صفحه 1:
(Fal pay 22 Py cs) \a4e/ JEAN

صفحه 2:
‎Tess‏ تحلیلی تربیتی بر روابط دختر و پسر ‎ ‏استاد راهنما : دکتر صنم يار ‏: تهیه کننده گان آرش حسینی سعید بابیانی ‎

صفحه 3:
هویت یابی جنسی نوجوانان تا هجده " هويت مى دانند . در ر صورت شكل نكرفتن و با آهفنگی نقش, خواهد شد و هر چند صباحی یه رنگی و شکلی در می آید . یکی از مسائل مهم در هویت یابی ۰ هویت یابی جنسی است ۰ که نوجوان باید در مورد جنسیت خویش و نقش های آن ؛ به تصور روشنی . دسترسی پیدا کنم و وظایف خود راپیر برابر لل مخالف خود درک کند . 7

صفحه 4:
جنس برای عدم برقراری ‎BEB)‏ بكشد . يس ‎“Gs‏ حیاتی است ‎ ‎

صفحه 5:

صفحه 6:
: ز) برخوردهاى غير عادى و نايخته ‎١‏ + ع ف ‎ET TI Se‏ لس حبر جين ‎Se TE‏ ... کردن » ولگردی و / م : ح) افراط در معاشرت ‎I Be (c‏ 1۹ غرب گرایی ۰ عامل مهم در بوجود آمدن اين گونه معاشرت های کت لمر بند اسك 2 ی 0 ‎et’‏ = 0 الله 7 372 eo i

صفحه 7:
دوستی های دختران و پسران ن » رابطه ای است نسبتا صمیمانه و گرم و فيانه » رد و بدل كردن نامه و يا برقرار كراق ماقا شاع دوستائة ال خود وعده ازدواج ميدهند تا خود ازدواج

صفحه 8:
۳ ل نوجوان به دلیل غلبه خود محوری شناختی بر ذهنش ۰ نمی تواند به آسانی در خصوص وجود یا فقدان اشکال دیگری از واقعیت و یا احتمال خطا بودن . اندیشه خود فکر کند 4 اکثر باورهای نوجوانان در مورد جنس مخالف و وظیفه ای که در قبال آن . دارند » از طریق مدرسه نامرنی منتقل میشود مدرسه نامرئی عبارت است از : جو حاکم بر گروهی از نوجوانان که با هم . تعامل دارند

صفحه 9:
د بانوجولنان به ما میدهد زیرا اگر ما بیشتر از آنچه 5 اهیم » کمتر بدست می آوریم از حد : كه زمينه ساز بوجو مدن تباط اهاى بى فيد و بند

صفحه 10:
وضعیت مطلوب در روابط دختر و پس شناخشو لقعیته‌ای‌جنسمخافه) .ا ۱ هر یک از دختران و پسران باید بدانند که ‎i‏ ‏جنس مخالف » همچون خود آنان » دارای ویژگی های مثبت و منفی گوناگونی هستند؛ يف تتايد:دلكيزئ هاى ما از خانواده »)ماري سمتی بکشاند که يك تصور ادم 1/0896 . واقعی از افراد غير هم جنسن دان تي هلد 1

صفحه 11:
ی »مانندفرشته » در مورد جنس نان سالم به آساني ‎BY sive‏

صفحه 12:
در مورد محرم » -6 : ند ۱ 3 0900 گزهیی که دون ترجه به حدد شرب 3 ع ا ا 2 + أحترام فرد مقابل هستند » در جامعه ما مقبوا الداشته و ميثوانند موجب اختلال و ‎MS‏ ‏. آشفتگی در روابط اجتماعی باشند +

صفحه 13:
فقدان رولبط پنهانی با گونه موارد برقرار ساختن روابط پنهانی رفتاری ثا مطلوب در ميشود . ازدواج هایی که بر آساس برقراری روابط . میگیرد در اکثرمواره منجز به شکست در زندگی!

صفحه 14:

صفحه 15:
سازد » زندكّى را مى بازد 2 9 را =

موضوع : تحلیلی تربیتی بر روابط دختر و پسر استاد راهنما :دکتر صنم یار :تهیه کننده گان آرش حسینی سعید بابیانی هویت یابی جنسی نوجوانان یکی از وظایف مهم در تعلیم و تربیت یک نسل ،یاری دادن آن برای یافتن هویت خویش است .روانشناسان دوره نوجوانی ،یعنی حد فاصل بین دوازده تا هجده سالگی را دوره حساسی برای یافتن هویت می دانند .در صورت شکل نگرفتن هویت در این سن ،نوجوان دچار آشفتگی نقش خواهد شد و هر چند صباحی به رنگی و شکلی در می آید .یکی از مسائل مهم در هویت یابی ،هویت یابی جنسی است ،که نوجوان باید در مورد جنسیت خویش و نقش های آن ،به تصور روشنی دسترسی پیدا .کنم و وظایف خود را در برابر جنس مخالف خود درک کند انواع برخورد های اجتماعی بین دختر و پسر :الف) برخورد مبتنی بر شناخت و احترام متقابل جامعه نمی تواند دیوار یا حایلی بین دو جنس برای عدم برقراری ارتباط بکشد .پس .برقراری ارتباط با جنس مخالف به صورت روزمره یک امر حیاتی است :ب) برخورد مبتنی بر شرم افراطی ناتوانی فرد برای برخورد با افراد جامعه را شرم افراطی گویند که باعث کناره گیری .و انزوا طلبی فرد می شود :ج) برخورد دستپاچه و هیجان زده عدم شناخت ما از نحوه قضاوت دیگران در باره ما ،باعث برخورد هیجان زده و .دستپاچه می شود :د) برخورد خشک و محدود این رفتار از حدود شرع و عرف نیز فراتر رفته و باعث میشود ،روابط به شکل .قهر آمیز و خشن تجلی یابد :ه) برخورد مبتنی بر پرخاشگری پرخاشگری عمل یا گفتاری است که به منظور آسیب رسانیدن به شخص یا شئ دیگری انجام میگیرد :و) روابط پنهانی اکثر قریب به اتفاق مدارس راهنمایی و دبیرستان های دخترانه ،این مشکل را ، .یکی از مهمترین مسائل تربیتی خود مطرح میکنند :ز) برخوردهای غیر عادی و ناپخته که عبارتند از :متلک گویی ،مزاحمتهای تلفنی ،خبر چینی ،تهمت زدن ،غیبت ...کردن ،ولگردی و :ح ) افراط در معاشرت غرب گرایی ،عامل مهم در بوجود آمدن این گونه معاشرت های کنترل نشده و بی قید و بند است دوستی های دختران و پسران مقصود از دوستی های پسران و دختران ،رابطه ای است نسبتا صمیمانه و گرم و عمدتا پنهانی که از طریق دیدارهای مخفیانه ،رد و بدل کردن نامه و یا برقرار .ساختن ارتباط تلفنی بین دختر و پسر ایجاد میشود تداوم این دوستی ها در گرو بوجود آوردن شرایط الزم برای مالقات های دوستانه خود است .از این رو تمامی پسران به دوست دختران خود وعده ازدواج میدهند تا رابطه با ثباتی را بوجود آورند و دختر هم در تخیالت خود ازدواج با دوست پسر .خود را در ذهن می پروراند از طرفی خانواده ها معموال چنین افرادی را در حد یک زندگی مشترک ندیده و آنها .را ناپخته می شمارند عوامل بوجود آورنده برخوردهای نا مطلوب میان دختران و پسران :نوجوان و افکار غیر واقعی او 1- نوجوان به دلیل غلبه خود محوری شناختی بر ذهنش ،نمی تواند به آسانی در خصوص وجود یا فقدان اشکال دیگری از واقعیت و یا احتمال خطا بودن .اندیشه خود فکر کند اکثر باورهای نوجوانان در مورد جنس مخالف و وظیفه ای که در قبال آن .دارند ،از طریق مدرسه نامرئی منتقل میشود مدرسه نامرئی عبارت است از :جو حاکم بر گروهی از نوجوانان که با هم .تعامل دارند خانواده و شیوه های برخورد با نوجوانان 2- الف) محدود ساختن :که نتیجه عکس به ما میدهد زیرا اگر ما بیشتر از آنچه .که شرع میخواهد ،از نوجوان بخواهیم ،کمتر بدست می آوریم ب) آزادی بیش از حد :که زمینه ساز بوجود آمدن ارتباط های بی قید و بند .و در نهایت روابط نامشروع است شیوه برخورد جامعه با نوجوانان 3- شخصیت سالم اجتماعی اقتضا میکند که در مورد تمامی اعضای جامعه .خویش حساس باشیم و مشکل آنان را مشکل خود تلقی کنیم وضعیت مطلوب در روابط دختر و پسر شناخت واقعیت های جنس مخالف 1- هر یک از دختران و پسران باید بدانند که جنس مخالف ،همچون خود آنان ،دارای ویژگی های مثبت و منفی گوناگونی هستند . پس نباید دلگیری های ما از خانواده ،مارا به سمتی بکشاند که یک تصور ایده آل و غیر .واقعی از افراد غیر هم جنس داشته باشیم اجتناب از خیال پردازی و تصور رویایی در مورد جنس مخالف 2- تصور یک موجود ماورائی ،مانند فرشته ،در مورد جنس مخالف نشان گر ضعف بینش واقع بینانه ماست .انسان سالم به آسانی میتواند بین تخیالت خویش و .واقعیت ها تفکیک قائل شود از بین بردن ترسها ،دلهره ها ،هیاجان ها ،احساس خصومت و 3- خشونت نسبت به جنس مخالف باید هرگونه پیش داوری را که ایجاد نوعی هیجان منفی نسبت به جنس مخالف میکند ،از ذهن خود دور کنیم .داشتن افکار هیجانی مطلق غالبی و کلیشه ای و تعمیم دادن آنها که تمامی افراد جنس مخالف ،صفتی نا مطلوب در روابط دو .جنس قلمداد میشود کنترل خونسردی و صالبت شخصیت به هنگام برخورد با جنس 4- مخالف دختران و پسران باید با خونسردی تمام و نیز حفظ ارزش شخصیتن خویش ،بدون .خرد کردن شخصیت خود و یا دیگران ،با جنس مخالف برخورد کنند برخورد مبتنی بر احترام با مراعات حدود شرعی ،در مورد محرم 5- ، نامحرم ،حالل و حرام الگوهایی که بدون توجه به حدود شرعی در مورد محرم و نامحرم در اندیشه مراعات احترام فرد مقابل هستند ،در جامعه ما مقبولیت نداشته و میتوانند موجب اختالل و .آشفتگی در روابط اجتماعی باشند فقدان روابط پنهانی با جنس مخالف و مشورت با والدین در این 6- گونه موارد برقرار ساختن روابط پنهانی رفتاری نا مطلوب در روابط بین دو جنس تلقی میشود .ازدواج هایی که بر اساس برقراری روابط پنهانی بین دو جنس صورت .میگیرد در اکثرموارد منجر به شکست در زندگی میشود اجتناب از برقراری روابط صمیمانه با جنس مخالف قبل از عقد 7- شرعی عقد نقطه ای است که از آن به بعد دختر و پسر میتوانند نزدیکترین روابط را با یکدیگر داشته باشد .زیرا عشق واقعی و عالقه مندی حقیقی ،بین دو جنس ، زمانی ایجاد می شود که دو جنس ارتباط خود با یکدیگر به سادگی تزلزل پذیر .ندانند نداشتن رفتار سبک ،خود نمایی و جلب توجه جنس مخالف 8- انسان نباید ارزش خود را تا آنجا پایین بیاورد که رفتار خاصی ،به .منظور جلب توجه دیگران از خود بروز دهد .آنکه با زندگی می سازد ،زندگی را می بازد ،با زندگی نساز ...زندگی را بساز

51,000 تومان