پزشکی و سلامت بیماری‌ها

تدابیر تندرستی در میان سالان

tandorosti_dar_miansalan_tabaye

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تدابیر تندرستی در میان سالان”

تدابیر تندرستی در میان سالان

اسلاید 1: www.tabaye.ir

اسلاید 2: تدابیر تندرستی در میان‌سالان

اسلاید 3: بر اساس مكتوبات موجود در متون طب سنتی ایران، سال‌های زندگی یک انسان به چهار دورة رشد (حداثت و نموّ)، جوانی (شباب)، میانسالی (کُهولت) و پیری (شَیخوخت) تقسیم می‌شود.مرحوم ناظم‌الاطباء سن میانسالی را از 34 تا 51 سالگی و سن شیخوخت را از حدود 50 سالگی تا آخر عمر دانسته است.

اسلاید 4: مرحوم اعتمادالاطباء سن كهولت را به 40تا 60 سالگی و سن شیخوخت را به 60 سالگی تا پایان عمر اطلاق کرده است. البته ابن‌سینا نیز ابتدای سن سالخوردگی را پایان 60 سالگی می‌داند که منطبق با تعریف سازمان جهانی بهداشت است.

اسلاید 5: تدابیر تندرستی در میان‌سالان یا كُهول:1. مزاج سن افراد میانسال سرد و خشک است و تدابیر و غذاهای آنها باید تا جای ممکن گرم و تر باشد (البته در نظر گرفتن برآیند مزاج مولودی، شغل، محل سکونت، عادت‌ها و... نیز لازم است).2. این افراد باید از فصد و حجامت و زالو دوری کنند؛ زیرا در این سن، تولید خون به سبب ضعف حرارت غریزی شروع به كاهش می‌نماید.

اسلاید 6: 3. بهترین تنقیه‌ها برای میانسالان اسهال است اما در حد اعتدال.4. خواب آنها باید بیشتر از جوانان باشد.5. نیاز ایشان به غذا و استحمام از جوانان بیشتر است.

اسلاید 7: 6. اختلال در دفع روده‌ای و کلیوی در میانسالی زیان‌آور است، بنابراین پیشگیری از یبوست و کمک به دفع ادرار حتی با استفاده از مدرّات لازم است.7. برای ایشان مالش و دلک (ماساژ) معتدل با روغن‌های مناسب مفید است.

اسلاید 8: 8. استعمال عطرها بویژه‌ عطرهای گرم معتدل برای ایشان توصیه می‌شود.9. روزانه بخشی از اوقات ایشان باید به فعالیت و پیاده‌روی بگذرد.10. بایستی مقاربت جنسی را كاهش دهند.

19,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید