تحلیل دستپ DESTEP Analysis
اسلاید 1: تحلیل DESTEPDESTEP Analysis
اسلاید 2: عنوانتحلیل DESTEPنوعابزارمراحل استفادهتجزیه و تحلیلموضوعبازاریابی، فروش و تبلیغاتسطحسازمانیپیچیدگیزیاد
اسلاید 3: سازمان ها وابسته به محیط خارجی خودشان هستند. این محیط می تواند به محیط ماکرو(کلان) و مزو(حالتی بین میکرو و ماکرو) تقسیم بندی شود. محیط مزو بخش یا بازاری است که در آن سازمان فعال است. یک سازمان تا حدودی قادر به تاثیرگذاری بر این محیط مزو است. در محیط کلان یا ماکرو حالت دیگر رخ داده و آن بر سازمان اثر می گذارد. هر سازمان با فاکتورهایی مواجه شده که می تواند اعمال نفوذ کند و فاکتورهایی که نمی توانند در تمام آن اعمال نفوذی داشته باشند. تحلیل DESTEP اطلاعات بیشتری در مورد عوامل اقتصاد کلان فراهم می نماید.مدل تجزیه و تحلیل DESTEPمدل کسب و کار که از علم توسعه یافته است، نشاندهنده عواملی است که به محیط اعمال میشود. تجزیه و تحلیل DESTEP روشن می کند چگونه یک شرکت می تواند مقابله بهتری با عوامل اقتصاد کلان داشته و چگونه استراتژی خود را بر این اساس تنظیم نماید. این مدل تجزیه و تحلیل مخفف کلمات شش عامل است:جنبه های جمعیتی : این عامل مورد خطاب ترکیب جمعیت می باشد؛ درک بیشتری از این عامل می تواند از اهمیت حیاتی برای یک سازمان برخوردار باشد. جنبه های اقتصادی : این ها همه عواملی باشند که باید با رشد اقتصادی، تورم، قدرت خرید، و غیره باشند.جنبه های اجتماعی (فرهنگی) : این ها ویژگی در حوزه فرهنگ و راه زندگی است.
اسلاید 4: جنبه های تکنولوژیکی : این در مورد تمام تحولات و نوآوریهای یک سازمان است که پاسخی جهت بارها نگه داشتن دارد. جنبه های زیست محیطی : این شامل تمام عوامل در حوزه محیط فیزیکی و محیط زیست است.جنبه های سیاسی – حقوقی : این همه اقدامات سیاسی در تصمیم گیری، سطح استانی و شهری می باشد.با استفاده از تجزیه و تحلیل DESTEP یک شرکت ممکن است منافع استراتژیکی از این بدست آورد. با اطلاعات پیشرفته به حق در مورد عوامل مختلف تحلیل DESTEP، یک سازمان می تواند تعیین نماید، برای مثال، که آیا آنها باید یا نباید شاخه ای در یک محیط خاص باز کنند.توجه به نکات زیر برای انجام تجزیه و تحلیل DESTEP به عنوان موفقیت که ممکن است توصیه می شود:•این مهم است که، علاوه بر تجزیه و تحلیل DESTEP، به طور مستمر مرکز در موقعیتی از سازمان شروع نماید•عوامل تجزیه و تحلیل DESTEP از تمامی زوایا در نظر گرفته شده و به عنوان یک نتیجه از آن مسائل هم مهم و هم کمتر مهم روشن می شود.
اسلاید 5: ابزارهای مرتبطتحلیل SWOT SWOT Analysisمدیریت روابط و بازاریابی مشتریManagement Customer Marketing And Relationshipمزایابینش به محیط خارجی یک سازمان برای استفاده موثرانه از فرصتها و تهدیدهای ناشی از آن که کسب و کار عمل می کند، مهم است. تنظیم سیاست راهبردی بر اساس یافته ها از تجزیه و تحلیلDESTEP ،قادر می سازد یک کسب و کار بطور موفقی در محیط خود فعال گردد.کاربردهاتجزیه و تحلیل DESTEP یک ابزار بازاریابی و استراتژی است که با تحقیق می تواند به راحتی راهی که سازمان می تواند بطور اثربخش به محیط خود واکنش نشان دهد را مشخص کرده و آن را انجام دهد. این امر به بازاریاب در تهیه تنظیمات خوب کمک می نماید. یافته های حاصل از DESTEP اغلب به عنوان ورودی برای تجزیه و تحلیل SWOTاستفاده می شود و جزئی از طرح تجزیه و تحلیل وضعیت و بازاریابی است.معایب
اسلاید 6: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز
اسلاید 7: برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت Mgtools.ir مراجعه نمایید...
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.