داردمو در فضایی نام فولیکول مو رشد می کندعوارض التهابی-هورمونی(تستوسترون) بر روی رشد مو تاثیر گذار می باشدعملکرد مو در بدن به محل قرار گیری آن عضو مرتبط استرنگ مو توسط مقادیر مختلفی از ملانین در ساقه مو تامین می شود

4,500 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید