تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۵۰ اسلاید پاورپوینت بیزینس ( کار آفرینی)

ppt.ir

صفحه 1:
كسب و كار یک صفحه ای ‎Building a business is a journey,‏ © The business plan is your map. Jim Horan.

صفحه 2:
كسب و کار یک صفحه ای #عناصر طرح كسب و کار یک صفحه ای: 71/151012 ‏جشم انداز‎ * Mission suygolo aly * * اهدافه ‎Objectives‏ ‏* استراتزيها ‎Strategies‏ ‏* برنامه ها ‎Plans‏ * کتاب کار تدوین طرح کسب و کار(محسن روج الامین گرگابی)

صفحه 3:
خب ۱7 *رویا پردازی کنید. #رویاهایتان را با چند معیار اولیه به نقد بکشید. #رویای تک مشتری را حذف کنید. رای تک منبعى را حدف كنيز #روياى وابسته به دولت را حذف كنيد.

صفحه 4:
خب ۱7 چشم انداز ‎ies‏ را از نظر #هنگام طراحی کسب و کار مدلهای بگذرانید. فكس وار حاكل #کسب و کار م #بنگاه کوچک و متور 0 *شرکت خدمات ‎ae digo‏ ‎cee‏ مشاوره اه و آمورشی © فروش دانش فنی #برندسازی *و..

صفحه 5:
چشم انداز *چه تصوری از کارتان دارید؟ چشم انداز باید پرمحتوا, آرمانگرایانه و مهیج باشد. *ویژگی های یک شرکت خوب و تحسین برانگیز از نظر شما چیست؟ #چه وعده هایی به خود میدهید؟ #قضاى دور وهیجان انگیر شرکت شما چگونه است ؟

صفحه 6:
اممو #مثال 1: سریعترین کوهنورد آسیا #مثال 2: ما براساس خواسته ها و نیازهای مشتریان برنامه پذیرایی خود را تدوین میکنیم. #مثال 3: مرکز پایش کلیه فناوری های مربوط به نانولوله های کربنی و انتقال, تکثیر و انتشار آن در سراسر کشور, اصلی ترین تامین کننده و توزیع کننده نانولوله کرینی دز کشور.

صفحه 7:
بيانيه ماموریت © قبل از ادامه طرح كسب و كار در مورد مسئوليت اجتماعى خودتان و شركتتان فكر كنيد. #موفقترین کارآفرینان کسانی هستند که به حل یک مشکل در محيط اطراف خود فکر میکنند. #یک داستان موفقیت کوتاه: جوینده-یابنده راهگشا

صفحه 8:
امح سس بيانيه ماموریت #چرا مشتریان کالاها و خدمات شما را ميخرند؟ © ماموريت بايد دقيق و واضح باشد و تعهد و فاداری شما را نشان دهد. *میخواهید به چه نیازی پاسخ دهید و اساسا چرا باید شرکت شما وجود داشته باشد؟ #ارزش افزوده ناشی از خرید خدمت يا محصول شما برای مشتری چه میباشد؟

صفحه 9:
0 ۰ بیانیه ماموریت #مثال 1: شکستن رکورد فتح قله اورست #مثال 2: کلیه نیازها و دغدغه های مشتریان بعد از جلسه مشاوره تهیه شده و تیم اجرایی تمام تلاش خود را برا ی رفع این #مثال 3: رفع عوامل بیماریزا از اماکن عمومی و کاهش نرخ ابتلا به بیماریهای عفونی و آفزایش ضریب امنیت بهداشتی

صفحه 10:
س = اهداف #نوبت به کمی سازی برنامه رسیده است. #اهداف باید قابل اندازه گیری بوده و زمان مشخصی برای تحقق داشته باشد. چه چیزهایی معمولا به عنوان هدف انتخاب میشوند: #مالی: فروش. سود. جریان نقدی. موجودی کالا, داراییها و #*بازار: سهم بازار, تعداد مشتریان, تبلیغات, تعداد شعب و... *منابع انسانی: تعداد پرسنل, سطح تخصص, حقوق و مزایا وت #تولید: ظرفیت تولید, فناوریهای جدید. کیفیت. اخذ استانداردها و... 10

صفحه 11:
8 اهداف #مثال 1: 0 متر صعود در روز اول, 2500 متر در روز دوم و 0 متر در روز سوم #مثال 2: عقد قرارداد برگزاری 8 مراسم در سال اول, ایجاد دو شعبه در ساير مراکز استانها در سال دوم ایجاد شعبه در همه مراکز استانها #مثال 3: ایجاد کنسرسیوم ثائو در سال اول: ایجاد 5 شرکت اقماری در سال سوم, جهانی سازی علامت تجاری کنسرسیوم در ,, سال پنجم

صفحه 12:
ee سي = bee Lee ۴برای رسیدن به اهداف باید به مجموعه ای از سیاستها, روشها, ارزشها و فلسفه ها پایبند بود. #عوامل و خط مشی هایی که به موفقیت ختم میشوند را *استراتژیها با زمان عوض نمیشوند مگر اينکه غلط بودن یا نارسابى انها اثيات شود #در تدوين استراتزى بايد هم عوامل خارجى و هم عوامل داخلى را در نظر كرقت, #جكونه ميتوانم عوامل موثر بر ييشرفت شركت را تقويت كنم و عوامل مزاحم را حذف كنم. 12

صفحه 13:
لوو سس استراتزيها #مثال 1: انتخاب کوتاهترین و مطمئنترین مسیرهای صعود #مثال 2: ایجاد یک تیم هماهنگ با كلفروشيهاء سالنهای زیبایی, تالارهای شهر, جمع آوری آرشیوی از سنتهای شهرستانهای مختلف و مرور آن قبل از جلسه با مشتریان, جذب مشتریان سرشناس #مثال 3: جذب بهترين متخصصين نانو در استان و مشاركت ايشان در سهام فن بازار

صفحه 14:
© تدوين فهرست اقدامات اجرایی به همراه زمان انجام هر یک و مسئول مربوطه #هر برنامه باید به یک استراتژی و یک هدف مربوط باشد. #باید بتوانید برای هر برنامه تخمینی از هزینه و وقت مورد نیاز به دست آورید. *استفاده از روشهای مدیریت پروژه توصیه ميشود. 14

صفحه 15:
س = #مثال 1: #حرکت در روز اول از 5 صبح تا 12 ظهر, استراحت تا 14:30و ادامه صعود تا 18, 8 ساعت خواب در هر شب #مثال 2: #مطالعه فرهنگ و سنن اقوام مختلف و خلاصه برداری از آنها تا پایان اين ماه, انتخاب بهترین گلفروشهای شهر و خرید قابل ملاحظه از دو تای آنها در اولین مراسم #مثال 3: #برگزاری یک همایش دانشجویی با مشارکت دانشگاههای استان در نیمه اول امسال جهت معرفی کاربردهای نانولوله در صنعت 15

صفحه 16:
یک نمونه: طرح کسب و کار يك صفحه‌اي ایجاد دانشگاه صنعتي نانو فناوري * چشم انداز: © ایجاد معتبرترین مرکز دانشگاهي و پژوهشي منطقه در حوزه فناوري نانو در منطقه (در ۴؟ سال). ۰ * بیانیه ماموریت: * با توجه به پیشرفت روزافزون و فراگيري فناوری تانو در حوزههاي مختلف زندگي بشري و با عنایت به کمیود تيروي انساني متخصص و متبحر جهت فعالیت كاربردي در این حوزه. اين دانشگاه خواهد کوشید ضمن ترييت و آموزش نيروهاي متخصص فتاوري تانو در حوزدها و مقاطع تحصيلي مختلف: خدمات مشاورهاي و بزوهشي كاربردي مورد نياز كشور و منطقه را قامين نمايد. ۰ اهداف: © دانشگاه در 5 سال آینده خواهد توانست: © - سالانه 50 تفر فارغ التحصیل رشته‌هاي مختلف فناوري تانو در مقاطع مختلف تحصيلي (كارداني تا دکتری) تربیت نماید. 1 - بیش از 30000 نفر ساعت آموزش دوره‌هاي کوتاه مدت و پودماني (کاربردی) در حوزه‌هاي مخلف فناوري نانو برگزار کند. بیش از 5 پروژه پژوهشي کاربردي را به سفارش مراکز صنعتي و تحقيقاتي انجام دهد. - حداقل 5 سمیتار و کتفرانس علمي و پژوهشي بین المللي را در سطح متطقه برگزار تماید. 16

صفحه 17:
gee ‏ع یک نمو:‎ طرح کسب و کار يك صفحه‌اي ایجاد دانشگاه صنعتي نانو فناوري * استراتژي‌ها: 2 ارائه اثربخش‌ترین آموزش‌هاي كاربردي در حوزه فناوري نانو از نظر کمي وكيفي 9 ارائه معتبرترین مدارك و گواهينامه‌هاي آموزشي پین المللي در حوزه فناوري نانو 8 جذب علاقه‌مندان به تحصيل و فراكيري آموزش در حوزه فناوري نانو از سطوح مختلف جامعه 8 توسعه كمي و كيفي فناوري نانو در صنعت كشور ۰ # برنامه‌ها: 6 ۰ کش مدوزهاى عورد باز بت فالوتن دانانگاه 6 اطلاع رساني گسترده در خصوص مزاياي فتاوري نانو وتحصیل در اين حوزه 39 شناسايي و جذب اساتيد و متخصصان معتبر كشوري و بين المللي ‎ae‏ همكاري با مراكز علمي و بزوهشي معتبر بين المللي ‏2 انعقاد تفاهم نام همكاري با دستگاههاي دولتي مرتبط ( وزارت صنایع و معادن, ‏جهاد كشاورزي و ...۰ ) ‎17

صفحه 18:
یک نمونه" طرح كسب و کار يك صفحه‌اي ایجاد دانشگاه صنعتي نانو فناوري (اصلاح شده) © جشم انداز: © ايجاد معتبرترين مركز دانشكاهي و يزوهشي منطقه در حوزه فناوري نانو در منطقه (در طى 5 سال). © بيانيه ماموريت: توجه به ييشرفت روزافزون و فراكيري فناوري نانو در حوزههاي مختلف رتدكي بشري .و با عنايث نه كميقد تيروي انساتي متخصطض و متبحر جهد: فعاليت كاريردي در اين خورة: این ذانشگاه حواهد کوشید ضمن تربیت و آموزش نيروهاي متخصص فناوري نانو در حیزه‌ها و مقاطع تحصيلي جختلف و با احراز دقیفجزین استانداردهاق آموزشی, خدمات مشاوره‌اي و پژوهشي کاربردي مورد نیاز کشور و منطقه را تامین نموده و آخرین دستاوردهای علمی و فتی نانو را در برنامه های آموزشی و پژوهشی دنبال نماید. 18

صفحه 19:
يك نمونهة طرح كسب و کار يك صفحه‌اي ایجاد دانشگاه صنعتي نانو فناوري (اصلاح شده) ؟ اهداف: ‎٩‏ دانشگاه در 5 سال آینده خواهد توانست: ‏* نسبت استاد به دانشجو را به 000 برساند. ‏تعداد مقالات .. ‎.. ‏تعداد پتنتها‎ ٩ ‎.. ‏تعداد شرکتهای زایشی‎ ٩ ‏#- سالانه 50 نفر فارغ التحصیل رشته‌هاي مختلف فناوري نانو در مقاطع مختلف تحصيلي (كارداني تا دكتري) تربیت نماید. ‏© - بيش از 30000 نفر ساعت آموزش دوره‌هاي کوتاه مدت و پودماني (کاربردي) در حوزه‌هاي مخلف فناوري نانو برگزار کند. ‏- بيش از 5 پروژٍه پژوهشي کاربردي را به سفارش مراکز صنعتي و تحقيقاتي انجام دهد. ‏- حداقل 5 سمینار و کنفرانس علمي و پژوهشي بین المللي را در سطح منطقه برگزار نماید. ‎ ‎19

صفحه 20:
یک نمونه؟ طرح كسب و کار يك صفحه‌اي ایجاد دانشگاه صنعتي نانو فناوري (اصلاح شده) © استراتزيها: © ارائه اثربخشترين آموزشهاي كاربردي در حوزه فتاوري نانو از نظر كمي وك ‎oes‏ معتبرترين مدارك و كواهينامههاي آموزشي بين المللي در حوزه فناوري ‎LG‏ ‏#جذب با استعدادترین علاقه‌مندان به تحصیل و فراگيري آموزش در حوزه فناوري نانه از سطوح مقتلف جامعه ‏© توسعه کمي و كيفي فناوري نانو در صنعت کشور ‏© همكامى با آخرین پژوهشهای بین المللی 1 ‏© موفقترین پژوهشگران و مدرسین تانو رابه خدمت خود در آورد و کسانی که قادى ‎ple seen)‏ ونت جا لزن «انشكات يست به ‎oj exis‏ مقت ,ا همكار بهاى كواء مذت به كار كير ‏#تولید و ثبت برند دانشگاه و اتتشار استانداردهای آن ‎20

صفحه 21:
ME a طرح كسب و کار يك صفحه‌اي ایجاد دانشگاه صنعتي نانو فناوري (اصلاح شده) #برنامه‌ها (تعداد؟؟ زمان؟؟ ): کسب مجوزهاي مورد نیاز و ثبت قانوني دانشگاه #اطلاع رساني گسترده در خصوص مزاياي فناوري نانو وتحصیل در اين حوزه © شناسايي و جذب 50 نفر از اساتيد و متخصصان معتبر كشوري و بين الملل در طن ين سال © همكاري با مراكز علمي و يزوهشي معتبر بين المللي #انعقاد تفاهم نامه همكاري با دانشكاههاى معتبر بين المللى (دستگاههاي دولتي مرتبط ( وزارت صنایع و معادن, جهاد كشاورزي و ...)1 ©تدوين نظام يذيرش و ارزيابى دانشجو در سال اول 21

صفحه 22:
= مرج بر )55 ‎Pens‏ ‏گروه #ثبت نام در وب سایت: #*کلیک بر روی دگمه ثبت نام در گوشه بالا و سمت چپ #انتخاب نام ورودی و گذرواژه (هر دو به انگلیسی) *عضویت در گروه کارآفرینی در نانوتکنولوژی ۴ورود به ویکی گروه #انتخاب ارسال یک مطلب جدید ؟کپی کردن طرح در صفحه باز شده 22

صفحه 23:
www.nanochallenge.com ®Nanochallenge and Polymerchallenge 2009 is an international business plan competition for business ideas in nanotechnology and polymer-based materials. The competition aims at funding high-tech start-ups and at soliciting funds from early stage investors and venture capital firms. The finalist teams will present in a three-day Final Contest in Padova- Italy in November 2009. A total amount of € 600.000 will be awarded at the 2009 Competition Final Contest. The winner of the nanotechnology Grand Prize will receive € 300.000. The winner of the polymer-based materials Grand Prize will receive € 300.000. 23

صفحه 24:
ا تسس Cambridge Entrepreneurship Festival @ Eureka @ MIT ®@ Dubai Internet City © جشنواره کارآفرینی شیخ بهایی

صفحه 25:
© طرح کسب و کار را برای چه کسی می‌نویسیم: ‎a fe‏ بانک, همکاران (مدیر يا کارمندان), خودمان. ‏#در طرح کسب و کار همه اجزاء یک کسب و کار پیش ‏بینی می‌شود.

صفحه 26:
#منشاً نگرانیها: ‎w®‏ اعتمادی به شریک و سرمایه گذار, #بی اعتمادی به کارشناس بانک يا دستگاه دولتی حامی, #فقدان متخصص در تیم کاری, #رقبا. #راه حل های ممکن: ۰ ‏پتنت, ‎ ‎ ‏علامت تجاری, *اسرار تجاری, #سرعت در نوآوری. ‎26

صفحه 27:
خب ۱7 ثبت اختراع (پتنت) #ثبت اختراع (پتنت): #عدم افشا قبل از ثبت, #تهیه اظهارنامه با همکاری وکیل, #ثبت در کشورهای رقیب و استفاده از کنوانسیون پاریس. 27

صفحه 28:
طرح کسب و کار کامل {executive ‏#خلاصه مدیریتی(877او‎ (description) IS 5 ‏#توصیف کسب‎ (market analysis) jbl Jbw® (risk analysis) Sau) Julbs® (human resource) sbuil wlio® (action plan) wz! aol» ® (Financial analysis) Jk Jw® 28

صفحه 29:
۱7 rl جلد و اجزاء مهم ان نام طرح نام طراح تاریخ نگارش میزان سرمایه گذاری مورد نیاز

صفحه 30:
#در خلاصه مدیریتی باید به چند سوال اساسی جواب دهید. دقت کنید که اگر خلاصه مدیریتی را برای سرمایه‌گذار با بانک می‌نویسید باید موجز و کامل باشد چرا که این گونه مخاطبان وقت زیادی برای خواندن همه طرح را ندارند. نکات مهمی که باید در خلاصه مدیریتی به ان بپردازید عبارتند از: * ارزشي که براي مصرف کننده فراهم مي‌کنيد, چیست؟ ارزش آن چيزي است که مشتري حاضر است براي آن پول پرداخت کند. مزیت رقابتی محصول پا خدمت شما چیست؟ منظور از مزیت رقابنتی خصایص با ويژگي‌ها و امکانات خاص محصول یا خدمات شما هستند که تتها در محصول یا خدمات شما وجود دارد و رقبا فاقد آنند. * بازار هدف شما کجاست؟ ۶ نکات برجسته عملیات کسب و کار, نظیر مسایل حقوقی و قانونی, کلیات تیم مدیریت و تقش و مهارت مربوط به :هر کدام از افراد: تأمین‌کنندگان عمده جواد اولیه و... را مشخص کنید. تکات برجسته مالی مانند خلاصه تیازمندی‌ها و پیش بینی‌های مالی, نجوه مشارکت فساو هر شرركن که:به هر عحوی در این کست وکار شرمایت گذاری کرد چیست؟ 30

صفحه 31:
خب 8005 توصیف کسب و کار #توصیف کسب و کار: انتخاب نام و علائم ‎«syle‏ تشریح فناوری و نواوری.

صفحه 32:
لوو سس توصیف کسب و کار #مهمترین نکاتی که در توصیف یک کسب و کار لحاظ من سوك اغبا نشد ار شكل كسب و كار شامل كست. شركت,. نوع شركت, كاركاه. مزرعه و ..., مالكين, مدیران و پرسنل کلیدی,نام کسب و کار. زمان شروع كسب و ‎HIS‏ زمان عملیات کسب و کار (تمام وقت يا پاره وقت. ساعات کاری). توصیف. محصول يا خدمات. محل كسب و کار, مشاوران شامل مشاور حقوقی, حساب‌دار و غیره.

صفحه 33:
تحلیل بازار 6اندازه بازار هدف کوچک است با بززگ؟ هزینه‌های وزود به بازار زیاد است. نا كم؟ برترى در.بازار بز ميناى مريتهاى تكتولوزيى است يا روابط تامينكنندكان؟ خصوصيات منحصر به فرد محصول يا خدمت. شما جيست؟ به ياد داشته باشيد كه قيمت كم و كيفيت بالا براي كسب و كارهاي جديد دیگر به عنوان مزیت محسوب نمي‌شوند بلکه اين دو پارامتر حداقل شرایط لازم براي ورود به بازار است. آیا هیچ کالا با خدمات ویژه‌ای هست که محصول شما به آن وابسته باشد؟ اگر چنین چیزی هست. آن چیست؟ از نگاه مشتری, خرید از شما چه منافعی دارد؟ ویژگی‌های جمعیت‌شناسی مشتریان شامل:محدوده سنی, محدوده درآمد, جنس, وضعیت: تاهل, شفل,. شهر. ‎clan‏ طبعه اجتماعي و... تحلیل رقبا شامل:؛ شناسایی رقبای مستفيم, شتاسایی رقبای غیر مستقیم, تقاط صعف و قوت آن‌ها, استراتژی قیمت‌گذاری: قیمت تمام شده و قیمت‌گذاری خرده‌فروشی, موقعیت‌گیری رقابتی, قیمت‌گذاری کمتر از رقبا, قیمت‌گذاری بالاتر از رقبا, قیمت خطی, چند قیمتی. 33

صفحه 34:
_______._._ اندازه بازار #اندازه بازار: شما وارد چه بازاری می شوید؟ اندازه کل بازار را تعیین کنید. کل بازار شما شامل: © علاقمندان به خريد محصول شماء © كسانى كه يول و توان كافى براى خريد را دارند. *منع قانونی نیز ندارند, #بخشی که شما قصد فعالیت در آن را دارید, ©آن قسمت که شما متصرف می‌شوید. 34

صفحه 35:
ee = بخش بندی بازار #بخش بندی بازار: مشتریان متفاوت نیازهای متفاوتی دارند و تمرکز بر یک بخش از بازار شانس موفقیت را بالاتر می‌برد. #معیارهای جغرافیایی: شهری يا روستایی, ویژگیهای جوی © معیارهای جمعیت شناختی: سن, جنس. تحصیلات. شغل و حرفه, درامد و ملیت. © معيارهاى روانشناختی: سبک زندگی, علایق, ارزشها و باورها, #معیارهای رفتاری: نرخ استفاده از محصولات, وفاداری به علائم تجاری خاص: فراوانی استفاده. 35

صفحه 36:
لوو سس تحلیل رقبا #رقبای مستقیم: شرکتهایی که محصولاتی همانند شما را به بازار عرضه می‌کنند. #رقبای غیر مستقیم: شرکتهایی که محصولات با قابلیت 36 جايكزين شدن با محصول شما را عرضه می‌کنند. #تعيين نقاط ضعف و قوت رقبا اعم از: تنوع محصول, قیمت. سهم بازار. قدرت مالی, فرايندهاى توليد و فروش, خدمات پس از فروش,روشهای تبلیغاتی.

صفحه 37:
خب ۱7 37 استراتژی‌های بازاریابی استراتژی‌های بازاریابی: #بازاریابی ویروسی, #بازاریایی انبوه, #بازاریابی گزینشی, #*بازاریابی شبکه‌ای, #بازاریابی اینترنتی ae

صفحه 38:
*#چه تغییراتی خارج از کنترل شما می‌تواند کسب و كار شما را به مخاطره اندازد, از این مخاطرات فهرستی تهیه کنید و تاثیر این تغییرات بر کسب و کار خود را ارزیابی کنید و برای هر راه حلی را پیش‌بینی کنید. برخی از این تغییرات عبارتند از: تغییرات اجتماعی شامل تغییر هرم سنی, تغیبر در پوشش مردم, فرهنگ مصرف, افزايش قدرت خرید, افزایش توقعات, توجه بیشتر به مسایل آموزشي و فرهنگي. تغییرات تکنولوژیک: بروز تغیییرات جدی در فناوری. تغییراند سیاسی با قانوتی شامل مقررات محلی, قوائین جدید. خط مشی‌های دولت. تغییرات اقتصادی شامل روندهای اقتصادي, نرخ مالیات. نرخ سود, تغبیرات در سایر بازارها, تغييرات مجیطی شامل دستزسی به مود اولیه و تاسیسات زیرینایی: آلودگی محیط زیست. آب و هیا 38

صفحه 39:
#جه كسى مدير كليدى است و سابقه او جيست؟ ساير سرمایه‌گذاران و سهامداران چه کسانی هستند؟ هيات مدیره و گروه مشاوران شامل چه کسانی هستند؟ ‎az‏ ‏کسی (کسانی) مشاوران حرفه‌ای هستند. (حقوق‌دان, مالی و ...) کارکنان: شرح وظایف کارکنان مورد نیاز را ارايه كنيد و اين نكات را مشخص كنيد: مسووليتهاء تمام وقت يا بيارهوقت يا يروزهاى بودن. حقوق و مزاياء مجموعه مهارتها. همجنين نوع روابط هر كس با ديكران را مشخص کنید: ارتباط‌ها می‌توانند دارای اشکال زیر باشند: شراکت. استخدام. همکار پاره وقت. همکار پروژه‌ای, پیمانکار و... ۰ درصد مشارکت شرکا تا جه حد مناسب است؟

صفحه 40:
بيم كارى * جكونه تيم مورد نظر خود را بيابيم و آن را توسعه دهيم: © طرح سلولهاى فناورى در شهرك علمى و تحقيقاتى اصفهان: اين طرح با هدف كاهش فاصله دانشجويان و شركتهاى فناور از تابستان 1386 أغاز كرديد. © نحوه اجرا: دانشجویان (ترجیحا بصورت گروهت) بر روی یکی از پروژه هاى مطرح شده از سوی شرکتها فعالیت می نمایند. © مزایای طرح برای شرکتها: کشف و جذب نیروی انسانی مستعد توسعه دارایبهای قنی © مزایای طرح برای دانشجویان: کسب تجربه کار در یک شرکت دانش بنیان آشنایی با مفاهیم جدید (پتنت, مدیریت پروژه, گزارش نویسی) 40

صفحه 41:
#فعالیت‌های مخاطره‌آمیز در کارآفرینی مستقل ‎a‏ 41 معناى سازماندهى يك سازمان جديد يا تاسيس يك شركت بوده, ولى كارافرينى سازمانى فرايندى است كه يى يا تعدادى از كاركنان سازمان طى مىكنند تا فعاليت کارآفرنانه ای را به ثمر برسانند و این در حالی است که ممکن است لن سازمان یک سازمان کارآفرین نباشد. برای این که یک ساژمان کارآفرین شود باید شرایطی داشته باشد تا همه کارکنان بتوانند در نقش کارآفرین انجام وظیفه نموده و به این کار تشویق شوند و تمام فعالیتهای کارافرینانه را چه به صورت فردی يا گروهی بدون مانع و به اسانی در سازمان به ثمر رسند.

صفحه 42:
© بيجيدكى: اكز سازمان در سطح اققى (تعداد مشاغل و وظليف) ويا در سطع عمودى (تعدد يستهاى مديريتى) از ييجيدكى برخوردار باشد و ارتباطات سازمانى أن قانونمندتر و رسمی تر شود, امکان تعامل گروهی در سازمان به شدت تقلیل می یابد و اين امر سازمان را از اهداف کارآفرینی خود دور می سازد. ‎٩‏ رسمیت: در شرایطی که سازمان از رسمیت بالایی برخوردار باشد. افراد آزادی عمل ندارند. کارها از انعطاف قابل قبول و قابل تحمل برخوردار نیست و بروز رفتارهای ملق ازجلب کارکتان سلت می گرد ذر این یر انظ حون یادگیری نی درا برد برنامه و ازتقای عملکردها نخواهد داشت لذا کارکنان تمایل به یادگیزی را نیز از دست خواهتد داد. درجالی که تر سازمان کارآفزین, یادگیری اتفطاف پذیری و پذیرش ازسوی سازمان اصول محوزی محشوب می‌شوند. به عنارتی دیگر: سازمان در" شرایطی می‌تواند کارآقرین قلمداد گردد که ضمن پذیرش خطر, قدرت تصمیم گیری ‏قضاوتهای شایسته رابه اعضا خود,هاگذار و در اتجام آمور آخاره به کارگیری حلافیتهای: فردی را به آنها صادر کند. این امر زمانی میسر می‌گردد که میزان دستورالعملها, بخشنامه‌ها و استانداردهای عملیاتی تاجد امکان تقلیل یابد و فرصت برای بروز تواتابی ‎ess oles‏ شود 1 بن عیرست کارآفویی نارای ور میت راد او معکوس خواهد بود. ‎42

صفحه 43:
ری کارآفربنی* #تمركز: در سازمانهاق كارآفرين كه اختيارات تصميم كيزى مى بایست به واحدها و افراد تفویض شده باشد تا بتوانند در زمان ماس چرکت ای را طراجی و عاجرا ‎been ool‏ تمرکز رنگ می‌بازد و باتوجه به خلاقیت, استعداد و قدرت فکری و اجرایی متخصصان و کارشناسان این گونه سازمانها, عدم تمرکز جلوه شفافی پیدا خواهدگرد. #فرهنگ سازمانی: فرهنگ سازمان نشان دهنده مجموعه ای از ارزشهاء باورها و هنجارهایی است که سازمان در آنها با کارکنان وود امشترك دارد از ویزگیهای سازمانهای کارآفرین دانستن فرهنگ انعطاف پذیری با کارآفرینی است (بدان معنا که) از مچرای اتعطاف پذیری و ازنظر استراتژيك به فحیط خارجی توجه شده و کوشش می شود تا نیازهای مشتریان تامین گردد. 43

صفحه 44:
تسهيل كاراقريتى سازمانی ©حذف موانع كارآفرينى سازمانى © ايجاد مشوقهاى كارآفرينى: اداش در خور نوع و اندازه خلاقيت *ايمنى در ارايه طرحها #ايجاد فضاى لازم براى بروز خلاقيت و کاهش ریسک كاركنان #ایجاد نفکر استراتژيك در سازمان 44

صفحه 45:
45 #احساس مشارکت در مدیریت #کاهش فاصله ما بین مدیران و پرسنل تشویق به تایع نبودن ©و...( اجازه دهيد یک مثال بزنیم) يك سازمان کارآفرین باید ويژگيهاي زیر را دارا باشد:

صفحه 46:
حرا ا سان د نك در ‎be i‏ ميكنند؟ #تمام غذاها و امکانات ورزشي , پزشكي, مهد کودک, و غیره کارمندان گوگل کاملا مجاني أست. #گوگل به کارمندانش اجازه داده تا 20 درصد از 0 كاري روزانه شان - و یایک روز کامل ‎a.‏ ‏پروژه ها و كارهاي مورد علاقه خودشان, ریب به شغل شان ندارد, اختصاص بدهند تا فکرشان باز و رابطه شان با دنياي غیر كامپبوتري بیشتر شود. #مهندسین گوگل اجازه دارند در هنگام کار هرگاه دوست دارند كمي جرت بزنند تا مغزشان فرصت بيشتري براي مرور و تفکر داشته باشد.(همشهری 4242مورخ 26/1/86) 46

صفحه 47:
جرا كاركنان كوكل در هنكام كار دميايى بك ب ميكنند؟ #تفريحات و مسابقه هاي ورزشي واليبال و غيره كه باعث شادابي و تحرک بیشتر خون به مغز مي شود هم جزيي از سياستهاي هفتگي در گوگل است. يكي از این ورزشها ۲7۵18710 پیاده روي در جنگل و پارک است. #*بهنگام نهار تمامي کارمندان گوگل کنار یکدیگر مي نشینند و تجربه ها و پروژه هایشان را با هم در ميان مي كذارند. این باعث مي شود که همه از پروژه هاي آینده گوگل با خبر مي شوند و کمتر كسي است که بي خبر از تجارب و پروژه هاي دیگران باشد. 47

صفحه 48:
48 © وضعيت فعلي محصول يا خدمات شما چیست و چه زمانی را برای نهایی شدن آن و عرضه به بازار پیش‌بینی می‌کنید؟ برای رسیدن به اين نقطه شرکت ‎az‏ موانعی را (اگر وجود دارد) باید پشت سر بگذارد؟ چه فعالیت‌های خاصی باید انجام شود؟ خواننده طرح شما باید بداند الان كجاي کار هستید و برنامة اجرايي شما براي رسیدن به موفقیت و توسعه چه خواهد بود. آیا در مرحلة پرورش ايده هستید با در مرحله تحقیق و توسعه. اگر اقداماتي براي کسب مجور: كردن رمين:اثيت شركت با اختراع. عدب متاب مالي و حتي نيروي انساني انجام دادهايد را بنويسيد. همجنين نحوه همکاری با تامین‌کنندگان و واگذاری کار به پیمانکاران را توضیع ‎eli ciel ec abe Sel cous leas‏ مالکیت و موارد اجرایی را باید ذکر نمایید.

صفحه 49:
وه تحلیل مالی © براى مديريت مالی, بودجه مورد نیاز برای راه‌اندازی کسب و کار (هزینه‌های آغازین), و میزان واقعی مورد نیاز برای بازنگه داشتن (هزینه‌های عملیات) را مشخص نمایید. بودجة آغازین شامل: پرسنلی (هزینه‌های پیش راه‌اندازی), هزینه‌های حقوقی و حرفه‌ای. سکونت (اجاره), تجهیزات, بیمه, تدارکات, تبلیغات یا ترویج. حسابداری, انشعابات, سایر هزینه‌ها, درآمدهای احتمالی. بودجة عملیات شامل: هزینه‌های پرسنل,بیمه, اجاره, استهلاک, پرداخت وام, تبلیغات و ترویج, حسابداری, حقوقی, هزینه‌های متفرقه, انشعابات, شهریه‌ها/ اشتراکات/ مقرری‌ها, ماليات‌ها, تعمیر و نگهداری و درآمدها. نقطه سربسر را تعیین نمایید. نقطه سر به سري جايي است که هزینه‌ها و درآمدهای شما برابر می‌شود. برای محاسبه نقطه سربسر بایستی هزینه‌های ثابت را بر تفاوت قیمت فروش محصول و هزینه متغیر تقسیم کنید. اگر توانستید صورت حساب جریان نقدی وترازنامه کسب و کار خود را پیش‌بینی کنید.

صفحه 50:
لوو سس #نقطه برابری دخل و خرج: ۴ هزینه هاعئابت؟: نقطه سربسر, ۷0: هزینه های متغیر هر واحد. 5۳: قیمنقروش‌هر واحد ‎S=FC(SP-VC)‏ ‏کنترل هزینه های سوال بر انگیز: هزینه های تعمیرات و نگهداری ثابت هستند یا متغیر؟ در اين حالت نقطه سربسر در دو حالت متفاوت اندازه گیری می شود.

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
15,000 تومان