کسب و کار مدیریت و رهبری

تئوری سازمان (ساختار و طرح سازمانی ) استیفن رابینز – فصل اول

teori-saazmaan-saakhtaar-va-tarh-saazmaani

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تئوری سازمان (ساختار و طرح سازمانی ) استیفن رابینز – فصل اول”

تئوری سازمان (ساختار و طرح سازمانی ) استیفن رابینز – فصل اول

اسلاید 1: تئوری سازمان(ساختاروطرح سازمانی) فصل اول نگارنده: کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی-بازاریابی شماره دانشجویی: استادمربوطه:

اسلاید 2: سازمان چیست؟سازمان پدیده ای اجتماعی است که به طورآگاهانه هماهنگ شده ودارای حدود و ثغور نسبتا مشخصی بوده وبرای تحقق هدف یا اهدافی،براساس یک سلسله مبانی دائمی فعالیت می کند.

اسلاید 3: به صورت آگاهانه هماهنگ شدهپدیده ای اجتماعی استمدیریتسازمان ازافراد ویا گروه های متعامل تشکیل شده ، والگوی تعاملی اعضا موزون و هماهنگ است و نه تصادفی.اجزای تعریف سازمان

اسلاید 4: مرزهای نسبتا مشخصی دارد دارای هدف استمرزهای سازمان می توانند به مرور زمان تغییر کنند وممکن است واضح و روشن نباشند. به وسیله آنها اعضای سازمان را از دیگران می توان بازشناخت، و از طریق انعقاد قرارداد به صورت رسمی و یا غیررسمی بین اعضا وسازمان ایجاد می شوند.سازمان برای انجام اموری به وجود می آید که دستیابی به آنها توسط یک فرد به تنهایی امکان پذیر نیست ویاحصول آن از طریق سازمان اثربخش تر است.اجزای تعریف سازمان

اسلاید 5: ساختارسازمانساختارمشخص می کند که وظایف چگونه تخصیص داده می شوند،چه کسی به چه کسی گزارش می دهد و سازوکارهای هماهنگی رسمی والگوهای تعاملی سازمان چگونه اند.

اسلاید 6: پیچیدگی: حدودتفکیک درون سازمان را نشان می دهد.همچنین میزان تخصص گرایی ،تقسیم کار وتعداد سطوح درسلسله مراتب سازمان ومیزان پراکندگی جغرافیایی را مشخص می کند و البته یک اصطلاح نسبی است.رسمیت: حدی که یک سازمان برای جهت دهی رفتار کارکنانش به قوانین، مقررات و رویه ها متکی است.تمرکز: جایی که اختیار تصمیم گیری درآنجا متمرکز است.عناصر ساختار

اسلاید 7: طرح سازمان چیست؟طرح سازمان به نحوه ساخت و تغییر ساختار، برای تحقق اهداف سازمانی اشاره می کند.طرح سازمانی را می توانیم در نمودار سازمانی ببینیم.

اسلاید 8: تئوری سازمانتئوری (نظریه) سازمان ، رشته ای است که ساختار وطرح سازمان را مورد مطالعه قرار می دهد وبه هر دوجنبه توصیفی و تجویزی این رشته اشاره دارد.تئوری سازمان توصیف می کند که سازمان ها، درعمل چگونه ساختارمند می شوند و همچنین پیشنهاداتی راجع به این که چگونه می توان سازمان ها را به گونه ای اثربخش بنا نهاد،می دهد.

اسلاید 9: مقایسه تئوری سازمان و رفتارسازمانی

اسلاید 10: رفتارسازمانی دیدگاهی خرد نسبت به مسائل داشته، بررفتارهای درون سازمان تاکید دارد، برعملکرد افراد، بهره وری کارکنان، غیبت ازکار، جابه جایی درکار، ورضایتمندی شغلی متمرکزاست.

15,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید