پزشکی و سلامت بیماری‌ها

بیماری‌های قارچی پوست

bimaarihaye-gharchi-poost

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بیماری‌های قارچی پوست”

بیماری‌های قارچی پوست

اسلاید 1: بیماریهای قارچی پوست

اسلاید 2: بیماریهای قارچی شایع پوست به دودسته تقسیم می شوند که عبارتند از:بیماری تینئا وبیماری کاندیدیازیس بیماری کچلی ، پوست دیگر نقاط مانند کشاله ران ، دست ، پا ، صورت و... را نیز درگیر می کند ولزوما تنها به معنی از بین رفتن مو نیست براساس محل ایجاد بیماری ، تینئا ها پسوند می گیرند مثلا کچلی سر را تینئا کاپیتیس می گویند که تینئا همان بیماری قارچی و کاپیتیس به معنی سر می باشد .

اسلاید 3: درماتوفیتها براساس محل زندگی شان به انواع خاک دوست حیوان دوست انسان دوست تقسیم می شوند که این به معنی آن است که هرگروه از این قارچها تمایل به زندگی در آن محیط بخصوص را دارند ودر صورتی که در محیطی غیر از محیط خاص مورد علاقه خود رشد کنند می توانند در میزبان خود باعث التهاب زیادی شوند که این بعلت پاسخ شدید سیستم ایمنی میزبان به قارچ است .

اسلاید 4: بطورکلی هرچه محیط قارچ بیماری زا از محیط طبیعی زندگی قارچ دورتر باشد التهاب ایجاد شده نیز شدیدتر است بنابراین قارچهای خاک دوست بیش از حیوان دوست واینها بیش از انسان دوست ها باعث التهاب درپوست انسان می شوند .

اسلاید 5: کچلی سر  کچلی سر بیماری کودکان است که بیشتر درسنین دبستان رخ می دهد .بعلت درماتوفیتهای حیوان دوست ویا انسان دوست ایجاد می شود . به شکل التهابی ویا غیر التهابی رخ دهد . درنوع التهابی که بیشتر به علت قارچهای حیوان دوست رخ می دهد ودرمناطق روستایی شایعتراست ضایعات شدیدا التهابی به شکل کیستهای چرکی وگاه دردناک همراه با ترشح چرک و خون می باشد که پس از مدتی باعث ریختن موها درمنطقه مبتلا می گردد که دیگر برگشت پذیر نبوده وبرای همیشه باعث طاسی آن ناحیه می شود به همین علت تشخیص این بیماری باید خیلی سریع داده شود ودرمان شروع گردد تا از این عارضه بد شکل کننده همیشگی جلوگیری شود . 

اسلاید 6:

اسلاید 7: کچلی التهابی، گاها قارچ های خاکی یا حتی انسانی هم باعث آن می شود، توده متورم، حاشیه دردناک، سفت، بر روی آن پوسچولهای چرکی و سینوسهای مترشحه چرکی دیده می شود، مو می تواند کامل بریزد، گاها آدنوپاتی و تب، اگر درمان صحیح انجام شود مو دوباره رشد می کند و گرنه آلوپسی

اسلاید 8: پلاک گرد یا بیضی، حدود مشخص، پوسته ظریف بدون التهاب، مو در 1-3mm سطح پوست می شکند. بعد از بهبودی اسکار نداریم. فلورسانس زرد متمایل به سبز

اسلاید 9: درمان با داروی خوراکی گریزئوفولوین می باشد وطول درمان نیز حداقل 6 هفته است . این دارو را باید همراه غذا مصرف نمود تا جذب آن بهتر شود و می توان دردو نوبت آن را مصرف نمود. پایان درمان را می توان بر اساس بهبودی ضایعات تعیین نمود وبهتر است که آزمایش قارچ شناسی پس از درمان نیز انجام گیرد تا از نبود عوامل قارچی درضایعات نیز اطمینان حاصل شود .

اسلاید 10: تشخیص: آزمایش مستقیم KOH و کشت ، لامپ وود

59,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید