کسب و کار مدیریت و رهبری

تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم ها

tajzie_va_tahlile_systemha_va_ravehha

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم ها”

تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم ها

اسلاید 1: درس : تجزیه و تحلیل و طراحی سیستمهامنبع : تجزیه و تحلیل سیستم ها و روشها1

اسلاید 2: سیستم چیست ؟ سیستم مجموعه ای است که از اجزاءبه هم وابسته که وابستگی حاکم بر اجزای خود کلیت جدید را احراز کرده و از نظم و سازمان خاصی پیروی می نماید و در جهت تحقق هدف معینی که دلیل وجودی آن است فعالیت می کند 2

اسلاید 3: سه خصلت اساسی سیستم ها3مفهوم کلیتسیستمروابط متقابل بین اجزاءوجود هدف

اسلاید 4: ترکیب سیستم اجزاءچهار گانه سیستم 1- درونداد(input) : آنچه بنحوی وارد سیستم می شود و سبب تحرک سیستم می شود 2- فرایند تبدیل(process) :جریان تغییر و تبدیل آنچه وارد سیستم می شود 3- برونداد(output) : آنچه از تغییر و تبدیل از سیستم (به شکل کالایا خدمات )خارج می شود 4- بازخورد (feed back) : فرایندی دورانی که قسمتی از ستاده به عنوان اطلاعات به درونداد پس خورانده می شود 4

اسلاید 5: ارتباط بین اجزاءسیستم باز خورد 5درونداد ورودیبروندادخروجیفرایند تبدیل

اسلاید 6: محیط سیستم هر سیستم در محیطی قرار دارد . محیط سیستم شامل کلیه متغیرهایی است که می تواند در وضع سیستم مؤثر باشند و یا از سیستم تأثیر پذیرند عوامل محیطی در بر گیرنده عواملی همچون عوامل طبیعی ،فرهنگی ایدئولوژی ،اجتماعی ،سیاسی ،اقتصادی و غیره هستند 6

اسلاید 7: طبقه بندی سیستم ها سیستم های اصلی و فرعی سیستم های اصلی : که در بر گیرنده مجموعه ای از سیستم ها فرعی می باشد سیستم های فرعی : که جزئی از یک سیستم بزرگتر بوده و جهت تحقق هدفهای سیستم اصلی فعالیت می کند 7

اسلاید 8: سیستم های باز و بسته سیستم بسته : سیستمی ساده است که با محیط خود ارتباط برقرار نمی کند و در بر خورد با محیط سازمان خود را از دست می دهد سیستم باز : سیستمی است که با محیط خود در ارتباط است 8

اسلاید 9: آنتروپی در هر سیستم عواملی وجود دارند که بر خلاف جهت نظم سیستم عمل می کنند و مختل کننده انتظام سیستم هستند این عوامل را آنتروپی می نامند 9

اسلاید 10: انواع آنتروپی 1- آنتروپی مثبت : عملکردش در خلاف جهت نظم سیستم است2- آنتروپی منفی : عملکرش خلاف جهت آنتروپی مثبت است و برای ایجاد تغییرات تعدیلاتی در جهت اصلاح انحرافات به منظور بقاء سیستم در محیط عمل می کند 10

اسلاید 11: خواص سیستم های باز 1- کلیت و جامعیت وجودی 8- گرایش به فنا 2- سلسله مراتب 9- گرایش به تکامل 3- همبستگی بین اجزاء 10- گرایش به تعادل یا خود 4- تناسب بین اجزاء نگهداری 5- گردش دایره وار 6- خاصیت تولید مثل 7- همپایانی 11

اسلاید 12: 1- کلیت و جامعیت وجودی سیستم در کلیت وجودی خود خواصی را ظاهر می سازد که در اجزاء تشکیل دهنده آن به تنهایی وجود ندارد . این کلیت نتیجه ارتباط اجزاء با یکدیگر و نحوه ترکیب اجزاء و سازمان یافتن آنها نیز کلیت سیستم را بوجود می آورد 12

اسلاید 13: نظریه عمومی سیستم ها این نظریه توسط برتالانفی ارائه گردید و بر اساس این نظریه یک ارگانیسم ،صرفاًمجموع عناصر جداگانه ای نبوده بلکه سیستمی است که دارای نظام و کلیت می باشد که مرتباًدر حال تغییر و تبدیل است به اعتقاد وی ارگانیزم را نمی توان با شیوه تفکر و روشهای معمول در مکتب مکانیسمی شناخت و باید طرز تفکر نوینی را برای شناخت موجودات ارگانیک ابداع کرد این نظر برتالانفی به نظریه عمومی سیستم ها شهرت یافت .13

اسلاید 14: نگرش سیستمی این نگرش چارچوبی منطقی و علمی ارائه می دهد که چند بعدی بوده و چارچوبی برای در نظر گرفتن عوامل محیطی ،داخلی و خارجی سیستم به عنوان یک کل متشکل ارائه می دهد .و به پدیده های اطراف بصورت یک کل به هم پیوسته می نگرد . 14

اسلاید 15: تعریف تجزیه تحلیل سیستمها تجزیه تحلیل سیستم ها عبارت است از شناخت جنبه های مختلف سیستم و آگاهی از چگونگی عملکرداجزای تشکیل دهنده آن و بررسی نحوه و میزان ارتباط بین اجزای آن به منظور دستیابی به مبنایی جهت طرح و اجرای یک سیستم مناسب تر 15

اسلاید 16: تعریف سیستم در یک سازمان در یک سازمان سیستم را مجموعه ای از روشها نیز تعریف کرده اند که به یکدیگر وابسته بوده و با اجرای آنها قسمتی از هدف سازمانی محقق می شود 16

اسلاید 17: تعریف روش عبارت است از یک رشته عملیات و مراحلی که برای اجرای کل یا قسمتی از یک سیستم انجام می گیرد . مانند روش استخدام در یک سیستم پرسنلی یا روش انبارداری دریک سیستم تدارکاتی 17

اسلاید 18: تجزیه و تحلیل سیستم ها در موارد زیر به مدیران کمک می کند 1- بررسی دوباره هدفهای سازمانی 2- آشنایی بیشتر با نحوه کارها 3- کمک در پی بردن به کمبود ها و نقایص مشکلات 4- با استفاده از روشهای علمی ،راههاو شیوه های بهتری را انتخاب و به مرحله اجرا بگذارند 18

اسلاید 19: برخی از وظایف واحد تجزیه و تحلیل سیستم ها 1- بررسی و تجزیه و تحلیل ترکیب ساخت سازمان به منظور ایجاد تشکیلات مناسب با احتیاجات سازمان 2- استقرار مناسبترین سیستم ها ،روشها و شیوه ها ی انجام کار 3- بررسی تجزیه و تحلیل نحوه تقسیم کار 4- بررسی و تجزیه و تحلیل نحوه تخصیص جا و مکان 5- بررسی و کنترل فرمهای مورد نیاز سازمان 6- وغیره 19

اسلاید 20: تشریح مراحل تجزیه و تحلیل سیستم مرحله اول : شناخت مشکل و تبیین آن مشکل یا مشکلات مربوطه ممکن است از سوی مدیران،مقامات مسئول سازمانی و یا شخص آنالیست شناسایی گرددمشکل مربوطه بایستی :- به اندازه کافی اهمیت داشته باشد که وقت و هزینه را بتوان صرف آن کرد .- برای تشخیص مهم بودن مشکل باید ارتباط آن با هدف سازمان را بررسی کرد .- در شناخت مشکل باید دقت کرد علتها با معلولها اشتباه نشوند .20

اسلاید 21: مرحله دوم : ایجاد فرضیه پس از شناخت مشکل بایستی درباره عواملی که سبب بروز مشکل شده اند حدث زد و فرضیاتی را مطرح کرد و فرضیه اهم (مهمترین و محتمل ترین راه حل )را برگزید. 21

اسلاید 22: مرحله سوم : جمع آوری اطلاعات در این مرحله بایستی اطلاعاتی را پیرامون مشکل و راه حلهای آن کسب کرد .هر چه صحت و دقت اطلاعات بیشتر باشد ،احتمال شناخت واقعیت و دستیابی به راه حل مناسب برای مشکل بیشتر خواهد بود .22

اسلاید 23: روشهای گرد آوری اطلاعات 1- استفاده از کتابخانه 2- کسب اطلاعات از اسناد و مدارک و بایگانی ها و آرشیوها 3- مراجعه به جداول و نمودارهای سازمانی 4- مشاهده 5- تهیه و تنظیم پرسشنامه 6-انجام مصاحبه 23

اسلاید 24: 1- کتابخانه قبل از استفاده از روشهای دیگر محقق باید از کتابخانه استفاده نماید تا از اقدامات تکراری جهت جمع آوری اطلاعات خود داری کند .اطلاعات موجود در کتابخانه از طریق کتب ، نشریات علمی و تخصصی ، جراید روز مره ، میکروفیلم ،نوار و غیرهجمع آوری می گردند . 24

اسلاید 25: 2- استفاده از اسناد و مدارک و بایگانی ها آنالیست با مراجعه به اسناد ، مدارک و پرونده های موجود در بایگانی ها و آرشیو ها اطلاعات زیادی درباره موضوع مورد نظر کسب می نماید .25

اسلاید 26: 3- جداول و نمودارهای سازمانی جداول ،نمودارها ، فرمها و نمونه های موجود در سازمان منابعی برای اطلاعات مورد نیاز هستند که تحلیل گر برای شناخت هر چه بیشتر از آنها استفاده می کند .26

اسلاید 27: 4- مشاهده منظور از مشاهده ثبت و ضبط دقیق کلیه جوانب بروز حادثه و نیز رفتارو گفتار فرد یا افراد خاصی در حین وقوع حادثه است .مشاهده به دو طریق ذیل صورت می گیرد : الف )مشاهده مستقیم ب)مشاهده غیر مستقیم 27

اسلاید 28: چرخه زیست سیستم 28برنامه ریزیتجزیه و تحلیلطراحی کلیارزیابی و گزینشطراحی تفضیلیآزمون اجرانگهداری

اسلاید 29: عوامل پنجگانه امکان پذیری یک سیستم 1- امکان پذیری فنی 2- امکان پذیری اقتصادی 3- امکان پذیری قانونی 4- امکان پذیری عملیاتی 5- امکان پذیری زمانی 29

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید