کسب و کار اقتصاد و مالی

تحلیل صنعت گردشگری

Tahlile_sanate_gardesh_gari

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تحلیل صنعت گردشگری”

تحلیل صنعت گردشگری

اسلاید 1: تحلیل صنعت گردشگریاستاد : جناب آقای دکتر حجاریانارائه دهنده : احسان قاسمی زمستان 88

اسلاید 2: خدمات عمده شرکتهای گردشگریبرگزاری تورهای داخلینماینده فروش خطوط هوایی داخلی و خارجینماینده مرکزی فروش هتلها برگزاری تورهای بین المللیخدمات سفرهای سازمانی و شرکتی

اسلاید 3: خصوصیات سفربازدید از اماکن تاریخی ،طبیعی و سایر جاذبه هافعالیتهای کاری و اقتصادیسفرهای درمانیسفرهای علمیارضای نیازهایی مانند:تفریحتنوع ذائقهرسیدگی به خانواده

اسلاید 4: تحلیل محیط صنعت یکی از راهکارهای تجزیه و تحلیل یک صنعت،تحلیل محیطی است که صنعت در آن قرار دارد.در این ارائه برآنیم با دو تکنیک نیروهای پنجگانه پورتر و روش PEST به تحلیل این صنعت بپردازیم.محیط در برگیرنده قلمرو وسیعی است که نظارت و ارزیابی آن بسیار دشوار و تقریبا ناممکن است ولی مقصود ما از محیط بخش هایی از محیط بیرونی می باشد که بر کسب و کار سازمان اثر می گذارد.تعریف محیط مجموعه عواملی که اثر تعیین کننده بر هدف سیستم دارد ولی سیستم بر آن کنترل چندانی ندارد را محیط گویند.

اسلاید 5: دسته بندی محیط عوامل محیطی خود به دو نوع تقسیم می شوند:عوامل مستقیم: اثر مستقیم و موثری روی سیستم دارند.عوامل غیرمستقیم: عوامل مستقیم را تحت تاثیر قرار داده و بوسیله آن روی سیستم اثر دارند.براین اساس محیط را میتوان بر دو نوع تقسیم نمود:محیط عمومی یا کلان یا دور: خارج از صنعت مورد نظر بوده و بطور غیرمستقیم بر صنعت اثر می گذارد. عوامل محیط کلان می توانند هم در سطح بین المللی و هم در سطح ملی مطرح باشند. محیط رقابتی یا صنعت یا نزدیک یا خرد: عوامل و نیروهایی است که در صنعت مربوط به سازمان وجود دارد.

اسلاید 6: لایه های محیط کسب و کار

اسلاید 7: فناورياقتصاديفرهنگيسياسيقانونياجتماعيساختاروفرايندهاوروشهامنابع انسانينظامهاي اطلاعاتيمنابع طبيعيمنابع فيزيكيتوليدمنابع ماليبازاريابيمحيط کلان(خارجي يا دور)محيط صنعت(کار،نزديک)قدرت چانه زني خريدارانقدرت چانه زني مشتريانتهديدكالاي جايگزينرقباي موجودتهديد تازه واردهامحيط داخلي

اسلاید 8: ابعاد ماهیت محیطی(Environmental Dimensions)پیچیدگیComplexity عدم اطمینان UncertaintyپویاییDynamismظرفیتEnvironmental Capacity

اسلاید 9: پیچیدگیتعداد و تنوع و میزان تعاملات بین اجزای محیط مشابهت یا عدم مشابهت موجودیت های اجتماعی مرتبطمیزان دانش مورد نیاز برای شناخت

اسلاید 10: عدم اطمینانمیزان دسترسی به اطلاعات در باره:ماهیت و چگونگی محیطچگونگی تاثیرات عوامل محیطی بر ابعاد کسب و کارنتایج گزینه ها و راهکارها در پاسخ به محیط

اسلاید 11: پویاییمیزان یا نرخ تغییرات در عوامل محیطی اثرگذار بر سازمانبه صورت غیر قابل انتظار و بدون الگویی برای پیش بینی از قبل(Mintzberg1979) میزان تغییرات در بازار فناوری و دانش

اسلاید 12: ظرفیت محیطميزان محدوديت و فراوانی منابع اساسی برای: بقا توسعه سازمان های فعال در يک محيط خاص. غنی بودن محيط:ميزانی که محيط می تواند از رشد مستمر و پايدار سازمان ها حمايت و پشتيبانی کند.

اسلاید 13: 13محيط خرد (داخلي)

اسلاید 14: تجزیه و ارزیابی محیط خرد ساختار صنعت:(Porter,1985) رقبای صنعتشدت رقابتمشتریانکالاهای جانشینتازه واردهاتامین کنندگانقدرت چانه زنیقدرت چانه زنی تهدید ورودتهدید جایگزینی

اسلاید 15: نقاط قوت و ضعف محيط اقتصادي ايران (دیدگاه پورتر)    نقاط قوت     -منابع اوليه بسيار مناسب در كشور     -جمعيت بالاي تحصيل كرده و متخصص     -موقعيت مناسب در منطقه  نقاط ضعف     - قوانين و مقررات     - بهره وري پايين     - عدم شفافيت     - زيرساخت هاي اقتصادي

اسلاید 16: محيط صنعت و رقابتمحيط صنعت و رقابتتهديد خدمات جايگزينتهديد جايگزين : وجود خدمات جايگزين، كيفيت خدمات جايگزينبعنوان مثال تورهای جايگزينارائه سرویسهای تورها با کیفیت بهترارائه خدمات منعطف در حوزه گردشگری

اسلاید 17: محيط صنعت و رقابت تهديد جديد الورودها : به طور كلي موانع ورود به بازار از ديدگاه پورتر عبارت اند از : حجم فروش ، وجوه تمايز محصول ، هزينه هاي متغير و...تمايز در خدماتنياز هاي سرمايه اي و سرمایه گذاری امنهزينه هاي تغيير خدماتدسترسي به کانال هاي توریستیسياست هاي سازمان گردشگریتهديد خدمات جايگزينتهديد وارد شوندگان جديدمحيط صنعت و رقابت

اسلاید 18: محيط صنعت و رقابتقدرت تامين كنندگان مواد اوليه : عواملي كه در قدرت تامين كنندگان موثرند عبارت اند از : وجه تمايز هزينه متغير عرضه كنندگان ،....تعداد عرضه کنندگان(هتل ها،خطوط هوایی،خطوط زمینی،...)منحصر به فرد بودن خدماتميزان خريد از عرضه کنندگانتهديد خدمات جايگزينتهديد وارد شوندگان جديدقدرت چانه زني عرضه کنندگانمحيط صنعت و رقابت

اسلاید 19: قدرت خريداران : عواملي كه موثرند عبارتند از : نفوذ چانه زني ، تمركز خريدار در برابر تمركز موسسه ، حجم خريد و....تعداد مشتريانميزان خريد مشتريان تعداد واسطه هاي گردشگریتهديد خدمات جايگزينتهديد وارد شوندگان جديدقدرت چانه زني عرضه کنندگانقدرت چانه زني مشتريانمحيط صنعت و رقابتمحيط صنعت و رقابت

اسلاید 20: شدت رقابت : عوامل موثر عبارتند از : رشد رشته صنعتي ، ارزش افزوده ، ظرفيت توليد اضافي ، نظارت محصول ، هزينه متغير و...تعداد رقبا نرخ رشد گردشگریويژگي هاي خدمات هزينه هاي ثابت ظرفيتتنوع رقباتعريف استراتژي از ديدگاه مينتزبرگقدرت چانه زني مشتريانتهديد خدمات جايگزينتهديد وارد شوندگان جديدقدرت چانه زني عرضه کنندگانرقابت در بين رقباي موجودمحيط صنعت و رقابتمحيط صنعت و رقابت

اسلاید 21: تعیین فرصتها و تهدیدهای راهبردی

اسلاید 22: محيط کلان(خارجي)

اسلاید 23: محيط كلان از مجموعه‏أي از نيروها تشكيل مي‏شود كه فراتر و معمولاً قطع‏ نظر از وضعيت عملياتي موسسات، پديد مي‏آيند به همين دليل گاهي آنرا محيط دوردست نيز گويند. اين نيروها عبارتند از سياسي، اقتصادي، اجتماعي و تكنولوژيكي. اين نيروها، فرصتها و تهديدها، محدوديتهايي براي موسسه ايجاد مي‏نمايند، در حاليكه موسسه به ندرت مي‏تواند تاثير متقابل برآنها داشته باشد.محيط کلان

اسلاید 24: انواع مدلهای کلان تحلیل محیطی

اسلاید 25: محيط عاممحيط عامعوامل اقتصاد ي- ماليتورم: شدت در نوسانات فصلینرخ بهره: بدون تاثیرنرخ ارز: تابعی از نوسانات فصلیميزان سرمايه گذاري: تابعی از زیرساختهای توریستیبيکاري:اثر منفیتوليد ناخالص داخلي:اثر مثبتهزينه، انرژي:اثر منفی با کشش کمدرآمد خانوار

اسلاید 26: محيط عامعوامل فرهنگي اجتماعيعوامل اقتصادي ماليارزش ها: می تواند باعث افزایش گرددسبک زندگي: تاثیر مستقیمنگرش به کار : اثر خنثیمسائل زيست محيطي : اثر خنثیآموزش : باعث افزایش جاذبهبهداشت: اثر مستقیمتوزيع درآمد :اثر مستقیمتغييرات جمعيت: اثر مستقیممحيط عام

اسلاید 27: محيط عامعوامل تکنولوژيکيعوامل اجتماعيعوامل اقتصاديتحقيقات نو آورانه : افزایش توریستخدمات جديد: افزایش علاقمندیسرعت تغييرات در تکنولوژي: از جاذبه های گردشگریمحيط عام

اسلاید 28: نهاد هاي سياسي و قانونگذار: موجب امنیت خاطر و اثر مستقیمقوانين و مقررات: تشویق کننده سرمایه گذاری و اثر غیرمستقیممحيط عامعوامل سياسي قانونيعوامل اقتصاديعوامل اجتماعي فرهنگيعوامل تکنولوژيکيمحيط عام

اسلاید 29: تعیین فرصتها و تهدیدهای راهبردی

اسلاید 30: سپاسگزارم............ در پناه حق...........

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید