tahlil-naghaashi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تحلیل نقاشی کودکان و نوجوانان”

تحلیل نقاشی کودکان و نوجوانان

اسلاید 1: تحلیل موضوعات نقاشی کودکان و نوجوانان، در مراحل رشد

اسلاید 2: به نام خدا چکیده:در دنیای امروز انچه از معنای عام هنر استنباط می شود به خود انگیختگی اشاره دارد. مراد از مفهوم هنر در این پژوهش آن بخش از آن است که به بیانِ اندیشه، ایده ها، عواطف، ارتباط و خلاقیت در مسیر رشدِکودک است. درک و بررسی مفاهیم پیچیده نقاشی در میان کودکان یکی از تحولات اخیر در این حوزه می باشد. بدین ترتیب که در نقاشی، همانند نقل یک داستان، جهانی از نمادها و رمزها وجود دارد. انچه مورد تایید و قبول همه می باشد این موضوع است که نقاشی دارای ارزش خط و حرکات طبیعی معنادار می باشد. فعالیّت خلاقانه نقاشی، در جریان نقاشی آزاد، مهارت های ادراکی، ارتباطی و حرکتی کودک را توسعه می دهد و رشدِ شخصیتی او را شتاب می بخشد. بر این اساس می توان اینگونه نتیجه گرفت که مطالعه و واکاوی نقاشی کودکان از بعد شناخت تحولی و روش های مبتنی بر روان تحلیل گری می تواند کمک شایانی به ارتقای توان روانی کودکان نماید و سبب رسد و موفقیت و بالندگی در فراز و نشیب های زندگی شود. کودک نیز به کمک نقاشی،دلهره ها و کشمکش های درونی خویش را آشکار می سازد و بدین طریق اثر آن ها را کاهش می دهد. در حقیقت وقتی مسائل و مشکلات عاطفی بر روی کاغذ منعکس می شوند به صورت تازه و جداگانه ای که کمتر دلهره آور است در می آیند.کودک خیلی زود می یابد که رسم و نقاشی وسیله ای بیانی است که با افکار او مطابقت می کند و او را در تخیلاتش آزاد می گذارد و در عین حال لذت سرشاری برای او فراهم می آورد. لذا در این مقاله به شیوه کتابخانه ای و مرور کتب و مقالات مرتبط، ضمن تشریح اهمیت و ضرورت روانشناسی نقاشی کودکان، به بررسی نقاشی کودکان در سنین مختلف و تحلیل نقاشی آن ها پرداخته شده است.کلیدواژه ها: نقاشی – کودکان – هنر

اسلاید 3: مقدمهﻃﺒﻖ ﺗﺌﻮري ﺷﻨﺎﺧﺘﯽ، ﮐﻮدﮐﺎن ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﻨﺪ ﺑﯿﻦ دﻧﯿﺎي ﺧﺎرج و دﻧﯿﺎي ﺧﻮد ارﺗﺒﺎط ﺑﺮﻗﺮار ﮐﻨﻨﺪ وﻗﺘﯽ ﮐﻪ آﻧﭽﻪ را ﻣﯽ داﻧﻨﺪ ﺗﺮﺳﯿﻢ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ و اﯾﻦ ﻧﺸﺎن دﻫﻨﺪه ﺷﺨﺼﯿﺖ ﮐﻮدك اﺳﺖ. دﻧﯿﺎي ﮐﻮدﮐﺎن ﺑﺎ ﺷﻨﺎﺧﺖ آن ﻫﺎ ﺑﺮاي ﻣﺎ ﻗﺎﺑﻞ ﻣﺸﺎﻫﺪه اﺳﺖ. ﺷﻨﺎﺧﺖ ﮐﻮدك ﺷﺎﻣﻞ ﺷﻨﺎﺧﺖ ذﻫﻦ اوﺳﺖ و ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ وﺳﯿﻠﻪ اي ﮐﻪ ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﺪ اﯾﻦ دﻧﯿﺎي ﻣﺒﻬﻢ و ﭘﯿﭽﯿﺪه را ﺑﺮاي ﻣﺎ روﺷﻦ ﮐﻨﺪ، ﻧﻘﺎﺷﯽ ﮐﻮدك اﺳﺖ. ﻧﻘﺎﺷﯽ زﺑﺎﻧﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺮاي ﮐﻮدﮐﺎن ﮐﻤﺘﺮ از ده ﺳﺎل ﻣﺆﺛﺮﺗﺮ از ﺳﺨﻦ ﮔﻔﺘﻦ اﺳﺖ، زﯾﺮا ﺳﺎﺧﺘﺎر زﺑﺎن ﮔﻔﺘﺎري ﭼﻨﺎن ﭘﯿﭽﯿﺪه اﺳﺖ ﮐﻪ ﮐﻮدك ﺧﺮدﺳﺎل ﻧﻤﯽ ﺗﻮاﻧﺪ ﺑﻪ آﺳﺎﻧﯽ از آن ﺑﻬﺮه ﮔﯿﺮد. ﻧﻘﺎﺷﯽ ﮐﻮدﮐﺎن ﻧﻤﻮدي از ﺗﺠﺮﺑﻪ ي زﻧﺪﮔﯽ واﻗﻌﯽ آﻧﺎن اﺳﺖ و از ﻃﺮﯾﻖ آن ﺧﻮاﺳﺖﻫﺎ و ﻣﺸﮑﻼت آﻧﺎن ﺑﻪ ﺷﮑﻞ ﺧﻼق و ﻣﻄﻠﻮب ﻣﻨﻌﮑﺲ ﺷﺪه و در ﻧﺘﯿﺠﻪ ﺳﻼﻣﺖ رواﻧﯽ آن ﻫﺎ در ﺣﺪ زﯾﺎدي ﺗﺎﻣﯿﻦ ﻣﯽ ﺷﻮد. ﻧﻘﺎﺷﯽ ﮐﻮدﮐﺎن ﺗﺤﺖ ﺗﺎﺛﯿﺮ ﻣﺤﯿﻂ زﻧﺪﮔﯽ و ﺗﺠﺮﺑﯿﺎﺗﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ در ﻣﺤﯿﻂ ﮐﺴﺐ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ و ﺑﻪ آن ﻫﺎ در ﺳﺎزﻣﺎن دادن ﺑﻪ اﻧﺪﯾﺸﻪ ﻫﺎ و ﻣﻌﻨﯽ ﺑﺨﺸﯿﺪن ﺑﻪ ﺗﺠﺎرب ﺷﺎن ﮐﻤﮏ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ. ﮐﻮدﮐﺎن در ﻫﺮ ﺳﻨﯽ ﮐﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ از ﻧﻘﺎﺷﯽ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان راﻫﯽ ﺑﺮاي اﺑﺮاز وﺟﻮد و ارﺗﺒﺎط ﺑﺎ ﻣﺤﯿﻂ ﭘﯿﺮاﻣﻮن اﺳﺘﻔﺎده ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ. ﻧﻘﺎﺷﯽ و ﺗﺼﺎوﯾﺮي ﮐﻪ ﮐﻮدك از آن اﺳﺘﻔﺎده ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﺑﯿﺎﻧﮕﺮ ﺗﻌﺎرﺿﺎت دروﻧﯽ و ﻋﻮاﻃﻒ وي اﺳﺖ و ﮐﻮدك را ﻗﺎدر ﻣﯽ ﺳﺎزد ﺗﺎ ﺿﻤﻦ ﺑﯿﺎن ﺗﺠﺎرب ﺧﻮد،ﺗﻔﮑﺮات، ﺗﺮﺳﻬﺎ، روﯾﺎﻫﺎ و اﯾﺪه ﻫﺎﯾﺶ را ﺑﻪ ﺷﯿﻮه اي اﻣﻦ، ﮐﺎﻣﻞ و واﻗﻌﯽ ﺑﺮوز دﻫﺪ ﮐﻪ اﯾﻦ اﻣﺮ ﻣﻨﺠﺮ ﺑﻪ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻣﻬﺎرت ﻫﺎي ارﺗﺒﺎﻃﯽ و اﺑﺮاز وﺟﻮد ﻣﯽ ﺷﻮد. ﻧﻘﺎﺷﯽ ﯾﮑﯽ از اﻧﻮاع زﺑﺎن ﻫﺎﯾﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﮐﻮدﮐﺎن از ﻃﺮﯾﻖ آن ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﻨﺪ در ﻣﻮرد دﻧﯿﺎي ﺧﻮﯾﺶ ﺑﺎ ﺧﻮد و ﺑﺎ دﯾﮕﺮان ﺣﺮف ﺑﺰﻧﻨﺪ. از اﯾﻦ رو ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﺗﺮﺳﯿﻤﯽ، ﺷﺒﯿﻪ ﯾﮏ ﻧﻤﺎﯾﺶ ﺧﯿﺎل ﭘﺮدازاﻧﻪ اﺳﺖ و ﮐﻮدﮐﺎن از ﻃﺮﯾﻖ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻫﺎي ﺗﺮﺳﯿﻤﯽ اﺣﺴﺎﺳﺎت، ﻋﻮاﻃﻒ، اﯾﺪه ﻫﺎ و ﺗﺠﺎرب ﺧﻮد را ﺑﯿﺎن ﻣﯽ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ. ﻧﻘﺎﺷﯽ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﺷﮑﻠﯽ از داﺳﺘﺎن ﺳﺮاﯾﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﮐﻮدﮐﺎن را ﻗﺎدر ﻣﯽ ﺳﺎزد داﺳﺘﺎن ﻫﺎي ﺧﻮد را از ﻃﺮﯾﻖ ﯾﮏ ﺷﮑﻞ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﯾﺎﻓﺘﻪ از ارﺗﺒﺎﻃﺎت ﺑﺎ ﺗﻤﺮﮐﺰ ﺑﺮ ﺻﺤﺒﺖ ﮐﺮدن در ﻣﻮرد ﻧﻘﺎﺷﯽ ﻫﺎي ﺧﻮد ﺑﯿﺎن ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ.

اسلاید 4: مفاهیم ﮐﻠﯽ رﺷﺪرشد یک سلسله ظرفیت ها و استعدادهای گسترش یابنده ای است که به تدریج برای فرد مایه ی سهولت و کارکرد بیشتر، مؤثرتر می شود، مانند حرکت های سست و خام کودکان در دوران کودکی که رفته رفته بر اثر رشد به مهارت های سریع و شگفت انگیزی در نوجوانی تبدیل می شود. رشد عبارت است از دگرگونی هایی که بنا به خاصیت و استعداد ذاتی موجود زنده، با تأثیر عوامل و شرایط خارجی، بی آنکه خود موجود در این راه کوشش کند، در او به وجود می آید. بدین صورت رشد با پیشرفت زمان به وجود می آید و این دگرگونی ها در طرح معینی، برای هدف مشخصی صورت می گیرد. رشد از تغییراتی که در جهت پیشرفت و تکامل با یک نظم و ترتیب خاصی به عمل می آید و هیچوقت متوقف نمی شود و به عقب بر نمی گردد. رشد عبارت است از بیدار شدن و شکفتن استعدادها و خصایص نیروهای ذاتی که به تدریج در یک موجودِ در حالِ رشد به طرف بلوغ و کمال می گرایند. انسان پیوسته در حال تغییر است. از زمانی که به دنیا می آید تا هنگامی که مرگ وی را تسخیر میکند، پیوسته در حال شدن است و این جریان تغییر و تکامل هیچگاه ساکن و متوقف نمی شود. این رشد و کمال تا دوران پیری ادامه می یابد، اگرچه ممکن است این جریان رشد و تکامل سرعتش کم یا زیاد شود، اما جریان مداومی است که پیش از تولد آغاز می شود و با تولد این زنجیره ی تغییر و تحوّل ادامه می یابد. سالهای اوّلیه زندگی انسان، دورانی است که قسمت اعظم رشدِ انسان در این زمان اتفاق می افتد. از قرن بیستم به تدریج تفاوت های فردی در تعلیم و تربیتِ کودکان مورد توجه قرار گرفت و با ظهور دانشمندان و ابراز عقاید تربیتی از سوی آنها جامعه به سوی شناخت هر چه بیشتر و بهتر کودکان رهنمون شد، و برای پرورش افراد سالم و مثبت، به کودکان توجه بیشتری شد و رفته رفته شناخت هر چه عمیق تر کودکان میسر شد.

اسلاید 5: MRTwww.Win2Farsi.comCompany Logo

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید