سایر تحقیق و پژوهش

تحلیل های مختلف درباره چرایی انقلاب اسلامی در ایران

enghlab-iran

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

  1. ali

    بسیار مزخرف

نظر خود را بنویسید

تحلیل های مختلف درباره چرایی انقلاب اسلامی در ایران

اسلاید 1: تحلیل های مختلف درباره چرایی انقلاب اسلامی در ایراناستاد:دانشجو:

اسلاید 2: مقدمهوقوع انقلاب اسلامی ایران علاوه بر غافلگیری و ایجاد شگفتی در میان اندیشمندان و صاحبنظران مختلف علوم اجتماعی و سیاسی، بسیاری نظریات موجود در مقوله انقلاب را نیز دچار چالش نموده و درستی آن ها را متزلزل ساخت. هجوم گسترده به سمت نظریه پردازی درباره چرایی انقلاب اسلامی ناشی از تحیّری است که در اثر سقوط ناگهانی رژیم مقتدر پهلوی از یکسو و پیروزی نیروهای انقلاب تحت لوای رهبری مذهبی و با دست خالی از سوی دیگر به وجود آمد.انبوه نظریات در زمینه چرایی انقلاب اسلامی در ایران هر چند ارزش علمی یکسانی ندارند و در سطوح مختلف قابل طبقه بندی هستند لیکن به دلیل ایجاد چشم اندازه هایی متفاوت و حتّی بسیار محدود می توانند مفید فایده باشند.

اسلاید 3: رهبری حضرت امام خمینی(ره)رهبری بلامعارض و بلامنازع امام خمینی (ره) در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست، ایشان از جایگاه مرجعیّت دینی، با آگاهی های بالای سیاسی، شجاعت، نفوذ کلام و جاذبه های معنوی خویش موفق به بسیج گسترده توده های مردم مسلمان ایران و ایجاد شور و هیجان انقلابی در میان آنها شدند.کاملاً روشن است که پاسخ و تحلیل وی نسبت به چرایی وقوع انقلاب اسلامی اهمیّتی ویژه و استثنایی دارد.

اسلاید 4: اولین و مهمّ ترین خصیصه نهضتاولین و مهمّ ترین خصیصه این نهضت این که اسلامی است و با شعارها و اهداف اسلامی که مبیّن خواسته های مستضعفین است همراه است. دوّمین خصیصه آن این است که نهضتی است بدون هی چگونه وابستگی به خارج .اصولاً نهضت ما نهضتی است مردمی و همه اقشار تحت ستم را در بر گرفته است. امروز هیچ کس جز شاه و طرفداران او مخالف نهضت و قیام اسلامی نیستند. یکی دیگر از خصایص این نهضت این است که خواستار تغییرات اساسی در همه ابعاد جامعه ایران است که عبارت است از: سقوط شاه، برچیدن نظام شاهنشاهی و استقرار حکومت اسلامی.

اسلاید 5: شهید مطهریایشان با تقسیم بندی عوامل ایجاد انقلاب به سه دسته عوامل اقتصادی، آزادی خواهی و عقیده طلبی بر این باور است که انقلاب اسلامی ایران تک عاملی نبوده و بلکه در تکوین و ایجاد آن هر سه عامل به صورت مستقل دخالت داشته اند و در آینده نیز این انقلاب با همکاری و ائتلاف این سه عامل است که تداوم پیدا می کند و به ثمر می رسد. شهید مطهری با محور قرار دادن اسلام به عنوان علّت اصلی وقوع انقلاب در ایران معتقدند با مرکزیّت اسلام، علاوه بر پاسخ به نیازهای مادی و اقتصادی جامعه، آزادی های مشروع و قانونی را نیز م یتوان تامین نمود.

6,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید