پزشکی و سلامت بیماری‌ها

بیماری های تیروئید و دارو درمانی

Thyroids-Hormone-Diseases-Drugs

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بیماری های تیروئید و دارو درمانی”

بیماری های تیروئید و دارو درمانی

اسلاید 1: Thyroids Hormone Diseases & Drugs

اسلاید 2: غده تیروئیدجزئ اولین غددی است که از لحاظ آناتومیکی شناخته شده است ،جایگاه آن به راحتی قابل لمس است.در قدیم با لمس کردن این غده بیماری های تیروئیدی را تشخیص می دادند.هورمون های تیروئیدی :ترشح هورمون های تیروئیدی توسط هیپوفیز و هیپوتالاموس کنترل می شودانواع هورمون های تیروئیدی :بر اساس چیدمان ملکول ید در این هورمون ها به سه دسته :T₃, T₄ , rT₃ تقسیم بندی می شوند.

اسلاید 3: Thyroid gland

اسلاید 4: نقش هورمون های تیروئیدیمسئول رشد،تکامل ،عملکرد و حفظ همه بافت های بدن در حد مطلوب هستند.هورمون های تیروئیدی برای تکامل و عملکرد بافت های عصبی ،اسکلتی و تولید مثلی حیاتی است.محرومیت از هورمون تیروئید در اوایل حیات سبب عقب ماندگی ذهنی و کوتولگی غیر قابل برگشت می شود که از مشخصه کرتینیسم مادرزادی هستند.میزان ترشح و تجزیه تمام هورمون ها از قبیل کورتیزول ،استروژن ،تستسترون و انسولین تحت تاثیر وضعیت تیروئید است.

اسلاید 5: فارماکوکنتیک :هورمون T₃ تمایل بیشتری به رسپتور ها و قدرت بیولوژیکی بیشتری نسبت به T₄ دارد.رسپتورها در تمام بدن وجود دارند به ویژه در کبد.جذب آنها از طریق خوراکی همزمان با استفاده از آهن و یا آنتی اسید ها کاهش می یابد.در زمان حاملگی ،مصرف داروهای استروئیدی و کنتراسپتیو ها، میزان TGB(thyroid globulin hormone ) افزایش پیدا می کند و بدن میزان هورمون های تیروئیدی را افزایش می دهد و این افزایش طبیعی است.

اسلاید 6: بیماری های تیروئیدHypo thyroid علائم :پوست سرد و خشک ،یبوست ،اشتهای کم ،افزایش وزن ،گوشه نشین ،کم خونی ،عدم تحمل سرماHashimoto : بیماری Auto Immiune که آنتی بادی علیه غده تیروئید ترشح می شود.اگر هایپوتیروئید در اطفال زود تشخیص داده شود و درمان شود ،از کرتینیسم جلوگیری می شود.درمان Levothyroxin : سنتتیک T₄ ،درمان انتخابی هایپوتیروئیدیسم. عارضه جانبی آن افزایش ضربان قلب ،سردرد،بی خوابی ،افزایش بیش از حد دستگاه گوارش

اسلاید 7: 2.Liothyronine : همان T₃ . در موارد خاص و اورژانس که فرد مقدار زیادی هورمون نیاز دارد.3.Liotirex : مخلوط T₃ و T₄نکته :در دارودرمانی هایپوتیروئیدیسم در نوزادان دوز لووتیروکسین بیشتر از افراد بزرگسال است.کمای هایپوتیروئیدیسم :ضربان قلب و درجه حرارت به شدت پایین می آید،در این حالت از دوز بالای لووتیروکسین و یا لیوتیرونین به صورت IV به بیمار تزریق می شود.

59,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید