کسب و کار مدیریت و رهبری

بودجه و مدیریت اقتصاد

budgeh_va_modiryate_eghtesad

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بودجه و مدیریت اقتصاد”

بودجه و مدیریت اقتصاد

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: عنوان:بودجه و مدیریت اقتصادگردآورندگان:زهرا نعیمیآلما عبادی

اسلاید 3: بخش های اقتصادی کشور بخش دولت:شامل کلیه صنایع بزرگ, صنایع مادر,بازرگانی خارجی,بانکداری,بیمه و..... در اختیار دولت هستند.بخش خصوصی:شامل ان قسمت از کشاورزی ,دامداری,صنعت,خدمات و ..... که مکمل فعالیت های اقتصادی دولتی و تعاونی است.

اسلاید 4: بخش تعاونی:شامل شرکت ها و موسسسات تعاونی تولید و توزیع است که در شهرها و روستاها بر طبق ضوابط اسلامی تشکیل می شود.

اسلاید 5: خصوصیات اساسی بخش خصوصیشامل ان دسته از افراد و موسسات تولیدی به معنای وسیع کلمه است که در عرضه بازارها از یک سو خریدار و از سوی دیگر فروشنده از خصوصیات این بخش باید گفت که در این بخش هر عملی که انجام می گیرد بایستی نفع مادی داشته باشد.

اسلاید 6: خصوصیات عمده بخش عمومیشامل انواع مختلف سازمان های دولتی است که هریک به نحوی به دولت وابسته اند.دولت نماینده جامعه است و برای اداره امور جامعه و تامین نیازهای ملی ,منابع و امکانات موجود در جامعه را به هزینه های عمومی کشور تخصیص می دهد,بر این اساس بودجه ریزی دولتی باید تابع یک سلسله اصول و قواعد خاص خود باشد.

اسلاید 7: سازمانهایی که در حوزه بخش عمومی قرار دارند دارای خصوصیات زیر اند:1)به موجب قانون به وجود می ایند2)در مقابل وظایفی که به عهده دارند مسئولند3)عملیات انها تحت هدایت و در چهارچوب سیایت کلی دولت انجام می گیرد

اسلاید 8: 1-در بخش عمومی نفع طلبی و سود جویی هدف اصلی مدیریت محسوب نمی شود بلکه هدف سود عمومی است درحالیکه بش خصوصی به دنبال سود شخصی می باشد.2-در بخش عمومی بر خلاف بخش خصوصی,صورتهای مالی و روش های حسابداری در اکثر موارد قسمت کوچکی از کارهای انجام یافته را نشان می دهد.3-از نظر حقوقی واحد ها و سازمانهای دولتی به موجب قانون و بر مبنای تصمیمات سیاسی و یا اداری ایجاد شده اند و نه بر پایه ابتکار و اهداف خصوصی.تفاوت بخش عمومی و خصوصی:

اسلاید 9: 4- بخش عمومی منحصر به بخش دولتی نیست و موسساتی مانند شهرداریها با وجود ماهیت عمومی خود به نوعی وابسته به بخش دولتی هستند.5_در بخش عمومی نفع شخصی مطرح نیست و مصالح عمومی و ارائه خدمات به جامعه جایگزین ان می شود.

اسلاید 10: اهمیت بودجه ریزیبا توجه به اینکه امروزه دولت ها نقش عظیم و پر اهمیتی را بر عهده گرفته اند می توان نتیجه گرفت که اهمیت و تنظیم بودجه دولتی نسبت به سایر سازمانها بیشتراست و به دلایل زیر بودجه ان متفاوت از دیگر بخش های اقتصادی کشور است:

اسلاید 11: 1-دولت ها بزرگترین سازمان های هر کشوری محسوب می شوند .2-محدودیت دولت به هنگام اجرای بودجه معمولا بیشتر از افراد و موسسات است و اجرای بودجه تابع مقررات است.3-تاثیر بودجه دولتی تنها بر سازمانها و موسسات دولتی نبوده بلکه شامل موسسات غیر دولتی و کلیه فعالیت های اقتصادی و اجتماعی جامعه می شود.

اسلاید 12: 4.بودجه اخذ مجوز دولت برای هزینه هاست.5.بودجه راهنمای اجرای سیاست دولت است.6.بودجه حدود فعالیت های دولت را که باید در طول سال انجام دهد تعیین میکند.7.بودجه از مهمترین ابزار کنترل دولت توسط مردم و نمایندگان انان است.

اسلاید 13: مدیریت اقتصاد کشوردر حال حاضر مهمترین مشکل اقتصادی کشور ضعف اقتدار در مدیریت کشور است.عوامل تاید کننده این مسئله:مراکز تصمیم گیری متعدد در کشورتصمیم گیری های سازمانی متداخل و نا هماهنگنبود تفکر سیستمیعدم ثبات در سیاست های اقتصادی

اسلاید 14: نفوذ پذیری سیاست توسط گروههای فشارسیاسی شدن مدیریت اقتصاد کشوراختلال در اجرای صحیح قوانین

اسلاید 15: کارکرد دستگاه اقتصادی کشور کارکرد های وزارت امور اقتصادی و دارایی شامل سه بخش زیر است:1.تنظیم سیاست های کلان اقتصادی2.تسهیل,تنظیم و نظارت بر فعالیت ها ی بخشی و فرا بخشی3.تامین و تنظیم جریان منابع مالی –داخلی و خارجی-مورد نیاز فعالیتهای اقتصادی

اسلاید 16: سیاست های مالیاعمال سیاست های مالی در قالب تنظیم درامدها و هزینه های بودجه صورت می پذیرد.برای این منظور ضرورت دارد مبنای تنظیم بودجه در امد های واقعی قابل حصول باشد.

اسلاید 17: کنترل و کاهش هزینه هاکنترل و کاهش هزینه ها از طریق نظم و انظباط بیشتر در امور مالی,کوچک سازی دولت و واگذاری یا فروش سهام شرکتهای دولتی به مردم ممکن است.الف)نظم و انظباط بیشتر در امور مالی بخش دولتی-زایل نمودن سلطه قدرت و چانه زنی در تنظیم بودجه-تاکید بر هدفمند نمودن تنظیو بودجه و افزایش کاراییزمینه سازی به منظور تولید اطلاعات صحیح ایجاد سیستم مالی یکپارچه

اسلاید 18: ب)کوچک سازی دولت از طریق کاهش هزینه عمومی به قیمت های ثابت-تلاش در جهت عقلانی کردن هزینه های عمومی-استاندارد نمودن هزینه فعالیت های جاری -ایجاد ارتباط منطقی بین هزینه های جاری و عمرانی-انجام طرح های عمرانی-کاهش ردیفهای متمرکز-تصویب هزینه های عمرانی-تعادل بین منابع و مصارف

اسلاید 19: ج)کاهش هزینه ها از طریق واگذاری یا فروش سهام شرکتهای دولتی به مردم:-ساماندهی شرکت های دولتی با تاکید بر خصوصی سازی-نظارت بر سرمایه گذاری و هزینه عمرانی شرکتها و بررسی دقیق پروژه های عمرانی انها.

اسلاید 20: افزایش در آمد هاافزایش درامدهای مالیاتی ,افزایشسهم سود دولت در شرکتهای دولتی و وصول وام های تحصیلی گذشته موسسات و شرکتهای دولتی از محل وام های تضمینی دولت موثر است.

اسلاید 21: افزایش درامد مالیاتی از طریق- رعایت اصل عدالت مالیاتی- تقویت سیستم امار و اطلاعات- تعدیل های درونی در نظام تشخیص- کار امد نمودن مدیریت نظام مالیاتی- ساده نمودن روشهای اخذ مالیات و حذف روشهای زائد- کاهس زمان وصول مالیات از مرحله تشخیص

اسلاید 22: سیاستهای پولی و ارزی و تنظیم بازار سرمایهسیاستهای پولی و ارزی میتواند راه گشای حل مشکلات اقتصادی کشور باشد.این راه کارها عبارتند از:- تنظیم سیاست های پولی و ارزی با هدف دستیابی به ثبات اقتصادی- تثبیت فضای اطمینان بخش برای فعالاناقتصادی- ارتقائ بازار سرمایه ایران

اسلاید 23: - اصلاح ساختار بانکی و بیمه ای- کنترل و محدود سازی دخالت مستقیم دولت در سازو کار بازار- تاکید بر مدیریت مستقل صندوق ذخیره ارزی- شناسایی ابزار پولی منطبق با بانکداری اسلامی بدون ربا- حمایت جدی از بازار سهام- تصحیح جهت گیری اعطای اعتبارات- کنترل روند حجم نقدینگی- تشویق رقابت و پیشگیری از وقوع بحران

اسلاید 24: رویکرد توسعه عدالت محور اقتصاد ملیسیاست های پولی و مالی دولت در درجه نخست با پیگیری سه هدف راهبردی: رشد اقتصادی قابل دوام همراه با افزایش سطح اشتغال , ثبات کلان اقتصادی و توزیع عادلانه ثروت درآمد همراه با تخصیص بهینه منابع سرو کار دارد.

اسلاید 25: رشد اقتصادی قابل دوام همراه با افزایش سطح اشتغالتحقق رشد اقتصادی قابل دوام با سه معیار اصلی ساختار, توسعه مشارکت مردم در فعالیت های اقتصادی و گسترش رقابت و تنظیم انحصار,پیوند می یابد.

اسلاید 26: ثبات کلان اقتصادیبا حفظ قدرت خرید و پایداری برابری پول ملی پیوند نزدیک دارد و بهسازی توزیعی و تخصیصی منابع اقتصادی با به کار گیری مجموعه ای از سیاست های پولی و بودجه ای در چهار چوب برنامه کلی دولت برای فراهم اوردن زمینه تحقق توسعه عدالت محور اقتصاد ملی قابل پیگیی است.

اسلاید 27: توزیع عادلانه ثروت و درآمد همراه با تخصیص بهینه منابع توزیع عادلانه ثروت و درآمد از طریق کاهش نابرابری و مقابله با فقر میسر خواهد شد,برای تحقق این امر تدوین برنامه ها و شیوه های دستیابی به ان ضروری است.

اسلاید 28: مالیاتاز دیدگاه اقتصادی میزان درآمدهای مالیاتی دولت در سنجش با ظرفیت های قابل حصول در مقیاس محصول ناخالص داخلی قابل ارزیابی است.

اسلاید 29: شبکه بانکینقش مسلط بازار پول در بین بازارهای مالی تشکیل دهنده بخش مالی اقتصاد ملی, و در ساختار تامین مالی فعالیت های اقتصادی در ایران ,اهمیت شبکه بانکی کشور بسیار چشمگیر است.

اسلاید 30: خصوصی سازیبرای پیشبرد برنامه خصوصی سازی تامین هدفهای زیرضروری است: - افزایش مشارکت بخش خصوصی- گسترش فراگیر مالکیت و حد اکثر سازی تعداد مشارکت کنندگان- افزایش فرصت های شغلی - منطقی کردن اندازه و مخارج و کاهش بار بودجه ای

اسلاید 31: - جذب سرمایه گذاری- افزایش در امد های دولت- حداقل سازی پیامد های منفی

اسلاید 32: حسابرسی:سازمان حسابرسی وابسته به وزارت امور اقتصادی و دارایی به عنوان یک بازوی اجرایی,وظیفه حسابرسی و بازرسی قانونی شرکتها و موسسات انتفاعی بخشهای دولتی و عمومی, و حسابرسی طرحهای عمرانی را بر عهده دارد.

اسلاید 33: بودجه های نوین مهمترین ابزار اعمال مدیریت اقتصادی و اجتماعی دولت هاست. بنابراین بودجه در این رابطه حداقل دارای چهار نقش اساسی است:1. تأمین کالاها و خدمات عمومی2. تأمین عدالت اجتماعی3. تأمین توسعه اقتصادی4. تأمین ثبات اقتصادیبودجه و مدیریت اقتصادی و اجتماعی

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید