takhalofate_motorcyclet

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تخلفات موتور سیکلت”

تخلفات موتور سیکلت

اسلاید 1: 1- مخاطب ، تخلفات متعدد موتورسیکلت را بشناسد.اهداف آموزشی2- مخاطب ، نسبت به آگاهی ها،نگرش ها،ارزشها و هنجارها موتورسواران و نقشی که در کاهش نظم و امنیت شهر دارند شناخت پيدا كند.3- مخاطب ، راه حلهای مناسب جهت جلوگیری و یا کاهش آسیب های موتورسیکلت را بداند. 4- مخاطب ،قوانين راهنمائي و رانندگي و مجازات مربوط به تخلفات موتورسيكلت را بهتر بشناسد5- مخاطب ،آسيب هاي مربوط به موتورسيكلت را بشناسد.

اسلاید 2: طی سالهای اخیر تعداد وسائل نقلیه در طرح ها و مدلهای متفاوت و با اشکال مختلف افزایش یافته و متقابلاً با افزایش جمعیت ، باعث شلوغی فزاینده در شهرها و جاده ها گردیده است،از سوی دیگر آمار نرخ تصادفات تا 3 یا 4 برابر بیشتر شده و مسئولین را به فکر چاره اندیشی،پیشگیری و کاهش این آسیب ها انداخته است. جهت جلوگیری از آسیب هايی که برای شهروندان در این زمینه و خصوصاً در رابطه با موتورسیکلت ها پیش می آید بايد در دو محیط آموزش و برخورد به وسیله ي قانون و مقررات راهنمائی و رانندگی وارد عمل شویم. همچنين لازم است ضمن کنترل تولید و عرضه ي موتورسیکلت ، به فکر آموزش راکبان آن و ترویج فرهنگ استفاده از موتورسیکلت نيز باشیم. ضرورت طرح موضوع :

اسلاید 3: ویژگی های تخلف موتورسواران به منزله نوعی انحرافنسبی بودن انحراف با توجه به یک جامعه: بسیاری از اعمال و حرکات هستند که در یک جامعه مورد برخورد قرار می گیرند ولی در جامعه ای دیگر اهمیت موضوع فرق میکند.مثلا در ایران رانندگی از طرف راست بوده ولی در کشور انگلستان از سمت چپ میباشد.نسبی بودن انحراف از نظر مکان: انجام برخی از اعمال در بعضی مکانها مجاز و در بعضی مکانها انحراف محسوب می شود.مانند حرکات نمایشی با موتورسیکلت که در محیط مسابقه و پیست های مربوطه اشکالی ندارد ولی در خیابانها و معابر شهری یک انحراف محسوب می شود

اسلاید 4: ویژگی های تخلف موتورسواران به منزله نوعی انحرافنسبی بودن انحراف از نظر زمانی: برخی اعمال در حال حاضر جرم محسوب می شوند در حالی که در گذشته اینگونه نبوده است.نسبی بودن انحراف از نظر پیامد ها و نتایج: محسوب شدن عملی به عنوان انحراف به نتیجه آن و آگاهی دیگران از آن عمل بستگی دارد.تردد با سرعت زیاد موتورسیکلت چنانکه با تبحر و در محیط های مناسب باشد،همراه با کلاه ایمنی و نتیجه بدی مانند تصادف در بر نداشته باشد جرم نیست ولی همان حرکات نمایشی در معابر ممکن است نتیجه غیرقابل جبرانی در بر داشته باشد.نسبی بودن انحراف از نظر فرد: تعریف انحراف بستگی به این دارد که چه کسی این عمل را انجام می دهد و چه کسانی قدرت برچسب زدن و تعیین هنجارهای قالبی را دارند.مثلا ممکن است سرعت موتورسیکلت و حرکات نمایشی آن از دید عده ای جالب و زیبا باشد ولی برای عده ای ناخوشایند باشد.

اسلاید 5: انضباط اجتماعی رانندگانوسائل نقلیه برای خدمت به جامعه در راستای زندگی نوین و رفاه انسان ها و انجام نیازهای روزمره، اختراع و تکامل پیدا کرده و هر روز بر دامنه ي تکنیک و طراحی آن افزوده می شود. این پدیده ي صنعتی توسط رانندگان جابه جا می شود و رانندگان با کسب آگاهی از قانون و مقررات رانندگی و استفاده درست، هدایت این وسیله ي فاقد شعور و هوش را بر عهده دارند. اگر راننده با استفاده از همه ي آموزش های شخصی و اجتماعی حین رانندگی خطری را مشاهده کند قادر به جلوگیری از آن می باشد و اگر وسیله دیگری برای او ایجاد خطر کند با اقدام به موقع خطر را رفع می کند. رانندگی یک فن است پس شرایط آموختن فن باید مورد توجه کامل قرار گیرد و نظارت لازم در جهت اجرای انضباط اجتماعی به عمل آید.

اسلاید 6: محرکهای روانی تخلفاتروان شناسان اعمالی را که هدفشان صدمه رساندن به دیگران باشد ولو اینکه به آسیب هم منجر نشود ، پرخاشگری مي گویند.اعمالی از قبیل سرعت های بیش از حد، عدم رعایت حق تقدم ، مانورهای سریع ، رانندگی های شتاب زده و حرکات نمایشی از جمله رفتار های پرخاشگرانه هستند.انسان به طور طبیعی از آشکار ساختن خود نزد دید عموم مردم ، خشنود می شود.از نمونه های آن می توان از رانندگی با موتورسیکلت از طریق نمایش، حرکت های مانوری، پرش کردن و غیره .... نام برد. در هر حال موتورسوار سعی می کند بدین طریق میل به خود نمايی خود را ارضاء نمايد.

اسلاید 7: هنجارها و هنجارشکنی ها در میان موتورسوارانهنجار ، قواعد رفتاری است که رفتار مناسب را در محدوده ي معینی از زمینه های اجتماعی مشخص می کنند. متابعت زمانی صورت می گیرد که جامعه از طریق اعمال قدرت بر افراد کنترل و نظارت نماید و افراد نه از روی رضایت درونی بلکه از روی اجبار به تبعیت از قوانین می پردازند. مثلاً یک موتورسوار با وجود حضور پلیس در محل، مجبور به استفاده از کلاه ایمنی است ولی در مکان هايي که پلیس حضور ندارد ممکن است اقدام به تخلف کند.

اسلاید 8: نظريه رفتار برنامه ریزی شدهنظريه رفتار برنامه ریزی شده نظريه مکانیسم اصلی پذیرش رفتارهای بهداشتی راتوضیح می دهد.بر طبق این مدل قصد برای انجام یک رفتار توسط سه عامل پیش بینی می شود.1- فرد ، دید مثبتی نسبت به انجام رفتار داشته باشد(نگرش)2-فرد احساس کند برای انجام دادن رفتار، تحت فشار اجتماعی باشد(هنجار انتزاعی یا فشار اجتماعی)3- فرد احساس کند قادر است رفتار را انجام دهد (کنترل رفتاری درک شده)

اسلاید 9: معضلات مربوط به موتورسیکلت ها رعایت نکردن چراغ قرمز ورود به گذرگاه های عابرین پیاده دو ترکه یا چندترکه سواریعدم استفاده از کلاه ایمنی آلودگی هوا از طریق موتورسیکلت های دودزا

اسلاید 10: مرگ و میر راکبان موتورسیکلتنتایج حوادث ترافیکی می تواند برای استفاده کنندگان آسیب پذیر جاده ای شامل عابرین پیاده و موتورسواران بیش از ماشین سواران می باشد.به طور کلی این قشر کمتر مورد حمایت قرار دارند و لذا عنوان کاربران پرخطر را به خود اختصاص می دهند. موتورسواران بیشتر متحمل آسیب های سر،سینه و پاها می شوند و اکثر آسیب های کشنده در موتورسواران مربوط به آسیبهای سر می باشد.آسیب های وارده به سر و گردن عامل اصلی مرگ،آسیب های شدید و ناتوانی در بین راکبان موتورسیکلت و عابرین پیاده می باشد که در کشورهای اروپائی 75درصد و در کشورهای با درآمد کم و متوسط بیش از 88درصد را تشکیل می دهد.

اسلاید 11: تروما،شایع ترین بیماری در بین موتورسواران تعداد زیادی از موتورسواران در حوادث مرگ آور دچار ضربه به سر و پارگی عروق مغزی می شوند تروما، شایع ترین بیماری در بین موتورسواران است که ناشی از تصادفات رانندگی است. ترومای شدید در ناحیه ي پا و به ویژه زانو از جمله صدمات رایج بین موتورسواران است که آنها را دچار آسیب های جدی و پایدار می کند و حتی ممکن است آنها را فلج کند. با توجه به شایع بودن ترومای سر در بین موتورسواران استفاده از کلاه ایمنی را تا حد زیادی باعث جلوگیری از آسیب می شود.

اسلاید 12: آسیب های ناشی از حوادث ترافیکیمیزان مرگ و میر حوادث ترافیکی در کشور های کم درآمد و متوسط، بیش از میزان متوسط جهانی آن است در حالی که در کشور های صنعتی از میزان متوسط جهانی آن کمتر است.بر طبق اطلاعات سازمان جهانی بهداشت، جراحتهای ناشی از حوادث جاده ای به عنوان یازدهمین عامل مرگ و میر طبقه بندی شده و نهمین عامل ناتوانی سالهای از دست رفته زندگی است.عمده ي جراحتها و آسیبها در سرتاسر جهان ، آسیبها و جراحتهايی است که در جاده ها رخ می دهد. بر طبق این اطلاعات حدود 25درصد از همه مرگ و میرهای ناشی از جراحات به جراحتهای جاده ای اختصاص دارد. در حالی که مرگهای ناشی از حوادث جاده ای در کشورهایدرآمد بالا ، بیشتر در بین رانندگان اتومبیل دیده می شود، نتایج نشان می دهد که در سرتاسر جهان این خطر برای قشر آسیب پذیر جاده ای مانند عابرین پیاده، دوچرخه سواران و موتورسواران بیش از رانندگان اتومبیل است.

اسلاید 13: ایمنی موتورسیکلت و لزوم استفاده از کلاه ایمنییکی از ابتدايی ترین و بهترین راهها برای تامین و صیانت از حیات انسانها در عرصه ی حمل و نقل با موتورسیکلت ، استفاده از کلاه ایمنی می باشد که از ساده ترین و کم هزینه ترین شیوه های ایمن سازی است .آمارها نشان می دهد که بیشتر صدمات و تلفات ناشی از تصادفات موتورسیکلت به دلیل وارد شدن ضربه به ناحیه ی سر و گردن می باشد که این امر ضرورت به کارگیری قطعی کلاه ایمنی را به صورت یک عادت مطلوب و مهم نشان می دهد .استفاده از کلاه ایمنی به هنگام تصادف ، خطر مغزی را کاهش می دهد.

اسلاید 14: ویژگیهای کلاه ایمنی1- بهبود شنوايی و قطع صدای زوزه باد .2- حفاظت از سر به وسیله ي پراکنده نمودن نیروی وارده ناشی از ضربه توسط پوسته ي بیرونی و لایه ضربه گیر.3- حفاظت از صورت و چشم ها در برابر حشرات و ذرات موجود در هوا و ارائه ي دید مناسب،4-جلوگیری از خستگی و کوفتگی در برابر تغییر شرائط آب و هوايي.5-بستن بند چانه ، کلاه را روی سر، نگه می دارد.

اسلاید 15: قانون تشدید مجازات موتورسیکلت سواران متخلف مصوب سال 1356 بر حسب مورد تخلف به شرح زیر توقیف می شوند:-ایجاد صدای نابهنجار لوله‌ي خروج دود 3ماه-رانندگی در پیاده رو 3ماه - در صورتی‌که همراه با صدای نا بهنجار باشد 6ماه-رانندگی در جهت مخالف مسیر مجاز 3ماه - در صورتی‌که همراه با صدای نا بهنجار باشد 6ماه

اسلاید 16: چگونه با موتورسیکلت رانندگی کنیم؟به موتورسواران توصیه می شود که به منظور حفظ سلامت و بالا بردن ضریب ایمنی خود و دیگران از انجام اعمال ذیل جداً خودداری نمایند:راندن موتورسیکلت در پیاده رو ها و دو ترکه سواری با موتورسیکلت در صورت نداشتن زین اضافی.راندن موتورسیکلت در حال رها کردن فرمان و بی احتیاطی و عدم رعایت سرعت مطمئن هنگام راندن موتورسیکلت در مواقع بارندگی برف و باران

اسلاید 17: چگونه با موتورسیکلت رانندگی کنیم؟عدم توجه کامل به جلو و عدم رعایت فاصله‌ي طولی و عرضی با وسايل نقلیه ي جلوانجام حرکات آکروباتیک و نمایشی در خیابان ها مثل تک چرخ زدن و انجام مانورهای غیر ضروری به هنگام حرکت در معابر.نداشتن تجهیزات لازم از قبیل ترمز،چراغهای جلو، عقب و راهنما، آيینه و کلاه ایمنی.رعایت نکردن حق تقدم در تقاطع و عدم توجه به چراغ راهنمايی استفاده از تلفن همراه به هنگام رانندگی.

اسلاید 18: بیان مصادیقمورد اول : ساعت حدود 12 ظهر بود كه  یک موتورسيكلت هوندا قرمزرنگ كه توسط یک نوجوان رانده می شد، ناگهان از داخل کوچه به خیابان وارد شد و با برخورد به ميني بوس واژگون شد و ميني بوس از روي وي گذشت. در محل حادثه جمعيت زيادي جمع شده بودند . يكطرف جسد پسربچه اي 15ساله زير چادري مشكي رنگ روي سنگفرش خيابان و طرف ديگر يك لنگه کفش ورزشی و ضجه هاي مادرانه مادري كه ملتمسانه از پسرش مي خواست تا چشمانش را باز كند ، بخندد و به مدرسه برود. جسدي كه در اثر غفلت پدر و مادر، بي احتياطي راننده، نداشتن کلاه ایمنی و کم بودن سن راکب و آموزش ندیدن او و عوامل دیگر، نوجوانی اش را ناتمام گذاشت و داغ داغداري را بر دل مادرش گذاشت. شاهد خرد شدن استخوان هاي پسرش در زير چرخ هاي ميني بوس بود و تنها پس از شوكه شدن فقط توان التماس كردن به فرزندش را داشت تا دوباره به پاخيزد.

اسلاید 19: بیان مصادیقمورد دوم: موتورسواری به علت صحبت کردن و عدم توجه به رانندگی با عبور از چراغ قرمز و برخورد با یک دستگاه خودرو سواری باعث واژگونی موتورسیکلت گردیده، همسر و فرزند 2 ساله خود را از دست داد.همچنین راننده و فرزند 12 ساله اش به شدت مجروح و روانه بیمارستان گردیدند . لغزندگی جاده به علت بارندگی، عدم استفاده از کلاه ایمنی، عدم توجه به چراغ راهنمايی و رانندگی، بیشتر بودن تعداد سرنشین ها از حد مجاز و سرعت زیاد باعث این حادثه دلخراش گردید.

اسلاید 20: نتیجه گیریحذف زمینه های انجام تخلف، از جمله ملزوماتی است که می بایست برای کاهش معضلات ترافیکی ایجاد شده در سطح معابر به وسیله ی موتورسیکلت سواران اتخاذ گردد. لیکن بسترهای فراوانی برای اجرای مقررات راهنمايی و رانندگی از جانب موتورسیکلت سواران وجود دارد که از آن جمله می توان به وضعیت آموزش کاربران از طریق رسانه های ارتباط جمعی در استفاده از این وسیله اشاره کرد.همچنین راکبان موتورسیکلت باید خود را موظف به استفاده از کلاه ایمنی نموده و قبل از روشن کردن موتورسیکلت خود، کلاه ایمنی را بر سر گذاشته و با آسودگی خاطر بیشتری سفر را شروع کنند.

اسلاید 21: 1- هرگز بدون كلاه ايمني سوار موتورسيكلت نشويد،كلاه ايمني فرشته نجات موتورسيكلت سواران است. 2- از تكچرخ زدن و حركات نمايشي خارج از پيست موتورسواري جداً بپرهيزيد. 3- به خاطر حفظ جان خود و ديگران از سوار کردن دو ترك يا بيشتر بر روي موتورسيكلت خود پرهيزكنيد. 4- وضعيت فيزيكي موتورسيكلت وفقدان حفاظ مناسب براي آن درمقايسه با اتومبيل، ضرورت رعايت مقررات راهنمايي و رانندگي را براي موتورسواران چند برابر مي كند.راهکارها و پیشنهادهای اجتماعی و انتظامی

اسلاید 22: 5-بدون داشتن گواهينامه، از موتور سواري خودداري کنيد 6- از حركت در سطح پياده رو جداً بپرهيزيد.7-راننده موتورسيكلت قبل از حركت و رانندگي با موتور بايد از سالم بودن چراغ هاي موتور، سرعت سنج، ترمزها، لاستيك هاي موتورسيكلت و ميزان بودن فرمان اطمينان حاصل کند.8- در شب از لباس ها يا نوار هاي براق برروي موتورسيكلت استفاده نمائید تا بهتر دیده شوید.9- اگر موتورسيكلت شما فاقد پلاك است در اولين فرصت نسبت به اخذ شماره راهنمايي و رانندگي و نصب پلاك اقدام کنيد.راهکارها و پیشنهادهای اجتماعی و انتظامی

اسلاید 23: 10- از اجراي حركات نمايشي در سطح معابر و حركت در مسير خلاف جهت حركت وسايل نقليه جداً خودداري كنید.11- عبور موتورسيكلت و دوچرخه سوار از پياده رو، بازار و نقاط شلوغ ممنوع بوده و با متخلفان برابر قانون برخورد مي شود.11- همیشه مداركي چون گواهينامه ، كارت موتورسيكلت و بيمه نامه شخص ثالث را حتماً به همراه داشته باشید. 12- با احتیاط و صبر و حوصله رانندگی کنید و به قوانین راهنمائی و رانندگی (خصوصا چراغ راهنمائی ورانندگی) احترام بگذارید.راهکارها و پیشنهادهای اجتماعی و انتظامی

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید