علوم انسانی و علوم اجتماعی الهیات، دین و معنویت

تداوم هدایت ( درس ۲ دین و زندگی یازدهم )

tadavom-hedayt

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تداوم هدایت ( درس ۲ دین و زندگی یازدهم )”

تداوم هدایت ( درس ۲ دین و زندگی یازدهم )

اسلاید 1: تداوم هدایت درس 2 دینیکاری از عسکری

اسلاید 2: خداوند با لطف و رحمت خود،ما انسان ها را تنها نگذاشت وهدایت و مارا به عهده گرفت و راه خوشبختی و سعادت را به ما نشان داد.

اسلاید 3: خداوند از دین همان را برایتان بیان کرد که نوح را بدان سفارش نمود. و آنچه را ما به تو وحى کردیم و به ابراهیم و موسى و عیسى توصیه نمودیم، این بود که دین را به پا دارید، و در آن تفرقه نکنید. دین نزد خداوند، اسلام است و اهل کتاب در آن، راه مخالفت نپیمودند مگر پس از آنکه به حقانیت آن آگاه شدند، آن هم به دلیل رشک و حسدی که میان آنان وجود داشت.این دین آیین پدرتان ابراهیم است و او شما را از پیش مسلمان نامید.ابراهیم نه یهودى بود و نه مسیحى؛ بلکه یکتاپرست(حق گرا) و مسلمان بود.طبق آیات بالا خداوند از پیامبران می خواهد در دین تفرقه نکنند و دین قابل قبول نزد خداوند اسلام است.اهل کتاب به خاطر رشک و حسد خود با دین اسلام مخالفت کردند و آنها حضرت ابراهیم را یهودی و یا مسیحی می دانستند ؛ این در حالیست که حضرت ابراهیم مسلمان بود پس خداوند یک دین برای انسان ها فرستاده و به همه پیامبران فرمان داده تا همان دین را تبلیغ کنند. تعالیم انبیا در برخی احکام فرعی متناسب با زمان و سطح دانش مردم در هردوره متفاوت است که در اصل دین تفاوتی ایجاد نمی کند.

اسلاید 4: فطرت مشترک منشا دین واحد دین به معنی راه و روش است. دین اسلام راه و روشی است که خداوند برای زندگی انسان ها برگزیده است.فطرت به معنای نوع خاص آفرینش است و وقتی از فطرت انسان سخن می گوییم منظور همان ویژگی های خاصی است که در اصل آفرینش انسان، خداوند قرار داده است.انسان ها در بعضی از خصوصیات همانند نژاد،زبان،آداب و رسوم و . . . باهم تفاوت هایی دارند ولی چیزی که روشن است این است که همگان ویژگی فطری مشترکی دارند.مثل:از سرمایه فکر و قدرت اختیار برخوردارند. فضیلت های اخلاقی مانند عدالت و خیرخواهی را دوست دارند و از رذائل اخلاقی مانند ظلم، حسادت و دروغ بیزارند. به دنبال زیبایی ها، خوبی ها و کمالات نامحدودند. از فنا و نابودی گریزان و در جست وجوی زندگی جاودانه هستند.

اسلاید 5: خداوند بخاطر ویژگی های فطری مشترک یک برنامه کلی به انسان داده است .در این برنامه از انسان خواسته می شود تا با اندیشه در خود و جهان هستی، به ایمان قلبی دست یابد.ایمان به:خدای یگانه و دوری از شرکفرستادگان الهی و راهنمایان دینسرای آخرت، و پاداش و حسابرسی عادلانهعادلانه بودن نظام هستی و در عرصه عمل نیز از انسان می خواهند با ایمانی که کسب کرده است، تلاش کند تا:با انجام واجبات دین و ترک حرام های آن، خداوند را عبادت و بندگی کند.فضایل اخالقی مانند عفت، راستگویی و امانتداری را کسب نماید و از رذائل اخلاقی، مانند ظلم، نفاق، دروغ و ریا دوری کند. جامعه ای دینی بر اساس عدالت بنا نماید

13,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید