صفحه 1:

صفحه 2:

صفحه 3:
فهرست مطا ۱- طرح چند سوال ۲- اهمیت نظام اداری در توسعه مدیربت ۳- ویژگیهای نظام اداری کنونی ۴- تعریف تحول لس مس سازمانی ۵- اهداف تحول سازمانی ۶- علاثم نیاز به تحول سازمانی ۷- مراحل ایجاد تحول سازمانی ۸- مقاومت در برابر تحول سازمانی

صفحه 4:
چرا ۵۰ سال گلایه از نظام اداری پایان نمی پذ یرد؟ نقطه خروج از این دایره کجاست؟ چرا با وجود اینهمه دستگاه نظارت بازهم ناکار آمدی در نظام اداری؟ چرا رابطه باخت- باخت بین مدیران و کارکنان؟ چرا على رغم استفاده از فناوری اطلاعات. بهبود قابل ملاحظه‌ای مشاهده نمی‌شود؟ چرا علیرغم سابقه ۶۰ ساله در برنامه‌ریزی میزا تحقق برنامه‌ها ناچیز است؟ چرا فعالیتهای بهبود مدیریت (مثل آموزش منابع انسانی) اثربخش نیست؟ چرا در کشورهای پیشرفته, مدیران با کیفیتی کاملاًمتفاوت کار و زندگی می‌کنند؟ اينکه می‌شنویم و تکرار می‌کنیم که کشورهای پیشرفته "سیستم" دارند بعنی چه؟ ریشه مشکلات نظام اداری ما در کجاست و راه برون‌رفت از این همه مشکلات فرسایشی چیست؟

صفحه 5:

صفحه 6:
حضرت امام صادق (ع) : هر كس دو روزش برابر باشد مغبون( ضرر ديده ) است . و هر كس روز دیگرش بدتر از گذشته باشد . از رحمت البی دور است و هر کس روز به روز در حال رشد و پیشرفت نباشد به سمت نقصان و از دست دادن در حر کت است و برای چنین کسی مرک بيتر از زند کی است .

صفحه 7:
از بیانات حضرت امام خمینی * ما مي‌خواهيم ادارت را متحول کنیم. همه را ۱ ۱ دستگاه‌ها باید یک تحول اسلامی پیدا کنند. جمهوری اسلامی باید همه چیزش اسلامی باشده اداراتش باید اسلامی باشد. تحول ۱ ‎ .".‏ ۳ تحول در نظام و تحول در افراد که اين نظام را می‌خواهند پیش ببرند. نات مقام معظم رهبری * با وجود تمام تلاش‌های انجام شده, هنوز نتوانسته‌ايم پیشرفت شایسته‌ای را در 2 5! پی‌ریزین یگ نظا ار ا بالل 0 لي ‎le es) Ses‏ زمینه کار زیادی تایه انجام شود. ما اصلاح اداری لازم داریم.

صفحه 8:
ال ا ** نظام ادارى كارآمد و اثر بخشب شرط لازمه تحقق اهداف سازمان است. 00 ** اصلاح نظام اداری پیش‌نیاز اصلی توسعه و بهره‌وری سازمان است. نظام اداری در عملکرد کلی سازمان به شدت تاثیرگذار است. * نظام ادارى. بدنه اصلی هر سازمان و بازوی اجرایی آن است. ام اداری د > نظام اداری هو سازمان مبین نکرش مدبران به تجوه آداره وم ۲ نظام اداری هدف نیست ولی راهبرد هست. نظام اداری مقصد نیست ولی مسیر هست. ۱ عدم امکان حرکت در بستر توسعه و پیشرفت بدون یک نظام اداری کارآمد بت

صفحه 9:
يذكى ها نظام ادار ۳ *** عدم استفاده از الكوها و نظامهاى جديد مديريتى اهمیت * عدم تناسب میان اختیارات و مسئولیت‌های محوله به مدیران چاری و تسلط رو روزه( ۰۳ ‎Ce gee‏ اتعیین شده ‎yaad >‏ نظام ارزٍیابی عملکرد موثر واحدهای سازمانی ‏** غیرمنطقی و طولانی بودن سیر مراحل و فرایندهای انجام کار ‏** عدم قانونمندى: ضابطه‌گرایی و شایسته‌سالاری در انتصاب. ارتقاء عزل و تغییر مدیران ‎pls glass‏ بکارگیری کارکنان توانمند. کارآمد و متخصص ‏تاکست رنظام برداحت وقتتمودی هو جای کارمزدی ‏** يرداختن به امور برنامه و اهداف ب ‎ ‎ ‎3 ‎Ca ‎2 ‎3 ‎2. ‎ ‎SOB) ‎ ‏بت

صفحه 10:
كى هاى نظام ادارى كنونى (ادامه) ‎Hi‏ کارآیی نظام ارزشیابی کارکنان پایین بودن * فقدان نظام انگیزشی اثربخش کارکنان (عدم احساس نیاز کارکنان به تلاش و تحرک) * تأکید بیش از حد بر ساز و کارهای کنترلی ناکارآمد. ** حاکمیت رابطه به جای ضابطه ف حجم بالا و تعداد زیاد سطوح مدیریتی aa ** فقدان خلاقیت TET Wy) ام اداری در ‎OT‏ * حاکمیت سازمن!!! به جای سازمان ** عدم پاسخگویی بت

صفحه 11:
تعریف تحو * فرآیندی برنامه‌ریزی شده و نظام‌مند که با بهره‌گیری از ارزش‌ها و اصول رفتاری در سازمان در بى افزایش ثربخشی فردی و ساریانی ام #انسان حوهره و اساس تحول سازمانی است. مهم ۱

صفحه 12:
اهداف تحول سازمانی * بهبود کارکرد افراده گروه‌ها و سازمان ** همساز کردن سازمان با نیازهای محیطی * ایجاد هماهنگی و سازگاری اجزای سیستم (هاه ا ‎eer‏ منابع انسانی و فرایندها) یهت كردن اا ف[ يات كر لک ۱ 5-5 * تغییر رفتار کارکنان و همسو ساختن آنها با نيازهاى نو تحو مهم ۱

صفحه 13:
2 2 3 باز به تحو تب 5 ۱

صفحه 14:
Ree) ere Cr. تحو ‎me Se‏ > اقراة اهداف نامشخص * تعارض فا 3 4 ** تعارض بين گروه‌ها ** بهردورى يايين ‎ees 5 * wie‏ ** کم توجهی به خواسته‌های محیطی ۲ عملکر: ۱ * ساختار سازمانى نامناسب ‏ | ** روابط ضعیف با ذینفع * ساختار سازمانی ‎ste . © 4‏ 19 ‎Raley ero tba Cree Se‏ < 7 ** تعارض بین اهداف واحدها لت ‎eens.‏ ف رض بق وا 2 حیرص یراس كاركاة

صفحه 15:
” & % 4 & * % معرفی خدمات جدیدی از طرف رقبا تغییر قوانین مرتبط با سازمان عدم استقبال ذینفعان برای استفاده از خدمات سازمان معرفی سازمان‌های جدید در جامعه نوآوری‌های مطرح در جامعه هر نوع تغييرات محيطى مرتبط fey مهم ۱

صفحه 16:

صفحه 17:

صفحه 18:

صفحه 19:

صفحه 20:

صفحه 21:
ررد ای سیردت ات ارف اف کیت 5

صفحه 22:
۱ | برنامه تحول " انکیزه منابع " مهارتها ”2 عملياتي دید گاا

صفحه 23:
تغيير كند | ح- 00 .منا تغيير ‎ae‏ مهارت‌ها. +- برنامه عملياتي ۱۰ ,دیدگاه

صفحه 24:

صفحه 25:
7[ سطوحمتاوبت ‎a‏ مقاومت فردي ‏* مقاومت سازماني

صفحه 26:

صفحه 27:

صفحه 28:
oe *_ افزایش میزان مشارکت **_ برگزاري جلسات توجيهي و دوره‌هاي آموزشي ** افزايش ارتباطات مؤثر ** تقويت نيروهاي بيش برنده تغيير ae 2 حمایت مدیران ارشد از حركت‌هاي تغییر نفوذ در سازمان‌هاي غیر رسمي 0 همسويي با ارزش‌ها و فرهنگ‌هاي سازمان

صفحه 29:
در برابر تحول سازماني ‎J‏ كليد براي بازکردن قفل تحول ‏*_ کار تیمی: اجازه دهید افراد مناسب با یکدیگر کار کنند. ‎ae oT ‏* _آموزش: براي موفقیت. تیم را به طور مستمر آموزش دهید. ‏+ توانمندسازی: به انسان‌ها فرصت بدهید تا فضاي رقابتي ایجاد کنند. ‏*_پاداش‌ها: پرداخت‌ها و پاداش‌هاي تشويقي را به نتایج ‎Sin Fo Sloe‏ ‎

صفحه 30:
ترس از ناشناخته‌ها نیاز به امنیت احساس عدم نیاز به تغيير تهدید منافع شخصي زمان‌بندي ضعیف فقدان منابع خطر از دست دادن موقعیت شغلي عدم مشاهده واقعي مشکل عدم توجیه و تحميلي دانستن آن سوءتفاهم در برداشت‌ها عدم یا كافي نبودن منابع نظیر مالي ارائه اطلاعات شفاف اهداف بیان فرصت‌ها و دخیل نمودن افراد ۶ انتشار اطلاعات و.: ری مس فراهم‌سازي منابع

صفحه 31:
تحول را قبل از تبدیل به بهران .شناساتی و مدیریت کنیم

صفحه 32:
"۳ از صر و هس وه نما زار

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
32,000 تومان