ravabete_dokhtar_pesar

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [2 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تحلیلی تربیتی بر روابط دختر و پسر”

تحلیلی تربیتی بر روابط دختر و پسر

اسلاید 1: موضوع : تحلیلی تربیتی بر روابط دختر و پسراستاد راهنما : دکتر صنم یارتهیه کننده گان :آرش حسینی سعید بابیانیموضوع : تحلیلی تربیتی بر روابط دختر و پسراستاد راهنما : دکتر صنم یارتهیه کننده گان :آرش حسینی سعید بابیانی

اسلاید 2: هویت یابی جنسی نوجوانان هویت یابی جنسی نوجوانان یکی از وظایف مهم در تعلیم و تربیت یک نسل ، یاری دادن آن برای یافتن هویت خویش است . روانشناسان دوره نوجوانی ، یعنی حد فاصل بین دوازده تا هجده سالگی را دوره حساسی برای یافتن هویت می دانند . در صورت شکل نگرفتن هویت در این سن ، نوجوان دچار آشفتگی نقش خواهد شد و هر چند صباحی به رنگی و شکلی در می آید . یکی از مسائل مهم در هویت یابی ، هویت یابی جنسی است ، که نوجوان باید در مورد جنسیت خویش و نقش های آن ، به تصور روشنی دسترسی پیدا کنم و وظایف خود را در برابر جنس مخالف خود درک کند .

اسلاید 3: انواع برخورد های اجتماعی بین دختر و پسر الف) برخورد مبتنی بر شناخت و احترام متقابل :جامعه نمی تواند دیوار یا حایلی بین دو جنس برای عدم برقراری ارتباط بکشد . پس برقراری ارتباط با جنس مخالف به صورت روزمره یک امر حیاتی است .ب) برخورد مبتنی بر شرم افراطی : ناتوانی فرد برای برخورد با افراد جامعه را شرم افراطی گویند که باعث کناره گیری و انزوا طلبی فرد می شود .ج) برخورد دستپاچه و هیجان زده : عدم شناخت ما از نحوه قضاوت دیگران در باره ما ، باعث برخورد هیجان زده و دستپاچه می شود .

اسلاید 4: د) برخورد خشک و محدود :این رفتار از حدود شرع و عرف نیز فراتر رفته و باعث میشود ، روابط به شکل قهر آمیز و خشن تجلی یابد .ه) برخورد مبتنی بر پرخاشگری : پرخاشگری عمل یا گفتاری است که به منظور آسیب رسانیدن به شخص یا شئ دیگری انجام میگیرد و) روابط پنهانی : اکثر قریب به اتفاق مدارس راهنمایی و دبیرستان های دخترانه ، این مشکل را ، یکی از مهمترین مسائل تربیتی خود مطرح میکنند.

اسلاید 5: ز) برخوردهای غیر عادی و ناپخته : که عبارتند از : متلک گویی ، مزاحمتهای تلفنی ، خبر چینی ، تهمت زدن ، غیبت کردن ، ولگردی و ... ح ) افراط در معاشرت : غرب گرایی ، عامل مهم در بوجود آمدن این گونه معاشرت های کنترل نشده و بی قید و بند است

اسلاید 6: دوستی های دختران و پسران مقصود از دوستی های پسران و دختران ، رابطه ای است نسبتا صمیمانه و گرم و عمدتا پنهانی که از طریق دیدارهای مخفیانه ، رد و بدل کردن نامه و یا برقرار ساختن ارتباط تلفنی بین دختر و پسر ایجاد میشود . تداوم این دوستی ها در گرو بوجود آوردن شرایط لازم برای ملاقات های دوستانه خود است . از این رو تمامی پسران به دوست دختران خود وعده ازدواج میدهند تا رابطه با ثباتی را بوجود آورند و دختر هم در تخیلات خود ازدواج با دوست پسر خود را در ذهن می پروراند . از طرفی خانواده ها معمولا چنین افرادی را در حد یک زندگی مشترک ندیده و آنها را ناپخته می شمارند .

اسلاید 7: عوامل بوجود آورنده برخوردهای نا مطلوب میان دختران و پسران 1- نوجوان و افکار غیر واقعی او : نوجوان به دلیل غلبه خود محوری شناختی بر ذهنش ، نمی تواند به آسانی در خصوص وجود یا فقدان اشکال دیگری از واقعیت و یا احتمال خطا بودن اندیشه خود فکر کند . اکثر باورهای نوجوانان در مورد جنس مخالف و وظیفه ای که در قبال آن دارند ، از طریق مدرسه نامرئی منتقل میشود . مدرسه نامرئی عبارت است از : جو حاکم بر گروهی از نوجوانان که با هم تعامل دارند .

اسلاید 8: 2- خانواده و شیوه های برخورد با نوجوانان الف) محدود ساختن : که نتیجه عکس به ما میدهد زیرا اگر ما بیشتر از آنچه که شرع میخواهد ، از نوجوان بخواهیم ، کمتر بدست می آوریم . ب) آزادی بیش از حد : که زمینه ساز بوجود آمدن ارتباط های بی قید و بند و در نهایت روابط نامشروع است . 3- شیوه برخورد جامعه با نوجوانان شخصیت سالم اجتماعی اقتضا میکند که در مورد تمامی اعضای جامعه خویش حساس باشیم و مشکل آنان را مشکل خود تلقی کنیم . 2- خانواده و شیوه های برخورد با نوجوانان الف) محدود ساختن : که نتیجه عکس به ما میدهد زیرا اگر ما بیشتر از آنچه که شرع میخواهد ، از نوجوان بخواهیم ، کمتر بدست می آوریم . ب) آزادی بیش از حد : که زمینه ساز بوجود آمدن ارتباط های بی قید و بند و در نهایت روابط نامشروع است . 3- شیوه برخورد جامعه با نوجوانان شخصیت سالم اجتماعی اقتضا میکند که در مورد تمامی اعضای جامعه خویش حساس باشیم و مشکل آنان را مشکل خود تلقی کنیم .

اسلاید 9: وضعیت مطلوب در روابط دختر و پسر 1- شناخت واقعیت های جنس مخالف هر یک از دختران و پسران باید بدانند که جنس مخالف ، همچون خود آنان ، دارای ویژگی های مثبت و منفی گوناگونی هستند . پس نباید دلگیری های ما از خانواده ، مارا به سمتی بکشاند که یک تصور ایده آل و غیر واقعی از افراد غیر هم جنس داشته باشیم .

اسلاید 10: 2- اجتناب از خیال پردازی و تصور رویایی در مورد جنس مخالف تصور یک موجود ماورائی ،مانند فرشته ، در مورد جنس مخالف نشان گر ضعف بینش واقع بینانه ماست . انسان سالم به آسانی میتواند بین تخیلات خویش و واقعیت ها تفکیک قائل شود . 3- از بین بردن ترسها ، دلهره ها ، هیاجان ها ، احساس خصومت و خشونت نسبت به جنس مخالف باید هرگونه پیش داوری را که ایجاد نوعی هیجان منفی نسبت به جنس مخالف میکند ، از ذهن خود دور کنیم . داشتن افکار هیجانی مطلق غالبی و کلیشه ای و تعمیم دادن آنها که تمامی افراد جنس مخالف ، صفتی نا مطلوب در روابط دو جنس قلمداد میشود .

اسلاید 11: 4- کنترل خونسردی و صلابت شخصیت به هنگام برخورد با جنس مخالف دختران و پسران باید با خونسردی تمام و نیز حفظ ارزش شخصیتن خویش ، بدون خرد کردن شخصیت خود و یا دیگران ، با جنس مخالف برخورد کنند .5- برخورد مبتنی بر احترام با مراعات حدود شرعی ، در مورد محرم ، نامحرم ، حلال و حرام الگوهایی که بدون توجه به حدود شرعی در مورد محرم و نامحرم در اندیشه مراعات احترام فرد مقابل هستند ، در جامعه ما مقبولیت نداشته و میتوانند موجب اختلال و آشفتگی در روابط اجتماعی باشند .

اسلاید 12: 6- فقدان روابط پنهانی با جنس مخالف و مشورت با والدین در این گونه موارد برقرار ساختن روابط پنهانی رفتاری نا مطلوب در روابط بین دو جنس تلقی میشود . ازدواج هایی که بر اساس برقراری روابط پنهانی بین دو جنس صورت میگیرد در اکثرموارد منجر به شکست در زندگی میشود . 7- اجتناب از برقراری روابط صمیمانه با جنس مخالف قبل از عقد شرعی عقد نقطه ای است که از آن به بعد دختر و پسر میتوانند نزدیکترین روابط را با یکدیگر داشته باشد . زیرا عشق واقعی و علاقه مندی حقیقی ، بین دو جنس ، زمانی ایجاد می شود که دو جنس ارتباط خود با یکدیگر به سادگی تزلزل پذیر ندانند .

اسلاید 13: 8- نداشتن رفتار سبک ، خود نمایی و جلب توجه جنس مخالف انسان نباید ارزش خود را تا آنجا پایین بیاورد که رفتار خاصی ، به منظور جلب توجه دیگران از خود بروز دهد .

اسلاید 14: آنکه با زندگی می سازد ، زندگی را می بازد. با زندگی نساز ، زندگی را بساز...

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید