صفحه 1:
wine) ۱ nes eae لس
صفحه 2:
6 2 €6Yey
oY ue oq BOE
xo neaneZinjt w
7۷ مع ۷۷ید
“YxUp60y
صفحه 3:
ا و
صفحه 4:
٠ داراى دو بخش است:
- انسانها چرا و چگونه رفتار می کنند؟
- تمام مشكلات روان شناختى يا i :
- عامل اصلی مشکلات ر ابطه | nee
٠ - كسى را كنترل نكنء تن به كنترل نده
٠ - همواره در حال انتخابى
ا ال ا Berry
- دائم خودت را ارزيابى كن
صفحه 5:
بيرونى. 2
* باور دوم: من میتولنم دیگران را وادار کنم کاری را که
ere 1
0
باور سه: من وظیفه اخلاقی ا ا CD ee TC
بنا بر اين مسئوليت اخلاقى من حكم مى كند كه به هر طريقى (اعم از تهديد.
ما
٠ آنها را ترغيب كنم نا جيزى كه من فكر ... زا
صفحه 6:
55 و
سه موقعيت كنترأ
ل ل ل
Srcew pepe 00
ey ame Coates ree) م
می کنید که آنچه شما میخواهید را انجام دهد.
3 cel Cre CCP eR ead
که نمیخواهید.
صفحه 7:
رابطه ما را با افراد ۱
رابطه از ديدكاه (
ea ا ا
صفحه 8:
مشكلات در زمينه هاى زير به وجود
فردی
©- اجتماعى
9- شغلى ١
<0- تحصيلى و درسى
6 ارتباط والدين با فرزندان
Ronee OES)
صفحه 9:
صفحه 10:
صفحه 11:
پیامد های رابطه ی
۰ 2 تولید و خدمات بدون کیفیت
* -بد کاری
۶ کم کاری
۳
صفحه 12:
یر رسي
ا 00
Cora 0
-كريز از مدرسه
0 ا s he
صفحه 13:
6- مشكلات والدين با فرزندان
aot SORE see a
روابط زود هنگام دو جذ -
عدم رغبت به تحصيل -
منازعه قدرت با والدين -
رفتارهاى خود- تخريبكر -
صفحه 14:
©- مشكلات در روابط زناشويى و ز:
- ناخشنودی از ازدواج
- خشونت خانگی
ای
- طلاق رسمی
- روابط فرا زناشویی
صفحه 15:
0 اصل بدیهی در
انتخاب
1 5 2
-١ تنها فردى كه مى توانيم رفتارش را كنترل كيم ؛ خود ما
0
۱
۳- تمام مشکلات دامنه دار و پایدار روان شتا
JSts ala! cpl open -f ل برا ااا لصي
ee) cere)
دارد. لها ها ی توانیم نیازهای بنيادین خود رابه طور مناسبی
ا ۱
صفحه 16:
۶- هر یک از ها یک دنیای آرملنی خاص خود.
" دنياى مطلوب" خود دارد.
۷- تمام آنچه از ما سر می زند
8- تمام رفتارهاى ما از يك كليت تک
تشكيل شده است: فكرء احساسء فيزيولوثى ( كار كره
(eleees ۱
صفحه 17:
ی
ا ا
ال الل وبر رم
عملى را انتخاب كنيم؛
ا ا اي ار امد عام
قلبل شناسابى اند. مثلاً : افسردكى (اسم). افسردگ
ترس (اسم) » ترسيدن (فعل)
صفحه 18:
۱- عیب جویی (انتقاد)
۳
۳
2
؟- نق و غرغر
۵- تهدید
8- تنبيه
ES One ee oe
صفحه 19:
3
گفتگوی همیشگی برای حل اختلافات
صفحه 20:
0
رد تمام جنبه هاى ل لسن
- برآیند نیروها و عوامل بیرونی نیستیم
- ما قربانى كذشتدى خود ذ
ا ا ۱
- ما رفتار خود را انتخاب می کنیم؛ و تاکنون نیز چنین
صفحه 21:
8 یه موارد
۵ رفتار کنونی خود که می توانیم
و
8 حل مسائل و مشکلات در عمل با استفاده از واقعیت درمانی
eed م SS و
فرایند تصمیم گیری و عمل.
صفحه 22:
ىت
ا
ل ا
DN Ee ا ا oes L |
a,
© تلاش برای تغیبر دادن خود و نه تغییر دیگران. 7
صفحه 23:
آموزهی اصلی «قئوری انتخا
صفحه 24:
هدف تئورى انتخاب : د
پذیری
eRe See fe I mea)
خودسنجی /خود ارزیلبی-به مد
كاربردى براعم ايجاد
صفحه 25:
|=
به من احترام گذاشته شود
4> در امنیت پاشم.
> خودیر را آزادانه و بدون ترس بیان کنم.
4> یاد بگیرم.
عر کم رالات بر
مق کار كه ورين مک تاعاس مت کت ده
اين معنا كد میچکس ۱
> مرا اذیت نخواهد کرد.
کسی به من لکد نمیزند
٩ کس با لاشرام داد
.كسى مرا تهديد نمى كند »>
ا ا
> با احترام به ديكران براى خودم احترام كسب كنم.
> كارى كنم / به كونهاى رفتار كنم كه در امنيت بأشم.
> اجازه بدهم كه ديكران هم خودشانررا د
»> آماده باشم و بخواهي كه aly ياد بكيرم. يادبكيرم كه
ال peel soles eat es
ردن در مدرسه لذت
من به نوبه ود مسئولیت دارم که احساس امتیت را در این
:مدرسه حفظ و نگهداری کنم. به این معناست که
من هیچ کس را آذیت نخواهم کرد.
را تخواهم زد.
من به کسی لکد نمیزنم.
4> کسی را هول تخواهم داد.
AS را تهدید نمی کتم.