کسب و کار استارتاپ و کارآفرینی

تجارت الکترونیکی – بانکداری

tejarate_electronic_bank_dari

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تجارت الکترونیکی – بانکداری”

تجارت الکترونیکی – بانکداری

اسلاید 1: تجارت الکترونيکی ، بانکداری الکترونيک و گمرک الکترونيکی& E – Banking E-Commerce

اسلاید 2: تافلر : جهان پيشرفته نمی تواند برای 30 ثانيه بدون IT اداره شود. Alvin Tofler

اسلاید 3: تجارت سنتی تجارت جهانیتجارت الکترونيکی

اسلاید 4: تجارت سنتی تاجر کسی است که شغل خود را معاملات تجاری قرار دهد .خريد يا تحصيل هر نوع مال منقول به قصد فروش يا اجاره اعم از اين که تصرفاتی در آن شده باشد يا نشده باشد .

اسلاید 5: تجارت جهانی توليد جهاني بين سالهای 1960 تا 1990 سه برابر شده(از 7110 به 21600ميليارد دلار رسيده ) در حالی که صادرات 26 برابر شده است رشد تقريبا 9 برابری صادرات نسبت به توليد ، بيانگر جهانی شدن بازار کالا و خدمات وهمچنين نقش کليدی صادرات به عنوان موتور توسعه اقتصادی است.طبق آمارها سرمايه گذاری مستقيم خارجی توسط کشورهای جهان اول در دهه 60 حدود 70ميليارد در دهه 70 حدود 300 ميليارد ، در دهه 80 به حدود 560 ميليارد ودر دهه 90 به حدود 3000 ميليارد دلار رسيده است.سهم 15 کشور صادر کننده نفت از بازارها ی جهانی فقط %5 است.و ايران تنها %25 از صدور نفت را در اختيار دارد.

اسلاید 6: پنج ويژگي يا روند جهاني شدن :1. اهميت شرکتها در نظام جهاني بيش از اهميت دولتها شده است.2. گستردگي و بهم پيوستگي بازارهاي پولي ومالي3. گسترش ارتباطات ماهواره اي و شبکه هاي کامپيوتري 4. گسترش شبکه حمل و نقل بين المللي و کاهش هزينه هاي مربوط به حمل و نقل 5. تقسيم کار گسترده در همه شاخه ها

اسلاید 7: INTERNETGLOBALIZATIONIndustries ( ISO 9000,14000,...)Knowledge Economy

اسلاید 8: WTOISO9000 , ISO14000 ISO 17799 SeriesEU , NAFTA , APECGlobalization

اسلاید 9:

اسلاید 10: شناسنامه WTOمکان: ژنو تاسيس در :مذاکرات دور اروگوئه( 94-1986)اعضا :148 کشور تا تاريخ 16 فوريه 2005

اسلاید 11: مراحل الحاق به WTO1- ارائه درخواست رسمي به مدير کل گات مبني بر تمايل شرکت در WTO و ارائه گزارش در مورد سياست بازرگاني خارجي کشور متقاضي.2- تشکيل گروه کاري براي بررسي تقاضاي عضويت کشور متقاضي. 3- بحث گروه کاري با حضور نمايندگان کشور متقاضي.4- تهيه گزارش گروه کاري همراه با پيش نويس پروتکل الحاق براي تصويب به اجلاس طرفهاي متعاهد.

اسلاید 12: اقدامات انجام شده در راستاي الحاق به WTO از سال 1374 الي 13841) ايجاد صندوق ذخيره ارزي2) شفاف سازي بودجه عمومي 3) کاهش تسهيلات تکليفي4) کاهش اتکا به نفت در بودجه عمومي5) جايگزيني تدريجي نظام تعرفه هاي موثر به جاي نظام صدور مجوزها 6) حذف انحصارات براي کالاهاي يارانه دار 7) تاسيس بانکهاي خصوصي و اجازه تاسيس بانکهاي خارجي در مناطق آزاد کشورتصويب قانون جديد جذب و حمايت از سرمايه گذاري خارجي در مجلسقبول عضويت ايران به عنوان ناظر در سازمان تجارت جهانی

اسلاید 13: Accession working parties established for Iran The General Council, on 26 May 2005, established separate working parties to examine the membership applications of Iran respectively .The WTO has 148 Members. The establishment of accession working parties for Iran, and Principe brings to 30 the number of governments negotiating entry into the WTO.

اسلاید 14: ساختار سازمان تجارت جهاني

اسلاید 15: آزادی تجاریآزادی اقتصادیپيوستن به WTOHong kong Singapore New Zealand Swiss Uk USA Australia Canada Ireland LuxembourgIran 78In 123 Countriesرتبه آزادی تجاری ايران

اسلاید 16: برخی از مزايای اجرای تجارت الکترونيکی در گمرککاهش زمان ترخيص کالا و تسريع در ارئه خدمات از سوی گمرک انجام امورارزيابی بصورت غيابی و بدون حضور ارباب رجوعتسليم الکترونيکی تقاضا ها توسط واردکنندگان و ترخيص کاران هماهنگی با سيستم گمرک جهانی امکان ارزيابی کالا در مبداءحرکت در جهت پيوستن به WTO

اسلاید 17:

اسلاید 18:

اسلاید 19: ASYCUDAسيستم آسيکودا ی + + که يک سيستم مديريت گمرک به صورت کامپيوتری شده است و شامل تمامی مراحل تجارت خارجی می باشد; تمامی اظهار نامه های گمرکی و مانيفست های گمرک و فرآيندهای گمرکی را در برمی گيرد.آسيکودا باعث توليد داده های تجاری خواهد شد و برای تجزيه و تحليل اقتصادی قابل محاسبه خواهد بود که نرم افزار آن را UNCTAD تهيه و در اختيار کليه اعضای گمرک جهانی WCO از جمله گمرک جمهوری اسلامی قرار گرفته و در حال پياده سازی و اجرا در چندين گمرک کشور می باشد که با استاندارد ISO و WCO و UN تهيه شده است .از طرف ديگر آسيکودای + + و جهانی جايگزين سيستم سنتی گمرک دنيا شده است لذا ضرورت پياده سازی و استفاده از تجارت الکترونيک در صنايع کشور يک ضروت محسوب می شود.

اسلاید 20:

اسلاید 21: INCOTERMS

اسلاید 22:

اسلاید 23: EXW

اسلاید 24: FCA

اسلاید 25: FAS

اسلاید 26: FOB

اسلاید 27: CFR

اسلاید 28: CIF

اسلاید 29: CPT

اسلاید 30: CIP

اسلاید 31: DAF

اسلاید 32: DES

اسلاید 33: DEQ

اسلاید 34: DDU

اسلاید 35: DDP

اسلاید 36: تجارت الكترونيك چيست؟

اسلاید 37: EB= EC + BI+ CRM + SCM + ERP کسب و کار الکترونيکی = تجارت الکترونیکی + هوشمندی (توانایی)تجاری + مدیریت روابط با مشتری + مدیریت زنجيره عرضه + برنلمه ریزی منابع شرکت

اسلاید 38: کسب و کارالکترونيکی در 8 بخش صورت می می گیردE- Business شرکت به مصرف کننده 1- Business- to – consumer (B2c)شرکت به شرکت 2- Business- to Business (B2B)مصرف کننده به مصرف کننده 3- consumer to consumer (c2c)شرکت به دولت 4- Business- to –Government (B2G)دولت به مصرف کننده 5-Government to consumer(G2c)مردم با مردم 6-People-to-People (P2P) شرکت با کارکنان 7- Business-to–Employmentمبادله با مبادله 8- Exchange-to-Exchange بیشترین سهم تجارت الکترونیکی از طریق B2B & B2C انجام می گیرد :Note: Major E- Businessشامل سیکل طول محصول کوتاه تر –Shorter Product Life Cycle (PLC)توسعه بازار -Increase Fragmented Marketsدسترسی راحت تر به کانال های توزیع - Easier Access for Distribution Channelsاز طریق اتصال به پست الکترونیکی -Via E- mail Connection

اسلاید 39: اصول طراحی کسب و کار الکترونيکیاصل اول : استراتژی – مردم (مردم جديد ) ، فرآيند ها و تکنولژی هااصل دوم : اجزاء طرح کسب و کار : لازمه های کسب و کار، سمت و سوی صنايع ، اصول کليدی طراحی و نقاط اتصال اصل سوم : فرآيند طراحیاصل چهارم :طراحی کسب و کار بايد محرک استراتژی کسب و کار الکترونيکی و فن آوری باشد. که شامل : الف ) مدل کسب و کار ب ) استراتژی کسب و کار الکترونيکی ج) طراحی IS د)فرآيندهای کسب و کار ه ) کاربرد و) طراحی سيستم های پشتيبانی اصل پنجم: فرآيند استراتژی کسب و کار الکترونيکی بحرانی است.: تاکيد بيشتر روی استراتژی با بر روی توسعه بازار

اسلاید 40: CRM (Customer Relationship Management) is a fundamental critical component for planning and development of strategic applications. It is a new application of computer-based science in case of increasing the selling and revenue of organization.(Corner,2002)Moreover, CRM is about creating a meaningful relationship with customers and satisfying their needs and it is important as understanding customers.SCM (Supply Chain Management) is a process that makes an opportunity for companies to buy, make, store, ship, and sell products and services. The supply chain management is profitable when communicating every where in the most efficient manner.(Ferries , 2000)Last but not least, ERP (Enterprise Resource Planning) refers to back office operations such as order entry, purchasing, invoicing, and inventory control. ERP systems allow organizations to optimize business processes while lowering cost.

اسلاید 41: E-CRMHuman FactorMarketsBusiness ModelsTechnologyKnowledge Management

اسلاید 42: Knowledge ManagementECSCMBICRMERPe-CRMsatisfactionPolicy &Strategy ProcessStructureImageFidelityReputationLoyaltyValueconfidencee-Servese-Salese-MarketingE-BusinessInternetFeed back Looppharmaceutical industry[Feed back LoopFeed back LoopFeed back LoopTechnology

اسلاید 43: 1. on-line/real time information throughout all the functional areas of an organization 2. data standardization and accuracy across the enterprise3. "best-practices" included in the applications the efficiency they force an organization to undertake the analysis and reporting that can be used for long term planningThe analysis and reporting that can be used for long term planning5 major ERP benefits :

اسلاید 44: Information entered once into system Forces use of "best practices" Allows customization Based on reliable file structure Provides functionality to interact with other modules Provides tools for adhoc inqueries ADVANTAGES

اسلاید 45: تجارت الکترونيکی در حالی که تجارت الکترونيکی تمام جهان را در بر گرفته اشت و برای غافل نماندن از پيشرفتهای اقتصادی دنيا, چاره ای جز وارد شدن در اين دنيای پيچيده الکترونيکی نيست, ايران در ميان کشور های جهان , رتبه پنجاه و هشتمين کشور دنيا را از نظر استفاده از اين روش به دست آورده است. به عبارت ديگر تجارت الکترونيکی که نسبتاً عبارت جديدی است روش جديدی به منظور هدايت فعاليتهای تجاری است.با اين همه , بيشتر سازمانها , از جمله گمرک,هم اکنون جنبه هايی از تجارت الکترونيکی را در عمليات جاری خودشان مورد استفاده قرار می دهند.در اين سيستم اطلاعات مرتباً بصورت الکترونيکی بين شرکای تجاری با استفاده e-mail,EDI , فاکس و غيره مبادله می شود. اصولاً تجارت الکترونيکی وسيلهای برای انجام فعاليتهای بازرگانی بصورت الکترونيکی است. ضروری است که ياداوری کنيم که اطلاعات مبادله شده در تجارت الکترونيک شامل داده های ساختارمند(استفاده از فرم های استاندارد پيام ,انتقال سيستم رکورد های پايگاه داده ,بار کدها), تصاوير(متن غير ساختارمند و عکسها) و صدا(پست صوتنی و غيره ) می باشد.

