کسب و کار مدیریت و رهبری

تجزیه و تحلیل سیستم ها (هفته سوم)

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تجزیه و تحلیل سیستم ها (هفته سوم)”

تجزیه و تحلیل سیستم ها (هفته سوم)

اسلاید 1: هفته سومتجزيه و تحليل سيستمها

اسلاید 2: حالات و ويژگي هاي سيستمهدفمنديگرايش به فنا(آنتروپي)گرايش به كمال و رشد و توسعهحالت ثبات و پابرجاييحالت هم افزاييسازمان به مثابه يك سيستم اجتماعيفهرست مطالبهفته سوم2

اسلاید 3: مفاهیم مدلسازیهدف مدل سازیکارفرما و مدل سازگامهای فرآیند مدل سازیمدل سازی فرآیندی تکرارینگاه اجمالی به فرآیند مدل سازیبیان مسئلهاهمیت هدفالگوهای مرجعافق زمانیتدوین فرضیه پویاتبیین درونزاترسیم ساختار سیستمتدوین یک مدل شبیه سازیآزمونطراحی و ارزیابی سیاستفهرست مطالبهفته سوم3

اسلاید 4: هدفمنديهدفمندي جزئي از ويژگي هاي هر سيستم است.كليه سيستمهاي طبيعي از روشهاي مختلف در صدد برآورده ساختن اهداف معين شده خود هستند. هيچ چيز در دنيا به بطلان آفريده نشده است. در طبيعت همه جا تعاون، هماهنگي، تعادل، يكپارچگي و تعامل وجود دارد.آيا سيستمهاي مصنوعي نيز هدفمند و هدفجو هستند؟آيا اين دقت و نظم و يكپارچگي را در سيستمهاي مصنوعي نيز مي توان ديد؟اين زيركي طبيعت از كجا ناشي مي شود؟آيا بشر مي تواند با طبيعت رقابت كند؟چرا سيستمهاي بشري از انعطاف كمتري برخوردارند؟در اين سيستمها اهداف عاريتي هستند و بنابراين اولين موضوع كه بايد به آن پرداخته شود هدف سيستم است.تعيين اهداف سازمانها به عنوان سيستمهاي اجتماعي كار دشواري است.چرچمن مي گويد: هدف سيستم آن چيزي است كه از فعاليتها و عمليات اجرايي آن كاملا مجزاست.حالات و ويژگي هاي سيستمهفته سوم4

اسلاید 5: گرايش به فنا(آنتروپي)گرايش به فنا، كهولت و بي نظمي حالتي است كه در همه سيستمها وجود دارد.اگر سيستم به حال خود رها شود و هيچ داده يا انرژي از عوامل بيروني دريافت نكند رو به بي نظمي خواهد رفت.اگر در سيستمي سرعت بي نظمي رو به افزايش باشد به آن آنتروپي مثبت گويند.اگر سيستمي با بي نظمي مبارزه كند به آن آنتروپي منفي گويند. مثل بدن انسان كه در مقابل فرسودگي مقاومت كرده و براي رفع آن از محيط انرژي كسب مي نمابد.حالات و ويژگي هاي سيستمهفته سوم5

اسلاید 6: گرايش به كمال و رشد و توسعهسيستم ها تحت تاثير دو نيروي متضاد هستند: نيل به كمال و هستي و نيل به زوال و نيستي.سيستم تا زماني حيات دارد كه نيروي اول غالب بر نيروي دوم باشد.سيستمهاي فيزيكي ساخت بشر در نسل هاي مختلف خود پيچيده تر شده اند و تغييرات آنها در جهت رشد و كمال بوده است.همين موضوع در خصوص سيستمهاي اجتماعي و سازمانها نيز برقرار است.(EFQM) حالات و ويژگي هاي سيستمهفته سوم6

اسلاید 7: حالت ثبات و پابرجايييكي از حالتهاي سيستمهاي باز و پيچيده حالت ثبات و پابرجايي در برابر تغييرات است.سيستمهاي باز همواره در معرض ورودي هاي جديد و بازده خروجي ها هستند و بر اين اساس بايد به وسيله اي مستقل از اختلالات احتمالي جلوگيري نمايند.مثل تنظيم درجه حرارت بدن، فشار خون يا مواد مختلفبراي اينكه سيستمها شخصيت و هويت خود را ار دست ندهند و تعادل و نظم در آنها برقرار بماند نيازمند تعادل نيروها و جريانهاي ورودي و خروجي هستند كه به آن هموستاسيس يا حالت پابرجايي و خودنگهدارنده پويا مي گويند.دو نوع فعاليت به منظور ايجاد اين حالت در سيستمها انجام مي گرددفعاليت نگهدارنده كه موجب جلوگيري از خروج سيستم از حات تعادل مي گردد.فعاليت انطباق كه براي تنظيم نحوه دگرگوني نيازهاي داخلي و خارجي سيستم در طي زمان است.حالات و ويژگي هاي سيستمهفته سوم7

اسلاید 8: حالت هم افزاييراس آشبي: هر مجموعه اي كه به سبب پيوند اجزا و عوامل تشكيل دهنده اش به وجود آيد از نظر حالت و رفتار از مجموعه اي كه اجزاء آن با هم پيوند نداشته باشند بسيار پيچيده تر است. متل مولكول آبدو به اضافه دو بيشتر از چهار مي شود. مثل فعاليتهاي تيمي يا طوفان ذهنيحالات و ويژگي هاي سيستمهفته سوم8

اسلاید 9: در تقسيم بندي بولدينگ سازمانهاي اجتماعي بالاترين سطح سيستمها در نظر گرفته شده است و بر اين اساس شناخت سازمان و انسان از اهميت ويژه اي برخوردار است.نقش انسانها سازمان اجتماعي را شكل مي دهد. يكي رهبر است يكي پيرواصلي ترين زيرسيستم در آنها انسان است.در مديريت كلاسيك، سازمان يك سيستم بسته و متشكل از رفتار منطقي انسانهاست.در سال 1972 ويليام اسكات و ترنس ميشل سازمان را متشكل از روابطي اجتماعي با زير سيستمهاي افراد/ ساختار رسمي/ ساختار غير رسمي/الگوي نقش و موقعيت/محيط فيزيكي كار معرفي كردند.در سال 1976 كوتر سازمان را شامل زيرسيستمهاي فرآيندهاي كليدي سازمان/ كاركنان و ديگر منابع محسوس/ ساختار رسمي/ سيستم اجتماعي داخلي/ تكنولوژي سازماني دانست.در دهه هاي اخير سازمان به مثابه يك سيستم باز مبتني بر روابط اجتماعي تعريف گرديده است و گرايش ماشيني قبلي به گرايشي زيستي بدل شده است.سازمان به مثابه يك سيستم اجتماعيهفته سوم9

اسلاید 10: در تجزيه و تحليل سيستمها و روشها معمولا به استقبال حل مسائل مدل عمومي ارائه شده مي رويم.سعي مي شود با برداشتي ساده از تعاريف، حالات و ويژگي هاي سيستم مولفه هاي مدل كامل گردد.نگرش سيستمي باعث افزايش جامعيت تحليل گران در نگاه به سازمان مي شود.عمده ترين مولفه هاي سيستم باز و پيچيده سازمانها كه با هم در تعاملند و در نهايت باعث رشد و تكامل سازمان مي گردند در شكل زير آمده است.ارتباط اين مولفه ها بسيار تنگاتنگ استبه نحوي كه تغييرات در هر كدام موجب تغيير ديگر مولفه ها مي گرددمانند تغييرات تكنولوژي كه واكنش افراد را در جهتي غير از سود سازمان به دنبال داردمانند به كارگيري ERP در سازمانهاسازمان به مثابه يك سيستم اجتماعيهفته سوم10

اسلاید 11: اين روابط متعامل و متقابل مولفه ها ما را مجبور مي كند در تجزيه و تحليل مسائل سازماني:توجه نماييم كه موفقيت سازمان در گرو كارگروهي و مشاركت فعال عناصر انساني آن است.حل مسائل سازماني نيازمند نگرش سيستماتيك و حركات منظم است.مسائل جاري سازمان تصادفي نيست بلكه به مجموعه اي از آثار به هم پيوسته حوادث گذشته وابسته است. سازمان به مثابه يك سيستم اجتماعيهفته سوم11

اسلاید 12: کار یک خلبان آموزشی مهمتر است یا طراح شبیه ساز پرواز؟طراح باید بايد بتواند تمام شرايط غير معمول را در طراحي خود در نظر بگيرد.نقش مدیران در سیستمهای اقتصادی و اجتماعی چیست؟ خلبان یا طراح شبیه ساز پرواز؟مدیران همانند يك خلبان آزمايشي در شرايط مختلف تصميم می گيرند.مدیران همانند يك طراح، ساختار سازمان، استراتژيها، قوانين و قواعد تصميم گيري در سازمان را طراحي می نمايند.در سازمانها مدیران بیشتر نقش خلبان آموزشی را بازی می کنند.مدلسازی ابزاری است براي كمك به مديران در راستاي انجام فعاليتهاي جاري و طراحي مناسبتر سازمانهدف مدل سازیهفته سوم12

اسلاید 13: مشتری مدل کیست؟شخصي كه شما را به سازمان مربوطه مي برد؟شخصي كه مسئوليت پرداخت هزينه كار را برعهده دارد و در كار مدل سازي از شما پشتيباني مي كند؟...كسي است كه در كار مدل سازي براي حل مسئله شما را ياري مي كند.کسانی که شما باید برای اثربخش بودن کارتان آنها را تحت تاثیر قرار دهید.کسانی که باید برای حل مسئله رفتارشان تغییر یابد.برای اینکه مدل شما مؤثر و مفيد باشد:باید بر نيازمنديهاي مشتري مدل خود تمركز نمائيد.نباید به نسبت به جزئيات نيازمنديهاي مشتري مدل نيز توجه كند.بايد به فرايند مدل سازي اجازه دهيد تا بتواند مدل ذهني شما را تغيير دهد.اگر در برخي موارد مدل نشان مي دهد كه نظرات مشتري مدل شما اشتباه است، صادقانه آن را مطرح نمائيد.اگر در بدترين حالت مشتري مدل شما سعي در اعمال نظرات خود در روند مدل سازي است سعي كنيد مشتري ديگري براي خود انتخاب كنيد.کارفرما و مدل سازهفته سوم13

اسلاید 14: تشريح دقيق صورت مسئله (تعيين مرز مدل)انتخاب موضوع: مسئله و مشكل چيست؟متغيرها و مفاهيم كليدي چيست؟افق زماني؟ مسئله مورد نظر از نظر زماني چه بازه اي از گذشته و آينده را شامل مي شود؟ترسيم رفتار متغيرها در گذشته و احتمال رفتار آن در آيندهتعيين تئوري و فرضيه ديناميك درباره علل بروز مسئلهفرضيه اوليه براي رفتار مدل: در حال حاضر براي رفتار سيستم چه تئوري و فرضيه اي وجود دارد؟تمركز بر عوامل درونزا: تعيين روابط علي داخلي در ايجاد رفتار سيستمترسيم روابط علي و معلولي: با استفاده از فرضيه ها و تئوري هاي اوليه، متغيرها و مفاهيم كليدي، رفتار سيستم در گذشته، ساير داده هاي در دسترس و استفاده از ابزارهايي همچون:نمودارهاي مرز مدلنمودارهاي زيرسيستمنمودارهاي علي و معلولينمودارهاي حالت-جرياننمودارهاي ساختار سياستساير ابزارهاگامهای فرآیند مدل سازیهفته سوم14

اسلاید 15: ساختن يك مدل شبيه سازي براي تست فرضيه فوقتعيين ساختار و قواعد تصميمتخمين مقادير اوليه، پارامترهاي مدل و ارتباطات رفتاريتست ميزان سازگاري مدل با اهداف و مرز آنتست مدل براي اطمينان از صحت عملكرد آنمقايسه رفتار مدل با رفتار مرجع (رفتار گذشته سيستم)بررسي رفتار مدل در شرايط حدي: آيا مدل با وارد نمودن شرايط حدي منطقي رفتار مي كند؟تحليل حساسيت: بررسي رفتار مدل در صورت تغيير مقادير اوليه، پارامترها و مرز مدلچندين تست ديگر ...طراحي سياستهاي مختلف و ارزيابي آنها به وسيله مدلطراحي سناريو: چه شرايط محيطي ممكن است رخ دهد؟طراحي سياست: چه قوانين و استرا تژي هايي مي توان در دنياي واقعي پياده نمود؟آناليز: بررسي نتايج اعمال سياستهاي مختلفآناليز تحليل حساسيت: بررسي نتايج مدل در صورت وقوع سناريوهاي مختلفبررسي تعامل بين سياستها: آيا سياستهاي مختلف با يكديگر در تعامل و اثر متقابل مي باشند؟گامهای فرآیند مدل سازیهفته سوم15

اسلاید 16: مدل سازي يك فرايند بازخوردي است و نه يك توالي خطي از مجموعه اي از فعاليتهابیان مسئله(انتخاب مرز)فرضیه پویافرموله کردنآزمون مدلطراحی و ارزیابی سیاستمدل سازی فرآیندی تکراریهفته سوم16

اسلاید 17: مدل سازی در پویایی سیستم محاط شده است.مدل سازی فرآیندی تکراریهفته سوم17

اسلاید 18: مدل سازی فرآیندی تکراریهفته سوم18

اسلاید 19: بیان مسئلهاهمیت هدفمهمترين قدم در مدل سازي تعيين صحيح صورت مسئله است.موضوعی که کارفرمایان بیشترین ارتباط را با آن دارند کدام است؟آنها سعی در شناسایی چه مسئله ای دارند؟مسئله واقعی(نه فقط نشانه های مشکل) چیست؟هدف مدل چیست؟مهمترین مسئله تعيين هدف از مدل سازي آن چیزی است كه براي مشتري مدل مهم بوده و مورد علاقه او است.در مجموع بايد يك مسئله را مدل نمود و نه يك سيستم رااگر مدلی برای پیگیری سیاستهای کند نمودن مصرف سوخت های فسیلی ارائه گردد مدل یک مسئله است. مدل سیستم مدل اقتصاد یکپارچه است. سودمندی مدلها در نمایش ساده تر واقعیت و ماهیت اشیاء است که برای ما قابل درک است.نقشه مانند خود زمین با این همه جزئیات قابل استفاده نیست.هنر مدل ساز شناخت آن چیزی است که باید برید و کنار گذاشت.در مدل اقتصاد یکپارچه همه چیز به هدف ربط دارد و چیزی را نمی توانیم کنار بگذاریم.براي تعريف صورت مسئله دو ابزار مهم استفاده از رفتار مرجع و تعيين افق زماني است.نگاه اجمالی به فرآیند مدل سازیهفته سوم19

اسلاید 20: بیان مسئلهالگوهای مرجعالگوی مرجع بررسي رفتار مسئله و يا متغير مورد نظر در طول زمان مي باشد.الگوی مرجع را مي توان با استفاده از مجموعه اي از نمودارها و يا شرح عملكرد متغير ترسيم نمود.با ترسيم الگوی مرجع شما و مشتري مدل از نگرش واقعه گرا و كوتاه مدت به مسائل دور شده و رفتار سيستم را در گذر زمان مورد توجه قرار خواهيد داد.براي مطالعه الگوی مرجع بايد افق زماني و متغيرها و مفاهيم مهم مورد نياز تعيين شوند.نگاه اجمالی به فرآیند مدل سازیهفته سوم20

اسلاید 21: بیان مسئلهافق زمانیافق زماني بايد به اندازه اي باشد كه با نگاه به گذشته در طول افق زماني بتوان علل و نحوه رخداد پديده مورد مطالعه را دريافت.همچنين افق زماني بايد به اندازه اي باشد كه با نگاه به آينده در طول افق زماني بتوان اثرات تأخيرات سيستم و تأثيرات غيرمستقيم تصميمات بر سيستم را مشاهده نمود.افق زماني بيش از حد بلندمدت نيز مشكلات و تبعات خاص خود را دارد.تعيين مدت افق زماني، نوع سياستهاي مورد ارزيابي در مدل را تحت تأثير قرار مي دهد.یكي از روشهاي مفيد براي تعيين افق زماني اين است كه آن را معدل چندين برابر طولانيترين تأخير موجود در مدل در نظر بگيريد.نگاه اجمالی به فرآیند مدل سازیهفته سوم21

اسلاید 22: بیان مسئلهافق زمانیبه عنوان مثال در زير متغيرهاي چرخه حيات يك محصول به تصوير كشيده شده است. نگاه اجمالی به فرآیند مدل سازیهفته سوم22

اسلاید 23: تدوین فرضیه پویافرضیه پویا علت رفتار مسئله را تشريح مي كند.پویاست چون باید توضیحی از مشخصه پویایی مساله بر حسب بازخوردهای مهم و ساختار انباشت و جریان سیستم ارائه نماید.فرضیه است چون همیشه موقتی بوده و بر اساس یادگیریمان از فرآیند مدل سازی و دنیای واقعی تغییر می کند.مدل ساز به عنوان یک شنونده و تسهیل گر نه یک متخصص موضوع باید مدل ذهني افراد شاغل در سیستم را در رابطه با علت رفتار مسئله درك نمايد.نگاه اجمالی به فرآیند مدل سازیهفته سوم23

اسلاید 24: تدوین فرضیه پویاتبیین درونزادرونزا بودن در سيستم دايناميك بدين معني است كه علل رفتار ديناميك مسئله از تعامل بين اجزاء داخلي سيستم نشأت مي گيرد.متغيرهاي برونزا بايد كم باشد.در تعيين متغيرهاي برونزا بايد دقت شود كه بازخوردي بين متغيرهاي درونزا و برونزا وجود نداشته باشد،نگاه اجمالی به فرآیند مدل سازیهفته سوم24

اسلاید 25: تدوین فرضیه پویاترسیم ساختار سیستمنمودار مرز مدلاين ابزار محدوده مدل را با ليست نمودن متغيرهاي درونزا، برونزا و متغيرهاي غير مؤثر بر مدل نمايش مي دهد.لیست متغیرهای غیر موثر، کمک به کاربران مدل برای تصمیم گیری در خصوص تناسب با اهداف آنهاست.نگاه اجمالی به فرآیند مدل سازیهفته سوم25

اسلاید 26: تدوین فرضیه پویاترسیم ساختار سیستمنمودار زیر سیستماین نمودار معماري كلي مدل را نشان مي دهد..در اين نمودار زيرسيستمها ميتوانند نشان دهنده جريان مواد، پول، كالا و اطلاعات باشند كه با يكديگر در تعاملند.همچنين زيرسيستمها ميتوانند بصورت بخشهاي تشكيل دهنده يك سازمان مانند فروش، توليد، طراحي و توسعه محصول و غيره باشند..نمودار زير سيستم با ترسيم تعداد و نوع عوامل تأثير گذار بر مسئله، نشان دهنده مرز مدل و ميزان يكپارچگي آن است.نگاه اجمالی به فرآیند مدل سازیهفته سوم26

اسلاید 27: تدوین فرضیه پویاترسیم ساختار سیستمنمودار زیر سیستم(نمودار زيرسيستم براي مدل رشد شركت)نگاه اجمالی به فرآیند مدل سازیهفته سوم27

اسلاید 28: تدوین فرضیه پویاترسیم ساختار سیستمنمودار زیر سیستم(نمودار زيرسيستم براي مدل شركت نیمه هادی، بهبود کیفیت و برنامه های آن)نگاه اجمالی به فرآیند مدل سازیهفته سوم28

اسلاید 29: تدوین فرضیه پویاترسیم ساختار سیستمنمودار علی-حلقوینمودارهاي مرز مدل و زيرسيستمها مرز مدل و معماري اصلي مدل را نشان ميدهند ولي ارتباطات بين متغيرها را نشان نمي دهند. نمودارهاي علي و معلولي نحوه تأثير علت بر معلول را نمايش مي دهند و ابزاري مناسب جهت ترسيم ساختار بازخوردي سيستمها مي باشند.نگاه اجمالی به فرآیند مدل سازیهفته سوم29

اسلاید 30: تدوین فرضیه پویاترسیم ساختار سیستمنمودار علی-حلقویاين نمودارها را به عنوان نمودار علت و معلول و نمودار علّي حلقوي نيز ترجمه نموده اند و ما از عبارت اختصاري CLD استفاده مي نماييم.استفاده از آنها در موارد زير مناسب است:بدست آوردن فرضيه هايي در مورد علل پويايي موجود در سيستماستخراج مدلهاي ذهني افراد و تيمهاتبادل اطلاعات بازخورهاي مهمي كه فكر مي كنيد عامل مشكل هستنديك CLD شامل متغيرهايي است كه با كمان به هم مرتبط شده اند و تأثيرات علّي بين متغيرها را نشان مي دهد. حلقه هاي بازخور مهم نيز روي نمودار مشخص مي گردند (به عنوان مثال شكل زير را ببينيد) نگاه اجمالی به فرآیند مدل سازیهفته سوم30

اسلاید 31: تدوین فرضیه پویاترسیم ساختار سیستمنمودار علی-حلقویدر شكل زير، نمادهاي مورد استفاده در نمودار حلقه علّيت، نمايش داده شده اند.متغيرها با پيوندهاي علت و معلولي(Causal Link) كه با پيكان نمايش داده مي شوند به هم متصل مي گردند.مثال: نرخ تولد هم به وسيله جمعيت هم به وسيله كسر نرخ تولد تعيين مي گردد.به هر پيوند علي و معلولي، يك قطبيت(Polarity) به صورت مثبت (+) يا منفي (-) تخصيص مي يابد تا چگونگي تغيير متغير وابسته را هنگامي كه متغير مستقل تغيير مي كند، نشان دهد.نمودار علّيت به شما نمي گويد چه اتفاقي خواهد افتاد. بلكه به شما مي گويد چه اتفاقي مي افتد اگر متغير، تغيير نمايد.نگاه اجمالی به فرآیند مدل سازیهفته سوم31

اسلاید 32: تدوین فرضیه پویاترسیم ساختار سیستمنمودار علی-حلقویحلقه هاي مهم با يك شناسه حلقه مشخص مي گردند كه نشان مي دهد آيا حلقه، بازخور تقويتي(Reinforcing) است يا تعادلي(Balancing) شناسه حلقه، هم جهت با حلقه متناظر با آن، چرخش مي كند. مثال: بازخور مثبت مربوط به جمعيت و نرخ تولد، در جهت حركت عقربه هاي ساعت است و لذا شناسه حلقه نيز در اين جهت قرار دارد.وجود پيوند مثبت، بدين معني است كه، اگر علت، افزايش يابد، معلول نيز بيشتر از آن چيزي مي شود كه در غير اين صورت، مي بود و اگر علت، كاهش يابد، معلول نيز كمتر از آن چيزي مي شود كه در غير اين صورت، مي بود. در مثال قبل، يك افزايش در كسر نرخ تولد، به معني افزايش نرخ تولد (بر حسب تعداد افراد در هر سال) به بيش از آن چيزي است كه در غير اين صورت، مي بود.وجود پيوند منفي، بدين معني است كه اگر علت، افزايش يابد، معلول كمتر از آن چيزي مي شود كه در غير اين صورت، مي بود و اگر علت، كاهش يابد، معلول بيش از آن چيزي مي شود كه در غير اين صورت مي بود.در مثال قبل، افزايش متوسط طول عمر افراد، به معني كاهش نرخ مرگ و مير (بر حسب تعداد افراد در هر سال) به كمتر از آنچه مي بود، است.نگاه اجمالی به فرآیند مدل سازیهفته سوم32

اسلاید 33: تدوین فرضیه پویاترسیم ساختار سیستمنمودارهای حالت-جریاننمودارهاي حالت-جريان به ساختارهاي فيزيكي بوجود آورنده ساختار بازخوردي تمركز مينمايد.در نمودار حالت-جريان متغيرهاي حالت نشان دهنده وضعيت سيستم از قبيل تعداد جمعيت، موجودي مواد، بدهيها و ارزش دفتري سرمايه ميباشد متغيرهاي نرخ نشان دهنده نرخ تغييرات سيستم همانند مرگ و مير، نرخ توليد، نرخ دريافت وام و بازپرداخت آن و نرخ سرمايه گذاري و استهلاك سرمايه. در سيستمها بر اساس متغيرهاي حالت تصميم ها اتخاذ شده و با تغيير متغيرهاي جريان آن تصميمات اعمال مي شود.نگاه اجمالی به فرآیند مدل سازیهفته سوم33

اسلاید 34: تدوین فرضیه پویاترسیم ساختار سیستمنمودارهای ساختار سیاستنمودارهاي فوق متشكل از نمودارهاي علي مي باشند كه ورودي هاي اطلاعاتي براي يك قائده تصميم گيري را ترسيم مينمايند. در اين نمودارها تمركز بر داده هايي است كه مدلساز از آنها براي تصميم گيري استفاده مي نمايد.این نمودارها بیشتر نشان دهنده ساختار علی و تاخیرهای زمانی در تصمیمات ویژه است تا اینکه ساختار بازخوردی کل سیستم را نشان دهد.نگاه اجمالی به فرآیند مدل سازیهفته سوم34

اسلاید 35: تدوین یک مدل شبیه سازیپس از اينكه فرضيه و تئوري اوليه براي علت رفتار مسئله ايجاد شد باید بتوان آن را تست نمود.برخي مواقع با استفاده از مجموعه داده هاي واقعي و يا آزمايش فرضيات فوق در جهان واقعي مي توان آن را تست نمود.ولي در اغلب مواقع مدل مفهومي ايجاد شده به قدري پيچيده است كه نميتوان به سادگي آن را ارزيابي نمود. لذا نياز به مدلسازي آن مي باشد.نگاه اجمالی به فرآیند مدل سازیهفته سوم35

اسلاید 36: آزمونبا نوشتن اولين معادله، تست مدل نيز شروع خواهد شد.يكي از انواع تست مقايسه رفتار مدل با رفتار واقعي آن مي باشد.در مدل ساخته شده بايد تمام معادلات از نظر ديمانسيون درست باشند.حساسيت رفتار مدل و سیاست های توصیه شده باید از لحاظ عدم قطعیت در فرضیه ها، هم پارامتری و هم ساختاری ارزیابی شود.تست شرایط مرزی باید صورت پذیرد.چه اتفاقی بر سر تولید ناخاص ملی یک اقتصاد می آید اگر شما به طور ناگهانی ذخاذر انرژی را به صفر کاهش دهید؟چه اتفاقی می افتد اگر تعداد فروشندگان را به 1000% افزایش دهید؟نگاه اجمالی به فرآیند مدل سازیهفته سوم36

اسلاید 37: طراحی و ارزیابی سیاستپس از اينكه مدل ساخته شد و شما و مشتري مدل از عملكرد صحيح آن اطمينان حاصل نموديد، مي توان سياستهاي مختلف را با استفاده از مدل آزمود.طراحي سياست فراتر از تغيير يك پارامتر مانند نرخ ماليات در مدل مي باشد.طراحي سياست به منزله طراحي يك ساختار و يا يك استراتژي جديد و يا تغيير قواعد تصميم گيري است.بهترين روش طراحي سياست، تغيير حلقه هاي بازخوردي غالب در مدل است.به دليل تأثير تأخيرات سيستم بر رفتار آن با رفع تأخيرهاي فوق نيز مي توان سياستهاي مختلفي طراحي نمود.نگاه اجمالی به فرآیند مدل سازیهفته سوم37

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید