tdabir-jangi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تدابیر جنگی پیامبر اکرم”

تدابیر جنگی پیامبر اکرم

اسلاید 1: بسم الله ارحمن الرحیم

اسلاید 2: موضوع:تدابیرجنگی پیامبر اکرماستاد راهنما:سرکار خانم مینا انصاریارائه دهنده:الهه جوادی

اسلاید 3: چکیده:فـرمـانـدهـى نـظـامـى ، آن هـم در عـالى تـریـن سـطـح ، از شـئون رسـول خـدا(ص ) به عنوان حاکم اسلامى بوده است . آن حضرت پس از هجرت به مدینه ، دهـهـا نبرد را با موفقیت علیه دشمنان اسلام فرماندهى کرد. این مقاله با نگاهى به سیره پیامبر اکرم (ص ) در شاءن و جایگاه فرماندهى ، کوشیده است چند گام در شناخت روش آن حـضـرت در دو بعد اخلاق فرماندهى و سیره نظامى بردارد و آن را بررسى و تبیین کند. توجه به خداى متعال ، رعایت حقوق انسانى ، شجاعت ، گذشت ، مهرورزى ، تکریم مجاهدان و خـانـواده شـهـیـدان و مـانـند آن ، سیره اخلاقى پیامبر در فرماندهى جنگ ها بود. نیز جمع آورى اطـلاعـات ، مشورت با مجاهدان ، قاطعیت در تصمیم گیرى ، سازماندهى سپاه و بهره گیرى از جنگ روانى بخشى از سیره نظامى پیامبر اعظم (ص ) را در نبردهاى متعدد ایشان با کفار و دشمنان تشکیل مى داد.

اسلاید 4: این نـوشـتـار درصـدد اسـت بـا اسـتـفـاده از کـتـب سـیـره و مـغـازى ـ کـه جـنـگـهـاى رسـول خـدا(ص ) را به تفصیل بازگفته اند ـ سیره و روش پیامبر اکرم را در فرماندهى نـظـامـى نـشـان دهد. بخش ‍ مهمى از این سیره ، اخلاق متعالى آن حضرت است که در عرصه فـرمـانـدهـى هـم متجلى شده که از آن مى توان با عنوان اخلاق فرماندهى پیامبر(ص ) یاد کـرد. بـخـش دیگر، سیره نظامى رسول خدا(ص ) است . سیره نظامى پیامبر از آن رو مایه شگفتى است که آن حضرت سابقه نظامى گرى چندانى نداشته است . تنها در تاریخ آمده که پیامبر(ص ) در جوانى در یکى از جنگهاى فِجار شرکت جسته ، کـه اگـر ایـن نقل معتبر باشد، بى گمان براى پرورش فرماندهى بـرجـسـته همچون ایشان کافى نبوده است . به نظر مى رسد این بُعد از سیره فرماندهى پیامبر اکرم را ـ همچون اخلاق فرماندهى آن حضرت ـ باید ناشى از تاءییدات الهى دانست ؛ هـرچـنـد نـبـوغ و خـلاقـیت آن حضرت ـ که آن هم جلوه اى از تاءییدات الهى است ـ در سیره نظامى ایشان تاءثیرى در خور داشته است .

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید