صفحه 1:

صفحه 2:
~~ / - ,در آينده اى نه جندان دوردنياى اينترنت ۱ @ بزركتر از دنياى واقعى خواهد شد . | 7 / a commerce

صفحه 3:
اينترنت و شبك اینترنت اساسا شبکه ای انت میتی بر یک 55 ا ارتباط درونی با یکدیگر می باشند و اين توانایی را دارد تا هر چیزی را که بتوان ‎BY ere BE By S)‏ 1ت "" تاريخ اينترنت را مى توان به سه مرحله تقسيم كرد : oe =x ‏گس‎ nee ‎Cer ced‏ 00 تا کنون ‎aan 210110 06‏ 0 000 - مسئولیت توسعه وگسترش اینترنت توسط شرکتهای خصوصی

صفحه 4:
* انواع شبکه : (glow asus) LAN -} ۱۵۱ tty LUNES 00 NVA PAWN aD

صفحه 5:

صفحه 6:
فن آوری اطلاعات(۲۲)

صفحه 7:
‎ED eB es‏ وت ورزر دا ‎‘J‏ ‏۸ ‎Electronic Commerce (EC) is the process‏ ‎of buying, selling, or exchanging‏ ان ‎products, services, and information‏ ‎computer networks‏ ‏فرايند خريد فيوش يا مبادله كالا» خدمات و اطلاعات را از طريق شبكه هاى كامييوترى از جمله اينترنت تشريح .مى نمايد

صفحه 8:
۱2 (۱ ‏رات روت‎ x) NS 5. ° E-commerce 3200 ° E-health E-learning ۱ ° E-government نه فقط خريد و فروش كالا و خدمات است بلكه ارائه خدمت به مشتريان» همكارى ما با شركاى تجارى و .انجام مبادلات الکترونیکی درون یک سازمان مى باشد

صفحه 9:
3 ۳ قتصاددانان متخصصان و آینده نگرها بر ین عتیده لذ كه در سالهاى اخير انقلابى مشابه انقلاب تى به وقوع بيوسته است كه جهان را وارد عصر عات ساخته است و بسيارى از جنبه هاى اقتصادى اجتماعى و فرهنكى حيات بشر را دستخوش تحولى عميق نموده است . يكى از ابعاد اين تحول تغييرات عميقى است كه در روابط اقتصادى بين افراد شركتها و دولتها بوجود آمده است.

صفحه 10:
Exhibit 1 The Dimensions of Electronic Commerce Electronic The Core of Commerce Electronic Areas Commerce 1 Digital Traditional Commerce Product a 0” Virtual Process Physical Product Physical Digital Virtual Agent Agent Player ree: Chet etal. (1997), p18

صفحه 11:
EC Definitions & Concepts (cont.) ا لك " جوس امو ادو يسرم عواسروروى- لو جاو ضرق ۰ص م9 ۱۹ ec ee ‎Sibaeeeee S eeeoe‏ زر

صفحه 12:
EC Definitions & Concepts (cont.) ICON ‏فك‎ IN Naruse eas cas aan Se CON 02 cas ene Pas ac ca Eien APACS nso eases ۲۹3 aca ca aca eS Sa Part EC: a opis oP digital gad physical © NS NaN Pace Or tC aN el a Vein Pcl cana OF NOR tae " لومب أمجتوروام ججاا جا عجو صنجا برصدمومضم عؤووا 7( 06

صفحه 13:
ابعاد تجارت الکترونیک ‎Perea Slo‏ در سس سازمانهاى فيزيكى محض * سازمانهای مجازی آن لابن محض: سازمانهاى تجارت الكترونيكى محض ‎ECE Deroy Oi‏ برخی از فعالیتهای تجارت الکترونیکی را انجام می دهند اما کسب و کار مقدماتی آنها در دنیای فیزیکی انجام می شود.

صفحه 14:
The EC Framework and Field CC Oh ee rae (7 Oia clea ease aU cea eh PA acc ec a eis | ood ‏تحص م۸‎ ۹ 1ك 2 لك ‎@ustaess partoers ™‏ Guppon services ae

صفحه 15:
جارجوبى براى تجارت الكترونيك ال ا ا ا ات لس ته ۱- افراد اس مر ۳- استانداردهای فنی و پروتکل ها ؟- شركاى تجارى 0

صفحه 16:
Exhibit 1.2 A Framework for EC

صفحه 17:
Classification of EC by the Nature of the Transaction Qustess-to-busturss (BO®) : CO code to whick of * Fee CAS ea ESN CAS ae CANS cea bee CL NSS Pac EA ‏)مس بت مس سرت(‎ 1 whick * ۱2 ‏یر رت‎ cece ا ‎al‏ مت رت مسرت ۹ ‎Aras DOLD CNR ANS ice Cale DANS cae ae eae‏ ‎CASS NS hl‏ ی ا ل نا ووشصعد عن اعم لمم عجلا جومكابد صا برجم ماعدجا ددص ۱ 1

صفحه 18:
Classification of EC by the Nature of the Transaction (cont.) ‎iedividua whe *‏ زرا تست مس ره ‎d‏ رز مو لحا ها جمصلادك جاودك عرو/ لحه جود ةا جادويسم ‎00 ne aca Ornette nrer (CCO) : ‏دس 7 سس سود‎ ‎ ‎

صفحه 19:
Classification of EC by the Nature of the Transaction (cont.) Ovble vowrwerce ‏ممسصا‎ * eS aS AS ARS Ne eral aS ‏ا‎ aac ‏لس همرس‎ ‏هنومن موم‎ جا علس ره و ای 0 و مومت ۵ بسا ومد

صفحه 20:
Classification of EC by the Nature of the Transaction (cont.) htrabustaess (pryacizaivad) EC: EC " Tae EAC EL PADS NLA NUNS SecA UNG Sree SIC eae See PAC | Pacyel} Da ‏ی‎ ‏زر‎ Dac PAN CAR ‏لك د تووم وه جز عامل لوز لجن‎

صفحه 21:
Classification of EC by the Nature of the Transaction (cont.) Ovsness-p-ewpbper (BCE): CO code ia whirk an * ‏رم هریت هت‎ eee ‏نز سرام‎ cel wacascaca cd ٩ ‏رت ور‎ ‏را ام مر هر رز‎ ™ ۱ a EAN ez EASES EAST PAS cal Ee pee C-pveraved: Oovernvectio-vitzeus (BEC): * DO re RUD eine a acer exe xc UAL AU ca Tee aN Peas ‏ا‎ teas ect eal Aenean ceed

صفحه 22:
Classification of EC by the Nature of the Transaction (cont.) en Al (a cic gras c ARSE CL SC CLS chs ‏جمصلادك لمه عجرا‎ Cxchoageto-exchonge (ECE): CC ardelia ٩ ۱ eA SS Cea LEAS AN CZ ANSE Cad SSI Esa BLE CAN a 20222 AL CePA Ne SLE PL SEACH

صفحه 23:
Interdisciplinary Nature of EC ‏ی(‎ NS acca esas aS 000000 i aa ‏لس كك‎ Megat host SLs yl ‏ر یر‎ 0 ۹ ‏تاه اوه سا منیب‎ *

صفحه 24:
*تاريخجه تجارت الكترونيك : #»شروع تجارت الكترونيك از سال ©©02 بوده است » هنكامى كه مصريف كنندكان از دستكاههاى خوديرداز (211) يول برريداشت مى كردند و خريد خود را با استفاده از كارت اعتبارى و يايانه هاى فروش انجام مى دادند » اين ‎(balk wl su (balls Se‏ اناد كلك ن ‎Aisi)‏ ‏كسب و كار را به صورت الكترونيكى انجام دهند .

صفحه 25:
تجاری بین المللی و داخلی را طراهی و راه اندازی کند و 3 تمام وزارتخانه ها . نهادها و ارگانهای دولتی در زمینه 6۳۱۱ 1 اين امر مهم را به انجام رساند . 2 وزارت بازركانى با هدف مشاركت در تدوين استانداردهاى مريوط 0 مبادله الكترونيكى اسناد براى امور ادارى ‎٠‏ تجارى و ترابرى (اديفاكت) وه یت ند ايجاد تشكيلات مورد نياز در سطح ملى و حضور در سازمائهاى بين المللى ذيصلاح كرديد .

صفحه 26:
بدین منظور ایران در سال 9726۴ به عنوان ناظر در چهاردهمین هیئت ادیفاکت آسیا شرکت کرد و در خرداد سال 15729 رسما به عضويت اين سازمان يذيرفته شد و در يى آن » كميته اديفاكت ايران در مرداد 057069 با همكارى و مشاركت اركانهاى ديكر مانند گمرک » وزارت راه و ترابری » وزارت پست و تلكراف و تلفن و بانك مركزى تشكيل شد .

صفحه 27:
استقرار تجارت الكترونيك: يكى از يروزه هاى انجام شده در استقرار تجارت الکترونیک در کشورمان پروژه سوییفت(]5۷۷1) در سیستم بانکی می باشد به وسیله اين سیستم وی رت و تا یستم رایانه ای متصل به هم قرار می گیرند . تمام ارتباطأت مالی . پرداختبا انتقال اعتبارات و .. را از ‎yl Gb‏ سپستم انجام می دهند پروژه های آسیکودا در گمرک ایران برای مکانیزه کردن روشبای ترخیص کالا که در اين پروژه کلیه گمر کات کشوز در یک شبکه رایانه ای متصل به هم قرار می گيرند عضویت کمیته ایران در شورای تسپیل تجاری و تجارت الکترونیک آسیا و اقیانوسیه برنامه ریزی برای راه اندازی منطقه ای تجارت الکترونیکی (طرح کلمبو) 3 کردن کمسیون بازر گانی اقنصادی و تجارت الکترونیکی شورای اطلاع 7

صفحه 28:
< کسب و کار الکترونیک : طرف فروش تجارت الكترونيك ‎aye eae‏ Fa 4 اینترنت و اکسترانت ‎BES yay‏

صفحه 29:
Business Models A method of doing business by which > a company can generate revenue to sustain itself Spells out where the company is > positioned in the value chain Business models are a component of > a business plan or a business case

صفحه 30:
۶ en مدل کسب و کار روش انجام کسب و کار می باشد. که بوسیله آن شركت مى تواند ايجاد درآمد نموده و در نهايت بقاء خود و یک سازمان ممکنست جندین مدل کسب و کار داشته باشد. مدلهاى كسب و كار جزئى از طرح كسب و كار يا طرج توجیهی کسب و کار می باشند.

صفحه 31:
Business Plans & Business Cases Business plan > Business case > A written document A written document that identifies the ‏لاط معدن لت‎ 0000 00 7 1110-51 ‏لا‎ 2 how toachievethem ۵/۵/6626 1۳5 ۵ 611۱۵۱۱25۱5 5 6 justification for a Specific investment

صفحه 32:
طرح های کسب و کار و طرح های توجیهی و حطرح کسب او کار, ‏ طرح توجیهی کب و کر 2 - مدركى مكتوب است كه مدرک مکتوبی است که ۳ ‎are =‏ توسط مدیران بکار می رود ‎a‏ ار لك که بتوانند برای پروژه ها و شناسایی نموده و طرحی کاربردهای مخصوص تامین را جهت دستیابی به آنها وجه نمایند. تاکید اصلی آن در توجيه يك سرمايه كذارى خاص است.

صفحه 33:
Structure of Business Models All business models must specify their+ revenue model (the description of how the company or an EC project will earn revenue) Revenue sources are* ‎Affiliate fees *‏ تخر ورزر ترزا ‎Subscription fees * ir] ۰‏ ‎Other models *‏ ا در وروت رد2۱۰۱ ‎Value proposition is the description of the benefits a company can derive from using EC

صفحه 34:
9 ‏ل‎ ‎Ree yer <<« )- كارمزد مبادله <« ۱ <« 2- كارمزد تبليغات ‎cn‏ ا ۱9 < 3- فروش

صفحه 35:
Exhibit 1.3 The Business Model of Subscription 222 “* Say ESSN ‏كم‎ ee. 1 a=... ۱۳۳ ۳۳ ۳ Commissions paid on Fixed amounts are charged, volume of transactions Usually monthly, Advertisement (Customers ne for roferti Revenue from sates of goods or services

صفحه 36:
مدلهاى كسب و كار متداول در تجارت الكترونيكى 0- باز اریابی مستقیم آن لاین ‎nee ere‏ ی 5 یافتن بهترین قیمت بازاریابی آشنا سازی - باز اریابی سینه به سینه ۶ > خرید گروهی ۶ 0 حراجی آن لاين <« ©- سفارشى نمودن كالا و خدمت <« (0)- مراكز مبادله و بازارهاى الكترونيكى < 0)- بهبودهاى زنجيره تامين

صفحه 37:
و وه مسب امکان دسترسی به تعداد انبوهی از مشتریان در سرتاسر جهان با هزينه ارتباطى و عمليات اندى - موسسات مى توانند كالا و خدمات مورد نياز خود را از ديكر موسسات در حداقل زمان و با هزينه هاى بسيار يايين تهيه كنند . " هذف کانالهای توزیع و فروش سنتی و واسطه ها و آمکان فروش مسلميم - كاهش هزينه ايجاد.يردازشءتوزيعءنتهدارى وبازيابى اطلاعات مكتوب

صفحه 38:
- كاهش هزينه هاى انباردارى - بهيود زوابط با مشتريان و خدمات رسانى از طريق ارتباطات مستقيه و تعاملى - كاهش زمان سفارش و دريافت كالا يا خدمات و بهره برداری بهینه از سرمايه - تبليغات تسترده و هدفمند مى كردد . < کمک به موسسات کومک در رقابت با موسسات بزرک میسرکردن مدلهای تجارت خلاق و افزایش برتری (قابتی و سودا ورک

صفحه 39:
01110000 -يارى كردن مشتريان در دسترسى به كالاى با قيمت مناسب از طریق امکان مقایسه بین کالا + 52 -امکان انتخاب بیشتر -انجام تعاملات ۲۴ ساعته -سدرعت دسترسی به اطلاعات تفصیلی و یا خدمات مورد نیاز -دستيابى به كالا يا خدمات خاص -امكان شركت در طرحهاى مجازى و شركت در حراج -تبادل فكر و تجربيات با ديكر مشتريان و فروشندكان

صفحه 40:
<ج) مزايا براى جامعه -تشهيل كننده اصلى اقتصاد ديجيتالى 9 منجر به توسعه اقتصادی از طریق بهره وری بالا با مداقل تورم -کاهش ترافیک و هزینه های امتماعی آن -امکان فروش برفی از کالاها یا خدمات با قیمت پایین تر و ارتقاء استانداردهای زندقی افراد -امکان استفاده افراد روستایی از کالا و خدمات شهری -تسهیل ارائه خدمات عمومی از طریق کاهش هزینه هاک للف و به طور كلى تجارت الكترونيكى مى تواند فروش را افزايش و قيمتها را كاهش دهد

صفحه 41:
4 vvvy معایب تجارت الکترونیک عدم اعتماد تعدادى از فرايندهاى تجارى ممكن است هركز در زمره تجارت الكترونيكى قرار ‎nes‏ محاسبه هزینه بعلت اینکه تکنولوژی بسیارسریع تغییر می کند بسیار سخت است استخدام و حفظ کارمندان که دارای مهارتهای تکنیکی طراحی و فرایندهای تجاری لازم براى ايجاد راه حلهاى تجارت الكترونيك باشند بسيار سخت است مساله دیگر یکیارچه سازی پایگاه داده موجود و طراحی نرم افزار های ضروری است لک وراب ری ی دسترسى به اينترنت هنوز هم ير هزينه ويا مشكل است

صفحه 42:
Qantas Airways A New Way to Compete > The Problem * Increased fuel costs placed pressure on the airline industry * Qantas faced two major competitors and higher fees at Sydney Airport * Air traffic dwindled after September 11% * Qantas needed to replace aircraft in order to stay competitive * Australian economy slowed down

صفحه 43:
Qantas Airways (cont. ) > The Solution * Bought fuel contracts for future dates (traditional response) * Took major steps to implement e- commerce (EC) involving buying, selling, and exchanging goods, services, information, and payments electronically

صفحه 44:
Qantas Airways (cont.) ¥ ~ joined Corporcure.com.au with 13 other large Australian corporations - Electronically purchase general goods and services - Office supplies Light bulbs - Maintenance services E-rmarketplace member ‏و‎ ۳ Airnew Co.— links major airlines with suppliers ~ Fuel ~ Fuel services ~ Light maintenance services ~ Catering

صفحه 45:
Qantas Airways (cont. ) >» Formed Pan-Pacific exchange = E-marketplace = Business-to-business-to-consumer (B2B2C) = Provides »Full spectrum travel services » Products and services to business (۱5 = Travel agencies who can use this marketplace to sell directly to consumers

صفحه 46:
Qantas Airways (cont.) > Business-to-customer » Business-to- (B2C): employee (B2E): * Online booking * Online training » E-mails to frequent- * Online banking flyer members » Mileage bonuses and opportunities to win $10,000 AU ۰ ۰ * Wireless 0۱ (۲ communications DONG MAGAN

صفحه 47:
Qantas Airways (cont. ) > The Results * Qantas expects to see an estimated $85 million AU in cost reductions per year by 2003 * Qantas expects to increase annual revenues by $700 million AU from nontravel Sella * Outlasted one competitor

صفحه 48:
Qantas Airways (cont.) > Business-to-customer » Business-to- (B2C): employee (B2E): * Online booking * Online training » E-mails to frequent- * Online banking flyer members » Mileage bonuses and opportunities to win $10,000 AU ۰ ۰ * Wireless 0۱ (۲ communications DONG MAGAN

صفحه 49:
Qantas Airways (cont. ) > The Results * Qantas expects to see an estimated $85 million AU in cost reductions per year by 2003 * Qantas expects to increase annual revenues by $700 million AU from nontravel Sella * Outlasted one competitor

صفحه 50:
* مراحل توسعه تجارت الکترونیک : مرمله اول - مرحله برقرارى ارتباط ‎AUN sR SV Le mlyv)‏ ‎ANC SV Sea Tin .5¥.)‏ مرمله چهازم - مرمله ایجاد روایط

صفحه 51:
* مرحله اول : اينترنت به عنوان كانالى جديد براى ارتباطات بازاريابى مرحله دوم : تبادل اطلاعات با مشتريان و شركاى تجارى

صفحه 52:
اور وظايف و عملكردهايى كه امكان اخذ سفارش و ساير تبادلات را فراهم مى نمودند . مورد توجه قرار كرفت . ان روابط دوجانبه با يكياريكى كامل قابليتهاى اينترنت و كسب و كارها شكل كرفت .

صفحه 53:
7 موسسه ۲ به صورت یک شرکت تعاونی اداره می شود و باتکبای عضو , دارای ‎plas‏ بوده و از طرف اعضاء با پرداخت. حق عضویت و هزینه پیام‌بای ارسالی . تامین مللی می شود و اعضاء در

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
32,000 تومان