کسب و کار اقتصاد و مالی

تجزیه و تحلیل بحران مالی از دیدگاه حسابداری

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تجزیه و تحلیل بحران مالی از دیدگاه حسابداری”

تجزیه و تحلیل بحران مالی از دیدگاه حسابداری

اسلاید 1: به نام آنکه جواب تمام چراهاست

اسلاید 2: مبحث کنفرانس

اسلاید 3: گر داورنده :نادیا زرمهر استاد مربوطه سرکار خانم رئیس زادهزمستان 1391 دانشگاه غیرانتفاعی زند شیرازتجزیه و تحلیل بحران مالی از دیدگاه حسابداری

اسلاید 4: مقدمهشرکت ای آی جی ((AIG که بزرگترین شرکت بیمه جهان بود، اعلام ورشکستگی کرد وبا پرداخت 85 میلیون دلار توسط دولت امریکا، ملی اعلام شد.مطلب فوق تاییدی برگفته رییس پیشین بانک مرکزی امریکاست که بیان داشته بودامریکا با یک بحران مالی بی سابقه مواجه شده است و به احتمال زیاد در آینده با رکود اقتصادی روبه رو می شود.

اسلاید 5: اندازه گیری معاملات داراییهای مالیابزار مالی را میتوان بر حسب روش اندازه گیری به چهارگروه زیر تقسیم کرد:

اسلاید 6: چگونگی معاملات داراییها و بدهیهای مالیاساساً به واحداقتصادی مربوط می شود که :

اسلاید 7: الزام استانداردهای بین المللی حسابداریبنگاههای اقتصادی درپایان هر دوره، داراییهای خود را بر مبنای ارزش منصفانه ارزیابی و تعیین قیمت کنند.قیمتهای جاری بازار بهای تمام شده سودقیمتهای جاری بازار بهای تمام شده زیانروش بازار

اسلاید 8: بیانیه 157 هیئت استانداردهای حسابداری مالی آمریکا (FASB )اموال مالی به ارزشهای منصفانه اندازه گيری و تغييرات آنها درسودوزیان منظور شود. در دنيای واقعی، شرکت معمولاًمحاسبات قابل ارائه را در پايان هر ماه انجام می دهد. هرچند با توجه به نظارتهای خاصی که بايد صورت گیرد،محاسبات روزانه سودوزيان سرمايه گذاری به صورت داخلی انجام می شود وبنابراين ارزش بازار باید بر مبنای قیمتهای پایانی روز مشخص و در سودوزیان آن درج شود.

اسلاید 9: ساختار اصلی گزارشگری مالیباید به گونه ای باشد که تمام موارد زیررا افشا کند :

اسلاید 10: ابزار مالی مشتقه (Finance Derivation Tool)ابزار مالی جدیدی هستند که درمقایسه با ابزار مالی قدیمی(برای مثال سهام، اوراق قرضه و...) پیچیدگی های بیشتری دارند .برخی از ابزار مالی شامل :

اسلاید 11: انواع موضوع های معاملهدرنهایت باید در صورت سود و زیان جامع گزارش شود.

اسلاید 12: افشای اطلاعات حسابدارینبود شفافیت و تحرک در ساختار محصولات مالیدر یک برهه زمانی، کميسيون بورس و اوراق بهادارامریکا ( SEC )اوراق بهادار قابل معامله ای را منتشر کردکه مستلزم افشای اطلاعات درچارچوب استانداردخاصی بود. منتشرکننده ابزار مالی، موسس، تضمین کننده،امین، مجموعه داراییها، دستورالعملهای تجاری،اطلاعات مبادلات و ابزارقانونی مواردی است که طبق استاندارد نیاز به افشا دارد.

اسلاید 13: با تمام این اوصافاوراق بهادار مشتقه تنها در یک دامنه محدودمنتشر می شود و بازار فعالی هم برای آن وجود ندارد ومعمولاً در بازار فرا بورس (Over (The Counter (OTC) معامله می شود ومی توان ادعا کرد که فقط موسسه های مالی به طور انفرادی آن را معامله میکنند و هیچ رقیب و سازوکار قیمت بازاری برای آن وجود ندارد. علاوه بر این، اطلاعات مبادله ای بسیار محدودی برای این نوع اوراق بهادار وجود دارد وحتی در صورت وجود اطلاعات هم ارزش کمی دارد ومعمولاً افشای آنها بدون احتیاط لازم صورت میگیرد.به عبارت دیگر، ساختار محصولات خارج از بورس فاقد شفافیت، پویایی و نقدینگی است. به همین دلیل، این نوع محصولات مالی که در بازار فرا بورس معامله می شوند،دارای ریسک بالقوه بالایی هستند.

اسلاید 14: نتیجههیئت استانداردهای بین المللی حسابداری اعلام کرد که بانکها برای اجتناب از به کار بردن روش بازار میتوانند اقدام به طبقه بندی مجدد داراییها کنند.این تفسیر اجازه می دادکه شرکتهای مالی در صورتی که تامین مالی آنها بیش از ارزش فروش جاری باشد، از روش قیمت ثابت استفاده کنند.

اسلاید 15: منابع:مشایخ شهناز و زهرا عابدی، فرناز طبقیان، بحران مالی امریکا وپیامدهای آن، فصلنامه حسابرس، شماره 43 ، زمستان 1387Chen Baosen, the Loan Crisis is Worsening theWorld Economics, 2008, pp.18• Fan Wu, Yu Pan, Analysis of the Current FinancialCrisis From an Accounting Point of View,International Journal of Business and Management,2009, Vol. 4, No. 10

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید