سایر ورزشی

تجزیه و تحلیل عضلاتی حرکت دست در شنای پروانه

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [2 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تجزیه و تحلیل عضلاتی حرکت دست در شنای پروانه”

تجزیه و تحلیل عضلاتی حرکت دست در شنای پروانه

اسلاید 1: www.sport-ppt.persianblog.irبا سلام و خسته نباشی خدمت تمامی دوستان،همکاران و هم رشته ای های عزیزمهدف از در دسترس قرار دادن اطلاعات گسترش و پیشرفت دانش تربیت بدنی و علوم ورزشی می باشد و من خواستم تا سهم ناچیزی در این جریان داشته باشمامید است در آینده بتوانم گام های موثر تر و بلند تر داشته باشم با تشکر هاشم خدادادیلیست تعدادی از سایت ها و وبلاگ های اینجانبwww.sport-ppt.persianblog.irwww.sport-clip.persianblog.irwww.sportcd.irwww.sport-shop.irwww.p30sports.comwww.sportdvd.blogfa.comwww.powerpointhkh.blogfa.comwww.soccerhkh.persianblog.irایمیل و شماره تماس09379686880Khodadadi_hashem@yahoo.comHashem.khodadadi@gmail.cominfo@sportcd.ir

اسلاید 2: « تجزیه و تحلیل عضلاتی حرکت دست در شنای پروانه »حرکت دست در شنای پروانه شامل مراحل زیر می باشد :1- ورود دست به آب (Entry)2- کشش دست به بیرون ( Out sweep)3- کشش دست به پایین Sweep) ( Down4- کشش دست به بالا ( Up Sweep) 5- در حرکت در خارج آب ( Recovery )

اسلاید 3: که این مطلب شامل این بخش نیست قبلاً بایستی در مورد دو کلمه کشش و فشار(Push and Pull ) که از لغات متداول و رایج در حرکت دست در ستونا می باستوند توضیحی به این شکل بیان نمود که به جای دو کلمه از کلمه (Sweep ) به معنای مسیر کشش دست استفاده می شود و برای نخستین بار توسط ارنست مگلیسکو (Ernest.w.Maglischo) نویسنده کتاب (Swimming Faster ) بکار برده شده است.

اسلاید 4: شرح مراحل حرکت دست پروانه1- ورود دست به آب (Entry ) و کشش دست به بیرون ( Out Sweep)این مرحله با ورود دست به آب آغاز می گردد و در واقع ابتدای شروع پیشروی شناگر است.دست در جلوی سر قرار گرفته و فاصله دو دست حدود 15 تا 20 سانتی متر از یکدیگر است.

اسلاید 5: در ناحیه ساعد یک حرکت چرخشی انجام می شود که موجب می گردد کف دست با سطح آب زوایه ای در حدود 45 درجه بسازد و مقصود از این زوایه کاهش مقاومت در هنگام ورود دست به آب می باشد.دست ها به صورت کشیده و به موازات سطح آب قرار دارند.اکثر مربیان بالا قرار گرفتن آرنج بالاتر باشد دارای کمی خمیدگی است و ادامه حرکت آسان و سریعتر صورت میگردد(موقعیت کف دست متمایل به بیرون،عقب و پایین است و حالتی توگود دارد)ورود دست هیچ تاثیر در پیشروی ندارد و فقط دست را در شرایطی قرار می دهد که برای کشش موثر عمل نماید.

اسلاید 6: تجزیه و تحلیلعضله سه سربازویی با انقباض خود موجب کشیده شدن کامل آرنج می گردد.کف دست رو به بیرون قرار دارد و در نتیجه عضله تحت کتفی و گرد بزرگ موجب چرخش داخلی بازو از مفصل شانه می شود .کف دست حالت گودی یا ( Cup ) مانند دارد که نتیجه انقباض ایزومتریکی عضلات تاکننده سطحی و عمقی مچ دست ، تا کننده زند اعلایی مچ دستی ، کف دستی طویل می باشد.

اسلاید 7: دستها در سطح آب قرار می گیرند که نتیجه انقباض بخش قدامی عضله دلتوئید،بخش ترقوه ای زمینه ای بزرگ و عضله بازویی است که مسئول فلکش یا تا شدن مفصل شانه هستند.

اسلاید 8: 2- کشش پایین دست ( Down Sweep ) پس از اینکه دست از حد شانه ها ، گذشت شروع به سمت پایین و بیرون رفتن کرده و حرکتی دورانی را طی می کنند.آرنج شروع به شکستن کرده و از همین جا حرکت پیش برنده آغاز می شود،و این نیرو از دستها تامین می گردد.چرخش کف دستها از بازو کمتر شده ( چرخش خارجی ) و به عقب متمایل می گردد.در این حالت دستها به عمیق ترین نقطه خود رسیده و در این مرحله شتاب حرکتی دستها بیشتر می گردد و به مرحله بعد می رسد.

اسلاید 9: تجزیه و تحلیل : با رفتن دستها به طرفین و بیرون از بدن ، عضلات سینه ای بزرگ پشتی بزرگ و گرد بزرگ فعالیت می کنند.تا کننده های آرنج مانند : دو سربازویی،بازویی قدامی و بازویی زند اعلایی انقباض قدرتمندی را انجام می دهد.با باز شدن دستها از مفصل شانه عضلات پشتی بزرگ ، گرد بزرگ و سر دراز عضله سه سر منقبض شده تا دست به سمت پایین برود چرخش کف دست کمتر می گردد و توسط عضلات سوپینیتور مانند دو سر بازویی و چرخش دهنده خارجی دهنده خارجی بازو انجام می گردد.عضلات تاکننده مچ دست با انقباض ایزومتریکی خود کف دست را برای اعمال نیرو به آب نگه می دارند و مچ دست تا حدود 10 تا 15 درجه خمیدگی یا فلکسور دارد.

اسلاید 10: 3- کشش داخلی دست ( In Sweep )در این مرحله دست به خط میانی بدن نزدیک می شود.دست ها در این موقعیت به زیر مفصل آرنج رسیده اند و کف دست متمایل به عقب ، بالا و داخل می باشد .همین طور که دستها به خط میانی بدن می رسند، به یکدیگر کاملاً نزدیک می شوند و در بعضی از ستوناگران فاصله دو دست در این مرحله به چند سانتی متر می رسد که این انتهای مرحله کشش داخلی دست است.شتاب حرکتی که ناشی از مرحله قبلی بود ادامه می یابد.این مرحله از کشش دست برای پیش رفتن بدن در آب به صورت قوی عمل می کند.

اسلاید 11: تجزیه و تحلیل :شکل اصلی حرکت دست در این مرحله به سمت داخل بدن می باشد.عضلات دوسربازویی،بازویی قدامی ، بازویی زند اعلایی فلکسور بسیار قوی آرنج را در این مرحله موجب می شوند چرخش داخلی دست ( بازو) و آداکستون بازو توسط عضله سینه ای بزرگ گرد بزرگ پشتی بزرگ،از مفصل شانه انجام می شود. حرکت سوپینستون ساعد از دو مفصل فوقانی و تحتانی توسط دو سربازویی صورت می گیرد.

اسلاید 12: 4- کشش بالایی ( Up Sweep )ادامه حرکت دست در مرحله کشش داخلی به حرکت دست برای مرحله بعد می انجامد،در پایان مرحله قبلی دستها به هم خیلی نزدیک شده بودند و از این مرحله به بعد سمت حرکت عوض شده ، از تمایل به داخل به متمایل شدن به خارج تبدیل می گردنند و آب را به سمت عقب و بالا و بطرف ران ها فشار می دهند.این مسیر عقب و بالا رفتن ادامه می یابد تا دستها به حد ران ها می رسند و مفصل آرنج شروع به بازکردن نموده و نزدیک شدن کامل می باشد و این پایان مرحله حرکت دست ها ، در زیر آب است و شتاب حرکت دست به بالاترین نقطه خود رسیده .در پایان مرحله کشش بالایی ، دستها قصد خروج از آب دارند

اسلاید 13: شتاب پیشروی بدن در مرحله فشار آب به بالا و عقب دارای بیشترین سرعت میباشد و این علت بالا کشیده (Lift)شدن بدن در مقابل نیروی مقاومت(Drag) می باشد، چون حرکت دست دورانی می باشد و فقط حالت ارسال آب به عقب را ندارد.(علی الخصوص ضربه دوم یا در این مرحله زده می شود و بالا تنه به بالا کشیده شده و جلو می افتد.

اسلاید 14: تجزیه و تحلیل :کف دست مجدداً به بیرون متمایل می شود که توسط عضلات درون گرداننده و درون گرداننده مدور از مفصل دو زند صورت می گیرد.بازوها به عقب می روند و این کار اکستنستون استخوان بازو از مفصل شانه است.عضلات عمل کننده ، پشتی بزرگ،گرد بزرگ،سر دراز عضله سه سر می باشد.انقباض عضلات دلتوئید قدامی و فوق خاری سبب مقدار کمی آبداکستون بازو می شود.فلکدو سرهای مچ دستی در آخرین مرحله با انقباض خود مچ را نگهداری می کنند تا با فشار به آب نیرو وارد سازد.

اسلاید 15: 5- حرکت دست در بیرون از آب ( Recovery)در انتهای مرحله حرکت دست در زیر آب بازو به داخل می چرخد ، آرنج ها سطح آب را می شکافند و به دنبال آن دستها خارج می شوند. و این مطلب روستون می سازد که دستها در هنگام خروج از آب از مفصل آرنج کاملاً کشیده نیستند ، ولی هنگام جلو رفتن در سطح آب به حالت کشیده در می آیند.در ابتدای مرحله خروج دست از آب ، تنه در حالت تقریباً کشیده (Extension ) می باشد. بازوها به سمت بیرون و بالای سطح آب حرکت می کنند و از هنگام رسیدن به راستای شانه ها به سمت جلو و داخل (Inward ) متمایل می شوند.در هنگام حرکت در بالای سطح آب دستها در حالت شل و راحت باقی می مانند.شانه ها از آب خارج می شوند و با اینکار از مقاومت بیشتر جلوگیری می نمایند، به طور کلی خروج دستها ، سر و شانه ها از میزان مقاومت بیشتر جلوگیری می نمایند، درست در موقع رسیدن دست در جلوی شانه های و ورود دستها به داخل آب آرنج ها دوباره کمی به حالت (فلکسور ) در می آیند و پس از ورود به آب صاف می گردنند.

اسلاید 16: تجزیه و تحلیل تنه توسط عضلات راست کننده ستون مهره ها به حالت کشیده در می آید ( علی الخصوص موقعی که ستوناگر هواگیری می کند)دستها پس از خروج از آب توسط عضلات دلتوئید قدامی بخش ترقوه ای سینه ای بزرگ ، غرابی بازویی،عضله فوق خاری برای کمک به دلتوئید در حرکت آبداکستون وارد عمل می شود و دستها را در سطح آب حرکت می دهد.عضله سه سرکار راست کردن و مستقیم نمودن مفصل آرنج را در سطح آب انجام میدهد،در انتهای حرکت ( Recovery ) قبل از ورود دست به آب ، دستها چرخش داخلی پیدا می کنند تا در جلو شانه ها وارد آب شوند و این کار توسط سینه ای بزرگ و پشتی بزرگ انجام می شود. در این حرکت با خارج بودن دست از آب ، شانه ها به بالا کشیده می شود که توسط عضلات ذوزنقه و گوشه ای صورت گرفته و کتف را بالا می کستوند و در عین حال به کتف چرخش میدهند.

اسلاید 17: ( مفاصل مهم در ستوناسی دست پروانه : مفصل شانه – مفصل آرنج – مفصل فوقانی و تحتانی ساعد )جمع بندی عضلات مهم عمل کننده در دست پروانه :1- پشتی بزرگ 2- گرد بزرگ 3- سینه ای بزرگ 4- دو سر بازویی5- بازویی قدامی 6- بازویی زند اعلایی7- سه سر بازویی8- دلتوئید9- فلکدو سرهای مچ دستی10- فوق خاری 11- چرخش دهنده های داخلی ساعد 12- چرخش دهنده های خارجی ساعد13- تحت کتفی

اسلاید 18: تمرینات قدرتی برای دست پروانه در ستوناها نیاز اصلی به بالا بردن توان انجام یا اعمال نیرو می باشد که توان از حاصلضرب قدرت در سرعت حاصل می شود.یک برنامه ایده آل تمرینات بدنی بایستی به دو بخش مختلف تقسیم گردد.1- تمرینات قدرتی : که توسط انقباض ایزوتونیکی با استفاده از وزنه و ماشین انجام می شود.که دو شکل بلند و یا کوتاه شدن طول عضله همراه است.

اسلاید 19: 2- تمرینات سرعتی : این تمرینات شامل تعداد تکرار حرکتی نسبتاً بالا می باشد، و در ماشین های مخصوص بدنسازی دیده می شود که نمونه آن دستگاههای ایزوکینتیک می باشد. ترکیب تمرینات بدنی این دو نوع فعالیت یا تمرین، موجب بهبود قدرت بدنی می گردد البته کشش یا ( Stretch ) عضلات بطور کلی بایستی در نظر گرفته شود.

اسلاید 20: تمرینات به دو شکل ( Concentric ) , ( Eccentric ) انجام می شوند ( انقباض از نوع برون گرا و انقباض درون گرا ) در حرکت های شنای پروانه هیچ گونه انقباض از نوع (Eccentric ) دیده نمی شود. بنابراین همه حرکات بایستی متوجه انقباض از نوع (Concentric ) گردد.البته تمرینات ( Eccentric ) می تواند برای بالا بردن سطح قدرت عمومی بدن مورد استفاده قرار گیرد.

اسلاید 21: کار با وزنه های مانند ، نشستن و بلند شدن ، وزنه بالای سر بردن ، روی نیمکت خوابیدن و پرس سینه ، همگی بایستی با تاکید برداشتن شتاب حرکت و همچنین قدرت انفجاری انجام حرکت همراه باشد.همه قسمت های بدن و کل مفاصل باید به گرفته شود و در افزایش قدرت عمومی شرکت نمایند،البته بایستی شکل صحیح انجام کار و همچنین اطمینان از چگونگی و ایمنی تمرین در تمام مدت در مد نظر باشد.در تمرینات با ماشین های سرعت انجام حرکت مقداری کمتر است ، و به نسبت سنگین کردن مقاومت متغییر می باشد.

اسلاید 22: تجزیه و تحلیل حرکت پای پروانه پای دلفین پای پروانه است که نه تنها برای پیش بردن بدن در آب ، بلکه برای بالا آوردن لگن خاصره بسیار مهم و ضروری است.بالا آمدن لگن ، بدن را در موقعیت صحیح و مناسبی قرار می دهد که بسیار اهمیت است.در شنای پروانه همانطور که می دانید دو ضربه پا برای هر دور حرکت دست زده می شود.اولین ضربه در ابتدای ورود به دست به آب زده می شود و دومین ضربه در هنگام تمام شدن کشش دست در زیر آب وارد می شود.>>هر ضربه پا دارای دو مرحله می باشد »

اسلاید 23: 1- ضربه بالایی Up Sweep 2- ضربه پایینی Down Sweepشرح حرکت پس از ضربه پا به سمت پایین پاها از مفصل زانو به حالت کاملاً کشیده Extension در می آیند و مفصل ران نخستین حرکت را برای مرحله ضربه بالایی پا عهده دار است.مچ پا در این مرحله به حالت کاملاً کشیده است و بین موقعیت پلانتار و دورسی فلکسور قرار دارد.پاها بطور کلی (زانوها) در این مرحله به حالت کاملاً صاف قرار دارند.

اسلاید 24: تجزیه و تحلیل :زانو به حالت کشیده توسط عضله چهار سر رانی نگهداری می شود این عضله از چهار عضله راست قدامی – پهن داخلی – پهن میانی تشکیل شده است.بطرف بالا حرکت کردن ران بوسیله عضلاتی چون سرینی بزرگ و همسترینگ انجام می گیرد.عضله همسترینگ مجموعه ای از عضلات دو سررانی ، نیم غشایی و نیم و تری می باشد.

اسلاید 25: شرح :در انتهای حرکت ضربه پا به بالا،پاشنه پا در بالاترین نقطه خود است.ابتدای شروع حرکت پای دوم پروانه می تواند حرکت پیش برنده بدن به جلو را با اعمال نیرو به آب ممکن سازد.شروع این کار ابتدا از فلکسور و یا خم شدن مفصل ران انجام می گیرد.ران ها به پایین می روند و زانو زوایه ای در حدود 45 درجه می سازد.هیچ گروه عضلاتی برای خم کردن زانو فعالیت ندارد این حرکت ، قسمت تحتانی پا به سمت پایین فشار وارد می آورد و با این کار کاملاً کشیده می گردد.پنجه پا کاملاً کشیده می گردد.پنجه پا کاملاً کشیده است و به سمت داخل چرخش نموده ، و با اینکار کمی از هم باز می شود( علی الخصوص در ابتدای ضربه به سمت پایین ) و در حین انجام حرکت بهم نزدیک می شود.انجام حرکت در پایین ترین عمق پا متوقف می شود.

اسلاید 26: تجزیه و تحلیل :تا کننده های مفصل ران اولین اقدام را برای حرکت قدرتمند پاها شروع می کنند و این گروه عبارتند از سوئز،خاصره ای ، راست قدامی ، خیاطه ، شانه ای.زانو با قدرت انقباض عضله چهار سر رانی بطور کاملاً کشیده در می آید.پلانتار فلکسور از مچ پا توسط عضلات دو قلو،نعلی و ساقی خلفی انجام می شود.قابلیت کشش کامل این عضلات و انعطاف پذیری مچ پا بسیار با اهمیت است.زانوها توسط عضلات عمل کننده بر مفاصل عمل کننده بر مفاصل ران یعنی سرینی بزرگ و سرینی میانی و کستونده پهن نیام کمی از هم جدا می شوند و در عین حال فاصله اندک زانوها با چرخش خارجی ران نیز همراه می شوند که عامل این چرخش عضلات خیاطه و سرینی می باشد.

اسلاید 27: حرکت پلانتار فلکسور و اینوستون نیز در مچ وجود دارد که توسط عضلات ساقی قدامی و ساقی خلفی صورت می گیرد.درهنگام زدن ضربه پا به پایین چرخش استخوان به حرکت اینورشن مچ پا کمک می کند.بخش قدامی عضلات سرینی میانی ، سرینی کوچک ، کستونده پهن نیام و سوئز خاصره ای در این حرکت دخالت دارند.

اسلاید 28: عضلات مهم عمل کننده حرکت دست شنای پروانه ( به همراه سر ثابت و سر متحرک و عمل )پشتی بزرگ : مبدا: بخش خلفی تاج خاصری و تاجی – زواند خاری مهره های کمری و ستون مهره تحتانی ناحیه پشتی و سطح خارجی سه دنده تحتانی قفسه سینهانتها : انتهای تحتانی کنار داخلی ناودان بین دوبر آمدگی استخوان بازوعمل : نزدیک کردن ، بازکردن،چرخش داخلی و دورکردن افقی مفصل شانه

اسلاید 29: گرد بزرگ : مبدا: یک سوم تحتانی ، لبه داخلی سطح خارجی استخوان کتفانتها : لبه داخلی ناودان بین دو برآمدگی استخوان بازوعمل : بازکردن مفصل شانه – مفصل شانه – چرخش داخلی مفصل داخلی

اسلاید 30: سینه ای بزرگ : مبدا : فوقانی ( ترقوه ای ) : نیمه داخلی سطح قدامی استخوان ترقوهتحتانی ( جناقی ) :سطوح قدامی غضروف دنده ای شش دنده اول و بخش مجاور استخوان جناقیانتها : با یک تاندون پهن به لبه خارجی ناودان بین دوبرآمدگی استخوان بازوعمل : بخشی جناقی : چرخش داخلی – نزدیک کردن افقی – بازکردن نزدیک مفصل شانه عمل بخش ترقوه ای : چرخش داخلی نزدیک کردن افقی خم کردن مفصل شانه ، دور زدن مفصل شانه ، و نزدیک کردن مفصل شانه

اسلاید 31: پشتی بزرگ : مبدا: بخش خلفی تاج خاصی و تاجی – زواند خاری مهره های کمری و ستون مهره تحتانی ناحیه پشتی و سطح خارجی سه دنده تحتانی قفسه سینهانتها : انتهای تحتانی کنار داخلی ناودان بین دوبر آمدگی استخوان بازوعمل : نزدیک کردن ، بازکردن،چرخش داخلی و دورکردن افقی مفصل شانه

اسلاید 32: گرد بزرگ : مبدا : یک سوم تحتانی ، لبه داخلی سطح خارجی استخوان کتفانتها : لبه داخلی ناودان بین دو برآمدگی استخوان بازوعمل : بازکردن مفصل شانه – مفصل شانه – چرخش داخلی مفصل داخلی

اسلاید 33: سینه ای بزرگ : مبدا : فوقانی ( ترقوه ای ) : نیمه داخلی سطح قدامی استخوان ترقوهتحتانی ( جناقی ) سطوح قدامی غضروف دنده ای شش دنده اول و بخش مجاور استخوان جناقیانتها : با یک تاندون پهن به لبه خارجی ناودان بین دوبرآمدگی استخوان بازوعمل : بخشی جناقی : چرخش داخلی – نزدیک کردن افقی – بازکردن نزدیک مفصل شانه عمل بخش ترقوه ای : چرخش داخلی نزدیک کردن افقی خم کردن مفصل شانه – دور زدن مفصل شانه – و نزدیک کردن مفصل شانه

اسلاید 34: دوسربازویی : مبدا سرداز : تکمه فوق دوری واقع در بالای لبه فوقانی خود دور کتفسر کوتاه زائده غرابی کتف و لبه فوقانی دور کتفانتها : برجستگی زند اعلائی استخوان زند زبرین و نیام دوسریعمل : خم کردن مفصل آرنج – چرخش خارجی ساعد – خم کردن ضعیف مفصل شانه

اسلاید 35: بازویی قدامی : مبدا : نیمه تحتانی سطح قدامی استخوان بازو انتها : زائده استخوان زندزیرینعمل : خم کردن کامل مفصل ساعد

اسلاید 36: بازوی زند اعلائی : مبدا: دو سوم بخش تحتانی خارجی و لبه لقمه خارجی استخوان بازوانتها : زانده نیزه ای استخوان زند زبرینعمل : خم کردن مفصل آرنج – نیمه درون گرداندن ساعد – نیمه برون گرداندن ساعد

اسلاید 37: سه بازویی:مبدا : سرداز : تکمه تحت دور کتفسرخارجی : نیمه فوقانی سطح خلفی استخوان بازوانتها : زائده آرنجی استخوان زندزبرینعمل : هر سه سر باز کردن مفصل آرنج – سردراز:بازکردن و نزدیک کردن مفصل ساعد

اسلاید 38: دلتوئید: مبدا بخش قدامی : یک سوم خارجی سطح قدامی استخوان ترقوهمینای: بخش خارجی استخوان ترقوهخلفی : سه تحتانی خارکتفانتها : برجستگی در سطح خارجی و میانی استخوان بازوعمل: بخش قدامی : دور کردن – خم کردن – نزدیک کردن افقی و چرخش داخلی مفصل شانه عمل بخش میانی : دور کردن مفصل شانه عمل بخشی خلفی : دور کردن – بازکردن – دور کردن افقی و چرخش خارجی مفصل شانه

اسلاید 39: زند اعلائی قدامی : مبدا : فوق ترقوه استخوان بازوانتها : قاعده دومین و سومین استخوان کف دستی عمل : خم کردن ، دور کردن مچ دست – خم کردن ضعیف – مفصل آرنج عکس

اسلاید 40: فلکدو سرهایی :مچ دست : ( کف دستی طویل ، زند اسفلی قلامی،زند اعلائی قدامی) کف دستی طویل :مبدا: فوق قرقره استخوان بازوانتها : نیام کف دستی دومین سومین ، چهارمین و پنجمین استخوان کف دستعمل : خم کردن مچ است- خم کردن ضعیف متصل آرنج ، زنداسفلی قدامی:مبدا قرقره ای

اسلاید 41: فوق استخوان بازویی مبدا : نیمه فوقانی بخشی خلفی استخوان زندزین انتها : استخوانهای چنگالی مچ ، و قاعده پنجمین ، استخوان کف دستعمل : خم کردن مچ دست به نزدیک مچ است همراه با عضله بازکننده مچ دست عکس

اسلاید 42: فوق خاری : مبدا: دو سوم بخش داخلی حفره فوق خاری کتفانتها : بالای برآمدگی بزرگ استخوان بازوعمل : دور کردن ضعیف استخوان بازو – تحکیم و تثبیت بر استخوان بازو در حفره دوری کتف

اسلاید 43: چرخش دهنده های داخلی ساعد : درون گرداننده مدوی2- درون گرداننده مربع3- بازویی زند اعلائی درون گرداننده مدوی : مبدا : بخش فوقانی لقمه داخلی استخوان بازو و کنار داخلی استخوان زندیرین انتها : یک سوم میانی سطح استخوان زندزبرین عمل : چرخش داخلی ساعد – خم کردن ضعیف مفصل آرنج

اسلاید 44: درون گرداننده مربع : مبدا : یک چهارم تحتانی سطح قدامی استخوان زندزینانتها : یک چهارم تحتانی سطح قدامی استخوان زندزبرین عمل : چرخش داخلی ساعد

اسلاید 45: چرخش دهنده های خارجی ساعد Sup: برون گرداننده کوتاه 2- دو سربازوین 3- بازوین زند اعلائی برون گرداننده کوتاه : مبدا : فوق استخوان بازو و مجاور استخوان زند زینانتها : سطح خارجی بخش فوقانی استخوان زندزیرینعمل : چرخش خارجی ساعد

اسلاید 46: تحت کتفی : مبدا : تمام حفره تحت کتفی واقع در سطح قدامی استخوانی کتفانتها : برآمدگی کوچک استخوان بازوعمل : چرخش داخلی به نزدیکی کردن و باز کردن مفصل شانهتحکیم و تثبیت سر استخوان بازو و در حفرای دوری کتف

اسلاید 47: عضلات چهار سر ران : راست رانی – پهن داخلی – پهن میانی – پهن خارجیراست رانی : مبدا : خار خاصره ای بخش تحتانی استخوان و بخش خلفی فوقانی حفره حقه ایانتها : به بخش فوقانی استخوان کشکک زانو و از طریق وتر کشککی به برجستگی استخوان درستونی متصل می شود.عمل : خم کردن مفصل ران باز کردن مفصل زانو (مفاصل مهم در شنای پای پروانه : مفصل زانو – مفصل ران – مفصل مچ پای (

اسلاید 48: پهن داخلی مبدا : سراسر طول خط خشن و لبه درونی خط انشعاب داخلی استخوان ران انتها : به نیمه داخلی لبه فوقانی استخوان کشکک و از طریق وتر کشککی برجستگی درشت نی متصل می شودعمل : باز کردن مفصل زانو

اسلاید 49: پهن میانی مبدا : دو سوم بخش فوقانی سطح قدامی استخوان ران انتها : به لبه فوقانی استخوان کشکک و از طریق وتر کشککی به برجستگی درشت نی متصل می شودعمل : باز کردن مفصل زانو

اسلاید 50: پهن خارجی : مبدا : خط بین برجستگی بزرگ و کوچک استخوان ران ، لبه های قدامی و تحتانی برجستگی بزرگ استخوان ران برجستگی دو سرانی میله فوقانی خط خشن و تمام و جدار بین عضلانی خارجی انتها : به لبه خارجی استخوان کشکک و از طریق وتر کشککی به برجستگی درشت نی متصل می شود .عمل : باز کردن مفصل زانو

اسلاید 51: عضلات سرینی :1- کوچک 2- میانی 3- بزرگ سرینی کوچک : مبدا : سطح خارجی استخوان خاصرهانتها : سطح قدامی برجستگی بزرگ استخوانعمل : دور کردن مفصل ران – چرخش داخلی

اسلاید 52: سرینی میانی : مبدا : سطح خارجی استخوان خاصرهانتها : سطوح خلفی و میانی برجستگی بزرگ استخوان ران عمل : بازکردن مفصل ران – چرخش خارجی

اسلاید 53: سرینی بزرگ : مبدا : یک چهارم سطح خاصی تاج خاصره – سطح خاصی استخوان خاجی و دنبالچه در نزدیکی استخوان خاصرهانتها : برجستگی سریعتر یا نزدیکتر موم و نوار خاصره ای – درست عضله کشنده پهن نیام عمل : بازکردن مفصل ران – چرخش خارجی مفصل ران

اسلاید 54: عضله سوئز خاصره ای :مبدا : عضله خاصره ای : سطح درونی خاصرهمبدا سوئز بزرگ و کوچک : لبه تحتانی و زوائد عرضی پیچ مهره کمر و کنار های جم مهره ای دوازدهمین مهره پشتی و پنج مهره عرضی انتها: خاصره ای سوئز بزرگ : برجستگی کوچک استخوان رانعمل : خم کردن مفصل ران چرخش خارجی استخوان ران

اسلاید 55: انتهای سوئز کوچک : تیغ شانه ای و برجستگی خاصره ای شانه ای واقع در بخش تحتانی داخلی استخوان خاصرهعضله ران : مبدا : لقمه خارجی بخش خلفی استخوانانتها : سطح خلفی داخلی استخوان درشت نیعمل : فلکسور و چرخش داخلی

اسلاید 56: عضله کف پایی : مبدا : بخش خلفی استخوان ران ( قسمت تحتانی )انتها : قسمت خلفی پاشنهعمل : فلکسور ضعیف و پلانتار فلکسور مچ پایه

اسلاید 57: تاکننده های مفصل ران : همسترینگ – دوقلو – کف پایی – رکبی – راست داخلی عضلات هم استرینگ : 1- نیم وتری 2- نیم غشایی 3- دو سررانی نیم تری : مبدا : برجستگی نشینگاهیانتها : سطح قدامی داخلی بخش فوقانی استخوان درشت نی عمل : باز کردن و چرخش داخلی مفصل ران – خم کردن و چرخش داخلی مفصل زانو

اسلاید 58: نیم غشایی :مبدا : برجستگی نشیمنگاهیانتها : سطح خلفی داخلی ، لقمه داخلی استخوان درشت نیعمل : بازکردن و چرخش داخلی مفصل ران – خم کردن و چرخش داخلی مفصل زانو

اسلاید 59: دو سررانی : مبدا سر دراز: برجستگی نشینگاهیسرکوتاه : نیمه تحتانی خط خشن و لبه لقمه خارجی استخوان رانانتها : لقمه خارج استخوان درشت نی و سر استخوان نازک نیعمل : بازکردن و چرخش خارجی مفصل ران – خم کردن چرخش خارجی مفصل زانو

اسلاید 60: کستونده پهن : مبدا : بخش قدامی تاج خاصره سطح خاصره ای انتها : یک چهارم بخش تحتانی استخوان به نوار خاصره ای – درشت نی و از این طریق تکمه ژردی ، واقع در بخش قدامی خارجی لقمه خارجی استخوان درشت نی متصل میشود.عمل : دور کردن مفصل ران – خم کردن مفصل ران – تا حدودی موجب چرخش داخلی مفصل ران می شود.

اسلاید 61: عضله خیاطه : مبدا : خار خاصره ای قدامی فوقانی و لبه فوقانی بریدگی بین دو خار خاصرهانتها : بخش قدامی تحتانی لقمه داخلی استخوان درشت نیعمل : خم کردن مفصل ران – خم کردن مفصل زانو

اسلاید 62: عضلات دو قلو : مبدا سر داخلی : سطح خلفی لقمه خلفی استخوان رانسر خارجی : سطح خلفی خارجی استخوان ران انتها : از طریق تاندون بسیار قوی آشیل به سطح خلفی استخوان پاشنه متصل است.عمل : پلانتار فلکش مچ پا.

اسلاید 63: ساقی خلفی : مبدا : سطح خلفی نیمه فوقانی غشای بین استخوانی سطوح مجاور استخوانهای درشت نی و نازکسانی انتها : سطح بخش داخلی استخوان ناوی و استخوانهای میخی و سطح کفی قاعده دومین تا پنجمین استخوان کف پا عمل : پلانتار فلکشن مچ پا اینورشن پا

اسلاید 64: ساقی قدامی : مبدا : دو سوم فوقانی سطح خارجی استخوان درشت انتها : سطح داخلی اولین استخوان میخی و همچنین سطح داخلی قاعده اولین استخوان کف پاعمل : دورسی فلکسور مچ پا اینورشن پا

اسلاید 65: تقویت عضلات مچ دستبازکننده مچ دست بلند ( زند اعلایی خلفی ) ، بازکننده مچ دستی کوتاه ، بازکننده مچ دستی ( زند اسفل خلفی ، مشترک انگشتان دست بازکننده و بازکننده طویل شست ،بازکننده دراز شست

اسلاید 66: تقویت عضلات فلکسور آرنجبازوی قدامی ، برونگردانده دراز ، درون گردانده مدور و درون گردان گرد

اسلاید 67: تقویت عضلات ساعددرون گرداننده مربع ، درون گرداننده مدور

اسلاید 68: تقویت عضلات کتف ذوزنقه و متوازی الاضلاع

اسلاید 69: تقویت عضلات شا نهعضله سینه ای بزرگ، گرد بزرگ و پشتی بزرگ ، سه سر بازویی ، دلتویید قدامی ، دو سر با زویی و غرابی بازویی ، تحت کتفی ،

اسلاید 70: تقویت عضلات رانخیاطه ، نیم غشایی و نیم وتری و دو سر رانی ، چهار سر ران ( راست رانی ، پهن خارجی ، پهن داخلی ، پهن میانی )

اسلاید 71: منابع1- اصول حرکت ستوناسی ساختاریتامپسون و فلویدترجمه ولی ا... دبیدی روستون2- حرکت ستوناسی ترجمه : دکتر فریدون تند نویس3- www.sport-ppt.persianblog.ir

اسلاید 72: پایان

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید