صفحه 1:
سس
ae a
صفحه 2:
صفحه 3:
بازاریابی در ایران ۱
۱ بازاریابی نوین ٩.
بازاريابى در بحران هاى
= اقتصادى
Ny Gees کارت بعران
بازاربابی به سبک قدیم
|
تحقیقات تاریضی در بازاريابى مورخان بازاريابى عموما از
سنتی که مدت هاست توسط اقتصاددانان اتخاذ شده است .
بعنى عدا كردن طريضيه اجر از سس
اكرده لند و مطالعات شان را بر يكى از لين دو مورد امتمركز
كرده اند. از لین رو تحقیقات تاريخى بازاريلبى به طور كلى به
در سته هم شده است و
_ «دوره تولید» که در cpl بازاریابی تنها به واسطه
محدودیتهای تولید دچار محدودیت بود (تا دهه 0۱۹۳۰
_ «دوره فروش» كه در لن بازاريابى هر جه شركت توا
میکرد به بازار تحمیل میکرد (نا دهه 1۹۵۰)
_ «دوره مشتری» که در آن مشتری در مرکز تمام فعالیت
های بازاریبی است.(از دهه ۱۹۵۰ به بعد)
صفحه 4:
ابت افزايشيافته
در سال 198٠ تعدادى از شركتها شروع كردند به اضافه كردن لين نظريه كه بازاريلبى خوب. راضى كردن و راضى نكه
داشتن مشترى است و اينكه نياز مشترى را بدانيم و بتوانيم آن را برآورده سازيم.
با آغاز دهصی ۰1۹۶۰ بازارها در بسيارى از صنايع. از رقلبت اشباع شدند. در اين زمان. براى جذب و حفظ مشتريان: به
متخصصانى در حيطهى بازاريلبى مستقيم نياز بود. در لين دوره. شركتها به تمام حوزههاى كارىشان. فقط يك هدف را
صفحه 5:
رشد بازاریابی
برندینگ استراتژیک
/ تاریخچه بازاریلبی طی دهمی ۱۹۹۰ قدم به مرحلهای جدید گذاشت. محصولات یا
/ خدمات شکل گرفتند و بلافاصله پس از آن. برند توسعه یافت. شرکتها به تدریج
دریافتند که میتوانند روی فروش بیشتر محصولات باکیفیت و ساخت یک برند
بهتر برای آنهاء تمرکز کنند. این هدف منجر به رشد سود ناخللص شرکتها و
شهرت آنها شد. لین امر شناخت عمومی از برند ایجاد شده را نیز بالا برد. برخی از
شرکتهایی که برچسب خصوصی داشتند. توانستند سهم بازارشان راء بیش از
وبسایتها با تکامل وب (۷۷619)» به ایزارهای ضروری تجاری شدن تبدیل
شدند. در اواخر دهمی ۱۹۹۰ وبسایتهای سادهی مبتنی بر متن, به تدریج
شکوفا شدند. در آغازه از این وبسایتها برای ارائسی اطلاعات دربارهی
محصولات با خدسات یک شركت استفاده مي شدنخستين شركتى كه كمبين
بازاريابى آنلاين داشت بريستول-مايرز اسكوئيب بود كه از اين روش برای
ترويج اىسىاى استفاده كرد. اين كمبين موفقيتآميز بود و بريستول-مايرز
اسكوئيب توانست نام دهها هزار نفر را به فهرست مشتريان خود اضافه كند.
أمروزهء صدها ميليارد دلاره سالائة صرف بازارنابى عى شوف
صفحه 6:
بازاریابی وبلاگ
وبلاگ مدرن بهعنوان یک دفتر خاطرات آنلاین شکل
گرفت. افراد خاطرات روزانهی زندگیشان را در وبلاگ
شخصیشان مینوشتند. در اواعر دهفی 1۹۹۰ وبلاگ
بخش مهمی از بازاریلبی شد. در سال ۰۱۹۹٩ تقریبا ۲۳
وبلاگ فعال وجود داشت.
بهینهسازی موتور جستجو (5120)
در ۲۵ سال گذشته اهمیت استفاده از وب و موتورهای جستجو
برای بزاریبی. بطور چشمگیری افزایش یافته است. در GET
موتورهای جستجوگر وب. کارآمدترین عملیات نبودند. کسب یک
رتبادى عونب حرايك فوتور امسععو لعيده بود تقدير بع
موتورهاى جستجو آسان و كيفيت نتايج ضعيف بود.
صفحه 7:
Ah
ایجاد برند برای نان
ail شروع به
esr. Scie
نا ار عامته ای خاسسی
استفاده ميكردند نا شودلا
ا
are ibe
Staffelter H
برندخود را توسعه داد
Staffelter Hof 33,
Sp os! Staffelter Hof os
را ایجاد کرد aes
برندسازی در مصر
ابسراى شناسايى كاوهاء با فلزداغ بر
بو بس وملسم لام
SS eases
pat esos
بيدا كانه
صفحه 8:
و
ت
بنجاميسن فرذكلسين شركت روزنامة تلگراف
The Pennsylvania Gazette
را خوید و آن را به مهمترین روزنامه
سياسى و تبليفاتى تبديل كرد
99 -
Sb Sal gay
سر ری توت فد
a
برای برند خود. بنجامین فرنکلین روزنامه معروف و پرفروش Lowenbrau
Poor Richard's Almanack توگوی "شیر" را انتشاب کرد
ح وا امیس کرد بازاريابى مستقیم پستی
و Wad
ee wes
شروعى براي بازاريانى مستقيم يسفى
ديويد اكيلوى موسسه
Gallup's Audience Research
را در زمینه تحقیقات بزارسابی تاسیس کرد
hl © -©--@.
ثيل مك الرى درديارتسان بازاريايي ۳86
slang iG oe
مخصوص مشتريان با نام
The Furrow
>=
ce gs راديويى دانشكاه ينسيلوانيا رشته دانشكاهى
راى اوليسن بسار مده وضد" را به "بازاریابی محصولات"
5 شود ادیوت 1۵۵۳ SI ot gaps oles هیوست پوت رز ۰
5 بت رس ار ا لي الل
لاض conan | Sb te
رسانی میکردند.
صفحه 9:
اوليين سختراني سياسى كه از تلويزيون وین سروس ایتتی 0 ابجاد شد
eee 7 وین سروس ای
يخش شد. سخنرانى روز ولت بو ونوسط شرت 60۳۳۴۵۹6۳۷6 بازاریابی پارتیزانی
7 له شد شکل گرفت.
ao = © = © -
ary
اولین سرویس ایمیل به وجود آمد.
اولین تبلیغات تلویزیونی شکل گرفت.
5 01 تاسيس شد. )7 5
۱ فى تسه سمیسها
قانون 06۸0۱5۳۸۷ كوكل اولين محصول براى در فضاى وب به يك
ی مرا سروسهی ۰ وين تلاش بلاق ی ای یب ی و
SSS سرت نی کدی صفحات ۱
اسيم آنها راتوسط كارسرات ١ وهای آمازشد 3 ۲
فراهم م كرد 5-6 كوكل تاسيس شد.
- ه- (© -©- ©
الأوكل تبليغات كليكى رابا
ی ايجاد سرويس 801/005
= معرقى كرد.
صفحه 10:
تبليفات و بازاريابى در هزینه تبلیغات در درآمد ایلیکیشنها
شبکههای اجتماعی ازموبايل ماركتينك
Whey میلیرددلاررسید. | lan £0 ay دلاررسید.
4 ©« _-
¢
بازاریابی درونگرا
میزان بودجه تبلیغات ویدیوبی موبایلی ۰ 3
به 1۵۷ کل تبلیغات موبایلی رسید.
میزان درآمد پلیکیشنهای موبايل
از موبایلمارکتینگ به ۷۲۲ میلبارد دلار
رسید.
«٠.
استفاده روزنه از مدیای موبایل به ۲۰۳ دقيقه رسيد.
صفحه 11:
تاریخچه بازاریابی =
توت
امل سيو
GS 5 موی
مجاه
Sora مادک
facebook.
Sessions aig @ Sete
twitter
بازاويابى ايعيلى و
تلقن هان ipa
sealer
xe Aes
دس Gbogle
مولت كوكل ورشد
2۵0 نوتاه
oy ۴ gen ey dy
تاریخچه بازاریابی
۳۹ ۳۱ میلدی
اختراع ليتوكراقي
بازاريابى تلفنى
آلتاویستا
صفحه 12:
بازاریابی شبکه ای در ایران
بازاريلبى شبكه اى هم. متاسفانه مانند بسیاری از پدیده های جدید و نو ظهور از ابتدا به شكل صحيح وارد ايران نشد و از اين
تجارت نو يا در ايران سوء استفاده هاى زيادى كرديد.
از سال 1775 شركت هرمى كلد كوئست در كشور ايران شروع به فعاليت كرد. رفته رفته رشد اين شركت با فريب خوردن مردم
زياد شد.با افزلیش رشد لین شرکت» شرکت های دیگری نیز پابه عرصه وجود نهادند که نقطه ی مشترک تمامی آنها فعالیت.
هرمی بود و محصول نقش چندانی در فعالیت های آنها نداشت. در واقع در این شرکت ها فقط پلن بود که فروخته می شد.
صفحه 13:
نحوه ی قانونی شدن بازاریابی شبکه ای در ایران
در سال ۱۳۸۶ برخی شرکت ها مثل هسوئیس کش» پابه عرصه وجود گذاشتند که عملا فعالیت شان ملنی گیم (بازی با پول)
بود. در اين سيستم هاء بستر اينترنت در ايران بسيار به رشد آنها كمك كرد. دولت در تمام اين مدت در تلاش يراى از بين يردن
اين شركت ها بودء اما با از بين رفتن يك شركت: در كنارش شركت ديكرى سريعا بروز ميكرد.
به همین خاطر دولت بالاخره به لين نتيجه رسيد كه تنها راه مبارزه .با فعاليت هاى هرمى و ملنی گیم. ایجاد یک بستر سالم و
قانونى و البته شرعى براى انجام فعاليت هاى بازاريابى شبكه اى است.
= 0
Ba
AVIZHE SEGAL
ieee
GNM compe
ال جرت كشا
MLMSTUDY,
بهترین شرکت های بازاریابی شبکه ای در ایران
صفحه 14:
——_— ييه \
بازاريابى در ايران
بازاريابى در بحران هاى
= اقتصادى
کارت اد ترس ۲
بازاريابى نوين
در بازاريابى ف اتفاق بزرك رخ میدهد؛ 0 تغيير بزرك:
استراتزى هايمان را بايد تغيير دهيم.
ید به جای بهسود محصول نوآوری کنیم
به جاى مديريت بر بازار به دنبال تعالی بازار باشیم.
به جاى ايتكه تمركزمان صرفاً بر روى نيروى عملياتى باشد بايد بر روی مشتری باشد.
امروزه شرايط تغيير كرده و براى كمك به بازاريلبى بايد يك سرى موارد رعليت شود. مديريت ©8856 10888 حفظ كردن
سوابق مشترى. مشترىها دنبال جه بودند و جه هستند. همه اين كارها توسط مديريت ارنباط با مشترى(01811/5)) انجام مىشود.
جيست؟
بازاریابی
دو كسب و كارهاى ادروزى و بازاريلبى نوين ٠ مشتريان
هستند. در صورتی که شرکتی بخواهد به صورت طولانی و
در كذر زمان در عرصه رقلبت و بازار باقى بملئد باليد بتواند /©
رضایت مشتریان را جلب کند. برای اینکه بتوان به هدف :
رضليت مشتريان دست بيدا كرد لازم است مدیرن شرکتها 356
ال تس
بيرونى شركتها داشته باشند
صفحه 15:
چالش ها در بازاريابى نوين و انواع بازاريابى نوين
چالش ها
۱) استفاده از فتاوریهای نوین در جهت
اهداف بازاریابی
۲ وجود و افزایش رقیبهای بین المللی
۳ تبدیل اهداف بزرگ به قسمتهای جزئی تر
۴ گسترش آگهی های تبلیفاتی و اهمیت
محتوای آنها
تاریخچه
و بهترین روش های بازاریابی مدرن
کدامند؟
باز aa در ایران 2 ۱
SS dell هاى نوين بازاريابى
بازاريابى ويروسى (سلول به سلول)
بازاریایی پارتیزانی (چریکی)
بازاريابى دهان به دهار
oe ن هاى ع وا د
5 سس eo \ att
بازاریابی شبکه ای
ری راد كرولا
3 بازاريابى اينترنتى .و
صفحه 16:
مدل بازاریابی مدرن
صفحه 17:
بازاریابی در بحران های اقتصادی
رکود و بحران بخش جدلیی ناپنیر هر اقتصادی است و تنها مختص کشور ایران نیست. مشلبه آنچه که در سال های ۲۰۰۸ و
٩ در امریکا رخ داد. در اين شرایط شرکت های صنعتی با مشکلات بسیاری مواجه خواهند شد و برای غلبه بر این مشکلات
oly / حل های بسیاری را امتحان می کنند و اکثرا تصمیمات نادرستی اتخاذ می کنند که هزینه های زیادی رابه شرکت تحمیل
می کند اما نتيجه ای در بر ندارد. در چند سال اخیر رکود سنگینی در صنعت حاکم شده است.
از نظر برخی از محققان. موضوع دیگری که در دوران
رکود و بحران ميتولند به عنوان يك عامل مؤثر عمل
نمايد جابجايى هزينه ها و فعاليت هاى بازاريابى
فعاليت هاى سنتى به سمت فعاليت هاى ديجيتال و
مجازى است.
در واقع میتوان گفت که در دوران رکود و بحران, با
توجه به تغییرات رفتاری. اجتماعی و ارتباطی
مشتریان و مصرف کنندگان در سطح جامعه. يك افت
محسوسی در تأثیرگذاری روشهای تبلیفات سنتی
قابل پیشبینی ااست.
صفحه 18:
بازاریابی در بحران کرونا
بلید گفت که استفاده از را حل های مبتنی بر اینترنت تنها اه حل هلیی بود كه جوامع بشرى در ابتداى Usable al, رون برای
کنترل شیوع به آن فكر كردند.
/ در مقایسه با طیف گسترده صنایع و کسب و کارهلیی كه در بحران اقتصادى كرونا تعطيل شدند و نیروهای خود را تسیل کردند.
کسب و کارهای اینترنتی مانند آژلنس های دیجیتال مارکتینگ, تجارت های الکترونیک, تامین کننده های سرویس های خدمات
تكنولوزى اينترنتى و باقى كسب و كارهاى اينترنتى نيازى به تعطيلى كامل كسب و كار خود نداشتند.
بازاريلبى در بحران كرونا با بازاريلبى در شرايط عادى كاملا متفاوت است و همين امر منجر به انتقال سريع بسيارى از كسب و
کارهای سنتى به هسته فزاينده ديجيتالى در بجران اقتصادى كرونا شد. بايد توجه داشت كه ديجيتال ماركتيتك در زمان كرونا 1
یجیتال مارکتینگ در زمان عادی متفاوت است
۱ اگرچه اصول بنيادین آن ها با يكديكر تفاوتى ندارد.
a يخجه به عنوان مثال. اگر به دليل اينكه ا به امروز
۱ کسب و کار اینترنتی شما خوب کار میکرده.
بازاريابى در ايران نخواهيد ابزارهاى مختلف لن را بهينه كنيد به
a \ طور قطع رینق از کسب و کار شما خواهد رفت:
زیرا آمروز همان زملتی است که بسیاری از كسب و
کارها به فضای دیجیتال هجوم آورده اند و برای
رقابت در آن هزينه های سنگین میکنند.
صفحه 19:
بازاریابی یک فرآیند مدیریتی است که در آن افراد و گروه هاء نیازها
و خواستههای خود را مبادله میکنند.
صفحه 20:
رو یرت
BS