پزشکی و سلامت طب سنتی

تأثیر پانسمان عسل بر سوختگی

tasir-panseman-asal-bar-sookhtegi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت : ۴۶ اسلاید نمونه پروپوزال آماده جهت استفاده در پژوهش و درس روش تحقیق. شامل موارد زیر: ۱- عنوان تحقیق ۲- بیان مسئله ۳- اهداف ۴- مرور متون ۵- چارچوب ۶- پیش فرض، فرضیه ۷- متغیرها ۸- ملاحظات اخلاقی ۹- نوع تحقیق ۱۰- محیط و جامعه پژوهش ۱۱- معیار های ورود و خروج ۱۲- نمونه و تعمیم پذیری ۱۳- منابع
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1124 بازدید, 6 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تأثیر پانسمان عسل بر سوختگی”

تأثیر پانسمان عسل بر سوختگی

اسلاید 1: عنوان تحقیق بررسی تآثیر پانسمان عسل بر بهبود زخم های ناشی از سوختگی در بیماران بستری دربخش سوختگی بیمارستان واسعی سبزوار در سال 1397

اسلاید 2:

اسلاید 3: بیان مسئله آسیب های حرارتی شدید، یکی از مخرب ترین آسیب ها در تمام گروه سنی محسوب می شود.(1) سوختگی ها در رده چهارم شایع ترین تروماها بعد از تصادفات رانندگی، سقوط ها و خشونت های بین فردی قرار گرفته است.(2)بیماران دچار سوختگی درگیر مشکلات فیزیکی و روحی شدیدی می شوند. همچنین سوختگی ها هزینه های مستقیم و غیرمستقیم زیادی مانند: تعویض پانسمان، عمل های جراحی، توانبخشی، زمان های از دست دادن کار و مطالعه و... دارد.(3)

اسلاید 4: بیان مسئلهطبق اعلام سازمان بهداشت جهانی(WHO) در دنیا سالانه بیش از 300.000نفر بر اثر سوختگی جان خود را از دست می دهند و میلیون ها نفر از معلولیت و ناتوانی های ناشی از سوختگی رنج می برند.(4) در ایران هر سال حدود 150.000 نفر دچار سوختگی می شوند که از این تعداد حدود 3000 نفر می میرند و تعداد زیادی دچار ناتوانی و معلولیت می شوند.(5) سوختگی ششمین علت مرگ و میر در ایران است.(6) سوختگی های ناحیه صورت تآثیر زیادی بر تصور ذهنی فرد نسبت به خودش می گذارد.

اسلاید 5: بیان مسئلهبیمارانی که دچار سوختگی می شوند ناچارا باید مدت زمان نسبتا طولانی(بر حسب میزان سوختگی) بستری شوند. همچنین هزینه های زیادی برای کنترل عفونت و جلوگیری از انتشار آن در سوختگی ها صرف می شود.بر اساس یکی از تحقیقات انجام شده، بیشترین طول اقامت پذیرش های بیمارستانی مربوط به صدمات سوختگی است و در ایران 18% مرگ و میرهای ناشی از صدمات مربوط به سوختگی است.(7)

اسلاید 6: بیان مسئلهعسل مخلوطی است تشکیل شده از: فروکتوز(38%)، گلوکز(31%)، مالتوز، ساکارز و سایر کربوهیدرات هاست. عسل مقدار کمی آب برای رشد در اختیار میکروارگانیسم ها قرار می دهد. Ph عسل 3.2--4.5 است که به همین دلیل خاصیت ضد باکتریایی دارد. همچنین عسل قابلیت تولید پراکسید هیدروژن ((H2O2 را دارد که خاصیت ضد میکروبی آن را تقویت می کند.(8)

اسلاید 7: بیان مسئلهمیزان ویتامین ث (vit C) موجود در عسل 3 برابر ویتامین ث موجود در پلاسما است که نقش موثری در بازسازی بافت ها دارد.(9)عسل از 2000 سال پیش حتی قبل از این که باکتری ها به عنوان عوامل عفونت زا کشف شده باشند، برای درمان زخم های عفونی کاربرد داشته است.(10) در سال های اخیر مطالعات نشان داده است که عسل تآثیر ممانعت کننده ای بر رشد شصت گونه باکتری اعم از هوازی، بی هوازی، گرم مثبت و گرم منفی داشته است. همچنین اثرات ضد قارچی عسل بر روی تعدادی از مخمرها به اثبات رسیده است.(11)

اسلاید 8: بیان مسئلهبر اساس تحقیقات انجام شده عسل خام و طبیعی تآثیر بسزایی در بهبودی و التیام زخم ها و سوختگی ها دارد.(12) از آنجا که مدت زمان زیادی طول می کشد تا بیماران دچار سوختگی بهبود پیدا کنند، پژوهشگران به دنبال راهی برای بهبود سریع تر زخم های سوختگی هستند و به همین منظور در این تحقیق به تآثیر عسل بر بهبود سوختگی پرداخته می شود.

اسلاید 9: اهداف تحقیق هدف کلی: بررسی تآثیرپانسمان عسل بر جراحت های ناشی از سوختگیاهداف جزئی:1- بررسی تآثیر پانسمان عسل بر میزان ترشحات جراحات سوختگی2- بررسی تآثیر پانسمان عسل بر مدت زمان بهبود جراحات سوختگی3- بررسی تآثیر پانسمان عسل بر میزان التهاب و عفونت جراحات سوختگی

4,800 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید