کسب و کار مدیریت و رهبری

تحول در نظام اداری – مدیریتی

tahavvol_dar_nezame_edari_modiriati

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تحول در نظام اداری – مدیریتی”

تحول در نظام اداری – مدیریتی

اسلاید 1: تحول در نظام اداري- مديريتيمعاونت توسعه مديريت و منابعمرکز توسعه مديريت و تحول اداريدبيرخانه شوراي تحول اداري

اسلاید 2: جامعه ايراني در افق چشم انداز توسعه يافته با گذر از موقعيت کنوني متناسب با مقتضيات فرهنگي، جغرافيايي و تاريخي متکي بر اصول اخلاقي و ارزشهاي اسلامي، ملي، انقلابي، مردمسالاري ديني، عدالت اجتماعي همراه با پاسداري از آزاديهاي مشروع، حفظ کرامت و حقوق انسانها و بهره مند از امنيت اجتماعي و قضاييمبتني بر دانايي، توانا در توليد علم و فناوري، متکي بر سهم برتر منابع انساني و سرمايه اجتماعي در توليد مليفعال، مسئوليت پذير، ايثارگر، مومن، رضايتمند، برخوردار از وجدان کاري، انضباط، روحيه تعاون و سازگاري اجتماعي، متعهد به شکوفايي ايران و مفتخر به ايراني بودن((گزيده ای از بيانات مقام معظم رهبري((

اسلاید 3: نظرسنجي از مراجعه كنندگان به دستگاه هاي اجرائي :تعداد 1024 مراجعه كننده به دستگاههاي دولتي مستقر در شهر نظير : بيمارستانها، دادگستري، شهرداري، ادارات امور اقتصادي و دارايي، راهنمايي و رانندگي، ثبت اسناد، املاك و ثبت احوال

اسلاید 4: نظرسنجي از مراجعه كنندگان به دستگاه هاي اجرائي (ادامه)متوسط مراجعه 5/2 بار جهت انجام كار 39% مراجعه به بيش از يك دستگاه عدم اطلاع 50% مراجعه كنندگان از مراحل انجام كار و مدارك و مستندات موردنياز نارضايتي 6/31% مراجعه كنندگان از چگونگي انجام كار 8/9% موارد پرداخت اضافه علاوه بر تعرفه هاي مقررشكايت قانونی 1/8% مراجعه كنندگان از روند انجام كارعدم رسيدگی به5/89% شكايات مراجعه كنندگان

اسلاید 5: علت تأخير در انجام كار از نظر مراجعه كنندگان: عدم انگيزش كاركنان، تراكم ارباب رجوع، عدم نظارت و كنترل، نارسائي در قوانين و مقررات،عدم انطباق تعداد كاركنان با حجم كارنظرسنجي از مراجعه كنندگان به دستگاه هاي اجرائي (ادامه)

اسلاید 6: برنامه راهبردي تحول اداري در کشور

اسلاید 7: ويژگيها و خصوصيات نظام اداري موجود: بخشي نگر و دورن گرا  روزمره مدار و نزديك بين  تحول گريز و محافظه كار  مشاركت ناپذير،خودمحور و افزون طلب تجربه گرا، سنتي و دانش گريزبي نظم و ناهماهنگ  مداخله گر، مجري، رقابت ناپذير و دولت مدار  تعهدپذير و اخلاق گرا  بالقوه توانمند و مستعد تحول

اسلاید 8: فرصتها و نقاط قوت: برخورداري نسبي از نيروي انساني با تجربه و دانش آموخته تمايل جامعه و نهادهاي مردمی به مشاركت در تصميم سازيدسترسي فزاينده به منابع اطلاعاتي، دانش مديريت و فناوريهاي نوين اداريخواست و استقبال جامعه از انجام اصلاحات اداري برخورداري از رشد نسبي دانش، بينش وتوانايي مديران حساسيت و توجه ويژه مقام معظم رهبري و رياست محترم جمهور و مجلس شوراي اسلامي به انجام اصلاحات اداري

اسلاید 9: تهديدها و نقاط ضعف: جهاني شدن و الزامات و انتظارات ناشي از آن بحران روبه افزايش ناكارآمدي نظام اداري مواجه بودن با نارضايتي عمومي و كاهش اعتماد جامعهتمايل به حفظ وضع موجود و مقاومت کارکنان در قبال تحول عدم تمايل به مشاركت پذيري و شفاف شدن عملكردها فقدان يكپارچگي و انسجام درونيگرايش رو به تزايد سياسي شدن نظام اداري كشورعدم توجه به شايسته سالاريعدم توجه به شهروندمداري و پاسخ به خواستهاي جامعه

اسلاید 10: ويژگيها و خصوصيات نظام اداري مطلوب: نظام گرا و همه سونگر بهره ور و ارزش افزا پاسخگو و شفاف اثربخش، نتيجه گرا مشاركت جو شايسته سالار دانش گراخدمتگزار و مردم سالار عاري از فساد و تبعيضقانونمدار، ضابطه مند مدير و راهبر توسعه گرا و نوانديش آينده نگر و هدفمند

اسلاید 11: موانع مهم انتقال از وضع موجود به وضع مطلوب  مقاومت زيانبران اصلاحات و ذينفعان وضع موجود  سنجش هزينه-فايده سياسي از نتايج تحول اداري اختلاف نظر در هدفها، چشم انداز و آينده مطلوباختلاف نظر در خط مشي ها و راهكارها  محيط سياسي ناپايدار  ارتباط و پيوند اندك با محيط بين الملل

اسلاید 12: رويکردهای تحول در نظام اداری رويکرد مسئله محور (اصلاح وضع موجود)  رويکرد مهندسی مجدد رويکرد ترکيبی

اسلاید 13: هدف کلي تحول اداريانطباق توانمنديها و قابليتهاي نظام اداري با نقش واقعي يك دولت مطلوب و ايده آل

اسلاید 14: اهداف اختصاصي تحول اداري ايجاد نظام اداري-مديريتي كارآمد، مقتدر و پاسخگوتوسعه مشاركت قانونمند مردم/كاركنان در تصميم سازي، تصميم گيري و اجرانهادينه كردن عدالت و شايسته سالاري در نظام ادارينوسازي روابط دولت و مردم افزايش رضايتمندي ارباب رجوعايجاد محيط مناسب براي رشد كرامت انساني و فضايل اخلاقي در نظام اداري

اسلاید 15: مراحل برنامه تحول اداري مرحله1: توقف گسترش نظام اداري و آماده سازي جهت ورود به مرحله تحول اساسي (1377-78) مرحله 2: تحول اساسي در نظام اداري در طول برنامه سوم توسعه

اسلاید 16: شبکه راهبردي تحول در نظام اداري کشورشورايعالي اداريستاد برنامه ريزي تحول اداري كشورستاد برنامه ريزي تحول اداري استانهاشوراهاي تحول اداري دستگاههاي اجراييكميسيونهاي تحول اداري سازمانهاي تابعه و وابسته به دستگاههاي اجرايي

اسلاید 17: اعضاي شوراي تحول اداريوزير (رييس شورا) معاون توسعه مديريت و منابع (دبير شورا) يکي ديگر از معاونين دستگاه-معاون سلامت رييس مركز توسعه مديريت و تحول ادارينماينده سازمان مديريت و بر نامه ريزي كشوريك نفر ازمديران آگاه در مسايل مديريت و امور ادارييك نفر ازكاركنان آگاه در مسايل مديريت و امور اداري

اسلاید 18: وظايف و اختيارات شورابرنامه ريزي براي اجراي مصوبات شورايعالي اداري و ستاد برنامه ريزي تحول اداريتهيه، تنظيم وتصويب طرحها و برنامه هاي تحول اداري دستگاه تدوين وتصويب استانداردهاي انجام كار مشاغل تخصصيتدوين و بهسازي سيستمها، روشها و فرايندهاي انجام كاربررسي و تعيين ضوابط و معيارهاي لازم در بهينه سازي ساختار، تركيب و توزيع نيروي انسانيتدوين و اجراي برنامه هاي ارتقاءكارايي و بهره وري تهيه و ارايه گزارش ادواري اجراي برنامه تحول اداري به ستاد  هدايت كميسيون اي تحول اداري سازمانهاي وابسته و تابعه

اسلاید 19: محورهاي برنامه تحول اداريبعد اختصاصي عملکرد (شرح وظايف و ماموريت دستگاه) بعد عمومي عملکرد (اصول مشترک در کلية دستگاهها)شامل 7 برنامه جزئي به شرح ذيل:برنامه منطقي نمودن اندازه دولت. برنامه تحول در ساختارهاي تشكيلاتي. برنامه تحول در نظامهاي مديريتي. برنامه تحول در نظامهاي استخدامي. برنامه آموزش و بهسازي نيروي انساني. برنامه اصلاح فرايندها و روشها و توسعه فناوري اداري. برنامه ارتقاء و حفظ كرامت مردم در نظام اداري.

اسلاید 20: مواد مرتبط با تحول اداری در سياستهاي کلي برنامه چهارم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي

اسلاید 21: الف) سياستهای فرهنگي، علمي و فناوريتقويت وجدان كاري، انضباط اجتماعي و روحيه كار و ابتكار، كارآفريني، درستكاري و قناعت و اهتمام به ارتقاي كيفيت توليدتلاش در جهت تبيين و استحكام مباني مردم‌سالاري ديني و نهادينه كردن آزاديهاي مشروع از طريق آموزش، آگاهي‌بخشي و قانونمند كردن آن

اسلاید 22: ب) سياستهای اجتماعي، سياسي، دفاعي و امنيتيايجاد محيط و ساختار مناسب حقوقي، قضايي و اداري براي تحقق اهداف چشم‌اندازاصلاح نظام اداري و قضايي در جهت افزايش تحرك و كارآيي، بهبود خدمت‌رساني به مردم، تأمين كرامت و معيشت كاركنان، به‌كارگيري مديران لايق و امين و تأمين شغلي آنان، حذف يا ادغام مديريتهاي موازي، تأكيد بر تمركززدايي، پيشگيري از فساد اداري و مبارزه با آن

اسلاید 23: ج) سياستهای اقتصادي ايجاد سازوكار مناسب براي رشد بهره‌وري عوامل توليد (انرژي، سرمايه، نيروي كار، مواد و منابع)توجه و عنايت جدي بر مشاركت عامه مردم

اسلاید 24: مواد مرتبط با تحول اداری در قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي

اسلاید 25: تهيه طرح جامع منابع انساني موردنياز شامل جذب، انگيزش، ارتقاي شغلي، آموزش, بهسازي و نگهداشت نيروي انسانياصلاح تشكيلات كلان دستگاه‌، متناسب با سياستها و احكام برنامه و تجربه ساير كشورها و کاهش تصدي‌هاي قابل واگذاري دستگاه‌ها به شهرداري ها و دهداري ها (ماده 137 قانون)تعيين قيمت تمام شده فعاليتها و خدمات و تنظيم لايحه بودجه سالانه و تخصيص اعتبارات بر اساس حجم فعاليتها و خدمات و قيمت تمام شده آن(مواد 144 و 138) کوچک سازي بدنه دولت (ماده 145)استقرار نظام شايسته‌گرايي و ايجاد ثبات در خدمات مديران(141)

اسلاید 26: تدوين، نظارت و ارزشيابي استانداردها و شاخصهاي بهبود كيفيت خدمات و ارتقاي عملكرد باليني و مشتري‌مدار نمودن واحدهاي بهداشتي، درماني از طريق اصلاح فرايندها و ساختار مديريت اقتصادي (از جمله اصلاح نظام حسابداري، پرداخت مبتني بر عملكرد، بودجه‌ريزي عملياتي) و.... (ماده 88)افزايش پاسخگويي دستگاه‌هاي اجرايي در مقابل مردم با استفاده از فناوري‌هاي نوين اداري و بازنگري و مهندسي فرايندها و روشها و توسعه فرهنگ مديريت و ارزيابي عملكرد و راهكارهاي لازم براي جلوگيري از مفاسد اداري (ماده 142)اصلاح نظام مديريت منابع انساني از طريق تجزيه و تحليل و بازطراحي مشاغل دولتي، اصلاح نظام پرداخت کارکنان، ارتقاي سطح كيفي مديران و سرپرستان و کارکنان( ماده 143)

اسلاید 27: موارد مرتبط با تحول اداری در سند ملي توسعه بخش سلامت و آموزش پزشکي

اسلاید 28: تهيه دستورالعمل تدوين، نظارت و ارزشيابي استانداردها و شاخصهاي بهبود كيفيت خدماتاصلاح رتبه بندي بيمارستانها براساس الگوي ارتقاي عملكرد بالينيتدوين آيين نامه هاي مربوط به تنظيم ساختار و تشكيلات دانشگاههای تابعهاصلاح فرآيند و ساختار مديريت (از جمله اصلاح نظام حسابداري، پرداخت مبتي بر عملكرد ، بودجه ريزي عملياتي ، نگهداشت ، كاهش تصدي گري و نظام مديريت اطلاعات) واحدهاي بهداشتي، درماني بازنگری و اصلاح رديفهاي استخدامي متناسب باوظايف و فعاليتها تدوين آيين نامه هاي مربوط به امر مبارزه با فساد اداري و استقرار نظام سلامت اداري در بخشطراحي و عملياتي سازي نظام جامع اطلاعات در بخش سلامت توسعه و كاربري فنآوري ارتباطات و اطلاعات در بخش بهداشت و درمان استقرار نظام مستندسازي و گزارش گيري بخش سلامت

اسلاید 29: تدوين آيين نامه هاي مربوط به نظارت و ارزيابي عملكرد سازمان و مديريت دانشگاهها و واحدهاي تابعه و وابسته تدوين آيين نامه نظام انتخاب، انتصاب و عزل مديران بخش سلامت و آموزش پزشكيتدوين آيين نامه هاي نظام انتخاب، جذب، تخصيص، توزيع، بكارگيري، آموزش و توسعه، ارتقاء، رفاه، جبران خدمت، ارزيابي و خروج از خدمت كاركنان بخش سلامت و آموزش پزشكي تهيه و تدوين آيين نامه نظام تامين، تخصيص، توسعه و توزيع منابع مالي بخش سلامت و آموزش پزشكيتدوين نظام مديريت منابع فيزيكي بخش سلامت و آموزش پزشكي مهندسي مجدد فرآيندهاي وزارتخانه تدوين و استقرار نظام حسابداري قيمت تمام شده و بودجه بندي عملياتي به منظور توزيع منطقي اعتباراتاستقرار نظام ارزيابي بهره وري و عملكرد سازمان و مديريت بخش بهداشت، درمان و آموزش پزشكي مديريت خدمات پشتيباني مبتني بر كاهش تصدي گري

اسلاید 30: اهداف كلان، جهت گيريها و راهکارهاي رياست جمهوری

اسلاید 31: حركت در راستاي تحقق سند چشم انداز 20 سالهاستفاده از مديريت تحول گرا، انقلابي، خدمتگزار، متواضع، پاسخگو، كارآمد، عدالت گستر و سالمتشكيل دولتي عقلايي، كم هزينه، پرفايده، پركار و صبور مبارزه همه جانبه با فقر، فساد، تبعيض، ويژه خواري و فاميل گرايي اهداف کلان و جهت گيريها

اسلاید 32: راهكارهاي اصلاح ساختار و مديريتطراحي نظام مديريت تحولگرا برپايه عقلانيت, معنويت و عدالت با استفاده از فناوريهاي نوين با نگرش سيستمياستفاده از همه ظرفيتها و توانمنديهاي مديريتي كشور بر پايه شايسته سالاريحذف اشرافيت دولتي و جلوگيري از سوء استفاده در مصرف بيت المال ايجاد تحول در روند جاري فعاليتهاي عمومي دولت براي تسهيل امور مردم و پاسخگويي مديران در قبال نظارت عموميمتناسب سازي حجم فعاليتهاي دولت، كاهش تصدي و ارتقاء بهره وري دستگاههاي اجرايي با استفاده از فناوري اطلاعات و توسعه فعاليتهاي بخش تعاوني, خصوصي و مردمي

اسلاید 33: راهكارهاي اصلاح وضعيت اقتصادي ارتقاء بهره وري عوامل توليد نظير سرمايه, مواد, انرژي و نيروي كاربكارگيري فناوريهاي پيشرفته در صنايع موجود و ايجاد صنايع جديد مبتني بر فناوريهاي پيشرفته شايسته سالاري در انتخاب مديران

اسلاید 34: برنامه هاي وزير محترم پيرامون تحول اداري

اسلاید 35: تأمين نيروي انساني جهت ارايه خدمات بهداشتي درماني با توجه به تعداد استاندارد كاركنان مورد نياز واحدهابازنگري در نحوة پرداختهاي پرسنلي با تأكيد بيشتر بر نظام كارمزدي و ارزش‌گذاري بر تخصص و تجربه كاركنان طراحي و اجراي برنامه‌هاي آموزش مداوم براي همه شاغلين وزارتخانه همراه با امكان ارتقاي متناسب آنهاتمركززدايي در انجام وظايف اجرايي و تأكيد هر چه بيشتر بر نقش مستقل دانشگاههاي علوم پزشكيتقويت نقش نظارتي، هدايتي و حمايتي ستاد طراحي و اجراي نظام ارزيابي مناسب در كليه بخشهاي بهداشت و درمان و آموزش و پژوهش با تأكيد بر ارزيابي كيفيت، سرعت و رضامندي مراجعين تشويق بخشهاي خصوصي و تعاوني جهت سرمايه‌گذاري در بخش سلامت با اراية تسهيلات مناسب همراه با نظارت مستمر

اسلاید 36: الزامات برنامه هاي تحول اداري

اسلاید 37: برنامه منطقي نمودن اندازه دولت

اسلاید 38: برنامه منطقي نمودن اندازه دولت

اسلاید 39: برنامه منطقي نمودن اندازه دولت

اسلاید 40: برنامه اصلاح ساختارهاي تشکيلاتي

اسلاید 41: برنامه اصلاح ساختارهاي تشکيلاتي

اسلاید 42: برنامه اصلاح نظامهاي مديريتي

اسلاید 43: برنامه اصلاح نظامهاي مديريتي

اسلاید 44: برنامه اصلاح نظامهاي مديريتي

اسلاید 45: برنامه اصلاح نظامهاي استخدامي

اسلاید 46: برنامه اصلاح نظامهاي استخدامي

اسلاید 47: برنامه آموزش و بهسازي نيروي انساني

اسلاید 48: برنامه آموزش و بهسازي نيروي انساني

اسلاید 49: برنامه اصلاح فرايندها و توسعه فناوري

اسلاید 50: برنامه اصلاح فرايندها و توسعه فناوري

اسلاید 51: برنامه اصلاح فرايندها و توسعه فناوري

اسلاید 52: برنامه اصلاح فرايندها و توسعه فناوري

اسلاید 53: برنامه اصلاح فرايندها و توسعه فناوري

اسلاید 54: برنامه ارتقا و حفظ کرامت مردم در نظام اداري

اسلاید 55: برنامه ارتقا و حفظ کرامت مردم در نظام اداري

اسلاید 56: برنامه ارتقا شاخصهاي اختصاصي

اسلاید 57: وضعيت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي در ارزيابي برنامه تحول اداريکسب رتبه 23 از ميان 24 دستگاه اجرايي در سال 1381کسب رتبه 11 از ميان 24 دستگاه اجرايي در سال 1382کسب رتبه 17 از ميان 44 دستگاه اجرايي در سال 1383کسب رتبه 9 از ميان 49 دستگاه اجرايي در سال 1384

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید