کسب و کاراستارتاپ و کارآفرینی

تجاری سازی فناوری

فهرست: تعاریف تجاری سازی مفاهیم نظری تجاری سازی اهمیت تجاری سازی مراحل تجاری سازی ایده های ایده آل تجاری سازی چالش های تجاری سازی موانع تسهیل تجاری سازی در ایران

محمد

43 صفحه
519 بازدید
15 شهریور 1401

برچسب‌ها

صفحه 1:

صفحه 2:

صفحه 3:

صفحه 4:
اريف در لغت : معرفى يى محصول يا خذمت جديد ذر بازار براى سودآوری و یا فرایند تبدیل چیزی به فعاليت : فرآیند تبدیل علم و تکنولوژی, تحقیق جدید یا یک اختراع به محصول يا فرآیندهای صنعتی قابل عرضه در بازار. تجاری سازی .موفق منجر به نوآوری در محصول و نوآوری در فرآیند است 5 اسکانیش اینتر پرایز, 1996 .فرآیند تبدیل تکنولوژی به محصولات موفق اقتصادی رومر, آیسرمن و دیگران فرآیند انتقال و تبدیل دانش تولید شده در مراکز تحقیقاتی به انواع .های تجاری چیسا و پیکالیژ , 1998 000000002 فرآیندی که از طرح کردن و پروراندن یک ایده آغاز و به توسعه ایدهت سمت تولید و در نهایت عرضه در بازار و فروش به مشتری می >— . انجامد >

صفحه 5:
فرآیند تجاری سازی فناوری شامل چهار مرحله: توسعه, معرفیبه زار | * وتجارى كردن است. هر مرحله به مراحل جزیی تری همچون :. تحقیق * خلاقیت و نوآوری و بسیاری از مراحل دیگر فقط تعداد کمی از نوآورى ها قادر به طى كردن كل زنجيره ارزش و رسيدن به بازار هستند.

صفحه 6:
Innovation Funnel 125 Small 4 Major 1 Successful ted Projets Developments? Launches ‏يل أ‎ sroduct (unwritten)

صفحه 7:
3331 كك أ1)نوآورى نقطه هدف تجارى سازى يافته هاى يزوهشى 3 > ‎me‏ © نهادهای سرمایه گذارزمانیوارد میدان می شوند کل" ‏3 نسبت به پتانسیل طرح پیشنهادی اطمینانبالایی و" ‏داشته باشند 2 ‎۵ ‏6 ارتباط قوی دانشگاه و جامعه لازمه تبدیل اب 4 ‎‌ ‏محصول کاربردی‎ a ‎e ‏(7) تعریف موز دانشگه با جامعه. هدف نهفته در تجاری 79 سازی است. نهادهای هم جنس, نوع ارتباطات و نیازها اصلی ترین شاخص ها در اين باره هستند. ‎eco ‎ ‎

صفحه 8:
اهمیت تجاری سازی —_— جح 0 کشور برتر جهان تلفيق علم و اقتصاد 50 نزدیک بودن تجاری سازی به انتقال بیشترین سرمایه گذاری روی 860 تعداد محققان و" انشمندان اختراعات تجارى سازى 2 بت 3 ساد یک ایدم إل

صفحه 9:
ز تچاری سازی آیده تا کار آفرینی نو آورآنه Sees: اکز رشد و پارک های علم و فناوری

صفحه 10:
تعریف مرکز رشد و مرو رسد تاريحجه مراكر رشد تاسیس اولین مرکز رشد جهان به سال ۱۹۵۹ میلادی در نیوبورک بر می‌گردد. Copyright © 2008 - 2012 managementstudyguide.com. All rights reserved.

صفحه 11:
Peeper ١١ Ba Forge PON TPQ a yee tm Fn oI PVA gir Pe ae PT Seer EC Fee ee erm rent org Nene red mn ped ‏باشند.‎ ‎17 7 em eg Pe Fe ed es ues er ee oe ‏در کنار این اهداف, انکوباتورها اهداف دیگر: شد اقتصادی منطقه,‎ ene Are ARE 0 ۲ eS ‏دقترى: رايانه, دبيرخانه: نظافث و...‎ 8 00100 spills sla SeS shuts sigs Giga s ingly tml sol 9 syll clas 0 ‏خدمات‎ ‏آزمابشكاهى, تجهيزات كاركاهى و..‎ | 3 اتواع ز رشد ‎Be eee ee) bee cs bed Pee S| es de ee ec eee i ee 5-2‏ | حمايت از كارفرمايان تأسيس 0[ : اين انكوياتورها به منظور تسهيل استفاده تجارى ا و بي ل ‎signe yew‏ ا ا ا ا ‎atts‏ Brent eS pe Peel Fg ۳ ۰ ‏تقافر تقارا و اور مس اعسای هید‎ ere See

صفحه 12:
Copyright © 2008 - 2012 managementstudyguide.com. All rights reserved.

صفحه 13:
مراحل تجاری سازی بافته های پژوهشی جنبه های فنی و اجرایی 6 و بازار سنجی فیزیکی از کالا ‎BE‏ نلمونه نرم افزارى از كال تحليل تجارى کالا ‎Business Analysis‏ مناسب ترین میزان تولید کال ارزشيابى ايده توليد شده ‎IDEA‏ ‎SCREENING &‏ انجام اصلاحات و تعديل هاى لاز 1 5 ۷ م میزان نقطه سربه سری تولید توسعه ایده و بررسی كاربردى كردن آن علد لا ‎GENERATION -‏

صفحه 14:

صفحه 15:
آیا ساخت کالا پس از برآورد تمام آیا ساخت کالا از لحاظ فنی امکان . کالای جدید چه سهمی از بازار را به هزیته ها سوداور است؟ پذیر است؟ خود اختصاص می دهد؟ ‎MARKET SEGMENT‏ روند فروش کالا در آینده | عکس العمل رقبا در قبال چگونه خواهد بود؟ میزان استقبال از کالاهای جدید؟ عرضه کالا چه خواهد بود؟ به چه نیازی پاسخ داده میشود؟

صفحه 16:

صفحه 17:
اعتبار مورد نياز براى تجارى ‎”٠.‏ ‏افته تحقيق اد تبليغى مورد نياز براى معرفى كالا و اندن آن تدوین برنامه ساخت کالا تشکیلاتی که برای تولید و عرضه کالاباید در بنگاه اقتصادی ایجاد شود امور لجستیکی مربوط به كالا

صفحه 18:

صفحه 19:
به سرمایه گذاری اولیه نیازی نداشته باشد. حجم بازار را به لحاظ کمی بتوان محاسبه کرد مواد آولیه به مقدار کاف در دسترس تانق تولید و عرضه آن به نیروی کار نیازی نداشته باشد

صفحه 20:
خریداران به دفعات به خرید آن اقدام کنند ابداع کننده یا تولید کننده = از معاقیت مالاتی برخورداز ارزش تبلیغات وسیع را داشته باشد کاربرد کالا یا خدمات هیچ گونه خطری ایجاد نکند © © © © © ©

صفحه 21:
تجاری سازی و آینده پژوهی در اغلب کشورهای توسعه یافته آینده پژوهانی وجود دارند که نیازها را شناسایی .كرده و به بزوهشگران ملستقر در دانشگاه رهنمود می5هنا اتحادیه آینده نگران حرفه ای, که گروهی از زیده ترین کارشناسان تکنولوژی هستند. فهرستی از نیازهای بشر را در اختیار مراکز تحقیق و توسعه قرار داده اند بازارهای صادراتی دنیا تحت سلطه کشورهایی خواهد بود که بیشترین نوآوری را در عرصه تکنولوژی داشته باشند > دانشگاه ها يا موسسات علمی که تحقیقات آنها جنبه کاربردی ندارد. در تحولات اقتصادی تقشی ندارند

صفحه 22:
" ضرورت استفاده انگیزشی, برای از کارکنان کارآفرینان ‎Job‏ || متخصص برای سازمان ارزیابی تحولات و تهیه طرح های || آینده, در سازمان عملياتى به منظورا های ,وبا انتقال از حالت به حالت ۱ جدید در همه جيز صرفه جوئى كنيد جز أموزش در همه چیز با آموزش صرفه جوئی کنید

صفحه 23:
مراحل قرایند تجاری سازی فناوری لنجام تسحقیق.1 ( 4 ۹ ۱

صفحه 24:
مراحل قرآیند تجاری سازی فناوری

صفحه 25:
مراحل قرآیند تجاری سازی فناوری

صفحه 26:
چالش های تجاری سازی عدم تعریف درست پروژه های پژوهشی با 8) هدف تجاری سازی ومتناسب با نیاز صنعت جهت گیری اندک پروژه های موجود بیای [)] پاسخ گوبی به نیز نهفته در بازار کمبود احساس نياز يخش توليد و خدمات (©) Ss __ | ‏مشخص نبودن نقش پژوهشگران در‎ فرایند تجاری سازی کمبود انگیزه پتروهشگران برای حضور در عرصه تجاری سازی اعمال مديريت کلان بر تجاری سازی یافته های دانشگاهی عدم توجه دانشگاه ها به تجاری سازی © © © © © عدم وجود روابط فعال ميان سازمان هاى وتجاری

صفحه 27:
چالش های تجاری سازی اا ا 0 عدم اشراق صاحبان صنايع به ماهيت ‎DB‏ ‏تحقيق دانشكاهى ال لق کم اهمیتی به تجاری کردن واحد های ‎B‏ = دانشگاهی

صفحه 28:
/ 8 :لخي موانع تسهيل تجارى سازى در ايران ee ‏ا‎ این موضوع باعث محدودیت بیان در ایران شده است. خلاقبت بدون وجود زیر خت سودی نخواهد داشت ‎Cf)‏ در ببان ايده شرط اول احتياط است. ميزان حمايت از صاحبان ایده در کشور کم و سوء استفاده از اين افراد زياد است ‎See eee | ‏| بين نوآور , مخترع, مدیر و سرمایه گذار اختلاف وجود دارد ‏۳ انى فناوری از کسب و کارهای فناوری ‏ساز و کار کسب و کاری در ایران دچار مخاطره است ‎

صفحه 29:
ل موانع تسهیل تجاری سازی در ایران | میل سرمایه گذاران پذیر به سرمایه گذاری در حوزه فناوری پیشرفته با گذشت زمان تغییر می کند ملاک جذب سرمایه, درآمد قابل توجه و افق روشن سرمایه گذاری است یک سرمایه گذاری خطر پذیر در حوزه هأی پر خطر سرمایه گذاری می کند سرمایه گذاران خطر پذیر باید از قابلیت اطمینان فن آوری بنگاه مطمئن شوند 1 تجربه مدیران در کسب و کار از عوامل بسیار مهم در سرمایه گذاری است__ر ۲ بازار يابى شركت هاى فن أور داشتن برند معتبر, تبلیغ بجا و ... از عوامل کلیدی ورود و حضور پایدار در بازار است 1 Pre See ee eco ery نبود سرمایه, نبود بازار , افزایش قیمت ها, بی ثباتی قوانین, ثبات نرخ ارز و ... از عوامل ورشکستگی در بازار است

صفحه 30:
= بسترهای توسعه فرآیند ایده تا محصول_ | I J _ (Science) _——__ ia ‏تم‎

صفحه 31:

صفحه 32:

صفحه 33:
R&D st كار آفرينى 1 سرمایه گذاری sdev.center 000000 -

صفحه 34:
| بسترهای توسعه فرآیند ایده تا محصول

صفحه 35:
قصوير امروز بزوهشكده ها ارتباط مناسب با ‎١١‏ 1 واز نيازهاى بازار و صنعت بى اطلاعند " با 220 ووبرو مى باشند © با ورود يي ار ا ی ۱۶ ایند . " با از دست دادن اعتبار » نیروهای علصی کار آمد خود را نیز از دست خواهند داد.

صفحه 36:
Research and Development — R&D: A Brief Review Since the mid-1960s the “Research and Development” model has become the dominant outlook for technology development and investments in the scientific infrastructures. This linear model confines innovation to technology development, and then makes a linear and one-way outlook between three consecutive stages: Basic Research, Applied Research and Development Research. 03200000000 Development *e Commerciali J ‏ی‎ zation ار ‎This linear model assumes that the outcomes of R&D somehow will lead to‏ ‎Commercialization.‏ Since the mid-1990s shortcomings and limitations of this linear model have gained attention. Yet, due to lack of alternative models for innovation, the linear R&D has been able to continue to act like a default model for innovation.

صفحه 37:
شک (۵د: ار ترییفشارکنولوژی و کشش زار

صفحه 38:
peas | ‏ا اا ا ا‎ 000 = شركتهاى ‎sly‏ بسته به دانشگاه Bee Peg ey verre] OB) ie iE 5 اغلب كشورها به ميمت اين مدل بيش مب رود

صفحه 39:
فناوری پدید آید Pea Ruprajees ‏ا‎ عرصه بازار می نهد(با مصرف کننده مواجه م

صفحه 40:
YS ‏برچسب‎ تجدید فرمول سازی ارایه خدمات طراحی بسته بندی بالا بالا بالا بالا بالا بالا کمی پیچده کمی پیچیده کمی پیچیده کمی پیچیده طولانی طولانی کوتاه کوتاه کوتاه کوتاه

صفحه 41:
The Importance of Strategy To be successful at innovation, firms ° need carefully and .implementation processes Innovation funnel ° do not become ۶ .successful new products

صفحه 42:
مرآحل نجارى سازى ننايج تحقيقاآات ‏ . رحله بس از انتقال در صورت عدم تشکیل ] اف مراحل يعدت در صو | تشکیل آسپین اف راهبرد تجاری سازی فروش کامل-اعطافحلقسلیس-تجاری سازی ارزیابی نتیجه شناخت نتایجتحقیوق‌ارزیابی پتانسیل بازار او قابلیت ایجاد دارایی فکری با اظهار نتایج تحفیق

صفحه 43:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
30,000 تومان