اسلاید 46: بعضي از عمليات تجارت الكترونيكي بعضي از عمليات در يك وب سايت تجارت الكترونيكي عبارت از: 1- ايجاد فروشگاه روي‌خط 2- روشي براي مراحل پرداخت 3- نحوه سفارش و حمل و نقل كالا 4- واحد خدمات مشتريان 5- تبليغ و ترويج

اسلاید 47: تجارت الكترونيكي وكاربردهاي كلي اينترنتي آن

اسلاید 48: تجارت الكترونيكي Business to BusinessB2BC2CConsumer to consumerBusiness to consumerB2C

اسلاید 49: منافع حاصل از تجارت الكترونيكيالف-گسترش پوشش بازار ب-كاهش هزينه‌ها ج-تقويت روابط مشتريان

اسلاید 50: اثر تجارت الکترونيکی بر بنگاههای توليد اثر تجارت الکترونيکی بر بنگاههای توليد در چارچوب چوب خرد اقتصادي ؤ افزايش توان رفابتمندي توليد كنندگان در استفاده از اين نوع تجارت است . در تعريف ، رقابتمند ي عبارت است از توانايي كشورها ( بنگاه ها ) در فروش محصولات خود ( آنكتاد ) .

اسلاید 51: دراين راستا مطالعات زيادي صورت گرفته است براي مثال در مطالعه اي كه توسط كريمر ( 2002) انجام شد، با استفاده از اطلاعات بيش از 2000 بنگاه از ده كشور جهان شامل برزيل ، چين ، دانمارك ، فرانسه ، آلمان ، ژاپن ، مكزيك ، سنگاپور ، تايوان وآمريكا كه حجم بالايي از تجارت الكترونيك را دارند فرضيه هاي زير مورد آزمون قرار گرفت .A- بنگاه هايي كه بيشتر جهاني هستند ، بيشتر از تجارت الكترونيك استفاده مي كنند B- هرچه بنگاه جهاني تر باشد از B2B بيشتر استفاده خواهد كرد .C- هرچه بنگاه جهاني تر باشد از B2C كمتر استفاده مي كند .D- بنگاه هاي جهاني تر با استفاده از تجارت الكترونيك از بهبود بيشتر ي در عملكرد خود برخوردار مي شوند .E- به كارگيري تجارت الكترونيك ، اثر جهاني شدن در بهبود عملكرد بنگاه را تقويت مي كند . F - رابطه مستقيمي ميان سطح به كارگيري تجارت الكترونيك وافزايش كار ايي ، انطباق ، هماهنگي ،ميزان فروش وموقعييت بازار وجود دارد. ( از اين طريق تجارت الكترونيك منجر به افزايش رقابتمندي بنگاه ها مي شود )

اسلاید 52: در چار چوب روش پورتر تجارت الكترونيكي با توجه به سه اصل زير منجر به افزايش توان رقابتي بنگاه ها مي شود . استراتژي رقابتي ( رهبري بهاي تمام شده ، تمايز محصول وتمركز ) ورود شركت هاي جديد به اقتصاد وايجاد محصولات جايگزين . حذف واسطه گري وموانع استراتژيك .

اسلاید 53: رقابتمندي خود به سه نوع «هزينه اي »، «واقعي » و «نوآوري » تفكيك مي شود . رقابتمندي بنگاه ها در هزينه ، در سطح بين كشوري ، خود را در قالب قيمت هاي نسبي عوامل نمايان مي كند اما رقابتمندي واقعي خود را در قالب توانايي بنگاه ها در عملكرد بين مرزهاي مختلف جغرافيايي و رقابتمندي نو آوري خود را در قالب كسب شرايط مطلوب در بازارهاي توسعه يافته جديد نشان مي دهد بنابراين افزايش توان رقابتمندي خود را دريك اقتصاد برون نگر با تكيه برافزايش رفاه شهروندان ، افزايش بهره وري ، نوآوري وپايداري رشد اقتصادي نشان مي دهد .

اسلاید 54: بنابراين با عنايت به اين سه اصل تجارت الكترونيك از طريق مؤلفه هاي زير مي تواند توان رقابتي بنگاه ها را افزايش دهد . كاهش هزينه هاي ارتقاي محصول . كانال هاي توزيع ارزان تر . صرفه جويي هاي مستقيم . كاهش زمان عرضه . ارائه خدمات مطلوب به مشتري . نوآوري در توليد محصول . افزايش دانش واطلاعات مشتري . ارتباط دوسويه با مشتري .طبقه بندي ويكپارچه سازي اطلاعات در برابر نياز مشتريان .ورود به بازارهاي جديد .

اسلاید 55: مدل تجارت الکترونيکیمشخص نمودن نيازهامشخص نمودن منابعدسته بندی واژه هاسفارشاستفاده ، نگهداریو رجوع نمودندسته بندی برایآماده نمودنآماده نمودن سفارشحمايت مشتريانمشخص نمودن مشتريدسته بندی واژه هااطلاعاتکالا و پولاطلاعاتتاثيرجريان فرآيند ساخت

اسلاید 56: سه مرحله آزمون خريد الکترونيکی : 1- ويژگيهای محصول 2- آشنايی و خرسندی مشتری از محصول 3- ويژگيهای مشتری آشنايی و خرسندیويژگيهای محصولويژگيهای مشتریاثر فن آوری بر تجارت

اسلاید 57: صرفه‌جويي ناشي از B2B از طريق تجارت الكترونيكي درصنايع مختلفصنعتصنايع هواپيما سازیصنايع شييميايی صنايع ذغال سنگ صنايع ارتباطات صنايع رايانه ایصنايع قطعات الکترونيکیصنايع غذايیصنايع چوبصنايع حمل و نقل صنايع بهداشتصنايع علوم زيست شناسیصنايع ماشين سازی (فولاد)صنايع رسانه و تبليغاتصنايع نفت و گازصنايع کاغذصنايع فولاد11102 5 تا 1511تا 2029 تا 393 تا 515 تا 2515 تا 25512 تا 192210 تا 155 تا 151011میزان صرفه جويی ( به درصد)

اسلاید 58: بطور کلی اهميت تحقيق در زمينه استفاده از تجارت الکترونيکی در امر صادرات می تواند در موارد زير خلاصه گردد :1- ارتباط مستقيم بين خريداران و فروشنده بدون محدوديت زمانی و مکانی 2- دستيابی سريع به اطلاعات در حجم وسيع3- صرف جويی از زمان و مکان ( ايجاد جوامع مجازی)4- پايين آمدن هزينه های بازاريابی به نسبت بازاريابی سنتی5- جهانی بودن 6- مشتری گرايی

اسلاید 59: ? دستاوردهای کارايیاشتغال،مهارت،سازماندهی کاری،توليدات جدِيد خدمات جديد، مدلهای تجاری جديد،مشارکت در اِيجاد ٍٍثٍروت،تغيير در زنجيره ارزش بخشهای توليدی اندازه کسب و کار/ مبادلاتنوع کسب و کار/ مبادلاتپتانسيل مصرفدسترسیساختار تکنولژيکیساختار اقتصادی ،اجتماعی آمادگیشدتاثرنمودار شماره (1) توسعه تجارت الکترونيکیجهشبهترين عملکرددگرگونیاقتصاد الکترونيکی ، جامعه الکترونيکیزماناثر

اسلاید 60: حجم تجارت الکترونيکی در سطح جهان

اسلاید 61: عوامل موثر در اجرای تجارت الکترونيکیمردم : شامل فروشندگان ،خريداران ، واسطه ها، کارکنان ، فن آوری اطلاعات و مشارکت کنندگانسياستهای عمومی: شامل موارد قانونی، مقررات و ساير سياستها مانن حفظ حريم شخصي بازاريابی و تبليغات : به دليل گستردگی وب لازم است از سنتی و جديد مشتری جذب گردد. شرکای تجاری : ايجاد يک زنجيره عرضه بين چندين شرکت برای گسترش تجارت الکترونيکی لازم است.خدات حمايتی : از جمله سيستم پرداختها، لجستيک ، حمايتهای IT ، امنيت و تحقيقات بازار

اسلاید 62: نقش بانکها در تجارت الکترونيکیبر اساس پيش بينيها در آينده نزديک حدود 80 درصد اقتصاد جهان به طور مستقيم و غيرمستقيم به صنعت فن آوری اطلاع رسانی وابسته خواهد بود. تجارت الکترونيکی با کمک از بانکداری الکترونيکی جايگزين تجارت سنتی خواهد شد .اين فرآيند به شکل زير خاهد بودخريداربانک فروشندهشبکه های پرداختبانک خريدارتجارت الکترونيکیفروشندهدستورالعملهای پرداختدستورالعملهای پرداخت

اسلاید 63: عوامل موثر در اجرای تجارت الکترونيکیمردم : شامل فروشندگان ،خريداران ، واسطه ها، کارکنان ، فن آوری اطلاعات و مشارکت کنندگانسياستهای عمومی: شامل موارد قانونی، مقررات و ساير سياستها مانن حفظ حريم شخصي بازاريابی و تبليغات : به دليل گستردگی وب لازم است از سنتی و جديد مشتری جذب گردد. شرکای تجاری : ايجاد يک زنجيره عرضه بين چندين شرکت برای گسترش تجارت الکترونيکی لازم است.خدات حمايتی : از جمله سيستم پرداختها، لجستيک ، حمايتهای IT ، امنيت و تحقيقات بازار

اسلاید 64: تجارت الكترونيك واشتغال از ديدگاه نظري ارتباط تجارت الكترونيك واشتغال بسيار پيچيده است چرا كه استفاده از فناوري هاي جديد از يك سو از طريق «آثار جابجايي » مي تواند منجر به كاهش تقاضا براي نيروي كار شود و از سوي ديگر اين فناوري ها از طريق «آثار جبراني » ياخلق فرصت هاي جديد شغلي ، موجب افزايش تقاضا براي نيروي كار گردد .از طرف ديگر اگر بنگاه از قدرت انحصار برخوردار باشد ، تمام هزينه بصورت كاهش قيمت تجلي نخواهد كرد و لذا در اثر افزايش توليد ، در نتيجه استفاده از فناوري ، كند شده و احتمال كاهش بيكاري كمتر خواهد شد . بنابراين از آنجا كه نوآوري ها ( تجارت الكترونيك ) اثرات قوي تري را در توليد ايجاد مي كنند ، افزايش ظرفيت هاي توليد ي منجر به كاهش بيكاري نيز خواهد شد .

اسلاید 65: مدل پيشنهادی تجارت الکترونيکی به صنايع Create Rules/Web Merchandizing StrategiesCreate Promotions/OffersCreate Segmentation StrategiesCreate/Execute Campaigns Execute targetede-mail/direct mailcampaignsDisplay personalizedContent, Offers and Product Recommendations(Catalogs) iStoreMarketing OnlineeMerchandizingCustomer Adds to Shared Shopping Cart(B2B, B2C) Manual MarketingSales Online/QuotingiStoreCreate Order Order MgmtEnterprise Data Inventory ConfigurationsPricingCustomers (TCA)CatalogsContractsAuthorize/Process Payment iPayment Provide Post-SalesSupport/ Process Returns(Self-Service) iSupport/Knowledge MgmtAnalyze Customer Data(Data Mining) Customer Intelligence Marketing OnlineBI Tools Analyze Browsing Behavior(Clickstream Analysis)Personalizatione-Interface

اسلاید 66: 1- حضور از طریق ارسال اطلاعات 2- تعامل : از طریق تشویق بحث و گفتگو بین زنجیره های عرضه و تقاضا از طریق فراهم نمودن اشتراتژی های شخصی به منابع محدود مربوط 3- مبادله ( داد و ستد مالی ) : که از طریق معرفی کانالهای بازاریابی الکترونیکی و جمع آوری توانایی ها و همشمند یهای کسب و کار مربوطه4- انتقال : که از طریق عیب یابی زمان اجرا ، بهینه سازی زنجیره عرضه و ارتباطات با مشتری را شامل می باشد .مراحل قبول تجارت الکترونیک د رصنایع :

اسلاید 67: Technology Directions(M=106, G=109, T=1012, P=1015)

اسلاید 68: E-InterfacesCustomer BehaviorOnline CatalogsMarketing OnlineOrder ManagementQuotationBook OrderiStoreE - BankingiPaymentShipmentInsuranceiFulfillmentFeed BackSupportiSupportCatalogsInventoryConfigurationsCustomer infoData Baseمدل Aقالب کلی تجارت الکترونيکBasic plan of e-commerce model

اسلاید 69: Online PricingConfigure orderPhoneWebE-mailOrderCRMCapture OrderCheckCustomerHistoryCheckCustomerAbilityCustomer IntelligenceE-marketing ICustomerReceiveContractCustomerValidateContractE-marketing IIOpening Letter Of CreditE-banking IQuotingOrderBookOrderiStoreSellerInspectingCustomerInspectingProduct StandardizationPlan shipmentForwardingFeedBackTechnicalSupportiSupportERPE-banking IIGenerateFinalInvoiceGenerateFinalContracti PaymentBlock Diagram of E-commerce in KSC

اسلاید 70: E-bankingCRMCustomerContactingBoardWeb / Tele

اسلاید 71: در سالهاي‌ اخير، تغييرات‌ قابل‌ ملاحظه‌اي‌ مشاهده‌ شده‌ است‌ كه‌ منجر به‌ تجارت‌ الكترونيكي‌ يا مبادله‌ محصولات‌ و پرداخت‌ از طريق‌ سيستمهاي‌ ارتباط‌ از راه‌ دور شود و جهاني‌شدن‌ تجارت‌ به‌ سرعت‌ رو به‌ رشد است‌. ارزش‌ پولي‌ خدمات‌ و محصولاتي‌ كه‌ از طريق‌ تجارت‌ الكترونيكي‌ انجام‌ مي‌گيرد، تا سال‌ 2004 به‌ 7 تريليون‌ دلار خواهد رسيد.بانكداري‌ الكترونيكي‌

اسلاید 72: سيستم پرداختكارتهاي اعتباريپول الكترونيكيچك الكترونيكيكارتهاي بستانكاري و بدهكاري

اسلاید 73:   كارتهاي‌ اعتباري‌ يك‌ كارت‌ اعتباري‌ به‌ دارنده‌ آن‌ اين‌ اجازه‌ را مي‌دهد كه‌ تا سقف‌ معيني‌ خريد نمايد. كارتهاي‌ اعتباري‌ ويزا و مستر، تقريباً 50% و 30% حجم‌ خريد كارتهاي‌ پرداختي‌ را دارند. كارتهاي‌ اعتباري‌، معمولاً هزينه‌ سالانه‌اي‌ را ندارند، ولي‌ نرخ‌ بهره‌ بالايي‌ جهت‌ آنها در نظر گرفته‌ شده‌ است‌ و اگر تأخيري‌ در پرداخت‌ اين‌ هزينه‌ صورت‌ گيرد، نرخ‌ بهره‌ بيش‌ از 20% خواهد شد.   كارتهاي‌ الكترونيكي‌ در كشور آمريكا بيش‌ از 700 ميليون‌ كارت‌ پرداخت‌ وجود دارد كه‌ از اين‌ طريق‌، 4 ميليون‌ بازرگان‌ داخلي‌ آمريكا و 11 ميليون‌ بازرگان‌ در سرتاسر دنيا با يكديگر ارتباط‌ برقرار مي‌كنند. در سالهاي‌ اخير، آمريكاييان‌ بيش‌ از 850 ميليون‌ دلار از طريق‌ كارتهاي‌ پرداخت‌ خود مبادله‌ نموده‌اند و به‌ طور كلي‌ حجم‌ مبادلات‌ سالانه‌ از طريق‌ كارتهاي‌ پرداخت‌، 12 ميليارد دلار است‌. شركت‌هاي‌ معروف‌ آمريكايي‌ كه‌ از اين‌ كارتها بيشتر استفاده‌ مي‌كنند، عبارتند از: American Express ، Discovery ، Master Card و Visa . طي‌ بررسي‌ پرداختهاي‌ الكترونيكي‌، بايد دو نكته‌ را مدنظر قرار داد.

اسلاید 74: كارتهاي‌ هوشمند ابتدا در دهه‌ 1950، براي‌ استفاده‌ به‌ جاي‌ پول‌ بوجود آمدند و از آن‌ زمان‌ به‌ بعد هر روز پيشرفته‌تر گرديده‌ و امكان‌ ذخيره‌سازي‌ اطلاعات‌ و پردازش‌ رقمي‌ آن‌ را داشتند. براي‌ نمونه‌ مي‌توان‌ استفاده‌ گسترده‌ از كارتهاي‌ تلفن‌ را در سال‌ 1986 كه‌ بر تسريع‌ روند رشد كاربرد كارتهاي‌ هوشمند مؤثر واقع‌ شدند، نام‌ برد.كارتهاي‌ هوشمند

اسلاید 75: طول‌ كارتهاي‌ هوشمند 85/6 ميليمتر، عرض‌ آن‌ 54 ميليمتر و ضخامت‌ آن‌ حدود 76 ميليمتر است‌.يك‌ پولك‌ فلزي‌ با پوشش‌ طلا يا آلياژ پالاديوم‌ و نقره‌، بر روي‌ كارت‌ متصل‌ شده‌ كه‌ ارتباط‌ فيزيكي‌ بين‌ كارت‌ و دنياي‌ خارج‌ را برقرار مي‌سازد.پول‌ الكترونيكي‌ پول‌ الكترونيكي‌، يكي‌ از دستاوردهاي‌ فن‌آوري‌ اطلاعات‌ است‌ كه‌ جايگزين‌ خوبي‌ براي‌ پول‌ كاغذي‌ و سكه‌ مي‌باشد. در اين‌ روش‌، از قبل‌ مبلغي‌ پرداخت‌ شده‌ و در مقابل‌ آن‌ پول‌ الكترونيكي‌ دريافت‌ مي‌گردد. اين‌ پول‌ هنگام‌ خريد براي‌ فروشنده‌ فرستاده‌ مي‌شود. پول‌ الكترونيكي‌ از طريق‌ سرويس‌دهندگان‌ مالي‌ قابل‌ خريد بوده‌ و در هر زمان‌ قابل‌ تعويض‌ با پول‌ كاغذي‌ خواهد بود.براي‌ جلوگيري‌ از خرج‌كردن‌ چندباره‌ پول‌ الكترونيكي‌، سرويس‌دهندگان‌ مالي‌ بايد بخش‌ بزرگي‌ از ليست‌ پولهاي‌ خرج‌ شده‌ را نگاهداري‌ نمايند. نمونه‌اي‌ از سيستم‌هايي‌ كه‌ با اين‌ روش‌ كار مي‌كنند، نقدينگي‌ الكترونيكي‌ است‌.

اسلاید 76:

اسلاید 77:  پول‌ الكترونيكي‌، يكي‌ از دستاوردهاي‌ فن‌آوري‌ اطلاعات‌ است‌ كه‌ جايگزين‌ خوبي‌ براي‌ پول‌ كاغذي‌ و سكه‌ مي‌باشد. در اين‌ روش‌، از قبل‌ مبلغي‌ پرداخت‌ شده‌ و در مقابل‌ آن‌ پول‌ الكترونيكي‌ دريافت‌ مي‌گردد. اين‌ پول‌ هنگام‌ خريد براي‌ فروشنده‌ فرستاده‌ مي‌شود. پول‌ الكترونيكي‌ از طريق‌ سرويس‌دهندگان‌ مالي‌ قابل‌ خريد بوده‌ و در هر زمان‌ قابل‌ تعويض‌ با پول‌ كاغذي‌ خواهد بود. براي‌ جلوگيري‌ از خرج‌كردن‌ چندباره‌ پول‌ الكترونيكي‌، سرويس‌دهندگان‌ مالي‌ بايد بخش‌ بزرگي‌ از ليست‌ پولهاي‌ خرج‌ شده‌ را نگاهداري‌ نمايند. نمونه‌اي‌ از سيستم‌هايي‌ كه‌ با اين‌ روش‌ كار مي‌كنند، نقدينگي‌ الكترونيكي‌ است‌. كارهاي‌ اصلي‌ كه‌ با پول‌ الكترونيكي‌ انجام‌ داده‌ مي‌شود عبارتندا ز: دريافت‌ پول‌ الكترونيكي‌، خرج‌نمودن‌ آن‌ و تبديل‌ به‌ پول‌ فيزيكي‌. پول‌ الكترونيكي‌

اسلاید 78: پول‌ الكترونيكي‌ بايد ويژگيهاي‌ زير را دارا باشد: معين‌ بودن‌ مقدار پول‌ عدم‌ وجود ردپا از طرز خرج‌ شدن‌ عدم‌ امكان‌ كپي‌ برداري‌ داشتن‌ حريم‌ خصوصي‌ امنيت‌ قابليت‌ انتقال‌ قابليت‌ خردشدن‌ويژگيهاي‌ پول‌ الكترونيكي‌

اسلاید 79: در اينجا ما به‌ شكل‌ مهم‌ بانكداري‌ الكترونيكي‌ اشاره‌ مي‌كنيم‌: 1ـ بانكداري‌ براساس‌ وب‌، جايي‌ كه‌ يك‌ مشتري‌ بتواند در موقع‌ استفاده‌ از اينترنت‌ به‌ حسابش‌ دسترسي‌ يابد. 2ـ جايي‌ كه‌ يك‌ مشتري‌ بانك‌، مودم‌ را براي‌ ارتباط‌ با يك‌ سرور بانكي‌ به‌ منظور دسترسي‌ او به‌ حساب‌ بانكيش‌ بكار برد. 3ـ ارتباط‌ الكترونيكي‌ كه‌ معروفترين‌ نوع‌ آن‌ اكسترانت‌ است‌، به‌ عبارتي‌ يك‌ شبكه‌ خصوصي‌ ميان‌ يك‌ بانك‌ و مشتريان‌ كه‌ اشتراك‌ دارند مي‌باشد.

اسلاید 80: مرحلة‌ پيش‌ از توسعه‌ به‌ دوره‌اي‌ بر مي‌گردد كه‌ سايت‌ خدمات‌ Online بانك‌ بوجود آمد. مرحلة‌ توسعه‌ به‌ توسعة‌ حقيقي‌ يا اجراي‌ بانكداري‌ Online بر مي‌گردد كه‌ شامل‌ موضوعات‌ تكنيكي‌ و مديريتي‌ بسياري‌ مي‌باشد و مرحلة‌ آخر، يعني‌ مرحلة‌ پس‌ از توسعه‌، به‌ دورة‌ توليد فرآيند سيستم‌ بانكداري‌ Online برمي‌گردد. در اين‌ مرحله‌، مديريت‌ بانك‌ نياز به‌ درك‌ موضوع‌ انتقال‌ و اهميت‌ موضوعات‌ ديگر جهت‌ اطمينان‌ از موفقيت‌ آينده‌ پروژه‌ دارد.همانطوري‌ كه‌ در شكل‌ 9ـ5 ملاحظه‌ مي‌گردد، بانكها با حضور خود در شبكة‌ اينترنت‌ (نقطه‌چينها)، قادر خواهند بود خدمات‌ سنتي‌ خود را با كارآيي‌ بيشتر براي‌ توسعه‌ و فروش‌ توسط‌ كاربران‌ در تجارت‌ الكترونيكي‌ ارائه‌ نمايند. تجارت‌ الكترونيكي‌ شامل‌ خريد و فروش‌ اطلاعات‌، محصولات‌ و خدمات‌ از طريق‌ شبكه‌ كامپيوتري‌ مي‌باشد.سيستم‌ بانكداري‌ الكترونيكي‌ داراي‌ سه‌ مرحله‌ مي‌باشد: 1ـ پيش‌ از توسعه‌ 2ـ توسعه‌ 3ـ پس‌ از توسعه‌

اسلاید 81: 1ـ استفاده‌ از اينترنت‌ به‌ عنوان‌ يك‌ كانال‌ مكمل‌ براي‌ توزيع‌ و ارائه‌ محصولات‌ و خدمات‌ به‌ كاربران‌ و تجار خواهد بود. (از طريق‌ شركت‌ به‌ مشتري‌ و يا شركت‌ به‌ شركت‌) 2ـ انتقال‌ الكترونيكي‌ محصولات‌ سنتي‌ بانكها مثل‌ ترازو چك‌ها، انتقال‌ پول‌، درخواست‌ كارت‌ اعتباري‌ و تقاضاي‌ وام‌ به‌ عنوان‌ مزيت‌ خدمات‌ مديريت‌ شبكه‌ بانكي‌ قلمداد مي‌گردد. 3ـ توسعة‌ محصولات‌ تجارت‌ الكترونيكي‌ همراه‌ با ايجاد پورتهاي‌ اينترنتي‌، ياري‌ نمودن‌ خرده‌فروشان‌ جهت‌ ورود به‌ تجارت‌ الكترونيكي‌ و صورتحساب‌هاي‌ الكترونيكي‌ خواهد بود.مزيت‌ اصلي‌ تجارت‌ الكترونيكي‌ براي‌ بانكها شامل‌:

اسلاید 82:

اسلاید 83: تمام‌ مشتريان‌ بانكي‌ كه‌ حسابهاي‌ جاري‌ دارند و همچنين‌ شركتهاي‌ كوچك‌ و متوسط‌ كه‌ اخيراً دسترسي‌ محدودي‌ به‌ سيستمهاي‌ پرداخت‌ الكترونيكي‌ دارند، مي‌توانند از آن‌ استفاده‌ كنند. حسابهاي‌ بانكي‌ موجود را با ابعاد جديد تجارت‌ الكترونيكي‌ گسترش‌ مي‌دهد.صورتحساب‌هاي‌ الكترونيكي‌ برخي‌ بانكها و شركتها، امكان‌ پرداخت‌ Online صورتحسابها را از طريق‌ يك‌ سري‌ صورتحسابهاي‌ الكترونيكي‌ براي‌ مشتريان‌ فراهم‌ آورده‌اند. EBPP امكان‌ ارائه‌ صورتحساب‌، پرداخت‌ آن‌ و پست‌ صورتحساب‌ بر روي‌ اينترنت‌ را فراهم‌ مي‌آورد. EBPP را به‌ روشهاي‌ گوناگون‌ مي‌توان‌ اجرا نمود. دو مدل‌ عمومي‌ آن‌ شامل‌ صورتحساب‌ مستقيم‌ و تثبيت‌ شخص‌ ثالث‌ است‌. در روش‌ اول‌ يك‌ بازرگان‌ به‌ طور منفرد صورتحساب‌ را براي‌ مشتري‌ مي‌فرستد، ولي‌ در روش‌ دوم‌، شخص‌ ثالث‌ صورتحسابهاي‌ گوناگون‌ را از بازرگانان‌ مختلف‌ ارائه‌ مي‌دارد.

اسلاید 84: عبارت است از انتقال الکترونيکی اطلاعات که در حال حاضر به صورت گسترده در تجارت الکترونيکی تحت قوانين EDI FACT عمل می نمايد .زير ساختهای تکنولوژيکی بانکداری الکترونيک توسعه بيست ساله تکنولوژی در زمينه های مختلف ، توسعه EFT را آسان نموده است مدارهای مجتمع در هر دو الی سه سال با توان ده در حال توسعه می باشد .دستگاههای الکترونيکی از قبيل اسکنرهای ليزری ، بارکد خوان ، دستگاهها ی ATM ، کارت های پلاستيکی ، نقاط فروش الکترونيکی (EFTPOS) و کنترل کننده های راه دور که مجموعه ای از رابط های مخابراتی و مديريت پايانه هاست ، به ميزان قابل توجهی توسعه يافته اند .از نتايج توسعه تکنولوژی ارتباطات ، توسعه شبکه های انتقال در سطح دنيا از قبيل SWIFT ، CHIPS و ... بوده است .EDI در سيستم بانکی

اسلاید 85:

اسلاید 86:

اسلاید 87:

اسلاید 88:

اسلاید 89:

اسلاید 90:

اسلاید 91: ملی شدن شبکه پرداخت ريسک هايی که هريک از موسسات مالی با آن روبرو خواهند بود عبارتند از :1- هريک از موسسات مالی موقعيت خود به عنوان يک مرکز شبکه پرداخت را از دست می دهد .2- ريسک سيستميک : شبکه پرداخت ملی با ريسک های مختلفی روبرو می باشد که می تواند به صورت همزمان در طول کل شبکه پخش شود .موانعی که بر سر راه اين امر متصور است عبارتند از :هزينه تکنيکی توسعه سيستم مزبور قوانين غير مناسب و مسائل مربوط به معاملات

اسلاید 92: راه حل برای شرکتها 1- ملحق شدن به سايتهای منتخب که مزيت آن پايين بودن هزينه و قابليت سفارش و فروش خواهد بود .2- بوجود آوردن يک سايت شخصی که با حمايت بازاريابی و برای خدمات ويژه با هزينه بالا را شامل خواهد بود .

اسلاید 93: Information technology and internet are rapidly changing the way we work communicate and view the world in small perspective. Moreover information and documentation are elements in the control of international cross-border trade. In today’s interconnected electronic environment these controls will increasingly include customs 2 customs information exchange prior to the arrival of the goods in order to provide the necessary level of security, as well acceptable release times. IT & Security

اسلاید 94: Information Security Governance FrameworkInitially, there was an emphasis on ISO/IEC 17799 – as a framework on Information Security Management – but this approach is simply a set of guidelines on ‘minimum requirements’ and is not process driven.ISACA/ITGI work on COBIT – Control Objectives on IT & Related Technologies and Governance fills this gap – because it measures the effectiveness of IT processes.Therefore, for complete IS Governance, organisations need to adopt both ISO/IEC 17799 & COBIT.

اسلاید 95:

اسلاید 96:

اسلاید 97:

اسلاید 98:

اسلاید 99: Start’ - 15 Processes of IT master plan1. Define Strategic IT plan2. Determine IT Direction3. Manage the IT investment4. Assess Risks5. Manage Projects6. Identify Solutions7. Acquire/Maintain Application s/w8. Install and Accredit Systems9. Manage Changes10.Define Service Levels11.Ensure Continuous Service12.Ensure System Security13.Manage Problems/Incidents14.Manage Data15.Monitor the Processes

اسلاید 100: The e-commerce environment of the InternetInternet CommerceTechnology RisksBusinessRisks

اسلاید 101: SWOT Analysis for E-Commerce

اسلاید 102: IT Governance LifecycleENVIRONMENTEthics & CultureLaws & RegulationsMission & VisionRole ModelsIndustry Practices…...AlignmentValueDeliveryManagementof RiskMonitoring &ReportingEvaluationIncreasedMarket ShareReputation ForTrust & ReliabilityCompetitiveAdvantageIncreased Revenues & Reduced CostsImprove Service DeliveryLegal & Regulatory ComplianceInformation Governance Lifecycle

اسلاید 103: Transport Layer SecurityTransport Layer Security (TLS) is a protocol that ensures privacy between communicating applications and their users on the Internet. When a server and client communicate, TLS ensures that no third party may eavesdrop or tamper with any message. TLS is the successor to the Secure Sockets Layer (SSL).

اسلاید 104: http://en.wikipedia.org

اسلاید 105: Applications SSL runs on layers beneath application protocols such as HTTP, SMTP and NNTP and above the TCP transport protocol, which forms part of the TCP/IP protocol suite. While it can add security to any protocol that uses TCP, it is most commonly used with HTTP to form HTTPS. HTTPS is used to secure World Wide Web pages for applications such as Electronic commerce. It uses public key certificates to verify the identity of endpoints.While an increasing number of client and server products can support SSL natively, many still do not. In these cases, a user may wish to use standalone SSL products like Stunnel to provide encryption.SSL can also be used to tunnel an entire network stack to create a VPN, as is the case with OpenVPN.

اسلاید 106:

اسلاید 107:

اسلاید 108: 2.Customs PoliceBankingImport /exportProducerStaticother Customs& WCOEnvironmentalImmigrationDeliveryOrganization e.g , GOVT.Org E-Commerce SecurityITA framework for assisting with change towards e-commerce

اسلاید 109:

اسلاید 110:

اسلاید 111:

اسلاید 112: Search Engine:Alta Vistawww.altavista.comAOLwww.aol.comASKJEEVESwww.askjeeves.comDirecthitwww.directhit.comDogpilewww.dogpile.com

اسلاید 113: Excitewww.excite.comFastsearchwww.alltheweb.comGooglewww. Google.comGoTowww.goto.comHotBotwww.hotbot.comInfoseekwww.infoseek.comIwonwww.iwon.comLookSmartwww.looksmart.com

اسلاید 114: Lycoswww.lycos.comMsnwww.msn.comMammaWWW.Mamma/comNBCiwww.nbci.comNetscapewww.netscape.comNorthern Lightwww.northernligth.comProquestwww.proquest. ComUMIwww.umi.com

اسلاید 115: Webcrawlerwww.webcrawler.com Yahoowww.yahoo. Com

اسلاید 116:

اسلاید 117:

اسلاید 118:

اسلاید 119:

اسلاید 120:

اسلاید 121:

اسلاید 122:

اسلاید 123:

اسلاید 124:

اسلاید 125:

اسلاید 126: ب) منابع علمی داخلی مرکز اسناد و مدارک علمی ایران www.irandoc.ac.ir Iran Export www.iranexport.com مجتمع فنی تهران www.mftsite.com مرکز توسعه صادرات ایران www.iranexport.com سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور www.pbo.or.ir سایت جمهوری ایران www. Gov.ir

اسلاید 127:

اسلاید 128:

اسلاید 129: E-banking www.Payment.comwww.epaynews.comwww.nextcard.comwww.forrester.com

اسلاید 130:

اسلاید 131:

اسلاید 132:

اسلاید 133: Net Iran www.netiran.com وزارت بازرگانی www.irancommerce.com Neda net www. Nedanet.com سازمان آمار ایران www.sci.org.ir بورس اوراق بهادار تهران www.tse.ir شهرک علمی تحقيقاتی اصفهان www.istt.org

اسلاید 134:

اسلاید 135:

اسلاید 136: د- سازمانهای بین المللی World Trade Organizationwww.wto.orgWorld Blankwww.Worldbank.orgInternational Monetary Fundwww.imf.orgAsia Pacific Economic Cooperationwww.apec.orgNAFTAwww.nafta.Net

اسلاید 137:

اسلاید 138:

اسلاید 139:

اسلاید 140: Organization for Economic Cooperation and Developmentwww. Oecd.org European Unionwww.europa.eu.intUnited Nationswww.un.orgUnited Nations Conference on Trade and Developmentwww.unctad.orgWorld Chamber of commercewww.Worldchambers.comWord Customs Organizationwww.wcooem.org

اسلاید 141:

اسلاید 142:

اسلاید 143: ه) تجارت الکترونیکی Business2businesswww.business2.comE-commerce todaywww. ectoday.comEBaywww.ebay.comInfoWorldwww.infoworld.com

اسلاید 144:

اسلاید 145:

اسلاید 146:

اسلاید 147: Internet Weekwww. Internetweek.comElectronic Commerce Newswww.etrade.comElectronic Commerce Officewww.ecommerce.govICCIRANwww.Icciran.comIRANWORLDwww.iranworld.com

اسلاید 148:

اسلاید 149:

اسلاید 150: www.DrSanayei.com

اسلاید 151: www.Istt.org/MEEMI

اسلاید 152: THE ENDwww.DrSanayei.com

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید