صفحه 1:
تجزیه و تحلیل ۳۸۵5۸۵
MABA analysis
MGtc Is
صفحه 2:
۳
rf
صفحه 3:
یک تجزیه و تحلیل ۸۸۵8۸ ارتباط پین جذابیت بازار (1/۸) با یک فعالیت تجاری با ترکیب محصول - بازار را با
جذابيت كسب و ات مورد مقایسه قرار می دهد. البته میتوان با به کارگیری این روش ترکیب محصول -
انيكه تصميم كيرى يا مجموعه كسب د
ص onl, مفيد فايده خواهد يود.جذابيت بازار يه وسيله شاخصهاى خارجى از قبيل موارد زیر تعبین مى گردد
اشیه سود
اندازه بازار
رشد بازار (پیش بینی (lo
تمركز
ols
رقابت
به اين ترتيب تجزيه و تحليل نيروهاى بنج كانه پورتر و ماتریس806 میتوانند بعنوان عوامل تعبین كتنده اين
شاخص ها مورد استفاده قرار بكيرند.
اولین گام جهت انجام تجزیه و تحلیل ۵8۸, تصمیم گیری در خصوص این مورد است که چه شاخصها؛
دو بخش (88.118 )مهم فرض شده اند و چه وزن و اهمیتی sly آنها قائل شده veel الت ابن امر tsb
خر اناج ل عناة وا اه ها كه د اد
به این ترتیب در صورت امکان , با كمى كردن شاخص ها ميتوان يه ايجاد يك مقياس
مطلوب کمک قابل توجهی را منتول داشت.
دوم ارائه تعریفی از ترکیب محصول - بازار, فرصنهاء بخش ها با فعلیتهایی است که موضوع اصلی تجزیه
7 7 رچه باید اذعان داشت که انحضاری بودن |
عوامل از اهمیت چندانی برخوردار
ثیرگذاری جذابیت یک فرصت دیگر از اهمیت خاصی برخوردار بوده و باید مورد
برای نشان دادن سهم بازار از نماد یک دایره استفاده می کند.
صفحه 4:
ابزارهای مرتبط ۶ ماتریس رشد و سهام Growth-Share Matrix
مزیت رقابتی پورتر ۵۵۷۵0۲۵96 6000061۲۷6
Ube تجزیه و تحلیل ۸۸۸8۸ مدلی کارآمد و توانا جهت یاری رساندن به شرکتها در خصوص بکارگیری
فرصتهای جدید می باشد, همچنین میتوان از آن به عنوان عامل برتری شرکت یاد کرد. به اين
ترتیب هنگامی که با محدودیت زمانی رو به رو می شویم, برای مدیریت بهینه سرمایه اين مدل
نیاز به ارائه خدمات متعددی در خصوص تصمیم گیری را احساس خواهیم کرد.
معايب هنگامی که بحث بر روی کسب و کار موجود است, این مدل از توانایی ناچیزی برخوردار می
كاريردها
باشد. همچنین زمانیکه شاخصها کمی شده باشند, همواره اين خطر وجود دارد که برداشت
نادرستی از اهداف به وجود آید؛ کمی سازی فقط مقیاس انتخابی را بطور ذهنى بهبود مى
بخشد. تجزیه و تحلیل ۱۸۵8۸ در دو ( یا سه) بعد ترکیبی بطور سا
محدود شده است.
جذابیت کسب و کار, بیشتر به واسطه عوامل مرتبط با شرکت تعیین می شوند که از آن
جمله میتوان به : وسعت ترکیب محصول - بازار, تقسیم یا فعالیت کسب و کاری که پیوندی
منطقی با محصولات, خدمات, فعاليتها یا رقبای فعلی شرکت شما دارند. اشاره کرد. همچنین
جایگاه سازمان شما در زنجیره ارزش یا در شبکه عرضه کنندگان و مشتریان به لحاظ نوع
ارتباط بین آنها از اهميت
خاصی برخوردار است.
بیشتر مواقع از تجزیه و تحلیل ۱۸۵8۸ برای تجزیه و تحلیل و ارائه فرصتهای جدید استفاده
مب شود. مدیران و مشاوران جهت توسعه شرکت و کسب و کارشان از اين مدل برای
دستیابی به درک بهتری از فرصنهای جذاب هم در جهت بالا و هم در جهت پایین بهره می
جویند.
صفحه 5:
نیروی کا
ne
0
ْ 0
صفحه 6:
براق کسب اللاعات بعشتر بة
وبسایت آمجیتولز مراجعه
©)
MGtc Is