علوم مهندسی معماری و عمران

تاریخ تحول طراحی محیط های آموزشی در جهان

تاریخ-تحول-طراحی-محیط-های-آموزشی-در-جهان

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوينت: 17 اسلاید فضاهای آموزشی یکی از حوزه های معماری محیطی هستند که نقش عمده‌‌‌ ای را در یک جامعه ایفاء می نمایند.نقش آموزش در توسعه جامعه انکارناپذیر است. هرمان هرتزبرگر معتقد است یک مدرسه از آنجا که به افراد بیشماری تعلق دارد و افراد با نقش های اجتماعی متفاوت در آن سهیم هستند موضوعی بسیار قابل توجه در طراحی است. این مجموعه به تحول محیط‌های آموزشی در جهان می‌پردازد
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1489 بازدید, 4 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تاریخ تحول طراحی محیط های آموزشی در جهان”

تاریخ تحول طراحی محیط های آموزشی در جهان

اسلاید 1: تاریخ تحول طراحی محیط های آموزشی در جهانگرد آورنده : فاطمه مصطفی لو

اسلاید 2: مقدمه فضاهای آموزشی یکی از حوزه های معماری محیطی هستند که نقش عمده‌‌‌ ای را در یک جامعه ایفاء می نمایند.نقش آموزش در توسعه جامعه انکارناپذیر است.هرمان هرتزبرگر معتقد است یک مدرسه از آنجا که به افراد بیشماری تعلق دارد و افراد با نقش های اجتماعی متفاوت در آن سهیم هستند موضوعی بسیار قابل توجه در طراحی است.چهار حوزه اصلی مورد توجه در طراحی محیط های یادگیری عبارتنداز:(فضایی _روانی _فیزیکی _ رفتاری .این حوزه ها موجب توجه جنبه های مختلف طراحی فضاهای آموزشی بوده است و الگوهای مختلف طراحی آموزشی را به همراه دارد. در قرن 18 الگوی طراحی مسکن کشور های غربی بر مبنای قرارگیری همجوار عملکردهای مختلف بود که هر یک فضای مورد نیاز خود را داشت اما بعد ازآن مفهوم راهرو در طرح توسعه پیدا نمود.راهرو یا کریدور دیگر یک فضای ارتباطی صرف نبود بلکه محل عمومی برای افراد به شمار می رفت. در حقیقت خانه دارای یک خیابان درونی شده بود که در ان افراد با یکدیگر تعامل دارند.

اسلاید 3: جنبش های اصلاح مدارس به ویژه در سال های پس از جنگ جهانی دوم شدت گرفت و خواست تغییر کلاس ها از یک چهار دیواری به فضاهایی برای زندگی بچه ها یک مساله عام و مورد قبول قرار گرفت. معمارانی همچون آلوارآلتو, دنیس لاسدون,و اسمیتسونها از زمره اولین نسل طرا حان اموزشی بعد جنگ بودند. سال های پس از جنگ به ویژه برای آلمان ها فرصتی برای نمایش فراراز رژیم فاشیستی بود که در طرح مدارس نیزجلوه گر شد.الگوهای مدارس از پلانهای جعبه ای به صورت الگوهایی با نورگیرهای وسیع ومرتبط با فضای بیرون تغییر پیدا نمودند.این ها سمبلی از رهایی آلمانها از حکومت توتالیتور دوران گذشته قلمداد می شد. سال های دهه 70 قرن بیستم ,نگاه ها در طراحی محیط های آموزشی بیشتر متوجه درون فضاها و کیفیت های مربوط به اجزاء طراحی معطوف بود.از سالهای 60 و 70 قرن بیستم ,بسیاری از مدارس و کلاس های درس از حالت آموزش یکپارچه به سمت آموزش های فردی وگروه های کوچک دانش آموزان تغییر پیدا نمود بنابراین نیاز به مدارس با پلان های باز, بیشتر محسوس گردید.در سالهای اخیر نیازهای خاص اجتماعی و ارتباط میان مدرسه و محیط اجتماعی از سوال های مورد توجه است.

اسلاید 4: معماران وطراحی فضای آموزشیتجربه طراحی فضاهای آموزشی (محیط های یادگیری)برای معماران مختلف همواره چالش برانگیز بوده است که در پس خود اندیشه های بعضاُ بسیار متفاوتی را در حوزه آموزش و فلسفه آموزش داشته است .فضاهای اموزشی برای نوع اموزش ویادگیری ویژه و فلسفه آموزشی بوده است از اینرو از زمره مصداقهای از معماری است که عملکرد آن می بایست به طور جدی با مفاهیم آموزشی درگیر و متوجه باشد.معماران مختلف در این حوزه به ارایه طرح هایی با توجه به ویژگی های طراحی خود نموده اند و بعضا توانسته اند با توجه به تئوری های آموزشی و خواست از آموزش, به خلق مکان هایی مناسب همت گمارند.بسیاری از معماران نام آشنای معاصر در توسعه راهکارهای طراحی محیط های یادگیری تلاش نموده اند اما از این بین برخی از آنها بیشتر توانسته اند منطبق با نیازهای آموزش و مسایل یادگیری به الگوهای از طراحی مدارس دست پیدا نمایند ؛معمارانی همچون فرانک لوید رایت,دودوک,الوارآلتو,لویی کان و...از این زمره می باشند. به اعتقاد لویی کان مدرسه تعریف این چنینی دارد:تمام مکان هایی که برای تامین خواسته خود در فراگیری از آنها استفاده می کند مدرسه نام دارد و این مکان ها تنها برای یادگیری و آموختن عقاید و نظریات نمی باشد بلکه برای فهم و ادراک دلایل وجود هر چیز و مناسبت های دو جانبه و روابط بین انسان و طبیعت نیز مورد استفاده می باشد.

اسلاید 5: والتر گریپیوس_مدرسه معماری باوهاوس(1925_1919) نمونه ای از تغییر الگوی پلانهای جعبه ای به الگوهای باز با نورگیرهای وسیع و ارتباط با فضای بیرون

اسلاید 6: فرانک لوید رایت USA(1959_1867) مدارس طراحی شده توسط رایت برای یک آموزش یکپارچه ویکسان نبود .جنبه های دلپذیری از طراحی محیطی با یک طراحی مناسب از ویژگیهای کارهای او بوده است. رایت اولین مدرسه اش را در 18 سالگی و در سال1887با ویژگیهای بناهای بومی و به سبک تجدید حیات گرایی ملکه [ ان] طراحی نمود.این مدرسه نمایشی از اندیشه های پیشرفت گرایی *دیویی* در اختصاص دادن فضا به فعالیت خاص خودش ,فضاهای چند عملکردی و قابل انعطاف و هماهنگی در محیط طبیعتی بود. در سال1902 رایت دومین مدرسه ی خود را به نام *هیلساید* با ترکیبی از سازه ,مصالح و طبیعت طراحی نمود .در این طرح کلاسها توسط یک گالری به یکدیگر مرتبط بودند و در یکسو به امفی تـــَاترودر سویی دیگر به یک هال بزرگ منتهی می شود . هارمونی خطوط افقی و عمودی در این مدرسه نیز همانند خانه های سبک چمنزار او مشهود است.

3,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید