کامپیوتر و IT و اینترنتعلوم مهندسی

تجارت الكترونيکی در اینترنت

صفحه 1:
1 یه -Shadkam ۳

صفحه 2:
که تجارت الکترونیک چیست؟ ‎a‏ تعریف ساده تجارت الکترونیک (ع60111113616©-15):سبه عمليات خريد و فروش اطلاعات. كالا و خدمات از طريق شبكه هاى لت ار ا م تعريف تاءنت,: استفاده از رايانه و فناورى اطلاعاته و ارتباطات كه باعث ‎eee ome lee ieee‏ 000 _ iz

صفحه 3:
محیط محدود به سپ

صفحه 4:
فرق بين تجارت سنتى و الكترونيكى؟ ‎A‏ ‎ey as eee‏ لا است. ‏* در تجارت الكترونيكى حداقل يكى از عوامل معامله دیجیتالی است. ‏* عوامل کالا. پرداخت و تحویل کالا ميتوانند فيزيكى يا ديجيتالى باشند. ‏* مشترى از طرييق وب كليه اقدامات 0 ‎ ‎ ‎

صفحه 5:
مزیتهای تجارت الکترونیکی ی 7 ا ‎rover RV cw ee gtr) ee arp TERY ope‏ ‎Ce eae nC ot bad‏ * کیفیت مدیریت را بالا مییبرد: مدیریت درست خط تولید. مدیریت زنجیره ‎ee)‏ مىدهد. 0 ره ‎eB‏ ا 2 ۱ إدى كشن و وسعت بازار را زباد | ۲ ی خواهد داشت. خاب. راحتی و اعتماد مشتری بیشتر می‌شود: اعتماد مشتری که زیاد ‎IB ee eS Re ae Sone ele kos ear)‏ No erase

صفحه 6:
بعضی از منافع تجارت الکترونیکی (۱) * راحتى: سابتهاى تجارت الكترونيكى در 6" ساعت شبلنهروز و در " روز هفته در دسترس مىباشند * کاهشی. هزینهاهای داخلی: حذف واسطه‌هاء ارتباط غیر مستقیم‌با مشتری از طریق پست الكترونيكى بجاى حضور و ارتباط مستقيم. توزيع اطلاعات كالا بر روى شبكه بجاى تولید کاتالوگهای گرانقیمت. * کاهش هزینه‌های پرداخت: پرداخت الکترونیکی گاها تا ۱۰۰ برابر ارزانتر از پرداخت سنتی است! اال ا ا ا ل لل ‎Sala‏ ید رد2 ۱ Ree emer reece ener

صفحه 7:
بعضی از منافع تجارت الکترونیکی (۲) \“ رب ۱ mergers] Ree reel pees Rey) CT) eed Creme my ee ntl 1 kee oy * حضور در همه جای جهان: شرکتهای تجارت الکترونیکی مى توانند در ميان تمام مردم ججهان حضور داشته باشند. * به هنكام بودن: به هنكام بودن اطلاعات فروشگاه‌های ‎ol‏ 0 ‎oo‏ كاف

صفحه 8:
۱ > 8) ۱ a ee 2 * افزايش رشد تجارت: امكان تجارت بسيارى از افراد عادی در جامعه فراهم می‌شود. ۱ به اطلاعات و بستر لازم برای سرمایه گذاری بیشتر که ی * افزایش سطح رفاه زندگی مردم: تجارت الکترونیکی ‎cae ea‏ را و۳۳ ‎-ee IY acer ne ge Ee Tee |‏ ۱ Sg 222222

صفحه 9:
دسترسی ۲ 52750000 و ایجاد امکان مقایسه کالا که اهميت زيادى براى مشتری دارد1 "با تجارت الکترونیکی مقدور ‎Shen‏

صفحه 10:

صفحه 11:
تجارت الکترونیک و برخی آمار جالب * میزان خریدوفروش الکترونیکی در شبکه اینترنت آمریکا سالیانه بیش از ۲۴ میلیارد دلار است. (نصف در آمدکل نفت ایران در سال ۸۵) ‎FSO err SO PSE ESN a TPS Ce fers [eo av ee‏ دلار درسال ‎1٠١5‏ رسيد كه اين رقم در ‎1٠١‏ به بيش از ‎0٠٠١‏ ميليارد دلار خواهد ‎oer)‏ و ‎Ween Cir rd fons an Pe FC CD‏ 19 Pen Zr | err tel RS See ey eT Ord Wh cee | eer ‏بیش از ۵۰ میلیارد دلار رسیده است.‎ کت 3

صفحه 12:
ا مثال تجارت الکترو نیکی کم = ا 0 ۰ برابر سال ۰ می رسد! ‎bao‏ 9 59 ۱ ۱ 210۳۱۸ LTE ae =500 لا ی _

صفحه 13:
مثال از كاهش هزيندها ۳ هزینه یک مبادژهبانکی سنتی: ۲۷/۱ دلار ‎ane ey‏ رت ابنترنت: ‎١‏ سنت

صفحه 14:
14 2002} Internet generated revenue 1996 - 2002 1994 1995 1996 199719981999 20002004

صفحه 15:
y ye ‏!آيا مى دانيد‎ ‏آیا می دانید کل فروش نفت کشور تا زمانی که به پایان‎ ie Rem poy ore TF | ears hone ‏دلار است!‎ م 0 بيشتر از 688 دو سال انكلستان و يك سال راين است! a See ete ‏ا‎ eed ‎leone) ene ome ies. 5)‏ یا چه آینده ای را خواهیم داشت؟ لا ا ا ل ا كت ‎Lm Eee‏ م ‎See Ee‏ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 16:
۱ انواع تجارت الكترونيى 020 ‏ا‎ U1 ‏فروشكاه وامشترى‎ ۱ 20 con Ua ee ۱ ‏کارخانه انمويل وق‎ 1 at ae ‏رت سر‎ ۱۳ 0 655ولا | بسنگاه به دیلت ‎araeenan‏ تب نات 9300 Ueno ‏يي‎ ‏م‎ ee

صفحه 17:
> ome re ny ys Ce ened مفهوم شاملتر از تجارت الکترونیک تلقی میگردد و علاوه بر ‎CYRUS Tre) Ca Bip eel peel mecenr it il)‏ 25 جون خدمات به مشترى. همكارى با شركاى تجارى و هدايت معاملات تجاری می باشد. Pe ree OS ‏ا ا ا‎ 8) 5) id ۱ Ie eRe ae Reed Dees eC oN ENpereC eee) Ct pe Nel DC ence wpm err pecs] ۱۳ eC te eee wee Tee Re DESY) نت 3

صفحه 18:
2 ‏جسته‎ Tete [EB = EC + BI + CRM + SCM + ERP] ‏جائیکه:‎ EC = e-commerce* توت »توا ات رز ۱31۳-۰۱ ۲۳۲۱۱ ‏روت ره‎ | ol management SCM = supply chain management ° ae = enterprise resource planning °

صفحه 19:
0 در سا 195 ا سب ‎oN‏ را كتابفروشى روى خط جهان است بلكه بزركترين و تین ‎dee‏ تصقن تجارت الکترونیک میباشد. 0 5 1ع[ صاحب آمازون او مرد سال 1999 شد.

صفحه 20:
مزایای فروش روی خط آمازون ‎‘ae‏ ۱ eres ~ ea eae آمازون يك فروشكاه مجازى است و نياز به هزينه خريد و RO Ren oars ces eer ye] coe brew SCR ane SE aT eS S) celia * نعداد كاركنان كمترى دارد. ا ل ا ل 0 * تجربه موفق نجارت الكترونيك را دارد كه سرمايه مهمى براى ل 0

صفحه 21:
Hl fy ‏لاق‎ ‏سفارش‎ * كاهش زمان انبار موجودى به ' ساعت 0 6 ece ireerrer ag ‏شده در انبار برای تولیدات جدید‎

صفحه 22:
LE ۳ * تولید بر اساس سفارش مشتری * وجود كارخانجات متعدد در نقاط لطن باق ‎eyed Sages *‏ ل 0 ل از سفارش ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 23:
2 مونتاژ تمام قطعات بنابر خواست مشتری eres Ce Perera eke ec reece

صفحه 24:
مطالعه موردی: جنرال موتورز 4 aS در هر طراحى جديد جنرال موتورز بايستى يك هماهنكى كلى بين ‎5٠٠١‏ ١طراح‏ ‎alt cen ae)‏ م ا ل جدید را طراحی نماید.

صفحه 25:
مطالعه موردی: جنرال موتورز ۳ 7 poor) een Send pe Boerne ‏ل‎ ger) 0 pues ce arr pes en Onecare eA eT Eafe) ‏بکدیگر به اشتراک ایده‌ها بپردازند.‎

صفحه 26:
uly tose Pew fo make the mest of heck this section r merioerchp and view the excluane, member-only epacisls offered b ShLankan and our many resi artnere Leloure and Lifestle Emi em Emirates emrates Sat ankan emai

صفحه 27:

صفحه 28:
CUS Mba) قبل از خرید: جستجو و یافتن کالا و مذاكره براى خريد. 000 0 0 برداخت كالا: دريلفت فاكتو خريد و پرداخت نقد با چک. خدمات بعد از فروش: طبق مقررات فاص

صفحه 29:
بعضی از نیازهای تجارت الکترونیکی 1 9 1 pe oer Fece feel سيستم كمرك و بيمه روى خط: دغدغه تجار در لين دو مورد در تجارت الكترونيك جدى است. 1۱ ‏م اال‎ ae pesan Cr تغییر رویه‌ها و مقررات ملی: نیاز به تغییر به سمت رویه‌های بین‌المللی می‌باشد. ال ا ‎Peon Ree‏ و بى سيم مى باشد. قانون تجارت الكترونيك: آشنايى مردم و تجار به قوانين جديد آسان نيست. | ‏ا ا‎ El 0002-7 ‏ا ا ا‎ ‏الکترونیک کار دشوار می‌شود.‎ ز به نيروى انسانى متخصص در تجارت الكترونيك است. ea

صفحه 30:
قوانین تجارت و بازاریابی الکتر ونیکی ‎oS‏ از فروشنده به خریدار منتقل می‌شود. ‎۰ ‎ ‏سرعت عملیات زیاد می‌شود. ‎00000 ‎Ste cae ate eet ‏ا ل ا ل دانش کلید مدیربت بازار می‌شود. ۱ ‏توانایی ارتباطات بالا می‌رود. ‏قوانین سرمایه عقلانی می‌شود. ‎ ‎ ‎ ‎SS

صفحه 31:
بعضى از مشكلات تجارت الكترونيكى ی * تاثیرات روانی: مشخص نبودن تاثیرات آن بر روابط اجتماعی * تاثير فرهنكى: اغلب اطلاعات در سيستمهاى تجارى بصورت ‎re‏ ا ا ل لت يك ‎ena‏ ل و بسر 5 رقابت سنگیی: هر که اسکانات بیشتری داشته باشد شانس حذف پآ * هک: هکرها همواره مشکلی عمده تلقی می‌شهند که می‌توانند در 050 1 ‏لت ل‎ rey\e Sy Cy ieee ay Ce ۱ ROS er ene eC core eed ‏مشکل باند.‎ ‎i‏ كاف ‎3

صفحه 32:
RP RCL TC ete ee rn ی - اشخاص: شامل فروشنده هاء خریداران» متخصصین 1 و دیگر افراد ۱ - سیاستها عمومی: قوانین و مقررات. حقوق مالکیت. و استانداردهای ‎RRS See Tye pn Spear peer‏ Nee ly ea Sl I ae © 1 en ae] oars Beer eMC SS ipo ee Se) - شركاى تجارى: بيشترين سهم تجارت الكترونيك بين شركاى ‎mC ool‏ لت ا - خدمات يشتيبانى: شامل تعداد زيادى از خدمات مانند تحقيقات بازارء خدمات بازاريابىء توليد محتواء خدمات بانكى و ترابرى و ل

صفحه 33:
مشكلات توسعه تجارت الكترونديكى 77 ‎ood‏ ا 00 ‎alias‏ ا لت كت ۶ هزینه * فقدان افراد حرفه‌ای

صفحه 34:
مسير ورود به تجارت الكترونيكى Pape 1 2 2 vay re ear ees \ تجارت الکترونیکی است! ١-ايجاد‏ فروشكاه روى خط 7'- روشى براى مراحل برداخت ‎a TOD coed cal‏ كنا ۴- واحد خدمات مشتریان ذ- تبليغ ووترويج

صفحه 35:
ابزار ورود به تجارت الکترونیکی 1 eat as oN ay eal 25 کیک حساب اینترنتی * يك مشخصه شناسايى با امنيت بالا 8 ‎a= econ CD ak‏ *نرم افزار سبد خرید

صفحه 36:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان